Sharmista Hurghadaan?

muumimummu

Olen varannut matkan Sharmiin, ja nyt kaduttaa kun katselen videoita sieltä. Vaikuttaa kamalalta turistirysältä. Tulikin mieleen Hurghadassa käyneenä, että pääseekö Sharmista tällä hetkellä laivalla Hurghadaan? Jossain vaiheessa ei päässyt.

13

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin kulkevat

      Pääsee, eihän ne paatit voi sinne Sharmiinkaan jäädä. Hankaluutena on, että Hurghadassa pitäisi yöpyä. Pikapaatti menee illalla Hurghadaan ja aamulla Sharmiin.

      • SSH-HRG

        Lentäen pääsee myös.


      • Näin kulkevat
        SSH-HRG kirjoitti:

        Lentäen pääsee myös.

        Niin pääsee. Rahaa tosin palaa siinä satakertaisesti.

        Edullisemmaksi jää Hurghadassa yöpyminen vaikkapa pariksi yöksi. Kannattaa myös informoida hotellia, että on kyläilemässä pari päivää.


      • MS = Egypt Air
        Näin kulkevat kirjoitti:

        Niin pääsee. Rahaa tosin palaa siinä satakertaisesti.

        Edullisemmaksi jää Hurghadassa yöpyminen vaikkapa pariksi yöksi. Kannattaa myös informoida hotellia, että on kyläilemässä pari päivää.

        Satakertaisesta en tiedä. Menopaluu lentäen (MS) 126 euroa ja laivamatka 60 euroa menopaluu. Itse aikoinaan lentänyt oneway tuon välin.


    • Sharm el-Sheikh

      Sharm on 100% turisti-helvetti, kauppiiaan huijareita, myynnissä pelkkää paskaa ja aivan törkeän kalliilla.

      Suosittelen Sharmia vain paketissa jossa on hyvä hotelli All Inclusivena, eikä mitään syytä poistua sieltä mihinkään, koko reissun aikana. Sitten on ok. Muuten on yksi iso helvetti.

      Albufeira oli vähän saman tyylinen helvetti Portugalissa. Mutta ei läheskään noin paha.

      Kaikissa kaupoissa on SAMA tavara, koko kaupunki on turisteja ryöväävän mafian hallussa.

      • Reissaaja.

        Montako Sharmia siellä Egyptissä oikein on?

        Itse kun en havainnut mitään tuollaista!


    • muumimummu

      Juu ei voi paatit Sharmiin jäädä... miksi, oi miksi täällä pitää ihmisten aina näsäviisastella? Sanoinhan, että laivaliikenne oli käsittääkseni välillä poikki, ja kysyin että toimiiko se nyt! Siis toimii, kiitos tiedosta! Yöpyminen Hurgahadassa ei ole ongelma, päinvastoin.

      • 9+1

        Egypt Air lentää 1 x pvässä SSH-HRG välin 40min. Muut 10 lentoa/pvä Kairon kautta. SSH-HRG edestakaisin esim tammikuun lopussa edullisimmillaan 587 EGP = n alle 80€ (tämän päivän hinta netistä luottokortilla)
        Mun mielestä se pikaveneen hinta hipoo samoja hintoja...
        Sharm kalliimpi kuin Hrg ja rakennettu vain turistikyläksi. Hurghadan El Dahar'in kaupungissa sentään asuu n 250,000 paikallista... :)


    • ekita66

      Jos on mahdollist niin vaihda matkasi El Gounaan ja siellä Rihanna Resorttiin(Finmatkat) Olemme olleen itse siellä yhdeksän kertaa! Ihana paikka!

    • muumimummu

      Voi Ekita66, ekan Hurghadan reissuni aikana kävin tutustumassa myös El Gounaan ja ajattelin että apua, ikinä en viettäisi lomaani tällaisessa muovimaailmassa! Ja nyt olen tainnut varata matkan ihan vastaavanlaisesta kohteesta! En voi muita syyttää kuin itseäni; tiedän haluavani aidompaa matkakohdetta ja silti menen ja ostan jotain muuta! Tilapäinen mielenhäiriö?! Mutta ajattelin, että päivän, pari kestää sitä paikkaa, päivän viettää pyhän Katariinan luostari -retkellä, ja pariksi päiväksi voisi lähteä Hurghadaan. Reissu kestää vain viikon. Muita ehdotuksia? Ja kiitos, 9 1 tuosta tiedosta, se on tosi hyödyllinen!

      • 9+1

        Mä olen EA:n/Star Allience mailien kerääjä je lentänyt useinkin Cai-Hrg väliä mm.
        Jos meinaat tuota lentoa varata, niin suosittelen, et mitä aikaisemmin, sitä edullisempi, koska vain n 15 paikkaa/lento on noita edullisia ja kun ne on täyttyneet, hinta pomppaakin sit tosipaljon.
        Netistä Visa tai Master kortilla:
        http://www.egyptair.com/English/Pages/splashpage.aspx
        Laita maaksi Egypt niin hinta on halvempi kuin, jos valitset International tulee hinta dollareina ja on paljon kalliimpi.
        Olen usein varannut näin, vaikka on suomalainen Marter Card...
        Lentolippu tulee melkein paluupostissa meiliisi E-tikettinä
        Hyviä matkoja!


    • muumimummu

      Täältähän tulee ihan mahtavaa tietoa, kiitos! Kyllä kannattaa laittaa kyssäreitä tänne, joskus tulee ihan asiallisiakin vastauksia.

    • Mi74

      Onko tietoa mistä sais varattua niitä pikapaatin matkoja? Vai pystyykö tekemäänkään etukäteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe