Eli oisin tossa hankkimassa jotain 4tahti mopoa ei 2tahti sen takia ku kuluttaa enemmän.
Eli pitäis tietää hyviä nelitahti mopoja....ei mitään kiinan paskoja eli ei mitään skyteam tai muita sen sellaisia. Ehdotuksia, kokemuksia, kaikki tieto otetaan vastaa, JONNET voi heti mennä pärisemään muualle! Kiitän jo valmiiksi =)
Nelitahti mopo?
24
5688
Vastaukset
- no tottanooiii
polin xp4 ja honda monkeyt muut nelarimopot taitaa olla kiinanpaskoja
- Kghkfn3ifbe
Manki on japanilainen 😡
- pvmies123
Minkä ihmeen takia muka kuluttaa vähemmän?
Nuo kulutukset on samaa luokkaa vakiona, molemmat vie n. 2,5.. Viritettynä sitten jotain muuta.
Jos hommaat nelarin sen rahan takia, niin kohta kuitenkin sua vituttaa, kun ne on perkeleen laiskoja ja saa laittaa vitusti rahaa, että saa kulkemaan yhtään.
2T-mopissa putki riittää..
Eli jos siihen nelariin kuitenkin pääsyt, niin osta valmiiksi viritetty. Manki 110cc tai 125cc koneella, ei se paljoa edes kulje, mutta ihan ookoo.- muka kallista
Ja toi nelarin kallis viritys on legendaa. Mankista tulee ihan erilainen kun vaihtaa isomman kaasarin ja ei 50€ mun mielestä paljoo ole.
Poliniin riittää kun hommaa sen racing kitin missä tulee kuriton imukaula,isompi suutin ja jtn muuta. Ja oletteko huomioinu sen että suomessa mopo saa kulkea vain 45km/h tai tulee sakkoa.
Ja polinit kulkee sen 50-55 vakiona ja vetää mäet ihan hyvin niin ei iha lussuja ole kun vakio 2t täytyy melkein taluttaa joitakin mäkiä ylös.
Ei se nelarin viritys kyllä paljoo maksa kun niihin ei tarvi edes hommata mtn kallista teharia millä saa ainakin poliisit kiinnostuun. Isompi kaasari , raskaammat välit ja putkesta riippuen että tarviiko avarempaa. Tollanen setti riittä aika pitkään ja polinissahan on jo vakiona 16mm kaasari niin riittä 50cc kanssa ihan hyvin isommat pytyt eri asia.
Itsellä on kokemusta mankista ja kaverien polineita ja masaita olen kokeillut ja ihan hyviltä tuntuivat. Mutta nelari perkeleen laiska :D kyllä manki veti silloin vakionakin sillä huimalla 9mm kaasarilla ihan hyvin ja oli aika raskaat välit niille tehoille nytten 16mm kaasarilla ottaa tasasillakin rajottimelle ja vetää mäet ylös ihan hyvin ja välit on aika raskaat ilman rajotinta menis noilla väleillä varmaa jtn 60 - vvvvvr4t
muka kallista kirjoitti:
Ja toi nelarin kallis viritys on legendaa. Mankista tulee ihan erilainen kun vaihtaa isomman kaasarin ja ei 50€ mun mielestä paljoo ole.
Poliniin riittää kun hommaa sen racing kitin missä tulee kuriton imukaula,isompi suutin ja jtn muuta. Ja oletteko huomioinu sen että suomessa mopo saa kulkea vain 45km/h tai tulee sakkoa.
Ja polinit kulkee sen 50-55 vakiona ja vetää mäet ihan hyvin niin ei iha lussuja ole kun vakio 2t täytyy melkein taluttaa joitakin mäkiä ylös.
Ei se nelarin viritys kyllä paljoo maksa kun niihin ei tarvi edes hommata mtn kallista teharia millä saa ainakin poliisit kiinnostuun. Isompi kaasari , raskaammat välit ja putkesta riippuen että tarviiko avarempaa. Tollanen setti riittä aika pitkään ja polinissahan on jo vakiona 16mm kaasari niin riittä 50cc kanssa ihan hyvin isommat pytyt eri asia.
Itsellä on kokemusta mankista ja kaverien polineita ja masaita olen kokeillut ja ihan hyviltä tuntuivat. Mutta nelari perkeleen laiska :D kyllä manki veti silloin vakionakin sillä huimalla 9mm kaasarilla ihan hyvin ja oli aika raskaat välit niille tehoille nytten 16mm kaasarilla ottaa tasasillakin rajottimelle ja vetää mäet ylös ihan hyvin ja välit on aika raskaat ilman rajotinta menis noilla väleillä varmaa jtn 60Varmasti juu..
Tämän muutoksen jälkeen manki kulkee vakion 40km/h sijasta 45km/h.. :roll:
Manki vaan ei ilman isompaa konetta vedä minnekkään, ei niistä 60km/h huipuista iloa ole, kun siihenkin tarttee 2km suoraa.
Peevee; Vakiona kulkuja n. 45km/h, kurit poistamalla (putkesta kurit veke, ilmanputsarin tutti pois ja kaasariin isompi suutin) menee ehkä juuri 55km/h.
PELKÄN 40EURON 50cc power pytyn kanssa menee ilman muita muutoksia, säädöt kunnossa n. 65km/h
Sitten kun laitetaan 80p sylinteri, 18mm kaasari, tehoputki ja hitusen pidemmät välit(n. 1-2p isompi etunen), päästään jo 80km/h ja jää kiihytyksessä 110cc mankit ja tehariderbit. Hintaa tällöin n. 200e, olettaen että uudet osat. Käytetyinä saa n. 120e - muka kallista
vvvvvr4t kirjoitti:
Varmasti juu..
Tämän muutoksen jälkeen manki kulkee vakion 40km/h sijasta 45km/h.. :roll:
Manki vaan ei ilman isompaa konetta vedä minnekkään, ei niistä 60km/h huipuista iloa ole, kun siihenkin tarttee 2km suoraa.
Peevee; Vakiona kulkuja n. 45km/h, kurit poistamalla (putkesta kurit veke, ilmanputsarin tutti pois ja kaasariin isompi suutin) menee ehkä juuri 55km/h.
PELKÄN 40EURON 50cc power pytyn kanssa menee ilman muita muutoksia, säädöt kunnossa n. 65km/h
Sitten kun laitetaan 80p sylinteri, 18mm kaasari, tehoputki ja hitusen pidemmät välit(n. 1-2p isompi etunen), päästään jo 80km/h ja jää kiihytyksessä 110cc mankit ja tehariderbit. Hintaa tällöin n. 200e, olettaen että uudet osat. Käytetyinä saa n. 120eniin se menee sen 50km/h ylämäkiinki nytte ja jättää vakiot uusenskat kiihytyksissä. Menee pelkällä ratastuksella sen 45km/h. Joku pv-jonne vaan huutelee täällä mistään mitään tietämättä. Manki 72cc ja joku 22mm kaasari saa kulkeen sen 80 ja kiihtyy iha hyvi.
- pvpoika96966
muka kallista kirjoitti:
niin se menee sen 50km/h ylämäkiinki nytte ja jättää vakiot uusenskat kiihytyksissä. Menee pelkällä ratastuksella sen 45km/h. Joku pv-jonne vaan huutelee täällä mistään mitään tietämättä. Manki 72cc ja joku 22mm kaasari saa kulkeen sen 80 ja kiihtyy iha hyvi.
Joo, manki 72cc koneella ja 22mm kaasarilla häviää kyllä 80cc, putkikaasariratas-peevelle aivan kevyesti kiihdytyksessä.
Omassa 74cc, 19,tehari ja 1p vakiota pidemmät välitykset;
1. vaihteella 25km/h
2.vaihteella 40km/h
3.vaihteella 60km/h
4.vaihteella 80km/h
Ja seittemäänkymppiin ei pitkää pätkää tartte, ottaa vaikka kolmestakympistä ylämäkeenkin tuon 70km/h. Loppuun sitten saakin olla suora. Nostaa kaasusta keulaa kakkosella ja syksyllä lyö tyhjää kolmosella piikin tullessa. 0-50km/h menee suunnilleen saman kun nelarikevari Yamaha XT125 tms. - ei se kallista ole
pvpoika96966 kirjoitti:
Joo, manki 72cc koneella ja 22mm kaasarilla häviää kyllä 80cc, putkikaasariratas-peevelle aivan kevyesti kiihdytyksessä.
Omassa 74cc, 19,tehari ja 1p vakiota pidemmät välitykset;
1. vaihteella 25km/h
2.vaihteella 40km/h
3.vaihteella 60km/h
4.vaihteella 80km/h
Ja seittemäänkymppiin ei pitkää pätkää tartte, ottaa vaikka kolmestakympistä ylämäkeenkin tuon 70km/h. Loppuun sitten saakin olla suora. Nostaa kaasusta keulaa kakkosella ja syksyllä lyö tyhjää kolmosella piikin tullessa. 0-50km/h menee suunnilleen saman kun nelarikevari Yamaha XT125 tms.Ja eikös tossa 80cc pv:ssä ole enemmä kuutioita kuin 72cc mankissa? Ja nyt ei puhuta kuinka tehokkaaksi pv:n saa 80cc pytyllä vaan siitä että onko nelarin viritys muka kallista jos virittää van sen verta että ei ihan lussusti kiihdy ja kulkiskin johonki ja se ei ole kallista ,eikä se muutenkaan ole kauheen kallista, loppupelissä se on vain legendaa. Noi derbit ynm on helppo virittää kun se on vain jonku kurin poisto niin on ihan erilainen kulkeen ja kiihtyyn. Mutta mun mielestä ei ole ihan älytön summa joku 100€ käyttää viritykseen kun sillä saa jo aika hyvin jonku polini kulkeen. Jos ruvetaan kunnolla käyttään rahaa niin saaha siihe menee jtn 700€ pintaa mutta silloin onki sellanen motti millä pysytään helposti tt-kemmujen perässä. voi jopa jättääki ne.
- 18+14=34
ei se kallista ole kirjoitti:
Ja eikös tossa 80cc pv:ssä ole enemmä kuutioita kuin 72cc mankissa? Ja nyt ei puhuta kuinka tehokkaaksi pv:n saa 80cc pytyllä vaan siitä että onko nelarin viritys muka kallista jos virittää van sen verta että ei ihan lussusti kiihdy ja kulkiskin johonki ja se ei ole kallista ,eikä se muutenkaan ole kauheen kallista, loppupelissä se on vain legendaa. Noi derbit ynm on helppo virittää kun se on vain jonku kurin poisto niin on ihan erilainen kulkeen ja kiihtyyn. Mutta mun mielestä ei ole ihan älytön summa joku 100€ käyttää viritykseen kun sillä saa jo aika hyvin jonku polini kulkeen. Jos ruvetaan kunnolla käyttään rahaa niin saaha siihe menee jtn 700€ pintaa mutta silloin onki sellanen motti millä pysytään helposti tt-kemmujen perässä. voi jopa jättääki ne.
Se peeveen "80" power on oikeasti 74 kuutioinen ja vaikka olisikin 10cc eroa, niin sillä ei ole mitään merkitystä..
Jos puhutaan virityksesä, niin tehothan on ihan oleellinen juttu suhteessa hintaan.
Pv 50cc rm-sylinterillä ei juuri normi 125cc lifanille jää yhtään.
Kerroppas se setti, jolla saat TT 2t kevarin jäämään? :D joka maksaa 700e..
Jos kuutioita tulee yli 125, niin katsotaan, että kevaria saa virittää, se "mopo" kun ei siinä tapauksessa ole edes kevarin mitoissa.. - ooracing
18+14=34 kirjoitti:
Se peeveen "80" power on oikeasti 74 kuutioinen ja vaikka olisikin 10cc eroa, niin sillä ei ole mitään merkitystä..
Jos puhutaan virityksesä, niin tehothan on ihan oleellinen juttu suhteessa hintaan.
Pv 50cc rm-sylinterillä ei juuri normi 125cc lifanille jää yhtään.
Kerroppas se setti, jolla saat TT 2t kevarin jäämään? :D joka maksaa 700e..
Jos kuutioita tulee yli 125, niin katsotaan, että kevaria saa virittää, se "mopo" kun ei siinä tapauksessa ole edes kevarin mitoissa..Ja missäänhän ei puhuttu muusta kuin TT-kemmusta eli täystehosesta ei viritetystä.
Mutta se oliki puntia se hinta. http://www.ooracing.com/store/index.php?act=viewProd&productId=2581 - dfhhhj
ooracing kirjoitti:
Ja missäänhän ei puhuttu muusta kuin TT-kemmusta eli täystehosesta ei viritetystä.
Mutta se oliki puntia se hinta. http://www.ooracing.com/store/index.php?act=viewProd&productId=2581170cc? :D kuten sanoin, ei ole missään kevarinkaan mitoissa enää, se ei ole mitään mopoviritystä, että ostetaan kuutioiltaan kolminkertanen kone.
Mopovirityksessä vehkeen oma kone, sylinterin, putken ja kaasarin yms. saa vaihtaa.
Tässä tapauksessa siis se 2t piikkikin on kevari, vaikka laittaa kakspuokin koneen.
Lisäksi tuo maksaa yli tonnin.. - Korzoman
Siis mopossahan saa olla vain 50cc. En ymmärrä miten voit luulla tietäväsi jotain. Aja vittu mankis k-marketin roskii ja mee ostaa Es muustahan susta taida olla kattoo ny
- Masai <3
Ota masai ittellä toiminu tosi hyvin, kulkee about 80 ja WITTU se gegee!!
- LOL joku masai
Osta Derbi, ei ikinä leivo tai jätä tien päälle keulii....jos osaa kaikki toimii vitu hyvin sähköt toimii siis aivan kaikki 5/5 ja maistuu salami!
- zuizugi beewee
ittelläni on suzuki pv. ei oo mikää nelitahti mut ainaki parempi ku noi nelari paskat. suosittelen ostamaan 2tahti mopon ei oo mitää laiskoi paskoi vaa iha vitu jees.saa helposti kulkemaan 80 ja ylikin. mut jos oot nelitahti mopoo hankkimas ni älä osta mitään skyteam paskoi tai muit paskoi esim orion ja jingchen, ne maksaa uutena ehkä 1000 mutta sen kyllä huomaa. jos ostat monkeyn ni älä osta mitään kiinapaskoja vaa mielummin aito honda.
- 69tahti
http://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
toi video selittää miks nelitahti on parempi ku 2 tahti- beasti
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- oho hupsista
ei vittu toi lasku on niin saatanan vaikee aina ku kirjottaa tän jotai
- vitun jonnet
Miksi täällä perustellaa että 2t olis parempi sen takia että saa helpommin kulkeen 80km/h Suomen lakien mukaan mopo saa kulkee vittu 45km/h että ei viritykselllä ruveta vertaileen.
- asddsddhjk
Mopo saa kulkee ihan mitä vaan, mutta sillon ei se saa olla rekisterissä ja/tai liikennekäytössä.
Viritysosissa lukee EI TIELIIKENNEKÄYTTÖÖN ja tokihan me mopoilijat sitä noudatamme :)
Tarinat yli viisikymmentä kulkevista mopoista ovat täysin urbaanilegendaa
- jalostava ukki
ei se 2t kään välttämättä paljoa kuluta. Varsinkaan ruiskulla olevat esim apikan skobat. kulutus on siinä 2-4 litraa satkulla ja prikattomana ja tehoputkella pärjäät useimmille jonnejen enskamopoille. kyllähä nuo kuristetut enskamopot kuluttaa ku sinne on suomessa isketty sellane ampiaspesä alkukäyrään, jonka ansiosta pitää ajaa lämä tiskissä jatkuvasti ja silti hyytyy mäkeen. Kurit poistamalla kulutuskin laskee mikäli ajaa nätisti ja lisäksi ei tuu jokajonne ohi. sillä kelaa sitä tunnetta ku likat ajelee 2 päällä ohi?.
Ja muuten ei mee masai ainakaa 50cc kamoilla 80kmh. - nelari 4
juu itelläni oli skyteam enduro. vei todella vähä, alle 3 litraa/100. kun kavereilla meni se 6-7. toisin se oli melko laiska, ja lopulta tehot laski niin paljon ettei jaksanut viedä OIKEASTI minua. mutta vähän ne nelarit vie.
- Euroshopper
JONNET
- Anonyymi
Ei sillä oo mopois oikeen väliä 2t vai 4t isompi koneisissa se 2t alkaa vast kuluttaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110