meillä saapuu lento aikataulun mukaan 15.55 helsinkiin (finnairin aasian lento), juna lähtee 17.30 ehditäänköhän ajoissa juna asemalle vai meneekö liian tiukille(juna asemalle taksilla) ???
kuinka nopeasti koneesta ja kentältä "pihalle" ?
16
7798
Vastaukset
- Dickursby
Jos kone ajallaan niin no problem.
- tottakyllämutta
Totta, mutta sen on tosiaan oltava ajallaan. Ei tuossa monenkaan minuutin viivytykseen ole varaa.
- whreyou
Mihinkäs asemalle olette menossa?
Jos aiotte ehtiä 17.30 Helsingistä pohjoiseen lähtevään junaan, kannattaa suunnata Tikkurilan asemalle, kuten tuossa jo muut ehdottavatkin.- zzzzzzzzzzzzzzzzz
Riippuu nyt vähän siitä, minne päin pohjoiseen ollaan menossa ja missä mikin juna pysähtyy. Mutta ainakaan Pasilaa etelämmäs ei kannata mennä.
- ahahahash
Puolisen tuntia saa varata siihen, että pääsee koneesta ulos ja saa kapsäkit, puoli tuntia taksimatkaan (jos ajaa lähimmälle asemalle, jolta pääsee haluttuun junaan), joten normaalisti ehtii. Ja tietysti kannattaa katsoa se lähin asema etukäteen, ja varmistaa että juna todella pysähtyy siellä.
Ei sitten kannata panikoida koneen laskeuduttua. Toisin kuin kansa luulee, siinä vaiheessa ei kiirehtiminen auta. Ratkaisevaa on kuitenkin se, miten matkalaukut tulevat, ei se, kuka ehtii ensin pois koneesta,- mitenkähänon
"Ratkaisevaa on kuitenkin se, miten matkalaukut tulevat, ei se, kuka ehtii ensin pois koneesta,"
No jos on pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa matkassa, niin ei se matkalaukkujen tulokaan kovin ratkaisevaa ole. - aasiallinen
mitenkähänon kirjoitti:
"Ratkaisevaa on kuitenkin se, miten matkalaukut tulevat, ei se, kuka ehtii ensin pois koneesta,"
No jos on pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa matkassa, niin ei se matkalaukkujen tulokaan kovin ratkaisevaa ole.Oletko useinkin tulossa Aasiasta pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa, vai etkö vain lukenut kysymystä?
- ed.
aasiallinen kirjoitti:
Oletko useinkin tulossa Aasiasta pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa, vai etkö vain lukenut kysymystä?
No kun kerran kysyt niin kyllä vastaus ensimmäiseen kysymykseen tosiaankin on myöntävä. En ole kahteenkymmeneen vuoteen lentänyt mihinkään muuten kuin pelkät käsimatkatavarat mukanani. Kyllähän minä sen tietysti tiedän, että suurimmalle osalle matkailijoista vaihtoehto on vain teoreettinen, mutta jos-sanallahan minä lauseen aloitinkin.
- Mikä kestää?
Kaikilla lennoilla muutamana viime vuotena kun on sattunut olemaan ruumassa matkatavaroita, niin niitä on joutunut odottamaan 2-terminaalin puolella 45 - 60 min (oli yö tai päivä), siellä tuntuu olevan jatkuvasti joku italialainen lakko menossa.
Samoilla lennoilla ulkomaan päässä matkatavarat pyörii jo hihnalla, kun pääset niiden luo.
- hghgfgg
Puoli tuntia asemalta Tikkurilaan, täytyy olla joku polkupyörätaksi?
- aasiasiakas
Tuohon aikaan tulee samaan aikaan monta konetta ja kaikki isoimpia finnairin koneita, joten matkalaukkujen tulo kestää! Tikkurilaan sitten ilman muuta eikä Hesan asemalle asti.
- travelbag
Kone laskeutuu kiitoradalle klo 15.55, sitten tulette ulos, odotatte matkalaukkuja, se voi vieda puolisenkin tuntia, klo on jo 16.30, taksi loydettava heti, matka vie noin puolisen tuntia, sääolosuhteista riippuen (onko talvi?) ja liiikenne ruuhkasta, sitten on junan raide loydettava plus matkalippu ostettava (?).
Kaytannossa se voi onnistua, vaan nipin napin.- B.W.I.A.
Ei mitään toivoa ehtiä, Ruuhkaa sekä kentällä, että teillä.
- 1 + 1 < 3
Jos sinä olet niin tyhmä, että tuossa tilanteessa mm. jätät lippujen ostamisen asemalle, niin ei kannattaisi olettaa kaikkien muiden olevan yhtä tyhmiä. Joku ehkä löytää junan raiteenkin jopa alle puolessa tunnissa! Ja takseja on tällä vuosituhannella saanut Helsinki-Vantaalla jokseenkin nopeasti. Joten siis käytännössä onnistuu, jos ei ole ihan tumpelo tai ei ole erityisen huono tuuri.
- 4+18
Kannattaa varata sellainen junalippu, jonka voi käyttää myöhemminkin siltä varalta, että lento on myöhässä. Jos se on ajallaan, niin ruuhkahuipusta huolimatta tuossa ajassa ehtii hyvin Tikkurilaan ja kohtalaisen hyvin Pasilaankin, jos länteen on jatko. Tuossa neljän kieppeillä tulee tosiaan useampikin lento Aasiasta ja sen lisäksi eri puolilta Eurooppaa ne lennot, jotka on ajoitettu yhteyksiksi myöhemmin iltapäivällä lähteville Aasian lennoille. Matkatavara-aulassa on varmasti porukkaa, mutta kyllä ne silti yleensä on alle kolmen vartin saanut.
- Sietää varautua
Ehtii ellei Haapasaarella ole ketunhäntä kainalossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654196
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342729En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142532Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1491167- 801016