Lentoemännäksi 2013

lentoemoksiko

Siinäpä se. Aloitetaan ketju jossa jaamme yhteisiä kokemuksia hakeutumisesta lentoemännäksi 2013. Toivottavaa olisi kuulla lentoyhtiöistä joissa haku käynnissä.

Tsemppiä kaikille ja jospa tällä erää onnistaisi :)

297

5182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelling
    • lentoemoksiko

      Ai, kiitokset linkeistä!!! Nyt vain hakemusta rustaamaan :)

    • Emoksi2013

      Voi tuo Primera Air olisi ollut varsin potentiaalinen, mutta pihkura, sitä en voikaan (aikataulusyyt) hakea. Onkohan muita vinkkejä ;)

      • lentoemoksiko

        Ja yllä sittän väärä nikki, oli oli tarkoitus laittaa lentoemoksiko... :D


      • Emoksi 2013

    • ex-emo

      Hankkikaa työkokemusta jostain "rankasta" duunista, esim. raksasiivooja tms, joka osoittaa sen että teistä on kovaan työhön. Olen ollut 7v raksalla siivoomassa, ja sen jälkeen hain lentoemännäksi v.2005 ja pääsin heti.
      muuta työkokemusta minulla ei ollut ja lukio pohjana. Tietenkään ei pidä näyttää raksasiivoojalta, siisti, huoliteltu, nauravainen, sosiaalinen tarvittaessa jämpti ja lihasmassaakin löytyy tositilanteisiin.
      Siinä minun parit vinkit. Nyt tosiaan olen jo lopettanut lentämisen ja olen lähihoitaja.
      Silloin valinnassa olivat vakuuttuneita juuri sen rankan duunin ja ihmisten kanssa työskentelyn vuoksi, olin isossa porukassa.
      Tietenkin entisten työnantajien suosittelut vaikuttavat, hankkikaa niitä!

    • siivetselkään

      Hain ensimmäistä kertaa emoksi nyt Primera Airille. Laittoivatkin vielä jonkun lisätietokyselyn hakemuksen perään. Muita hakijoita?

      • OPS2008

        Hei,
        Olen kyllä ajatetellut hakea. Ainoastaan tuo uimataitovaatimus 250 m yhtäsoittoa hiukan mietityttää.....Mulla on on jonkin verran koulutustaustaa ko. alalle. Hakeako vaiko ei. That´s the question!


    • lentoemoksiko

      Ex-emo, hyviä vinkkejä! Itselläni on työkokemusta fyysisistä työpaikoista ja hauiksessa löytyy :D. Raksallakin on oltu.
      Toisekseen olen tehnyt aika vaativia töitä myös asiakaspalvelussa ja ihmisten parissa muutoinkin, esim. viiden tähden hotelli ja erityisopetus... Vähän kaikkeen on tullut lähdettyä mukaan.

      Eipä silti natsannut viimeksi kuin hain, mutta ei voi kyllä sanoa, että olisin huonoille hävinnyt...Oli siellä joukossa sellasia pitkän linjan emoja. Uusi yritys sitten vain.

      Harmittaa tosissaan, että en voi hakea tuonne Primera Air:lle. Haastattelupäivä on sellainen, että en tosiaan vain pysty osallistumaan. Hitsinpimpulat :D

      Jospa vielä tulee uusia hakuja lähiaikoina...

      • ilmoille

        Flyben haastattelu(i)ssako olit? Myös itse olin ja ryhmikseenhän se tyssäsi. Primeralle haettu, kattellaan miten käy. Aika myöhäisella saa lentoja sitten varailla kyllä, kalliiksi varmaan tulee. Kaikki Köpikseen varmaan menossa? Jos laskelmoisi niin Vejleen kannattais varmaan mennä, mutta en itse silloin pääse. Itse olen ollut aivan eri alojen hommissa, mutta laaja skaalahan taustoista löytyykin, ammatinvaihtajia suurin osa.


    • lentoemoksiko

      Ilmoille, juuri näin, minullakin tyssäsi ryhmikseen Flybe:lla...Harmi tuo, että Primeralle en nyt voi hakea. Hitsinpimpulat :D. Ehkä tässä kuitenkin ilmenee jotakin muuta vielä, jospa Flybelle hakevat vielä uudestaan keväällä.

      • emokki

        öööö tota... tuli tossa kollegoiden kanssa juteltua tässä joku aika sitten.. sanovat vaan että tuo primera hakee ulkomaan baseen, että suomen päähän ei haeta vaikka ilmoituksessa oli niin lukenut... en tiedä olenko väärässä...
        Samoin entinen kollega joka tätä nykyä on primeralla oli myös ihmeissään...

        No, mut kuitenkin tsemppiä minne ikinä haettekin.. lentäminen on ihunaa! =)


    • Primera sucks

      Tonne Primeralle mä en hakisi koskaan, aivan syvältä oleva yhtiö.
      Lentävä hullujenhuone se on.

      • rqplkdjawxcv

        Taidat olla sama kateellinen kilpailija kuin Norwegianin viestiketjuun neljän aikaan aamulla vastaillut yhtä asiallisesti.


      • OPS-boy
        rqplkdjawxcv kirjoitti:

        Taidat olla sama kateellinen kilpailija kuin Norwegianin viestiketjuun neljän aikaan aamulla vastaillut yhtä asiallisesti.

        Noi "haukkaa" tyypit ovat ilmeisesti sellaisia, jotka eivät satojen yristysten jälkeen ole päässeet kursille, koska ovat niin sopimattomia alalle. Nyt siten ollaan kateellisia, terrorisoidaan meitä asiallisesti keskustelevia.


      • ukfhlflfulup

        On oikeesti tosi tyhmää mennä sanomaan noin!!!

        Jokainen lentoyhtiönsä on niin omanlaisensa... primeralla pyörii ympäri maailmaa, kun taas tässäkin keskustelussa mainitulla flybellä pääsee vähän niinkuin "illaksi kotiin". (jos nyt jokunen pikanen yöpyvä jossain)

        Joten se riippuu ihan ihmisestä millaista lentotyötä hakee... Toiset taahaa kaukoitää, ja toiset tykkää lentää lähieurooppaa.

        Toisekseen, et mitä ilmeisemmin ole koskaan ollut primeralla töissä, joten mistäs sinä sen tiedät millaista siellä on työskennellä!???

        Tiedän kyllä mistä puhun, olen nyt jo toisessa lentoyhtiössä töissä, ja nämä kaksi olivat niiiiiin eri tyyppisiä. Molemmissa hyvät ja huonot puolet. Ekassa oli ulkomaan basea ja ädäreitä, myös yöpyviä tuolla palmujen alla ja nykysessä pääsen kotiin. Kumpaakaan ei tulis mieleenkään haukkua.


    • uloste

      Haukkaa paskaa

    • mewantfly

      Keskustelu on pysynyt asiallisena. tähän mennessä. Aina tulee joku, jolla ei ole niin hallussa kirjallinen ilmaisu. Täytyy alkaa aukomaan päätä ja käyttämään rumia sanoja. Perus juntti.
      Teille on olemassa omat paikat jossa aukoa päätä. Häipykää täältä.

      Primerasta joskus kuullut samoja asioita kuten Norwegianista. Eivät tahdo noudattaa suomen ilmailualan tessiä. Vaikka pitäisi. Lukekaa SLSY sivuilta lisää infoa.
      Kiitos

      • shsrjsrtj

        norjalainen maksaa nykyään ihan tessin mukaista palkkaa. Ja noudattavat tätänykyä ihan tessiä. Eli pieni päivitys tohon vanentuneeseen tietoon.
        Niillä on HUOMATTAVASTI paljon parempi tes kun esim flybe:llä. Ja ihan on fakta tietoa.


      • Norwegian TES?
        shsrjsrtj kirjoitti:

        norjalainen maksaa nykyään ihan tessin mukaista palkkaa. Ja noudattavat tätänykyä ihan tessiä. Eli pieni päivitys tohon vanentuneeseen tietoon.
        Niillä on HUOMATTAVASTI paljon parempi tes kun esim flybe:llä. Ja ihan on fakta tietoa.

        Löytyisikö tuota Tes:iä netistä?


    • OMATes

      Tiedoksi, että Norwegian noudattaa nykyisin Suomen työlainsäädäntöä. Heillä on Suomessa oma TES, joka on kuulopuheiden perusteela parempi kuin yleissitova TES.

      • Emooooo

        Heippa kaikki

        Hiljaista on ollut täällä, toivottavasti pian saadaan actionia ja kuulumisia mm. Primeran rekryn etenemisestä :)

        Edellisessä keskustelussa selvisi hyvin Flyben ja Finskin (kai) TES:it, osaako joku kertoa (mieluummin linkkiä) muiden lentoyhtiöiden vastaaviin, olisi kiva verrata?

        Primeralla on omien kuulopuheiden perusteella kuitenkin hyvä maine ja emoystävänikin joka useammalla yhtiöllä ollut töissä on ymmärtääkseni hakemassa myös sinne. Näin äkkisältään hakuilmossa silmiin pistää "competitive salary" ja "paid training period" (=3 vkon koulutus kokemattomille) Muissa lentoyhtiöissä huomattavasti pidempi ja palkaton koulutus ainakin... Kummastuttaa hieman miten koulutus voi olla noin lyhyt?

        Tässä muistin virkistykseksi Flyben TES ja olikohan tuo toinen nyt sitten Finnair:

        http://www.proliitto.fi/media/assets/pdf/tessit/cabin_tes.pdf

        http://www.finlex.fi/data/tes/stes3702-EK003matkustamohenk1012.pdf

        Eli muiden yhtiöiden tes:it kiinnostaisi ja muutoinkin kuulumiset miten olette viihtyneet eri lentoyhtiöillä, esim. Norwegian?


      • OPS1005
        Emooooo kirjoitti:

        Heippa kaikki

        Hiljaista on ollut täällä, toivottavasti pian saadaan actionia ja kuulumisia mm. Primeran rekryn etenemisestä :)

        Edellisessä keskustelussa selvisi hyvin Flyben ja Finskin (kai) TES:it, osaako joku kertoa (mieluummin linkkiä) muiden lentoyhtiöiden vastaaviin, olisi kiva verrata?

        Primeralla on omien kuulopuheiden perusteella kuitenkin hyvä maine ja emoystävänikin joka useammalla yhtiöllä ollut töissä on ymmärtääkseni hakemassa myös sinne. Näin äkkisältään hakuilmossa silmiin pistää "competitive salary" ja "paid training period" (=3 vkon koulutus kokemattomille) Muissa lentoyhtiöissä huomattavasti pidempi ja palkaton koulutus ainakin... Kummastuttaa hieman miten koulutus voi olla noin lyhyt?

        Tässä muistin virkistykseksi Flyben TES ja olikohan tuo toinen nyt sitten Finnair:

        http://www.proliitto.fi/media/assets/pdf/tessit/cabin_tes.pdf

        http://www.finlex.fi/data/tes/stes3702-EK003matkustamohenk1012.pdf

        Eli muiden yhtiöiden tes:it kiinnostaisi ja muutoinkin kuulumiset miten olette viihtyneet eri lentoyhtiöillä, esim. Norwegian?

        Oliskikohan näin, kun tuo kurssi on niin lyhyt, että ottavat mielellään jo lentokokemusta omaavia ja/tai Initial safetyn suorittaneita. Meitähän löytyy nykyään paljon........;


      • Emooooo
        OPS1005 kirjoitti:

        Oliskikohan näin, kun tuo kurssi on niin lyhyt, että ottavat mielellään jo lentokokemusta omaavia ja/tai Initial safetyn suorittaneita. Meitähän löytyy nykyään paljon........;

        No voihan se olla, mutta siinä lukee että kokemattomille 3vkoa ja kokeneillehan kurssi on 10pv. Ja että haetaan molempia (tässä käytäntö voi tietysti olla eri).


      • Ollut ja kokenut
        Emooooo kirjoitti:

        No voihan se olla, mutta siinä lukee että kokemattomille 3vkoa ja kokeneillehan kurssi on 10pv. Ja että haetaan molempia (tässä käytäntö voi tietysti olla eri).

        Jeps, eli kokemattomille kurssi on 3vk ja kokeneille 10pv. Primera ei työllistä henkilöstöä suoraan vaan menee vuokrafirman kautta palkanmaksut. Tästä kuulette lisää mahdollisessa haastattelussa. Niin juu ja poiketen heidän ilmoituksestaan he eivät hae miehitöä suomeen kesäksi.


      • Emoooo
        Ollut ja kokenut kirjoitti:

        Jeps, eli kokemattomille kurssi on 3vk ja kokeneille 10pv. Primera ei työllistä henkilöstöä suoraan vaan menee vuokrafirman kautta palkanmaksut. Tästä kuulette lisää mahdollisessa haastattelussa. Niin juu ja poiketen heidän ilmoituksestaan he eivät hae miehitöä suomeen kesäksi.

        Hei

        Mitä tarkoitat, että ilmoituksen "haetaan henkilökuntaa Helsingin baseen" ei pidä paikkaansa? Olisihan tämä kiva tietää ennen esim. mahdollista haastattelua joka lienee omakustanteinen. Vuokrafirmastakin olisi kiva kuulla jo ennakkoon. Itse ilmeisesti siellä, oletko viihtynyt?


    • fua1

      Hei,

      Laitoin kanssa hakemuksen tonne Primeraan. Olen heille aikoinaan päässytkin, mutta en silloin ottanut paikkaa vastaan koska lensin toisella yhtiöllä eli komemusta lentämisestä on. Nyt sitten tuli vastaus sähköpostiin, että ''ei tällä kertaa'' koska hain nimenomaan Helsinkiin. Eli taitaapa olla totta toi että, eivät tarvitse henkilökuntaa sinne, mutta miksi sitten laittavat sen ilmotukseensa? niin ihmiset elättelevät toiveita!

    • Emoooo

      Voi apua. Milloin tuo meili tuli? Onpas erikoista.

    • fua1

      maili tuli sunnuntai iltana... saatan tietenkin hyvinkin olla väärässä, ehkä he eivät vaan halunneet minua...who knows...

      • Emoooo

        No tulihan se mullekin just :( tarkoitatko tätä vastausta liittyen lisäkysymyksiin?

        A number of other candidates provided answers that indicated a closer match with the skills and experience we are seeking for this position.

        Mutta joo, se siitä sitten taas...


    • siivetselkään

      Tänään tuli mullekin tuo hylkäysviesti :(

    • wanttofly

      Heips.
      Mulle tuli kans tänään hylkäysviesti. Tämä jäi sitten tähän :((
      zemppiä kaikille!

      • Ollut ja kokenut

        Firmasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ja tuo Helsinki on tuonne vahingossa tiputettu joukkoon. On siis yksi Primeran base, mutta eivät kesäksi rekryä sinne porukkaa.


      • pidän peukkuja
        Ollut ja kokenut kirjoitti:

        Firmasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ja tuo Helsinki on tuonne vahingossa tiputettu joukkoon. On siis yksi Primeran base, mutta eivät kesäksi rekryä sinne porukkaa.

        Uusi lentoyhtiö aloittaa kesällä Suomessa. Nettisivut snowbird.fi. Varmaan tarvitsevat cabiniin porukkaa, tosin koulutettua ja entisiä afilaisia on tarjolla joten ehkä eivät ota kokemattomia. Omistajista osa on afilaisia ja osa finnairilta. Lennot charter-lentoja ja bojolla. Toivottavasti toiminta lähtee hyvin liikkeelle!


    • pidän peukkuja

      blääh siis kone on Airbus ei Bojo .

    • Emoooo

      Jee, tämä kyllä kiva uutinen! Kun vaan ottaisi joku uusiakin välillä... :)

    • izzie9

      Moi! Liityn mukaan keskusteluun! :) Ihana löytää tällainen palsta! Tavoitteena on lentoemännän työ tänä vuonna!!

      Hain ensimmäisen kerran American Airlinesille viime vuoden lopulla, kun hakivat sinne suomenkielisiä työntekijöitä. Mutta sieltä ei kuulunut mitään, luulen että halusivat vain ihmisiä, joilla on valmiiksi lupa työskennellä siellä.

      Primera Airiin hain viikon alussa ja tänään tuli vastaus. He eivät aiokaan järjestää koulutusta ja palkkaavat vain valmiiksi koulutettuja Tanskan Billundiin. Eli kriteerit muuttuivat todella paljon! Sain kuitenkin viestistä sellaisen kuvan, että olivat muuten olleet kiinnostuneita (ainakin toivon niin). :D Tämä oli hyvää harjoitusta! Onko kukaan täältä menossa haastatteluun? :D

      Kiinnostaako ketään muuta Emirates? Sinne haluaisin töihin eniten ja yllätyin iloisesti kun Istanbulissa järjestetään avoimet päivät. Olin ostanut lentoliput aiemmin kaverin kanssa. Eli sinne on pakko mennä! :)

      • Emoooo

        Moikka ja tervetuloa joukkoon!

        Itse aloitin vakavissani haaveilun viime keväänä ja hiljaista on ollut. Lähiten liippasi Flyben Joulukuun haastattelut jossa pääsin viimeiseen vaiheeseen (ryhmähaastatteluun) ja siihen sitten tyssäsi. Paljon tietoa esim. noista hakuprosesseista löytyy siis myös Lentoemännäksi 2012 forumin alta.

        Minua kiinnostaisi minkälaisen vastauksen saitte Primeralta, koska omassani ei mainittu mitään tuosta että Hkiin ei haetakaan, viesti oli siis tällainen (pätkä viestistä):

        Further to your application for the position of CABIN CREW - Summer Season 2013 and your answers to our screening questions. I regret to inform you that we will not be processing your application for this particular position any further. A number of other candidates provided answers that indicated a closer match with the skills and experience we are seeking for this position.

        Nuo lisäkysymyksethän lähinnä juuri olivat a) onko lentokokemusta b) mihin baseen haet. Mitään ei mainittu että kurssia ei järjestetäkään tai että Helsinkiin ei oteta. Aiemmin tuli parikin viestiä siitä milloin haastattelut on ja miten niihin pitää valmistautua.

        AA:sta, siellähän on vielä haku voimassa, siirtäneet sitä ties kuinka monta kertaa. Tosin uskon samoin että pitäisi olla jo työ/oleskeluluvat kunnossa.

        Emirates/Etihad kiinnostaisi kyllä mutta itselläni ei ole mahdollisuutta lähteä pysyvästi ulkomaille. Ja onhan noita paljon muuallakin ulkomailla avoinna, mm. pohjoismaat ja britit. Mm. British Airwaysilla oli haku ainakin vastikään.


      • OPS1005
        Emoooo kirjoitti:

        Moikka ja tervetuloa joukkoon!

        Itse aloitin vakavissani haaveilun viime keväänä ja hiljaista on ollut. Lähiten liippasi Flyben Joulukuun haastattelut jossa pääsin viimeiseen vaiheeseen (ryhmähaastatteluun) ja siihen sitten tyssäsi. Paljon tietoa esim. noista hakuprosesseista löytyy siis myös Lentoemännäksi 2012 forumin alta.

        Minua kiinnostaisi minkälaisen vastauksen saitte Primeralta, koska omassani ei mainittu mitään tuosta että Hkiin ei haetakaan, viesti oli siis tällainen (pätkä viestistä):

        Further to your application for the position of CABIN CREW - Summer Season 2013 and your answers to our screening questions. I regret to inform you that we will not be processing your application for this particular position any further. A number of other candidates provided answers that indicated a closer match with the skills and experience we are seeking for this position.

        Nuo lisäkysymyksethän lähinnä juuri olivat a) onko lentokokemusta b) mihin baseen haet. Mitään ei mainittu että kurssia ei järjestetäkään tai että Helsinkiin ei oteta. Aiemmin tuli parikin viestiä siitä milloin haastattelut on ja miten niihin pitää valmistautua.

        AA:sta, siellähän on vielä haku voimassa, siirtäneet sitä ties kuinka monta kertaa. Tosin uskon samoin että pitäisi olla jo työ/oleskeluluvat kunnossa.

        Emirates/Etihad kiinnostaisi kyllä mutta itselläni ei ole mahdollisuutta lähteä pysyvästi ulkomaille. Ja onhan noita paljon muuallakin ulkomailla avoinna, mm. pohjoismaat ja britit. Mm. British Airwaysilla oli haku ainakin vastikään.

        Minulle tuli tuo mainitsemasi enkunkielinen vastaus käännettynä suomeksi ilmeisesti googlen-kääntäjällä. Heh,heh, Se oli tosi hauska. Siis hylky tuli. No, toisaalta haastattelu olisi ollut jo 25.1. En olisi ehkä päässytkään.......Mutta, vähän ihmeellistä. Ensin haetaan ja sitten ei haetakkaan meinaan Hesan Baseen.


    • Emoska

      Tervetuloa ilmailualalle! Toi on ihan perustoimintaa tällä alalla. Tilanteet muuttuu niin nopiaa, että yhdessä yössä voi muuttua koko homma ihan päälaelleen. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Primera on perunut Helsingin hauan. Primera ei myöskään ole ainut yhtiö, joka on perunut kursseja tai siirtänyt koulutuksia myöhempään ajankohtaan. Syksyllä kuulin, että Norwegian haki vain yhtä kurssia tälle talvelle. Nyt on sielläkin tilanteet muuttuneet ja kuulema kaksi uutta kurssia tulossa keväälle. Näihin on tosin haastatelut kuulema olleet ja hakijat olottavat tietoa läpipääsystä. Tällaista tämä ala on. Itsellakin on ollut, vaikka minkälaista turbulenssia tämän työn kanssa, mutta päivääkään en kyllä pois vaihtaisi. Tsemppiä uusille alalle haluaville! Tarkoitus oli vaan muistuttaa, että tilanteet muuttuvat. Hyvin voi olla, että kuukauden päästä tilanne onkin toinen ja eikun haku uudestaan pystyyn!

    • Minussako vika...?

      Heippa

      Muita American Airlinesille hakeneita? Tänään tuli viesti: "Unfortunately, after careful consideration, you have not been selected to interview for this position." Johtuikohan tämä nyt siitä että vastailin "ei ole viisumia jne." Vai ihan vaan siitä että en ole pätevä hakija? Olisipas kiva jos vastaisivat edes "oikean" syyn jos sellainen on, niin ei tarvitsisi itseen ottaa, sama siis Primeran kanssa...

      Hiljasta on tällä rintamalla....

    • NöfCabingirl

      Heips
      Onko kellekkään muulle tullu hylkyviestiä tai haastattelu juttuja AA:lta?

      • LENTOKAPU______

        mulla olisi mun cesnassa lentoemon paikka vapaana? onko kiinostuneita? ISO RINTAISET ETU SIJALLA:


    • izzie9

      Juu, mäkin sain sen AA:n viestin, saman kuin teillä! Hain siis jo joulukuussa. Eivät siis tarkemmin selittäneet, mutta luulen että hakijoita oli todella paljon. Varmasti etusijalla ovat olleet henkilöt, joilla on jo valmiiksi lupa työskennellä maassa.

      Primeran viesti oli tällainen:

      We regret to inform you that we will not be processing your application any further, at this time. A decision has been made on which candidates fit the new recruitment criteria.

      The recruitment criteria is different from what was initially anticipated. There will be no Initial Cabin Crew Course and only candidates with prior experience will be considered. The only base we need to recruit for is Billund, Denmark.

      However, we would be delighted to keep your details on file in case other vacant positions should arise.

      • Emoooo

        Hyvä kuulla. Itse en saanut tosiaan Primeralta mitään selityksiä :) Koska alalla on nyt niin hiljaista, ajattelin hakea kentälle lähtöselvitys- yms. hommiin. Ainoa haku mitä sinnekään lähiaikoina olen nähnyt oli Swissportille, onko muita hakijoita? Tai onko kokemusta tuosta tehtävästä?


      • ST2008
        Emoooo kirjoitti:

        Hyvä kuulla. Itse en saanut tosiaan Primeralta mitään selityksiä :) Koska alalla on nyt niin hiljaista, ajattelin hakea kentälle lähtöselvitys- yms. hommiin. Ainoa haku mitä sinnekään lähiaikoina olen nähnyt oli Swissportille, onko muita hakijoita? Tai onko kokemusta tuosta tehtävästä?

        Hello Emooooo
        Flybekin se hakee taas...............;)


      • AA?

        AA:lta ei ole tullut hylkäys viestiä, mutta ei myöskään mitään kutsua haastatteluun. Mitäköhän se sitten tarkoittaa?!? Onko jollekkin tullut yhteydenotto muussa kuin "No thanks" muodossa?


      • lkjfsıwıo
        ST2008 kirjoitti:

        Hello Emooooo
        Flybekin se hakee taas...............;)

        Ole ainakaan FlyBe:n nettisivuilla infoa että hakisivat?....


      • Emoooo
        ST2008 kirjoitti:

        Hello Emooooo
        Flybekin se hakee taas...............;)

        Ai? Missähän ne hakee? Siitä Maaliskuun kurssista kuulin vain että valittu porukkaa edellisistä rekryistä, mutta mitään muuta hakua en ole nähnyt? Joku muu homma Flybella näyttää olevan kyllä.

        Mutta itseasiassa tässä ehti jo parissa päivässä sattua ja tapahtua, sain siis paikan kentältä ja olen siitä innoissani :) Ei ole siis nyt ainakaan hengenhätä emohommiin, maistellaan nyt ilmailualaa ensin maalta käsin... Eli jos ei lennolla törmätä niin ehkä porteilla :D


    • chekkaus

      On kokemusta lähtöselvitysvirkailijan työstä, tosin eri firmasta. Työ on mielestäni mukavaa ja vaihtelevaa, kun voi olla sekä tsekkauksessa että lähtöporteilla. Miinus on työajat jotka on tietysti lentoaikataulujen mukaan ja voivat alkaa aamulla esim. klo 4. Haastavia asiakastilanteita riittää myös melko paljon. Mutta suosittelen kyllä hakemaan ja tuosta työstä on varmasti etua kun lentoemon hommiin hakee.

      • Emoooo

        Kiva kuulla että viihdyt! Olin siis jo hakenut työtä ja ehdinkin jo kuulla että sain paikan kuten tonne muutama rivi ylemmäs kirjoitin :) Ala on mulle uusi joten mielelläni kuulisin mitä vaan tehtävästä jos vaan joku jaksaa raapustaa. Semmosta olisin kysynyt että mikä on tuossa tehtävässä normaali vkotyöaika? Sopparin mukaan tuolla olis n. 36,5h/vko? En tiedä lasketaanko tuo 3-vuorotyöksi, mutta IAU:n tesin mukaan se olisi käsittääkseni 34,5? Hassu määrä vaan... Sitten Tes:issä pisti silmään tauot, palkallinen 15min ruokatauko, pitääkö paikkansa? Kun esim kaupanalalla se on 30min palkaton...

        Aamuyön herätykset ei haittaa :) olen aamuvirkku. Kiitos jos jaksat vastailla! Ja muille pahoittelut jos ei mene ihan emokategorian alle tämä...


    • nih1

      Norwegian hakee vieläkin. Heille kuulemani mukaan tulossa keväälle vielä yksi kurssi eli kannattaa hakea jos vaan on kokemusta yhtään :)

    • minä

      Minne voi lähettää hakemuksen Norwegianille? Vai laitetaanko ihan vain avoin hakemus heidän nettisivuilla?

      • ei kokemusta

      • Only course

        Juu. Jos on kokemusta niin tuonne svenska språkiga kontoriin Proffice.se


    • 13b

      kyllä ne siellä profficella ymmärtää suomeakin. Tosin itse tein hakemukseni englanniksi.
      Heillähän on vaatimuksena kielitaidon osalta vain englanti ja suomi. Ja vaikka pääkonttori tuolla Arlandassa niin kaikki paperi/vero/eläke ym asiat hoituu suomen kautta...

      Mukavaa porukkaa siellä päässä.

    • myöhästä

      Ei kannata enää turhia odotella. Tällä viikolla oli haastattelut huhtikuuta varten. Seuraavaa hakua ei ole vielä tiedossa.

    • kurssilainen9

      tiukka huhu kiertä silti vielä yhdestä kurssista ennen kesää. (ei siis huhtikuun kurssi)

    • kurssi2

      kolme kurssia tulee kuulemma kaikenkaikkiaan. joulukuussa oli, nyt helmikuussa ja kolmas huhtikuussa. haastattelu englanniksi ja muutenkin asiointikielenä menee enkku. suomea ne ei puhu. muutenkin jos jotain kysytään enkuksi ni tottakai vastaus samalla kielellä..

      • kurssi2

        Ja ilmanmuuta niin kauan kun haku on "avoin" ni sinne vaan papereita vetämään.. Tiedot jää muistiin ja hyviä työntekijöitä tarvitaan aina :)


    • Emoooo
      • OPS1005

        Ja stuertteja:) Opetus på svenska. Mulle tuli ruottista s-posti ja haluavat, että hakisin.
        Varmaan on muitakin s-postin saaneita?¨


      • Emoooo
        OPS1005 kirjoitti:

        Ja stuertteja:) Opetus på svenska. Mulle tuli ruottista s-posti ja haluavat, että hakisin.
        Varmaan on muitakin s-postin saaneita?¨

        Juu, miehiä toki myös :) Minulle tuli tuo meili, varmaan kaikille jotka hakeneet tuolta aiemmin? En ole itse hakemassa kun en ole valmis muuttamaan ulkomaille. Ja Maanantaina aloitankin hommat kentällä, ja se riittää ainakin toistaiseksi tähän ilmailunälkään :) Pidetään silmällä kuitenkin kotimaan paikkoja...


      • OPS1005
        Emoooo kirjoitti:

        Juu, miehiä toki myös :) Minulle tuli tuo meili, varmaan kaikille jotka hakeneet tuolta aiemmin? En ole itse hakemassa kun en ole valmis muuttamaan ulkomaille. Ja Maanantaina aloitankin hommat kentällä, ja se riittää ainakin toistaiseksi tähän ilmailunälkään :) Pidetään silmällä kuitenkin kotimaan paikkoja...

        Ei muutako lycka till kenttähommiin. Ehkä nähdään siellä kentällä! Sitä tulee matkusteltua aina silloin tällöin. Juu kotimaan paikkoja pitäisi tulla piakkoin...ainakin
        Snowbird.


      • Emoooo
        OPS1005 kirjoitti:

        Ei muutako lycka till kenttähommiin. Ehkä nähdään siellä kentällä! Sitä tulee matkusteltua aina silloin tällöin. Juu kotimaan paikkoja pitäisi tulla piakkoin...ainakin
        Snowbird.

        Tack så mycket vaan, siellä nähdään :D Kertoillaanhan kuulumisia kun taas jotain tapahtuu...


    • travelling

      Tässä näyttäisi olevan uusi mahdollisuus lentoemänniksi haluaville :)

      http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8190632&index=2&anchor=8190632

      Proffice Aviation siis etsii matkustamohenkilökuntaa Jet Time-lentoyhtiölle. Base on Kööpenhamina eikä aiempaa kokemusta tarvita.


      Harmi että olen itse liian lyhyt, alle tuon 165 cm ja ei ole mahdollista muuttaa Kööpenhaminaan. Tarkoittaakohan tuo että tulee pystyä asumaan Köpiksessä vai hommaavatkohan sieltä asunnon työn ajaksi?

    • lentämään

      moikka! Kiva lukea keskustelua täälä ja huomata kuinka paljon muitakin hakee lentämään koko ajan . Itse olisin valmis muuttamaan ulkomaille. Onko kenelläkään kokemusta Virgin

      • lentämään

        virhin airlinesta siis.


    • cabin1

      Finnair etsii Adeccon kautta matkustamohenkilökuntaa, mutta kielitaitovaatimuksena sujuva mandariinikiina tai vietnamin kieli! :/ Harmi, olin odottanut tuota Adeccon Finnairin kesätyöhakua, mutta eipä löydy kielitaitoa kummastakaan kielestä niin turha hakea..:(

      • hullua!!!

        hahahaha :D kuka sitä nyt osaisi?olisit valehdellut ja sönköttänyt omiasi..


    • Iwtbcabincrew

      :((((((((((((((((((((((((((((((((((( NOOOOUUUUUUU :(((( WHYYYYYY???!

    • finsski

      Voikohan noilla kriteereillä oikeesti löytyä adeccolle/finnairille emäntiä, ihmettelen vaan. Ymmärtäisin vietnamin ja kiinan kielen vaatimuksen jos kyseessä olisi base kiinassa ja vietnamissa. Mutta ehkä niitäkin kieliä taitavia, suomen kielen taitoisia ja emännäksi haluavia sitte suomestakin löytyy.. damn.

      • Emäntä1999

        Tässähän on selkeästi kyse siitä, että hakevat näennäisesti ensin Suomesta ja kun yllättäen täältä ei vaatimuksia täyttäviä kokelaita löydy, niin voivat "hyvällä omallatunnolla" palkata Kiinasta ja Vietnamista huonommilla ehdoilla.


      • OPS1005
        Emäntä1999 kirjoitti:

        Tässähän on selkeästi kyse siitä, että hakevat näennäisesti ensin Suomesta ja kun yllättäen täältä ei vaatimuksia täyttäviä kokelaita löydy, niin voivat "hyvällä omallatunnolla" palkata Kiinasta ja Vietnamista huonommilla ehdoilla.

        Näin on. Finnair ei taida palkata suoraan enään ketään ja kun keskittyy Asia lentoihin, niin cabin crew palkataan näistä maista. Mutta, onks kukaan hekennut Jettimelle?


    • EASA part cc

      Meillä Finnairin emännillä loppuu irtisanomissuoja vuoden lopussa ja sen jälkeen tuskin monelle töitä riittää... Isoja juttuja tulee tapahtumaan ja moni saa miettiä arkensa uudelleen :(

    • hienoafinsk

      Odotetaan että haku päättyy. Tuskin adecco saa kurssilaisia suomen rajojen sisältä kerättyä kasaan hakemillaan kriteereillä. Ei millään pahalla..
      Hakevat sitten kurssilaiset aasiasta..

    • kapiteeni

      ET PÄÄSE JOS SINULLE ON KAKKULAT ELI ET NÄE TARPEEKSI HYVIN
      LENTOKONEESSA TYÖSKENTELEVÄN ON OLTAVA SILMÄT TARKKANA!

    • vierailija18

      tuosta palkasta vielä, onko adeccon tarjoama palkka sama kuin finnairi omalle henkilökunnalle maksama palkka? onko järkevää hakea adeccon kautta finnairille?

      • jshdgfuasgdufg

        Hakuhan on jo mennyt, ja vaatimuksena oli kiinan- tai vietnaminkielet. Jos alalle haluaa, niin ei taida paljoa olla varaa olla valikoiva, paikkojahan on lähes olemattomasti haussa.


    • -ei illaksi kotiin

      Ulkomaiset firmathan rekryää koko ajan, paperit vetämään jos aitoa kansainvälisyyttä löytyy

    • Emoooo

      No nyt on sitten käyty Blue1:lla koittamassa onnea, katsotaan miten käy. Hyvä fiilis jäi ainakin ja ns. helpoin haastattelu missä olen ollut. Haastattelu kesti 10-15min. Kielet testattiin ainoastaan lukemalla kuulutus ruotsiksi/englanniksi. Haastattelu yksivaiheinen kiireen takia. Toivottavasti nyt tärppäis :) Mukavia olivat myös kanssahakijat, kiva olis ollut tutustua enemmänkin. Muita hakijoita tällä palstalla?

      • FCa

        Hei Emoo. Oliko paikaikalla kuinka paljon haastateltavia? Koska tekevät päätöksensä valituista kursseille?


    • Emoooo

      Olisko ollut 6. Ja vissiin Maanantaina jo valinnat. En tiedä monta ryhmää on ollut, ymmärtääkseni 11 valitaan. Olis kiva kuulla muista jännittävistä :)

    • dreaming2

      Soitettinko jo teille että ei valittu kurssille.. minun osalla kävi näin. Harmittaaa niin HITOSTI! haastattelu ei siis mennytkään nappiin

    • Emoooo

      Joo soitettiin :( TAAS! Luulin että meni tosi hyvin. Sanottiinko sulle mitään syytä? Mulle sanottiin että haettiin vahvoja ruotsinkielen osaajia. Soittaja ei ollut haastattelija joten en tiedä oliko tuo palaute yleinen vai henk koht. Ihmettelen myös miten valmiin kuulutuksen lukemisesta kielitaidon sai selville. Ja toisaalta haussa ruotsinkielestä mainittiin "pärjäät ruotsinkielellä käytännön palvelutilanteissa"... Harmittaa kanssa ja kun ei ollut ensimmäinen ei-vastaus niin vähän on itsetunto jo koetuksella.

      • eitälläkertaa

        Mullekkin soitettiin. Itse olen ruotsinkielinen ja sanottiin pelkästään että tänä vuonna oli erityisen kova tasosta väkeä. Ei hirveesti lohduta...


    • flyinggirl

      Luultavasti sanonut samat syyt kaikille. Olisi mukava tietää oliko kaikilla valituilla esim. Koulutus jo taskussa. Onko täällä ketään valituksi tullutta?

    • Tuleva stuertti?
    • OPS2006

      Ja taas on haku menossa!

      • summum1

        Missä on haku?


    • Olispa ihana hakea,mutta tämmönen alamittanen ei mihkään pääse :(

    • OPS2006

      Airpro hakee talveksi. Tiedoksi myös Emoooo:lle.

      • Emooooo

        Juuuu. Hakemassa toki, kunhan saan videot tehtyä :D


      • OPS2006
        Emooooo kirjoitti:

        Juuuu. Hakemassa toki, kunhan saan videot tehtyä :D

        Juu. Mie vähän arvasin.....;)


    • flybyme

      Tänään jo tuli soitto Airpron haastatteluun...muita hakeneita täällä?

      • Charter!

        En ole vielä ehtinyt hakea, mutta tarkoitus, milloin on sinulla haastattelu? Tunsitko videohaastattelun omaksesi? :)


      • ST2008

        Onks se video juttu ekana ja sitten vasta voi lähettää hakemuksen. Vai miten? Hakuhan loppuut kait vasta 14.7.


    • emoksiiiii

      Mites tuo jetflite eikö siinä ole jo hakuaika umpeutunut?

      • emoksiiiii

        tai tietääkö kukaan flybestä? Milloin seuraava haku? ja onko moni hakenut sinne useampaan kertaan vai kannattaa vaan unohtaa jos kerran ei ole päässyt?


    • FLYFLY

      Kannattaa treenata ruotsi sujuvaksi, sillä toi Airpro/Tuin kurssi on sit ruotsiksi. Kuulema tarvitaan n. 50 tyyppiä talveksi. Thomas Cookille kanssa mahdollisesti kurssi, mut se on sit englanniksi.

    • Charter!

      Flybella alko haku kanssa NYT. Itse hakenut jo 3x, yhden kerran haastattelussa, en tiedä haluanko edes enää sinne. Emoksii: Jetflite on varmaankin umpeutunut koska ainakin yksi tuttu on sinne jo menossa. ST2008: Airprolle haetaan videohakemuksella, ei siis normihakemusta ollenkaan, ellei se loppuun laiteta lisänä (kun en ole hakemusta vielä tehnyt niin en tiedä kysytäänkö lopussa jotain extraa).

      • emoksiii

        kyllä sinne pitää laittaa myös normi hakemus!! Sieltä sivuilta löytyypi :)


    • Tuuli

      Hei, minäkin hain Blue1 enkä päässyt vaikka ruotsi sujuva, ilmeisesti olen liian vanha. Nyt hain Airpron kurssille, mutta videoista tuli ihan outoja..

      • steward3

        Miten niin olet liian vanha Blue1:n kurssille? Olivatko muut haastateltavat nuoria opiskelijoita? Itse meinasin hakea Blue1:lle, mutta valitettavasti en kerennyt ajoissa :/


      • Tuuli
        steward3 kirjoitti:

        Miten niin olet liian vanha Blue1:n kurssille? Olivatko muut haastateltavat nuoria opiskelijoita? Itse meinasin hakea Blue1:lle, mutta valitettavasti en kerennyt ajoissa :/

        Nuoria opiskelijoita olivat, meitä oli haastattelussa muutama vanhempi, en tiedä pääsikö tämä toinen hlö. Ilmeisesti he ottivatkin vain opiskelijoita.


      • Kokelasxxx
        Tuuli kirjoitti:

        Nuoria opiskelijoita olivat, meitä oli haastattelussa muutama vanhempi, en tiedä pääsikö tämä toinen hlö. Ilmeisesti he ottivatkin vain opiskelijoita.

        Nuoria ja nöyriä ottavat. Kertoo johdon itseluottamuksen ja kokemuksen puutteesta...


      • Bluuu
        Kokelasxxx kirjoitti:

        Nuoria ja nöyriä ottavat. Kertoo johdon itseluottamuksen ja kokemuksen puutteesta...

        Itsekin 30 mutta eivätpä ottaneet nuoriakaan. Ainoa jonka olen kuullut päässeen oli kokenut emo. Tällä palstalla ei kukaan ole ilmoittanut päässeensä...


      • tyvgjkloihff
        Bluuu kirjoitti:

        Itsekin 30 mutta eivätpä ottaneet nuoriakaan. Ainoa jonka olen kuullut päässeen oli kokenut emo. Tällä palstalla ei kukaan ole ilmoittanut päässeensä...

        On aikamoisen väärä luulo että yhtiöt rekryävät vain nuoria ja vanhat jäävät valitsematta!!!! Kyllä
        Iän tuomaa elämänkokemusta arvostetaan!!! Olen nii paljonnähnyt nuoria että vanhempia alottelevia emoja ja voin sanoa että aikamoista eroa on käytännönjärjessä ja työmoraalissa. Toki poikkeuksia on!!!

        Kielitaito on toki tärkeä (etenkin englanti, ruotsi ei niinkään) Mutta kyllä ne henkilökemiat haastateltavan ja haastattelijan välillä on tärkeämmät.. uskallan näin väittää kun itse en osaa ruotsia yhtään, ja nyt lentelen jo toisessa yhtiössä.. aika monella emolla on muuten aikamoisen heikko ruotsi...
        Että tsemppiä ihan kaikille minne ikinä haastatteluihin pääsette. Olkaa ihania, iloisia ja avoimia, ja ole oma itsesi!!!! Ja jos todella näihin hommiin haluaa, niin älkää muutamasta hylystä lannistuko!!!! Eteenpäin sano mummo lumessa!!!


    • steward3

      Noh jopas on kummallista. Miten muuten Blue1:n haastattelussa käyneet koitte haastattelutilanteen? Miten ruotsin kielen taitoa testattiin, kun aikaisemmin mainittiin että vaaditaan vahvoja ruotsin kielen osaajia? Kuitenkin ilmoituksessa luki, että palvelutilanne ruotsi käy. 30-vuotias ystäväni, joka oli kyseisessä haastattelussa kertoi, että hänen kohdallaan kurssille pääsy taisi kaatua juuri ikään.

      Oliko ihmisiä laidasta laitaan vai oliko ihmisiä jotka olivat ns. ylivoimaisia haastattelutilanteessa? Kai nyt kurssille pääsi sellaisiakin, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta lentoemännän työstä?! Kyseessähän oli ymmärtääkseni kesätyö. :d

      • Tuuli

        Blue1 haastattelu oli ihan läpijuoksulla tehty, 15 min haastattelu, siinä kaikki, todellakin tuntityöläisiä kesäduuniin hakivat, itse olen asunut Ruotsissa joten kielitaito ei ollut ongelma, se testattiin kuulutus ääneen lukemalla, uskon että heillä oli etukäteen tarkka profiili ketä ottavat, kun soitettiin etten ollut päässyt, hän sanoi olisitko todella halunnut tänne epäuskoisesti.


      • ........

        Joo, läpijuoksulla tosiaan meni koko haastattelu, ja muut omassa ryhmässäni nuoria ja kokemattomia, vaikkakin todella mukavia, en usko meistä pääseen ketään. Itselläni kuitenkin matkailu/ilmailualan kokemusta joten tunsin olevani vahvoilla.... ei sitten kuitenkaan.

        Kieliä testattiin tosiaan lukemalla vain valmista tekstiä, sikäli kuulostaa tekosyyltä toi ruotsihomma...

        Itse veikkaan että ottivat töihin jo lentäneitä, työttömänä emoja kuitenkin löytyy pilvin pimein, oli sitten tuntityö tai ei niin työ varmasti kelpaa.


      • cabin1
        ........ kirjoitti:

        Joo, läpijuoksulla tosiaan meni koko haastattelu, ja muut omassa ryhmässäni nuoria ja kokemattomia, vaikkakin todella mukavia, en usko meistä pääseen ketään. Itselläni kuitenkin matkailu/ilmailualan kokemusta joten tunsin olevani vahvoilla.... ei sitten kuitenkaan.

        Kieliä testattiin tosiaan lukemalla vain valmista tekstiä, sikäli kuulostaa tekosyyltä toi ruotsihomma...

        Itse veikkaan että ottivat töihin jo lentäneitä, työttömänä emoja kuitenkin löytyy pilvin pimein, oli sitten tuntityö tai ei niin työ varmasti kelpaa.

        Itsekin koin läpijuoksuksi koko haastattelun. Itsellä myös kokemusta ilmailualalta, mutta en tullut valituksi. Ilmeisesti taisi tyssätä omalla kohdallani juuri ikään (yli 30-vuotta). Itsestäni tuntuu että vahvoilla olivat entiset lentoemot mutta myös nuoret joita haastattelussa oli. Eihän valmiin kuulutuksen lukemisella saada selville henkilön todellista kielitaitoa muuten kuin ehkä ääntämisen suhteen. Eiköhän kurssille muitakin kuin pelkästään ex-emoja valittu.


    • TulevaEmo

      Heippa!
      Jos tosissaan haluatte lentoemon töitä niin hakekaa ihmeessä ulkomaille!
      Varsinkin isoilla yhtiöillä on lähes kokoajan haku käynnissä. Tosin sitten Assasment Day:lle pitää matkustaa omakustanteisesti vähän kauemmaksikin, mutta eiköhän ne rekryä myös Pohjoismaissa aina aika-ajoin.

      Ymmärrän kyllä jos ei halua ulkomaille muuttaa työn takia, mutta kyllähän tossa työssä tulee muutenkin oltua paljon pois kotoa. :)

      Kannattaa seurata ainakin Emiratesin ja Etihadin nettisivuilta listaa missä Open Daytä pidetään! Itse hain hain keväällä ja kävin haastatteluissa yms. Sveitsissä, kun satuin lähistöllä sen hetkisesti asumaan.
      Ei niitä töitä ihan mahdoton ole saada, mulla alkaa koulutus Dubaissa loppukesästä. Tsemppiä!

    • Stuart Sture1

      Blue1:llä on paljon sellaisia jotka eivät puhu sujuvaa ruotsia. En usko et ikäkään on ollut este; jopa yli 50 vuotiaita on päässyt. Heillä on saattanut olla aikaisemmilta kursseilta porukkaa "reservissä" jotka ottivat tai aikaisempia kesätyöntekijöitä. Ja on aina heille helpompaa jos löytävät aiemmin lentäneitä jo ihan kurssin järjestämisen vuoksi.

      • Stuart Sture 2

        Pääsin erään toisen lentoyhtiön kurssille ollessani 50 !. Mulla on vahva matkailu/asiakaspalvelu tausta ja ehkä tämä nuorekkuus etuna......; Olen ajatellut hakea AP:lle Eli kaikki 30 , hakemaan vaan jos on tosi kiinnostusta alaan!!!!! Te ootte vielä TOSI nuoria. Lentoyhtiöt tarvitsevat myös elämänkokemusta omaavia, koska tilanteet saattavat muuttua nopeastikin koneessa. Ei nämä ikä ennakkoluulot katoa, jos ei vaan rohkeasti yritä. Tuo AP:n videohaastattelu taitaa olla tämmöstä uusinta uutta. Sen hoitaa ilmeisesti joku firma ja haastattelija ei ole itse hölökohtaisesti paikalla, vaan esittää tietyt kysymykset eri hakijoille videon välityksellä. Olenkohan ymmärtänyt oikein vai onko nyt se "vanhuus" iskenyt......... Nyt siellä varmaan joku aattelee, että olisit tutustunut ohjeisiin paremmin. En ole vielä ehtinyt. Palasin juuri Italiasta. Jatkakaamme mukavien ja kannustavien viestin lähettämistä jokaiselle alastakiinnostuneelle. Lämmintä kesää kaikille ja kurssilla/koneessa tavataan.!!:)


      • 30+
        Stuart Sture 2 kirjoitti:

        Pääsin erään toisen lentoyhtiön kurssille ollessani 50 !. Mulla on vahva matkailu/asiakaspalvelu tausta ja ehkä tämä nuorekkuus etuna......; Olen ajatellut hakea AP:lle Eli kaikki 30 , hakemaan vaan jos on tosi kiinnostusta alaan!!!!! Te ootte vielä TOSI nuoria. Lentoyhtiöt tarvitsevat myös elämänkokemusta omaavia, koska tilanteet saattavat muuttua nopeastikin koneessa. Ei nämä ikä ennakkoluulot katoa, jos ei vaan rohkeasti yritä. Tuo AP:n videohaastattelu taitaa olla tämmöstä uusinta uutta. Sen hoitaa ilmeisesti joku firma ja haastattelija ei ole itse hölökohtaisesti paikalla, vaan esittää tietyt kysymykset eri hakijoille videon välityksellä. Olenkohan ymmärtänyt oikein vai onko nyt se "vanhuus" iskenyt......... Nyt siellä varmaan joku aattelee, että olisit tutustunut ohjeisiin paremmin. En ole vielä ehtinyt. Palasin juuri Italiasta. Jatkakaamme mukavien ja kannustavien viestin lähettämistä jokaiselle alastakiinnostuneelle. Lämmintä kesää kaikille ja kurssilla/koneessa tavataan.!!:)

        Olin Airpron haastattelussa ja minut mukaanlukien muutama 30 hakija löytyi, jos haastatteluun pääsee niin tuskin ikä on lopultakaan se ratkaiseva tekijä. Olen myös kuullut että erityisesti Airpro arvostaa ikää ja elämänkokemusta. Infon mukaan heidän työntekijöiden (kaikkien alojen) keski-ikä oli muistaakseni 32v.

        Videossa tais olla 4 kysymystä. Niitä voi katsoa jo etukäteen ja valmistautua kun laittaa vaan sähköpostiosoitteen. Tämän jälkeen saat "kutsun" ja pääset kysymyksiin tutustumaan. Voit tehdä videot niin moneen kertaan kuin haluat.


    • Emoooo

      Airpron haastatteluun menossa jee :)

      • Joy

        heippa Emoooo. Koska sulla on haastattelu? Ottivatko pian yhteyttä hakemuksen laiton jälkeen? Itse olen laittamassa tänään hakemuksen, kuhan sais videot jotenkin kuosiin.. Tuntuu hieman oudolta tuo videolle puhuminen :D


      • Tuuli

        Sama homma, toivotaan että nyt tärppää.


      • Emoooo
        Joy kirjoitti:

        heippa Emoooo. Koska sulla on haastattelu? Ottivatko pian yhteyttä hakemuksen laiton jälkeen? Itse olen laittamassa tänään hakemuksen, kuhan sais videot jotenkin kuosiin.. Tuntuu hieman oudolta tuo videolle puhuminen :D

        Maanantaina pistin ja Ke soittivat. Ens vkolla haastattelu. Tänäänkin ollut ainakin joku haastattelu. Palkkaavat kuulemani mukaan todella paljon tällä kertaa peruskurssien kautta Tuifly Nordicille, Tuifly Germanylle sekä Thomas Cookille. Keski-ikä kursseilla Cookilla ja Tuilla ollut korkeampi joten sekään ei pitäisi olla tässä haussa ratkaiseva.


    • flyhigh2thesky

      Moikka! Kävin tänään haastattelussa Airprolla. Haastattelu kesti puolisen tuntia ja siellä kysyttiin paljoan asiakaspalveluun liittyviä kysymyksiä, mitkä on heikkoudet, kielitaitoa testattiin (ruotsi todella pitää osata! ei mennyt mulla ihan putkeen), miksi juuri minut pitäisi valita ym.. Porukassa (15 hakijaa) oli todella kova tasoista hakijaa, kielitaitoa ja esiintymiskokemusta riitti. Ryhmätehtävä kuului myös osaksi haastatteluprosessia. Haastattelijat olivat mukavia ja vaikka porukkaa selkeästi vähän jännitti.. :) tsemppiä kaikille !!

    • Tuuli

      Kiva kuulla. Olen usein miettinyt onko parempi jäädä taka-alalle vai olla esillä ryhmätilanteessa? Itselläedessä haastattelu ensi ti kun en tänään päässyttulemaan.

      • flyhigh2thesky

        Niiinpä, kaipa kannattaa hiukan aktiivisuutta näyttää muttei olla mikään päälepäsmäri. Meillä ryhmätilanne siis oli kuulutusharjoittelu, saatiin 15 min. aikaa kirjoittaa teksti kahdella ei kielellä ja sitten mentiin kolmen hengen ryhmässä joukon eteen "kuuluttamaan". Sovittiin etukäteen kuka lukee minkäkin osan :)


      • Emoooo
        flyhigh2thesky kirjoitti:

        Niiinpä, kaipa kannattaa hiukan aktiivisuutta näyttää muttei olla mikään päälepäsmäri. Meillä ryhmätilanne siis oli kuulutusharjoittelu, saatiin 15 min. aikaa kirjoittaa teksti kahdella ei kielellä ja sitten mentiin kolmen hengen ryhmässä joukon eteen "kuuluttamaan". Sovittiin etukäteen kuka lukee minkäkin osan :)

        Täällä oltiin kanssa haastattelussa :) Hyvä fiilis jäi kaikinpuolin, mukava ryhmä, ei päällepäsmäreitä, ryhmätehtävä sujui hyvin ja oli muutenkin kiva tehtävä. Ruotsikin sujui vissiin ihan ok. Aikataulusta sen verran että saa nyt odotella jonkin aikaa :P Lentoyhtiöstä riippuen ilmeisesti Kesäkuun lopussa tai Heinäkuun puolessa välissä aikaisintaan kuuluu pääseekö jatkoon. Toisella kierroksella siis lentoyhtiön edustajat paikalla.


    • Tuuli

      Miten toi palkkaus.. Onko eroja lentoyhtiöiden välillä? Meinaan jos joutuisi vaikka valitsee Thomas cookin tai tui germanyn väliltä niin kumpi olisi parempi?

    • Emoooo

      Sama palkka, eli Airpro on työnantaja, kohteittain voi tietysti päivärahoilla vaihdella tulot, mutta kohteissakin tais kaikissa painottua kanaria... Palkka oli näin ulkomuistista joku 1367€/kk lisät ja päivärahat... Ainoastaan Tui Nordicilla uudet pääsee long hauleja lentämään....

    • Emoooo

      Heips. Kysynpä nyt taas, kuka tietää mitä TES:iä Airpro noudattaa? Kiinnostaisi ihan muutkin ehdot. Eli erityisesti SLSY:laisten asiantuntemusta kaivataan. Saatteko linkkiä Tesiin?

      • granollady

        Tässä ei todellakaan haeta Suomalaista henkilökuntaa työskentelemään Nykkiin vaan pitää jo olla oikeus asua ja työskennellä Usassa. Huomaathan että suomenkielentaito ei ole vaatimuslistalla? Finnair on kohta huonon palvelun halpalentoyhtiö kun kaikki PALVELU on ulkoistettu...


      • ..,.,,.,.,,,,...
        granollady kirjoitti:

        Tässä ei todellakaan haeta Suomalaista henkilökuntaa työskentelemään Nykkiin vaan pitää jo olla oikeus asua ja työskennellä Usassa. Huomaathan että suomenkielentaito ei ole vaatimuslistalla? Finnair on kohta huonon palvelun halpalentoyhtiö kun kaikki PALVELU on ulkoistettu...

        Tuskin mm. oikotiellä mainostaisivat jollei myös suomalaiset olisi hakusessa....


      • granollady
        ..,.,,.,.,,,,... kirjoitti:

        Tuskin mm. oikotiellä mainostaisivat jollei myös suomalaiset olisi hakusessa....

        No kokeilkaa vaikka.. haku mahdollista vain Adecco Usan sivuilla, etkä voi hakea, jos et ole oikeutettu työskentelemään Usassa. Piste. Suomalaisia ei siis tässä haeta.


    • ground

      googleta Airpron tes, on Paltan ja Pardian välinen.. jostain syystä Airpron palkkoja ei löydy mistään, itsekkään en ole palkkataulukoita koskaan nähnyt vaikka kyseisessä yrityksessä työskentelen, tosin en lentoemäntänä. Yleisesti huonommat työehdot kuin muualla, tosin työehtosopimusneuvottelut edelleen käynnissä asioiden parantamiseksi mutta saapa nähnä miten käy...

      • lepo2

        Neuvottelut on käynnissä.

        Tosin Pardia ei ole varmaan laittanut tikkuakaan ristiin sopimusehtojen parantamiseksi. Olen ymmärtänyt, että työntekijöistä on monet vaihtaneet liittoa ja alkaneet taistella paremmista kuin orjan ehdoista.


    • Emoooo
    • Tuuli

      Nyt odotellaan .. Heinäkuun puoleenväliin menee jos jatkoon mennään. Ensi viikolla Tui Germanyn haastattelut. Itsellä ilmeisesti tuo nordic jos olen jatkossa.

      • lilja112

        olitko Tuuli tänään haastattelussa? Itse menossa huomenna. Minkälainen päivä oli? Tsemppiä :)


      • Tuuli
        lilja112 kirjoitti:

        olitko Tuuli tänään haastattelussa? Itse menossa huomenna. Minkälainen päivä oli? Tsemppiä :)

        Olin, aika nuorta porukkaa, itse olen vähän vanhempi joten saa nähdä onko se etu vai haitta. Hyvin meni, mukavat haastattelijat pitkä päivä. Kuulemma todella paljon hakijoita on.


      • iFly
        Tuuli kirjoitti:

        Olin, aika nuorta porukkaa, itse olen vähän vanhempi joten saa nähdä onko se etu vai haitta. Hyvin meni, mukavat haastattelijat pitkä päivä. Kuulemma todella paljon hakijoita on.

        Sanoiko ne että aattelis sua Tui Nordicille? Minulle sanottiin vaan että pitää huomioida mun nykyinen määräaikainen soppari, eli käytännössä TC olis varmaan sopivin ajankohta. Muutoin ei sanonut mitään yhtiöstä. Oliko Tui G:n haastattelut jo ensi vkolla vai? Jäi vähän auki se yhteydenotto, oli niin laaja skaala, Kesäkuun lopusta Heinäkuun puoleen väliin yhtiöstä riippuen... Ei jaksa millään odottaa. Meidän ryhmässä muutama 30-40v. Loput ehkä 23-27v.


      • Tuuli
        iFly kirjoitti:

        Sanoiko ne että aattelis sua Tui Nordicille? Minulle sanottiin vaan että pitää huomioida mun nykyinen määräaikainen soppari, eli käytännössä TC olis varmaan sopivin ajankohta. Muutoin ei sanonut mitään yhtiöstä. Oliko Tui G:n haastattelut jo ensi vkolla vai? Jäi vähän auki se yhteydenotto, oli niin laaja skaala, Kesäkuun lopusta Heinäkuun puoleen väliin yhtiöstä riippuen... Ei jaksa millään odottaa. Meidän ryhmässä muutama 30-40v. Loput ehkä 23-27v.

        No eivät suoraan sanoneet, mutta vahvan ruotsin johdosta ajattelin näin itse. Tsemppistä!


    • Emoooo

      Heips. EIkö kellekään ole vielä soiteltu toiselle kierrokselle?

      • Tuuli

        Ei vielä, sanoivat että menee heinäkuun puoleen väliin.


    • shsthftrsqa

      Jos vain on vaihtoehto, että mistään muualta kuin AP:lta saatte työpaikan niin menkää sinne.

      Jos satutte millään tavalla kysymäänkään jostain epäkohdasta niin tuossa firmassa esimihet alkaa aluksi uhkailemaan ja sitten soittelevat muihin firmoihin levitellen perättömyyksiä, jotta ette saa enää töitä samalta alalta.

      Menkää tuonne töihin vain, jos se on ehdottomasti viimeinen vaihtoehto nälkäkuolemalle. IHAN OIKEESTI!

      • Tuuli

        Itse haen nimenomaan määräaikaista talveksi, joten se riittääkin.


    • Hei me lennetään....

      Tässä se ongelma onkin meille, jotka lennämme kokoaikaisesti ja tämä on pitkäaikainen ammattimme. Nimittäin sesonkityöntekijät, joilla ei ole aikomustakaan kun vähän kokeilla alaa.

      Sen takia on olemassa työnantaja, joka p****t välittää työehtosopimuksen noudattamisesta. Mutta eihän se mitään kunhan vähän lentämään päästään.

      Ja kielitaidosta, ja varsinkin ruotsin kielen taidosta - tällä foorumilla saa sen käsityksen, että se on vaan joku työnantajan keksimä kompastuskivi haastattelua varten. Totuus kuitenkin on, että se ruotsin kielen tarve on ihan arkipäivää lentoemännän työssä täällä meilläpäin maailmaa, olit sitten millä lentoyhtiöllä hyvänsä. Vahva kielitaito kuuluu lentoemännän ammattiin.

      • Anti-Angsteilija

        Ystävä hyvä... Ihmettelen kovin että olet alalle päässyt ja jos olet, niin toivottavasti älyät alaa vaihtaa, sillä kukaan asiakas, työnantaja tai kollega ei kaltaisiasi kaipaa.

        Täältä löytyy ihmisiä jotka ovat alalle hakeneet pitkään ja tosissaan, vaan on kilpailu kovaa ja myös onni ja kemiat vaikuttaa. Täällä myös suurin osa vakiokirjoittajista on aikuisia ihmisiä, "kunhan vain lentämään päästään" -haaveilijat on marginaalinen joukko. Ihmisillä on eri elämäntilanteita ja määräaikaiset sopimukset nykypäivää. Jollain se on elettävä se toinenkin sesonki jos määräaikainen sopimus jo löytyy ja jostain se ura on aloitettava tälläkin alalla jos alalle on aikomus.

        Itse en pidä Airprota ollenkaan huonona, päinvastoin yksi heidän yhtiöistään on #1 lentoyhtiö johon haluan kaikista Suomen yhtiöistä, koska olen siitä kuullut pelkkää hyvää. Saan tällä hetkellä enemmän palkkaa kuin tulisin tuolla saamaan, mutta se ei aina ratkaise. Alalla olen töissä ja melko alkeellisella ruotsilla olen pärjännyt, ja kanssasisaria löytyy monia, älkää siis tuostakaan kommentista lannistuko.

        Mitä tulee työehtosopimuksiin ja niiden muuttamiseen, olkaa aktiivisia sen suhteen, kukaan ei puolestanne asioita aja! Muistakaa myös tehdä työnne hyvin ja muistaa aina että edustatte yhtiötä jolle olette töissä. Jos firmalla menee huonosti, ei se palkkoja ja työehtojakaan voi parantaa. Käyttäkää energianne ennenkaikkea hyvään yhteishenkeen, niin viihdytte töissä paremmin.


      • emoksiii
        Anti-Angsteilija kirjoitti:

        Ystävä hyvä... Ihmettelen kovin että olet alalle päässyt ja jos olet, niin toivottavasti älyät alaa vaihtaa, sillä kukaan asiakas, työnantaja tai kollega ei kaltaisiasi kaipaa.

        Täältä löytyy ihmisiä jotka ovat alalle hakeneet pitkään ja tosissaan, vaan on kilpailu kovaa ja myös onni ja kemiat vaikuttaa. Täällä myös suurin osa vakiokirjoittajista on aikuisia ihmisiä, "kunhan vain lentämään päästään" -haaveilijat on marginaalinen joukko. Ihmisillä on eri elämäntilanteita ja määräaikaiset sopimukset nykypäivää. Jollain se on elettävä se toinenkin sesonki jos määräaikainen sopimus jo löytyy ja jostain se ura on aloitettava tälläkin alalla jos alalle on aikomus.

        Itse en pidä Airprota ollenkaan huonona, päinvastoin yksi heidän yhtiöistään on #1 lentoyhtiö johon haluan kaikista Suomen yhtiöistä, koska olen siitä kuullut pelkkää hyvää. Saan tällä hetkellä enemmän palkkaa kuin tulisin tuolla saamaan, mutta se ei aina ratkaise. Alalla olen töissä ja melko alkeellisella ruotsilla olen pärjännyt, ja kanssasisaria löytyy monia, älkää siis tuostakaan kommentista lannistuko.

        Mitä tulee työehtosopimuksiin ja niiden muuttamiseen, olkaa aktiivisia sen suhteen, kukaan ei puolestanne asioita aja! Muistakaa myös tehdä työnne hyvin ja muistaa aina että edustatte yhtiötä jolle olette töissä. Jos firmalla menee huonosti, ei se palkkoja ja työehtojakaan voi parantaa. Käyttäkää energianne ennenkaikkea hyvään yhteishenkeen, niin viihdytte töissä paremmin.

        Mielettömän hyvä kommentti ja olen samaa mieltä että monet yrittävät tosissaan jopa vuosia päästäkseen alalle, joten tuskin turha lähteä avautumaan "kunhan vain lentämään päästään" tyypeistä. Pidetään mieli positiivisena ja tsemppiä kaikille! Onko monelle kuulunut jo airproolta?


      • Tuuli
        emoksiii kirjoitti:

        Mielettömän hyvä kommentti ja olen samaa mieltä että monet yrittävät tosissaan jopa vuosia päästäkseen alalle, joten tuskin turha lähteä avautumaan "kunhan vain lentämään päästään" tyypeistä. Pidetään mieli positiivisena ja tsemppiä kaikille! Onko monelle kuulunut jo airproolta?

        Ei mitään ole kuulunut..


    • Hei me lennetään....

      No niin, saanpa pyydellä anteeksi aiemman kommenttini tylyä sävyä, joka oli lähinnä vastaus edeltävälle kommentille - keskustelu muuten täällä on mielestäni hyvä, informatiiivinen ja asiallinen.

      Asiaa kuitenkin kommentoin parinkymmenen vuoden kokemuksella, vaikka olisin sen kyllä voinut kauniimmin esittää. En halua ketään lannistaa, joka tosissaan yrittää ja haluaa alalle ja olet oikeassa, että tässä keskustelussa sävy on kiva ja positiivinen ja vilpittömästi toivottelen rutkasti onnea hakuun, niille jotka tästä ammattia itselleen haluaa.

      Kommenttini oli vastaus edelliselle kirjoittajalle, jolla ei ollut oikeastaan mitään väliä työehdoista tai sopimuksista. Yhtiöt, jotka hakevat Airpron kautta ovat hyviä yhtiöitä ja työnantajia, tosin tässä kannattaa pitää mielessä että siis et ole heidän palveluksessaan vaan vuokratyöntekijä. Teet samaa työtä kun esim skandinaaviset työkaverisi, mutta puolella palkalla, vähemmillä vapailla ja ilman lentoyhtiön omia etuja. Alalla on Suomessa yleissitova tes, mutta sitä Airpro ei palkkauksen osalta ainakaan noudata.

      Pohjoismaat mielletään alalla pitkälle yhteiseksi markkina-alueeksi, joten ruotsin tai muun skandinaavisen kielen osaaminen on ehdottomasti eduksi, enkä sitä vähättelisi. Sama toimii myös toisinpäin: olen ymmärtänyt, että Ruotsissa on suuri etu jos osaa suomea. Mutta toki skandinaavit englantia osaa hyvin. Kieliongelmia ei tässä ammatissa juurikaan synny normaaleissa palvelutilanteissa, mutta esim sairauskohtauksen yhteydessä sitä kyllä mielellään toivoisi, että olisi joku yhteinen kieli - oli se sitten mikä hyvänsä.

      Usko tai älä, hyvä Anti-Angsteilija, olen työssäni pidetty ja arvostettu sekä asiakkaiden, työkavereiden ja työnantajani puolelta ja ystäviä löytyy sekä työpaikalta että sen ulkopuolelta :) En ole vaihtamassa alaa näillä näkymin.

      Mielipiteitä kuitenkin löytyy yhtä monta kun keskustelijaa.

    • hbhbhb1

      Kiinnostaa miten ulkomaiset kollegat tienaavat puolet enemmän, lueskentelin skandinaavisia keskustelupalstoja ja niiden perusteella peuspalkka on samaa luokkaa, onko heillä paremmat provikat ja traktamentit?

    • Emoooo

      Samaa itsekin hieman ihmettelen. Haastattelussa ilmoitettu peruspalkka on peruspalkka jonka Flybellä saa 10v palveluksen jälkeen ja parempi kuin SLSY:n aloituspalkkakin. Ei siis kovin huonolta kuulosta. Airpron Tesiä en edelleenkään ole nähnyt (help please) :) joten muilta osin en osaa kommentoida... ID-edut kuuluu vaikket suoraan lentoyhtiöllä olekaan töissä Airprolla. Ulkoistaminen on valitettavasti nykypäivää, mm. suurin osa maapalveluista on jo ulkoistettu ja ID-etuja näissä tarjotaan todella harvoin, taitaa Finnair olla ainoa joka edun vielä antaa yhteistyökumppaneille.

    • check-in

      Itse Airpon palveluksessa olevana (tosin maapalveluissa, en lentotyössä) voin sanoa että minusta ja monista kollegoista on eittäin epäreilua että samasta työstä meille maksetaan Airprolla REILUSTI vähemmän palkkaa kuin IAUN:n tessiä noudattavissa yrityksissä. Joten kyllä Airpro pelaa kieroa peliä tässä asiassa... Ja myöskin omituista on se, ettei palkkataulukoita löydy mistään! Itsekään en ole koskaan tuon yrityksen palkkataulukoita työpaikallani, enkä kyllä netissäkään koskaan nähnyt vaikka tuossa firmassa työskentelen. Mutta ei auta kuin toivoa että syksyn neuvottelut tuottaisiavat toivottuja tuloksia...

      • Emoooo

        Heips

        Samaa palautetta olen kuulut myös maapalvelujen osalta, olen meinaan itse alalla eri firmassa. Kuitenkin taas emohommista olen kuullut AP:n osalta pelkkää hyvää ja AP:n ilmoittama peruspalkka emohommista on samaa luokkaa kuin SLSY:n palkat.

        Saisitkohan palkkataulukot kaivettua Palta/Pardia/JHL:sta? Oheisessa linkissä pisti silmään "Palkkataulukot osaksi työehtosopimusta, voimaantulo heti". Ja työehtosopimuksethan pitäisi olla kaikkien saatavilla/nähtävillä työpaikallasi vaikket liittoon kuuluisikaan.

        Ja jos ei asiat parane, niin hae ihmeessä muualle, tekijöille tuntuu olevan tarvetta ;)


      • Emoooo
        Emoooo kirjoitti:

        Heips

        Samaa palautetta olen kuulut myös maapalvelujen osalta, olen meinaan itse alalla eri firmassa. Kuitenkin taas emohommista olen kuullut AP:n osalta pelkkää hyvää ja AP:n ilmoittama peruspalkka emohommista on samaa luokkaa kuin SLSY:n palkat.

        Saisitkohan palkkataulukot kaivettua Palta/Pardia/JHL:sta? Oheisessa linkissä pisti silmään "Palkkataulukot osaksi työehtosopimusta, voimaantulo heti". Ja työehtosopimuksethan pitäisi olla kaikkien saatavilla/nähtävillä työpaikallasi vaikket liittoon kuuluisikaan.

        Ja jos ei asiat parane, niin hae ihmeessä muualle, tekijöille tuntuu olevan tarvetta ;)

        Niin se linkki siis:

        http://www.jhl.fi/portal/fi/jhl-tieto/uutisarkisto/etusivun_uutiset/?bid=2999


      • check-in
        Emoooo kirjoitti:

        Heips

        Samaa palautetta olen kuulut myös maapalvelujen osalta, olen meinaan itse alalla eri firmassa. Kuitenkin taas emohommista olen kuullut AP:n osalta pelkkää hyvää ja AP:n ilmoittama peruspalkka emohommista on samaa luokkaa kuin SLSY:n palkat.

        Saisitkohan palkkataulukot kaivettua Palta/Pardia/JHL:sta? Oheisessa linkissä pisti silmään "Palkkataulukot osaksi työehtosopimusta, voimaantulo heti". Ja työehtosopimuksethan pitäisi olla kaikkien saatavilla/nähtävillä työpaikallasi vaikket liittoon kuuluisikaan.

        Ja jos ei asiat parane, niin hae ihmeessä muualle, tekijöille tuntuu olevan tarvetta ;)

        Niin näköjään lukikin voimaantulo heti, mutta kun katsoin työehtosopimusta niin eipä ollut niitä sinne päivitetty...


    • Tuuli

      Näin työttömänä on tyytyväinen jos saa mukavan työn

    • emoksiii

      Mulla on siitä onnekas tilanne että vakkari duuni löytyy toiselta alalta mutta kun en vaan pääse yli tai ympäri tästä haaveammatista.. Näinpä minäkin olisin enemmän kuin tyytyväinen jos paikka sattuisinkin aukeamaan. Harmi vaan että taitaa lentokokemuksen omaavat mennä edelle.. Mikä tietysti ymmärettävää :) Toivo elää kuitenkin vielä ;)

    • Mkmkioy

      Uskon että nuoret ovat vahvoilla.

      • Flyme

        Onko tullut jo toisen kiertoksen kutsuja?


      • Mkjhifhjj
        Flyme kirjoitti:

        Onko tullut jo toisen kiertoksen kutsuja?

        Ei, onko sulle?


      • Emoooo
        Flyme kirjoitti:

        Onko tullut jo toisen kiertoksen kutsuja?

        Ei ole... kohta alkaa hiki tulemaan, kun saa lukea haastattelusoitoista täältä :D


    • mei1

      Minne ootte pyrkinyt?

      • Emoooo

        Oletan että Airpron hausta puhutaan yllä, mutta onhan tosiaan Flybenkin rekry menossa...


      • Flyme
        Emoooo kirjoitti:

        Oletan että Airpron hausta puhutaan yllä, mutta onhan tosiaan Flybenkin rekry menossa...

        Joo, Airpro! Jännää..


    • Emoooo

      Onko muuten 1. haastatteluun tullut kutsuja loppuvaiheessa hakeneille, vai onko kaikki haastatteluissa olleet tuota alkuvaiheen porukkaa?

    • Tuuli

      Muistaako kukaan kurssien ajankohtaa?

      • Emoooo

        En muista tarkalleen ja ei kai niillä itsekään kovin tarkkaa tietoa ollut, olisko Tuit alkanut Elokuussa ja TC Syys-Lokakuussa, ainakin järjestys tais olla Tui G.Tui N ja viimeisenä TC, jos oikein muistan, eli varmaa faktaa :D

        Näin se meni Heinäkuun alkupuoliskon viimeinen viikko, ens viikolla sitten jo ylitetään se maaginen puoliväli...!


    • Summum1

      Moi! Onko kenellekään tullut tietoa FlyBe:ltä?

      • Kävin tänään flybe haastattelussa, huono fiilis jäi. :( lupas ilmotella viimeistään 17. pvä jolloin on viimeiset haastattelut.


      • Äskeinen...
        [email protected] kirjoitti:

        Kävin tänään flybe haastattelussa, huono fiilis jäi. :( lupas ilmotella viimeistään 17. pvä jolloin on viimeiset haastattelut.

        Oho, se puhelin lätkäs koko nimen tohon nimimerkkiin. Hupsis! :D


    • emoksiiiiiiiii

      itse sain hyväksynnän kurssille tuille jeee!! :)))

      • jiiiiiiiiii

        hienoa! milloin sait tiedon ja mikä tui on kyseessä?


    • Mjmjok

      Hienoa, tui germany vai nordic? Milloin kurssi alkaa? Millainen oli jatkohaastattelu?

    • mei1

      Airprolla edelleen haku auki. Kannattaakohan enää hakea, jos kerran valittu jo tyypit? Hain itse myös Flybelle, ja mullekin jäi haastattelusta vähän huono fiilis... Tuntu olevan aikamoinen kiire haastattelijoilla, eivät oikein ehtineet kuunnella mitä mulla oli sanottavaa. Ehkä huomasivat heti että en ollut sellanen tyyppi mitä hakivat...

      • lee3

        Kannattaa laittaa


    • kira1

      Hei.. Onko viimeisellä hakuviikolla hakeneita? Oletteko saaneet kutsua haastatteluun?

    • Jjhgfwswdc

      Vähän epäilyttää että päätökset olis jo tullut, en ole kuullut että kukaan olis ollut toisessa haastattelussa ja sanoivat että ottavat yhteyttä Heinäkuun puolessa välissä vasta jos jatkoon pääsee. Tosin on mahdollista että Tuilla aikaisempi aikataulu kuin Cookilla.

    • mirjami18

      Samoin hieman mietityttää tui germanyn jatkohaastattelut kylä piti olla heinäkuun ekalla viikolla kurssin aloitus jo elokuussa, mutta tui nordic heinäkuun puolenvälin jälkeen jatkot ja kurssi syyskuussa, tomas cook kurssi loka marraskuussa, näin meille sanottiin......

    • tietotämä

      germanylle päässeet on jo valittu, joten varmaan emoksiiiiikin on sinne päässyt.. Germanyn kakkoshaastiksetkin olivat jo..

    • Utelias unelias

      Onko kellekään selvinnyt mitä lentoja Tui G lentää ja miksi suomalainen henkilökunta?

    • Aina Valmiina

      Kanariaa käsittääkseni. 320/321 ei paljon pidemmälle pääsekään.

      • Aina Valmiina

        Eiku bojoillahan ne lentää. Mut Kanariaa kuiteski. TC 320/321


      • Malttamaton!
        Aina Valmiina kirjoitti:

        Eiku bojoillahan ne lentää. Mut Kanariaa kuiteski. TC 320/321

        Joo Kanarialle lentävät ja suomesta henkilökuntaa varmaan siksi että lentävät suomesta :)

        Byäää, ei oo tullut soittoa jatkoon vieläkään...!


      • Flyme
        Malttamaton! kirjoitti:

        Joo Kanarialle lentävät ja suomesta henkilökuntaa varmaan siksi että lentävät suomesta :)

        Byäää, ei oo tullut soittoa jatkoon vieläkään...!

        Tänään tuli kutsu tuifly nordicin 2. Vaiheeseen! Elokuun 6. Päivä on haastattelu...:)


      • Emooooo
        Flyme kirjoitti:

        Tänään tuli kutsu tuifly nordicin 2. Vaiheeseen! Elokuun 6. Päivä on haastattelu...:)

        Jeeee, onnea :D TC:lle itse toivoisin saavani kutsun, mitenköhän pitkälle saa odotella, kun ei enää stressaamatta kykene... :)

        Toivoitko itse Tuille, vai tiedätkö yhtään miten päätökset tekivät? Kertoivatko mitään uutta toisesta kierroksesta, muutakuin että lentoyhtiön edustaja paikalla? Millaisesta numerosta soittelivat?


    • Flymee

      en toivonut varsinaisesti kumpaakaan, ruotsiakaan en puhu mitenkään älyttömän hyvin. soittivat ihan normaalista numerosta, kurssi alkaa vasta lokakuun puolessa välissä. tsemppiä, toivottavasti soittelevat huomenna myös thomas cookin haastateltaville!

      • Emoooo

        Onpas pitkällä tuokin kurssi, muistin että olis alkanut aiemmin. Voi kun tulis soittoa jos vaikka sais taas hetkeks mielenrauhan :D Laitoitko myös hakemuksen alkuvaiheessa?


      • rede3

        onnea :) mullekin tuli tokalle kierrokselle kutsu eilen ja TUI:lle. nyt jännittää tuo ruotsi ja olinkin vähä hämmentyny kun silloin haastattelussa meni ihan penkin alle se ruotsin kielen kysymys. miten sun ruotsi?


    • rudissa

      tui g lentää myös muuallekin kuin kanarialle.. esim kap verde ja joitakin lentoja mitkä lähtevät saksasta lie minne kauas..

    • kerttuliini2

      Onkohan niillä muuttuneet kurssien ajankohdat, esim Egyptiin ei tänä talvena moni matkusta..

    • flymee

      en usko että egypti tähän vaikuttaa, sillä yksikään näistä yhtiöistä ei suomesta sinne lennä.. mutta näyttää olevan muuttunut ajankohta joo..

    • g9t97y98

      Onko Airprolta kuulunut mitään? Hakuaika päättyi jo vuorokausi sitten.

      • AaPee

        Koko loppupää palstasta on keskustelua Airprosta. Ainakin alkupään hakijat on ollut jo ekalla kierroksella. Tui G. ilmeisesti jo valittu ja ainakin Tuifly Nordicille jo soiteltu tokaa kierrosta. Heinäkuun puolessa välissä lupasivat olla yhteydessä Tui N. ja Cookin toisesta kierroksesta...


    • Tuuli

      Jee, jatkoon!

      • Emoooo

        Jee! Minne pääsit? Mulle ei soiteta :(


    • kerttuliini2

      Varmasti kohta soittavat, tsemppiä!

    • ihmettelee1

      Eikö hakuajan lopussa hakeneilla ole mahdollisuutta haastatteluun?Hakuhan suljettiin 14/7

    • mei1

      Niin onko mitään mahdollisuuksia saada kutsua haastatteluun, jos on hakenut vasta viime viikonloppuna? Onko Thomas Cookille menevätkin jo haastateltu?

    • Emooooo

      Jee, tulihan se sieltä :) Eli Cookille jatkoon :) Haastattelu vasta 20.8 ja kurssi alkaa 25.10. Aikataulujen puitteissa ehtisivät haastatella siis vaikka kuinka, mutta kokemuksesta olen huomannut että kannattaa hakea aina hyvissä ajoin haun allkuvaiheessa. Unohdin kysyä, tietääkö joku kuinka pitkä oli TC:n kurssi?

      • mirjamiii1

        Eikö se ollut viisi vkoa?


      • Emoooo
        mirjamiii1 kirjoitti:

        Eikö se ollut viisi vkoa?

        Infossa heillä ei ollut varmuutta vielä kestosta tai ajankohdasta, tais sanoa että 4-5vkoa.


    • tinttu6

      Onko muille tullut kutsua FlyBe:n ryhmähaastatteluun tortaille. Itse sain kutsun! Luulin että odottaisivat keskiviikkoon jolloin heillä on vielä yksilöhaastatteluja. Jee!

    • pettymyssuuri

      Apua, puhelin ei soi...harmi, että tuli haettua vasta loppumetreillä. Ei vaan ollut kesälomien vuoksi mahdollisuuksia alkaa videoita väsäämään aikaisemmin.

    • wannabepamann

      En kestä odotusta. Toisaalta hylkäyskirjettä ei ole tullut sähköpostiin vielä.

      • fdfg

        Tuskin soittavat enää viiden jälkeen tänään Airprolta. Soittelevatkohan enää huomenna, vai menikö kaikki haastattelupaikat jo?


    • mei1

      Flybeltä soittivat mulle myös ja toivottivat tervetulleeksi ryhmähaastatteluun :) Onko kellään muuten parempaa tietoa koska Flyben kurssi olisi, kun en itse tiedä muuta kun että ehkä syyskuussa? Eihän tosiaan vielä mitään varmuutta että sinne kurssille pääseekään.

    • fuckyeahaviation

      Tuleeko FlyBe:ltä erikseen hylkykirjeitä? Mitään en oo sieltäkään vielä kuullu. Tosin tässä vaiheessa jo oletan, etten päässyt.

      • Finbooo

        Tuli mulle ainakin hylkäysviesti jo viime tiistaina. Tällä viikolla oli vikat haastattelut ja 2. vaihe eli ryhmähaastattelut.


      • kala20
        Finbooo kirjoitti:

        Tuli mulle ainakin hylkäysviesti jo viime tiistaina. Tällä viikolla oli vikat haastattelut ja 2. vaihe eli ryhmähaastattelut.

        Jep, tänään torstaina oli ryhmähaastattelu. heillä oli 3 eri ryhmää, yhteensä 24 henkilöä joista kuulemma ottavat kurssille 10-15.


      • Finboo
        kala20 kirjoitti:

        Jep, tänään torstaina oli ryhmähaastattelu. heillä oli 3 eri ryhmää, yhteensä 24 henkilöä joista kuulemma ottavat kurssille 10-15.

        Miten meni haastattelu? Mitäs tehtäviä siellä oli? :)


      • Mirjami18
        kala20 kirjoitti:

        Jep, tänään torstaina oli ryhmähaastattelu. heillä oli 3 eri ryhmää, yhteensä 24 henkilöä joista kuulemma ottavat kurssille 10-15.

        Mikä oli ikähaarukka, oliko yhtään vanhempaa hakijaa?


      • kala20
        Mirjami18 kirjoitti:

        Mikä oli ikähaarukka, oliko yhtään vanhempaa hakijaa?

        Haastattelu meni ihan kivasti. Meidän ryhmässä taisi olla 9 henkilöä ja ikä haarukka n. 26-37. Ihan kiva huomata että ei ihan kakskymppisiä nuoria koska itsekin olen huomannut että "vanhempien" järkevien ihmisten kanssa ammattimaisempaa työskennellä, olisi saanut olla vielä vanhempiakin! Haastattelussa piti keskustella ryhmässä eri aiheista (jotka haastattelijat antoivat) englannin, suomen ja ruotsin kielellä. Lopuksi oli yhteinen ryhmätehtävä suomeksi. Eli se ei ole haastattelu vaan haastettelijat tarkkailevat kaikkia sillä aikaa kun siellä keskustellaan ja toimitaan, ei mikään liian stressaava tilanne mielestäni. Tässä vaiheessa kaikki hakija ovat sopivia mutta heillä on vain rajoitettu määrä paikkoja kurssille, joten jostain heidän on osa valkattava joukosta, ihan tuurilla mennään. Muuten tilaisuus olikin sitä että haastettelijat kävivät läpi tyypillisiä työvuoroja ja palkka asiat. Ihan kivoja olivat nämä haastattelija.


      • osv.
        kala20 kirjoitti:

        Haastattelu meni ihan kivasti. Meidän ryhmässä taisi olla 9 henkilöä ja ikä haarukka n. 26-37. Ihan kiva huomata että ei ihan kakskymppisiä nuoria koska itsekin olen huomannut että "vanhempien" järkevien ihmisten kanssa ammattimaisempaa työskennellä, olisi saanut olla vielä vanhempiakin! Haastattelussa piti keskustella ryhmässä eri aiheista (jotka haastattelijat antoivat) englannin, suomen ja ruotsin kielellä. Lopuksi oli yhteinen ryhmätehtävä suomeksi. Eli se ei ole haastattelu vaan haastettelijat tarkkailevat kaikkia sillä aikaa kun siellä keskustellaan ja toimitaan, ei mikään liian stressaava tilanne mielestäni. Tässä vaiheessa kaikki hakija ovat sopivia mutta heillä on vain rajoitettu määrä paikkoja kurssille, joten jostain heidän on osa valkattava joukosta, ihan tuurilla mennään. Muuten tilaisuus olikin sitä että haastettelijat kävivät läpi tyypillisiä työvuoroja ja palkka asiat. Ihan kivoja olivat nämä haastattelija.

        Onkos flyben ryhmähaastattelussa olleille vielä soiteltu tai laitettu sähköpostia kurssille pääsystä? Kun tällä viikolla kuulemma ilmoittavat kaikille..


    • jesjes1

      jee, täälläkin tuli kutsu thomas cookin kakkosvaiheeseen 20.10. montakohan haastattelevat tuolloin ja montakohan kurssille otetaan? hmmmm

      • Emoooo

        Jee, hyvä Cook-jengi :D Jos palkkaavat yhteensä 50 talvikaudelle niin vajaa parikymmentä per yhtiö. Se sisältää ilmeisesti myös emot jotka lentäneet aiemmin talvikausina. Mulle ainakin ilmoitettiin että haastattelupäiviä on vain yksi, joten ei siihen nyt ihan hirveän monta mahdu, tosin haastatteluaika lyhyt. :) Voi kun nyt tärppäis!


    • jesjes1

      oho..20.8. siis :)

    • Tinttu6

      Tietääkö kukaan millainen Flybe:n ryhmähaastattelu on ja mitä siellä tehdään?

      • ryhmiss

        Jos on sama kuin aiempina vuosina, ryhmässä /-10. Ryhmälle annetaan keskustelunaiheet suomi/ruotsi/enkku, jokaisesta yksi, aikaa 5min, tästä seuraa lähinnä huutoäänestys ja ryhmähengestä riippuen saatko puheenvuoroa. Kyseessä ei siis ole haastattelu. Lopuksi ryhmätehtävä, sekin tuossa isossa porukassa, eli aika vaikea että jokainen saisi tasapuolisesti osallistua, tai ylipäätään suorittaa tehtävää noin isossa porukassa.


    • hfgdeaolhw

      Onko Airprolta soiteltu siis kenellekään "loppuvaiheen" hakijalle ykköshaastatteluun? Muistatteko miten pitkät kurssit on Tuifly Nordicilla ja Thomas Cookilla?

      • OPS2006

        Ei ole eikä tule!


      • mipa3

        Sinulle siis tuo on...on soitettu.


      • sjdhfgsug
        mipa3 kirjoitti:

        Sinulle siis tuo on...on soitettu.

        No jos on soiteltu niin toivottavasti jollekin sinua fiksummalle...


      • mipa3
        sjdhfgsug kirjoitti:

        No jos on soiteltu niin toivottavasti jollekin sinua fiksummalle...

        :)


    • mipa3

      on

    • haastatteluun1

      Onko tietoa maksaako tuifly nordicin tai thomas cookin kurssit? Entä onko firmoilla "bondia", eli pitää olla siellä töissä vaikka 1v valmistumisen jälkeen (kuten esim flybellä)?

    • CabinCrew

      Ei maksa eikä ole bondia :)

    • Emoooo

      Ovat soitelleet "myöhäisemmille" hakijoille 1. kierrokselle Airprolle ainakin tällä viikolla. Tuttuja menossa.

      • CA2006

        Ei kait vain puh.nro ala 09-jne. Mulle tullut 3 kertaa tommonen puhelu. Lehtikauppias varmaan??


    • Emoooo

      Mulla oli ainakin 040.. Ja ekalla kerralla laittoivat myös tekstarin kun en päässyt vastaamaan...

      • CA2006

        Kiitos emooooo aina niin asiallisista vastauksista! :) Nyt varmaan pääset maaliin!!


      • Emoooo
        CA2006 kirjoitti:

        Kiitos emooooo aina niin asiallisista vastauksista! :) Nyt varmaan pääset maaliin!!

        No voi kiitos, olipas mukava kuulla :) Toivotaan joo, on tässä niin sydän syrjällään oltu :D Toivottavasti myös sinulle pian soitellaan jos ymmärsin ettei vielä? Hyvin ehtivät vielä haastattelemaan kun valinnat tehdään vasta Elokuun lopussa.


    • crew4

      Onko hylkäys viestiä tullut kenellekään?

      • CA2006

        Ei ole vielä tullut, mutta pahaa pelkään....Ei taida auttaa edes lentotaustakaan. Meinaan, että ikä tökkii.


      • Emoooo
        CA2006 kirjoitti:

        Ei ole vielä tullut, mutta pahaa pelkään....Ei taida auttaa edes lentotaustakaan. Meinaan, että ikä tökkii.

        Iästä, en tiedä mihin suuntaan mielestäsi tökkii :) mutta ainakin tällä palstalla jatkoon päässyt Tuuli on maininnut olevansa vanhempi ja oli huolissaan samasta asiasta, samoin itse (olen 30 ) Olen kuullut että ainakin TC arvostaa ikää ja elämänkokemusta. Kaverilleni soittelivat vasta eilen (haki jo n. kk sitten) eli vielä ei kannata luopua toivosta :)


      • Tuuli
        Emoooo kirjoitti:

        Iästä, en tiedä mihin suuntaan mielestäsi tökkii :) mutta ainakin tällä palstalla jatkoon päässyt Tuuli on maininnut olevansa vanhempi ja oli huolissaan samasta asiasta, samoin itse (olen 30 ) Olen kuullut että ainakin TC arvostaa ikää ja elämänkokemusta. Kaverilleni soittelivat vasta eilen (haki jo n. kk sitten) eli vielä ei kannata luopua toivosta :)

        Joo en usko iän olevan este, mittarissa on jo vuosia.


      • CA2006
        Tuuli kirjoitti:

        Joo en usko iän olevan este, mittarissa on jo vuosia.

        Täällä enemmän!


      • Tuuli
        CA2006 kirjoitti:

        Täällä enemmän!

        Uskaltaako kysyä paljon?


      • ca2006
        Tuuli kirjoitti:

        Uskaltaako kysyä paljon?

        50


      • Tuuli
        ca2006 kirjoitti:

        50

        En usko että olisi este, mulle tuli muuten soitto 09 numerosta, olisit soittanut takaisin?


      • CA2006
        Tuuli kirjoitti:

        En usko että olisi este, mulle tuli muuten soitto 09 numerosta, olisit soittanut takaisin?

        Emooo meinasi, et lähettävät kyllä viestin, jos et vastaa. Tai onhan heillä s-postiosoitteenkin. Tiedustelin kyl numeroa, mut soittajaa ei löytynyt. Oisko sul se nro tallessa, voisit tsekata. 09-315.....


      • Emoooo
        CA2006 kirjoitti:

        Emooo meinasi, et lähettävät kyllä viestin, jos et vastaa. Tai onhan heillä s-postiosoitteenkin. Tiedustelin kyl numeroa, mut soittajaa ei löytynyt. Oisko sul se nro tallessa, voisit tsekata. 09-315.....

        Juu mulle tuli numerosta 040- ja molempina kertoina sama numero (pistin muistiin niin tiesin seuraavalla kerralla kuka soittelee) :) Ja laittoivat tosiaan ekalla kerralla tekstarin perään. Löytyi myös nr-tiedustelusta Airpron nimellä. Minulle näin, mutta olihan tuolla useampi haastattelijakin. Ja soittaja muuten cookilta.
        Keski-iäksi Airprolla infosta muistelen että olis ollu 29 tms. Tarkempia faktoja kuten keski-ikä ca:lla yhtiökohtaisesti en itse ole kuullutkaan. Siellä työskennelleiden ystävien mukaan kuitenkin eivät ihan parikymppisiä mielellään palkkaa ja esim jollain kurssilla nuorin oli 27v.


    • Tuuli

      TC keski-ikä 25 TuiNordic 55 cabin crewlla, itse menossa Tuin haastatteluun elokuussa, vahva ruotsinkielentaitouskoakseni auttoi, pääasia että saisi lentää paljon ja tehdä myös niitä pitkiä lentoja. Oma ammatti ihan toiselta alalta, mutta haluan kokeilla nuoruuden toiveammattiani, sitten näkee minne tie johtaa, olen myös valmis muuttamaan ulkomaille tarpeen vaatiessa. Näin että tui palkkaa Malmöön ja Tukholmaan 35 talveksi.

    • emovaan

      Miten teille flybelle hakeneille on käynyt - onko valituille jo ilmoitettu?

      • Uusille urille

        Minulle tuli tänään soitto, että pääsin kurssille!! Innoissani odotan syyskuuta. Toivottavasti muillekin tulee soitto pian!


    • m0mm

      Ei ole ilmoitettu ainakaan mulle flybeltä mitään!

      • emovaan

        Mun mielestä sanoivat, että tällä viikolla ilmoittavat valituille, mutta nyt oletan etten tullut valituksi. Sähköpostissa kyllä sanottiin, että kaikille ryhmiksessä olleille ilmoitetaan jatkosta.. toivotaan parasta kuitenkin!


    • kala20

      Itsekin Flybe:n ryhmiksessä olleena, sanoivat että aikaisintaan tällä viikolla ilmottelevat ja että ei ole hätää jos ei kuulu heistä vielä tällä viikolla. Heidän täytyy saada pomoilta varmennus että kuinka monta voivat ottaa kurssille ja voi mennä vielä seuraavaan viikkoon ennen kuin ilmottelevat, eli ei hätää. Itsekään en ole vielä kuullut mitään.

      Muuten Emiratesilla on Open day Helsingissä 20.8, tossa linkki jonka kautta voi rekisteröityä sinne, https://ekgrpapplications.emirates.com/careersonlineapps/CC_OPENDAYS/CabinCrewOpenDays.aspx?j=f&pub=/english&cid=205809

      • Opijhghjhh

        Riippuu varmaan siitä paljon finskiltä fudataan väkeä...


      • ghfhgfgdh
        Opijhghjhh kirjoitti:

        Riippuu varmaan siitä paljon finskiltä fudataan väkeä...

        Siitä se nyt ei varmastikaan riipu. Irtisanomissuoja on vuoden loppuun asti, enkä tiedä onko flybellä mitään velvotteita sen jälkeen finskiläisiä enää edes ottaa. Muinoinhan siirtoa ymmärtääkseni tarjottiin eivätkä emot siihen suostuneet.


      • ST14

        Onks kellään muulla ollu ongelmia rekisteröityä tuonne. Herjaa jotakin server ongelmia?


    • kala20

      Soitti tuli FlyBe:ltä ja kurssi alkaa 16.9. Jee!!!!

      • Uusille urille

        Onnea!! :) Saanko kysyä, missä ryhmässä olit?


    • Mulle riitti

      Älkää hyvät ihmiset hakeko lentäväksi tarjoilijaksi. Itse olin lentopiikana 15 vuotta ja mulle riitti. Huono palkkaus,huonot työajat(vuorotyöläinen) känniset matkustajat, pillua vonkaavat lentäjät jne. Nyt töissä tavallisena tarjoilijana ja elämä hymyilee.

    • nrfmos

      No melko turhaa on sanoa, että älkää hakeko. Lentoemäntiä kun nyt joka tapauksessa tarvitaan, ja ihmisiä nyt vaan sattuu kiinnostamaan eri ammatit. Jos sinä et kyseistä hommaa jaksanut, niin ei se tarkoita sitä, etteikö muut jaksaisi.

    • haastatteluun1

      Millainen on airpron haastattelupäivä? Tai 4h käskivät varaamaan aikaa, mitäköhän kaikkea pitää sisällään?

      • haastatteluun1

        Ok tuolla yllä olikin jo keskusteltu aiheesta. Ihmettelen vaan että 4h menee, mutta ilmeisesti joutuu jonkin verran odottelemaan?


      • ap haku
        haastatteluun1 kirjoitti:

        Ok tuolla yllä olikin jo keskusteltu aiheesta. Ihmettelen vaan että 4h menee, mutta ilmeisesti joutuu jonkin verran odottelemaan?

        Ensiksi tosiaan info, sitten ryhmätehtävä ja riippuen millaisen ajan saat omalle haastatteluvuorolle joudutko odottelemaan...


      • Mirjami18
        haastatteluun1 kirjoitti:

        Ok tuolla yllä olikin jo keskusteltu aiheesta. Ihmettelen vaan että 4h menee, mutta ilmeisesti joutuu jonkin verran odottelemaan?

        Mulla meni 5 tuntia sillä yksilöhaastattelu oli vasta ip


    • haastatteluun1

      Kiitos vastauksista :) Ei ehkä kukaan enää ehdi vastaamaan ennen huomista, mutta kuinka iso ryhmä oli ja minkätyyppinen tehtävä on? Yleistä keskustelua jostain tietystä aiheesta eri kielillä? Vai miten kielitaito testattiin? Onko psykologin haastattelua?

    • Emoooo

      Nyt on vissiin viimeiset 1. kierroksen haastattelut takana Airprolle ja Tuiflyn 2. krs ensi viikolla. Itse saan jännittää vielä vähän kauemmin... Kertokaa kuulumisia Tuilta ja muutenkin :) Flybella päässeistäkään ei moni ole täällä vielä ilmoitellut itsestään...

    • yrityshyvä

      Niin kuinkakohan monta Flybelle otettiin? Olikohan jo lentäneet etusijalla? ITse en päässyt, vähän harmittaa :/

    • tuikkuli

      Miten meni tuikkarin haastattelut tänään siellä olleilla?

    • kerttuli7

      Luultavasti ihan hyvin, mukavia olivat. Nyt odotellaan..

    • tuikkuli

      Mitäs siellä kyseltiin siis?

      • kerttuli7

        Ihan yleistä mukavaa jutustelua kuka olen ja työltä odotan.


    • Myös emoksi haluava

      Kysymys teille, jotka olette hakeneet jo useampaan firmaan tai useampia kertoja ja lopulta päässeet: koetteko, että ovet aukenevat sinnikkyydellä, eli kun monta kertaa hakee, lopulta pääsee ainakin haastatteluvaiheeseen? Vai etsitäänkö niin tietyn tyyppisiä persoonia ja taustoja, että jos olet vaan "vääränlainen", et tule ikinä saamaan kutsua haastatteluun?

      Mitkä taustat on parhaat? Oli jo tuolla aiemmin puhetta, että rankoista duunariammateista voi saada "lisäpisteitä". Onko esim. matkailumerkonomin tutkinnosta mitään hyöytyä haastatteluun pääsemisen kannalta? Entä laajasta kielitaidosta ja työkokemuksesta ulkomailta (ihan muun alan tehtävissä)?

      • Jos vaikka nyt...

        En ole vielä(kään) päässyt, mutta uskon niin vahvasti että ammatti on mulle se juuri oikea joten en ole lakannut yrittämästä. Nyt 1,5v hakua takana, alussa en päässyt edes haastatteluihin, nyttemmin olen päässyt jo 3x viimeiseen vaiheeseen ja nyt odottelen siis mm. miten käy Airpron kanssa. Alussa olin ehkä turhan naivi, sittemmin olen lukenut ja hankkinut paljon tietoa alasta ja kehittänyt heikkouksiani, kuten mm. ruotsin taitoani. Olen kouluttautunut ihan muulle alalle, joten on ollut ehkä vaikea saada uskomaan miksi alaa haluan vaihtaa. Sittemmin sain jalkaa oven väliin ilmailualalle ja nyt tuntuu että ainakin haastatteluihin pääsee nykyään hyvin. Itse en usko tuohon duunarihommaan, asiakaspalvelukokemusta yleensä vaaditaan, ja esim. hoitoalasta on varmasti myös hyötyä. Matkailualan koulutuksesta on varmasti sen verran hyötyä että todistat sillä että olet alasta kiinnostunut, vaikka se ei opetakaan varsinaisesti alan asioita. Kielitaidosta on varmasti hyötyä. Ulkomailla asuminen on kaksipiippuinen juttu, silloin on vaikeampi tehdä turvallisuusselvitys kulkuluvan saamiseksi vaikka muuten siitä varmasti hyötyä onkin. Netistä löytyy paljon tietoa ja englanniksi on tehty alan rekryihin liittyvää kirjallisuuttakin, vaikka kannattaa ne osin lukea "amerikka-suodattimen" läpi. Haastatteluja käydessä myös oppii mitä siellä kysytään ja mitä asioita haastattelijat katsovat, joten jokainen kerta on helpompi. Loppupeleissä ratkaisee toki myös kemiat ja onnikin...


      • Myös emoksi haluava
        Jos vaikka nyt... kirjoitti:

        En ole vielä(kään) päässyt, mutta uskon niin vahvasti että ammatti on mulle se juuri oikea joten en ole lakannut yrittämästä. Nyt 1,5v hakua takana, alussa en päässyt edes haastatteluihin, nyttemmin olen päässyt jo 3x viimeiseen vaiheeseen ja nyt odottelen siis mm. miten käy Airpron kanssa. Alussa olin ehkä turhan naivi, sittemmin olen lukenut ja hankkinut paljon tietoa alasta ja kehittänyt heikkouksiani, kuten mm. ruotsin taitoani. Olen kouluttautunut ihan muulle alalle, joten on ollut ehkä vaikea saada uskomaan miksi alaa haluan vaihtaa. Sittemmin sain jalkaa oven väliin ilmailualalle ja nyt tuntuu että ainakin haastatteluihin pääsee nykyään hyvin. Itse en usko tuohon duunarihommaan, asiakaspalvelukokemusta yleensä vaaditaan, ja esim. hoitoalasta on varmasti myös hyötyä. Matkailualan koulutuksesta on varmasti sen verran hyötyä että todistat sillä että olet alasta kiinnostunut, vaikka se ei opetakaan varsinaisesti alan asioita. Kielitaidosta on varmasti hyötyä. Ulkomailla asuminen on kaksipiippuinen juttu, silloin on vaikeampi tehdä turvallisuusselvitys kulkuluvan saamiseksi vaikka muuten siitä varmasti hyötyä onkin. Netistä löytyy paljon tietoa ja englanniksi on tehty alan rekryihin liittyvää kirjallisuuttakin, vaikka kannattaa ne osin lukea "amerikka-suodattimen" läpi. Haastatteluja käydessä myös oppii mitä siellä kysytään ja mitä asioita haastattelijat katsovat, joten jokainen kerta on helpompi. Loppupeleissä ratkaisee toki myös kemiat ja onnikin...

        Kiitos mielipiteistä ja vinkeistä :-) Mulla on kyllä matkailualan kokemusta, olen tehnyt töitä matkaoppaanakin, mutta siitä on jo tosi kauan aikaa. Meinasin opiskellakin alaa, mutta tuli muita töitä väliin ja elämä vei mennessään eri suuntaan. Nyt haluaisin tosissaan palata matkailualalle ja olen seuraillut tätä palstaa ja huomannut, että ei taida olla ihan helppoa... Lähetin hakemuksen tuonne Emiratesille, mutta en taida saada kutsua Helsingin Open Dayhin, koska hakemuksen statuksessa luki "Not shortlisted". Taidan olla niille liian vanha, 37 jo... :-) Tsemppiä Airpron kanssa, toivottavasti vihdoin pääset sisälle!


      • Jos vaikka nyt...
        Myös emoksi haluava kirjoitti:

        Kiitos mielipiteistä ja vinkeistä :-) Mulla on kyllä matkailualan kokemusta, olen tehnyt töitä matkaoppaanakin, mutta siitä on jo tosi kauan aikaa. Meinasin opiskellakin alaa, mutta tuli muita töitä väliin ja elämä vei mennessään eri suuntaan. Nyt haluaisin tosissaan palata matkailualalle ja olen seuraillut tätä palstaa ja huomannut, että ei taida olla ihan helppoa... Lähetin hakemuksen tuonne Emiratesille, mutta en taida saada kutsua Helsingin Open Dayhin, koska hakemuksen statuksessa luki "Not shortlisted". Taidan olla niille liian vanha, 37 jo... :-) Tsemppiä Airpron kanssa, toivottavasti vihdoin pääset sisälle!

        Kiitokset tsempistä :) Lentoemoksi ei tosiaan kannata koulun penkille lähteä, vaan yrittää vaan sinnikkäästi ja hakeutua odotellessa vaikka muihin kenttähommiin töihin. Emiratesilla saattaa tosiaan ikä olla jo esteenä, mutta ei onneksi kotimaassa. Melkein samanikäinen olen :)


      • kerttuli7
        Jos vaikka nyt... kirjoitti:

        Kiitokset tsempistä :) Lentoemoksi ei tosiaan kannata koulun penkille lähteä, vaan yrittää vaan sinnikkäästi ja hakeutua odotellessa vaikka muihin kenttähommiin töihin. Emiratesilla saattaa tosiaan ikä olla jo esteenä, mutta ei onneksi kotimaassa. Melkein samanikäinen olen :)

        Minä olen jopa vanhempi ja ollut haastatteluissa, päättäväisyys, asenne kohdillaan niin hyvin menee.


    • Stuertti08

      Ei tuonne Emiratekselle pääse rekisteröitymään. Herjaa jotakin server juttua.

      • dfjhgduyg

        Missä vaiheessa herjaa? En ole hakemassa, mutta kokeilin huvikseni ja ainakin eka vaihe, eli itse rekisteröityminen meni läpi...?


    • Väizki

      Haastattelut ohi ja nyt ollaan jännän äärellä perjantaihin saakka, että mikä tuomio TUIn ruotsalaisimammoilta tulee :)

      • Tuuli

        Samat sanat :)


    • flyme2

      ja kutsu tuifly nordicin kurssille tuli tänään puhelimitse, jee :) muita kursille tulijoita?

      • cabin1

        Kyllä:)


    • Tuuli

      Kyllä :)

      • Jiiiiiiiii

        Onko kaikille jo ilmoitettu vai odottaako vielä joku?


    • Emoooo

      Onnea vaan kaikille päässeille! Täällä jännätään vielä(kin) haastattelua. Odotus ollut nyt kyllä turhankin pitkä...

      Tietääkö/muistaako joku onko TC:lläkin 2 haastattelijaa Tanskasta vai onko toinen ehkä Airpron edustaja?

    • flyhightothesky

      Kutsu kävi! Kurssipaikka tuiFly nordic- lentoemäntä kurssille confirmed! huh, tätä on kyllä odotettu:)

    • lentoemoksiko?

      Mitä mieltä olette, jos haastatteluun on päässyt pariinkin firmaan, mutta sitten tai haastattelun jälkeen toisessa vaiheessa tippunut, kannattaako vielä yrittää? Toki aina voi yrittää, mutta ottavatko samoille firmoille uudestaan haastatteluun? Tuntuu vähän hassulta...Mietin että olenkohan ihan vääränlainen tyyppi vaan kun haastatteluihin pääsen, mutta sitten tie tyssää..

      • CA-kurssi turhaan!

        Kannattaa. Sehän osoittaa, että olet todella kiinnostunut alasta. Minäkin pääsin erään suomalaisen l-yhtiön kursille toisella yrittämisellä. Nyt kyl kävi niin, etten päässyt ilmeisesti edes eka haastatteluun AP:lle. IKÄ!!! Hylkyviestiä odotellaan. Niin ja onhan täällä keskustelupalstalla hyvä esimerkki, henkilöstä joka on yrittänyt useita kertoja...


      • tiina18
        CA-kurssi turhaan! kirjoitti:

        Kannattaa. Sehän osoittaa, että olet todella kiinnostunut alasta. Minäkin pääsin erään suomalaisen l-yhtiön kursille toisella yrittämisellä. Nyt kyl kävi niin, etten päässyt ilmeisesti edes eka haastatteluun AP:lle. IKÄ!!! Hylkyviestiä odotellaan. Niin ja onhan täällä keskustelupalstalla hyvä esimerkki, henkilöstä joka on yrittänyt useita kertoja...

        Miten vanha olet? En usko iän olevan este.


    • Myös emoksi haluava

      Kuinka monta kertaa olette hakeneet eri firmoihin ja monennellako yrittämällä päässeet? Olen pohtinut itse tuota samaa, että osoittaako sinnikkyys, että on todella kiinnostunut alasta ja sinnikkyys ennen pitkää palkitaan...?

      • Emooooo

        Minä olen ollut 3:ssa haastattelussa ja päässyt loppuun asti mutten ole tullut valituksi :( Nyt haku Cookille ja tuomiota odotellaan. Ruotsia testattiin enemmän kuin ekassa vaiheessa ja se on mun heikkous joten saa taas nähdä...

        Mites muilla meni haastattelu? Kävikö joku emiratesilla?


      • mimmu11

        Neljä kertaa, aiemmin sillä fiiliksellä että katsotaan miten käy, eli en ollut tosissani. Tällä kertaa päätin päästä ja pääsin.


      • mirjami18
        Emooooo kirjoitti:

        Minä olen ollut 3:ssa haastattelussa ja päässyt loppuun asti mutten ole tullut valituksi :( Nyt haku Cookille ja tuomiota odotellaan. Ruotsia testattiin enemmän kuin ekassa vaiheessa ja se on mun heikkous joten saa taas nähdä...

        Mites muilla meni haastattelu? Kävikö joku emiratesilla?

        Pääsikö Emoooooooo TC kurssille?


    • bussiemo

      Hain ekaa kertaa, ja pääsin ekalla kerralla :) Se on ihan vaan se sovitko ihmisenä alalle, ei sinnikkyys....
      Sinnikkyys kertoo siitä että opettelet kaikkea mikä sinulle tai luonteellesi ei ole luontevaa, yrität keinotekoisesti muuttua joksikin mitä et ole?

    • ..............

      Niin joo, ei kannata hakea töitä enää jos ei ekalla kertaa tärppää, kun et sovi työelämään kuitenkaan. Sillä ei ole mitään tekemistä että paikkoja on rajoitetusti, eikä sillä että sinut on valittu haastattelun viimeisiin vaiheisiin satojen muiden joukosta... Puhumattakaan siitä että kemiat menis paremmin yhteen Rouva Tuiflyn kanssa kuin Neiti Flyben kanssa... Lopettakaa siis heti yritys ja antakaa mahdollisuus "bussiemoille"...!

    • lentäjäntyttö

      Muita TC:n kurssille päässeitä?! Tänään soitettiin, oon niin hapy!!!! :)

    • bussiemo

      No, ei ainakaan samaan yritykseen kannata hakea useampaan kertaan. Se menee jo vähän vonkaamisen puolelle. Miten sä muutut ihmisenä siinä välillä sopivammaks työhön?

      • merituuli6

        Aina kannattaa vongata, sillä pääsee joka paikkan minne vaan haluaa.


      • __0/

        Myös elämäntilanteet voi muuttua, ja johan sä luit täältä et moni on vasta useamman yrityksen jälkeen päässyt, joten miksi jankkaat?


    • Mimosa2

      Onko enää kursseja tulossa tälle vuodelle? Alkuvuodelle 2014? Tietääkö kukaan?

      • tdthdth

        No ei kai niitä hyvännäköisiä lentoemoja tai lentohomoja riitä loputtomiin näin pienessä maassa?


    • Emu-emo

      Onko kukaan hakemassa Flybelle nyt toukokuussa loppuvassa haussa?

      Mitenkähän paljon vaakakupissa painaa lentoemännä työ entuudestaan, matkailualan koulutus, työkokemus matkailualalla ja asiakaspalvelussa sekä "kypsä" yli kolmenkympin ikä?

      Ruotsi on nykyisin vähän ruosteessa, kun ei ole tarvinnut juurikaan käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe