Akkuvaraajan käyttäminen virtalähteenä subbariin/stereovah.

jullej69

Noniin, en tiedä menikö oikealle palstalle, mutta olisi onkelma. Elikkäs, tein koulussa teknisen tunneilla tuommoisen 2x subwooferin, jossa kotelo ja stereovahvistin, 4" subbarit ja virtapiirit tuolla puukotelon sisässä. En mikään hifistelijä ole niin en ees tiiä mikskä tuota pitäs sanoo, kun ohjeissa luki että stereovahvistin. eli teknisiä tietoja: virtapiiristä lähtee ja - navat ja 3,5mm plugi ja virtalähteeksi käy akku joka on 12v ja väh. 0.5 Ah. Kaikki juotokset tehty niinkuin pitää ja kaikki on kunnossa, paitsi että virtalähde puuttuu. Porakoneen akulla toimii hyvin, mutta kun sitä pitäisi latailla ja muutenkaan omaa sellaista ei tällä hetkellä ole löytynyt niin olisi kivempi vain laittaa pistoke seinään niin ajattelin että voisiko tuollaista vanhaa Muuntolaite Oy:n ML 6-12/4 akkuvaraajaa käyttää siinä virtalähteenä? Se lataa 12v akun 4A virralla, eli pitäisi käydä. Otin sen btw tuolta -25c pakkasesta juuri tunti sitten, ja se on ollut autotallissa varmaan koko ikänsä. Subbari ja akkuvaraaja on tässä pöytäkoneen pöydän ylätasolla, jossa on myös tulostin, diskantit ja modeemi. Äsken olin jo kytkemässä sitä kiinni verkkovirtaan ja laitoin hauenleuat kiinni ja - napoihin, mutta tietokoneen näyttö (siis ei niinkuin pöydällä, vaan näytön sisällä) alkoi tutista, ja ajattelin että kun kytken sen tuonne 3,5 plugirööriin joka on diskanttikaiuttimissa ja laitan sen päälle niin se vähintään räjähtää tai jottain jännitteen vuoksi, ja kuitenkin niin hienosti maalattu ja hiottu paska on kyseessä niin en kehdannut ottaa turhia riskejä niin otin pistokkeen irti. Muutenkin tuossa pistorasiassa on kaikki em. koneet kiinni, niin tiedä vaikka särkisi kaiken. ELI KYSYMYS KUULUU, USKALTAAKO KÄYTTÄÄ? kiitos jo etukäteen sinulle joka jaksoit lukea tämän ja kysele lisää teknisistä tiedoista yms. jos on kysymistä.

1

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gulli

      Sellanen perus 12V muuntaja lienee turvallisempi ratkaisu. Löytyy joka markantalosta, klasusta, piiltemasta yms. Ei maksa paljoa. Jos ongelma toistuu, on jossain häiriötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1760
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      76
      1384
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1313
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe