Hurghadan retket ja nähtävyydet ...älä maksa liikaa !!

umk2

Mikäli haluat tehdä edullisia retkiä Safarille, Luxoriin, snorklaamaan, niin kävele pääkatua hotelli Hiltonin luokse. Toisella puolen katua on Grand Plaza . Siinä välissä on pieni kauppa, jossa myydään laukkuja. parfymia, papyruksia ym.

Sieltä voit ostaa nuo retket huomattavasti edullisemmin kuin matkatoimiston kautta tai hotelissa matkoja myyviltä pojilta.

Lisäksi voit asioida suomenkielellä . Mohamed on egyptiläis-suomalainen hyväntuulinen hymyilevä, kohtelias nuorimies.

Hän voi neuvoa sinua muissakin Hurghadan nähtävyyksiä koskevissa asoissa.

Tarvittaessa järjestyy kuljetuskin kaupungille.

HUOM !!!! HUOM !!!
Grand Plaza Resortin aulassa retkien myyjät (pojat) ovat kieltäneet suomalaisia asiakkaita ostamasta Mohamedilta retkiä siitä kadun pikkukaupasta . He puhuvat aivan valheellisia ja perättömiä asioita hänestä ja toiminnastaan jopa epäilleet usean vuoden aikana hankitua suomenkielen taitoa. ( huijari, mafian jäsen)
Tosi ikävää ja epäreilua toimintaa Grand Plazan aulan myyjiltä -

Omakohtaisesti puheet kuultu. Mohamedin kautta retket koettu, Hurghadan ohjeet saatu, kuljetukset ihaniin ruokapaikkoihin ym. ym...onnistuneet loistavasti.

Se vaan on niin että " Sen jonka on itse tutkinut , sen parhaiten tuntee "

Käykääpä kaupassa... se on niiin helppo löytää. Kummallakin puolen kauppaa liehuvat Suomen siniristiliput
SUOSITTELEN








Grand Plaza Resortissa

106

3352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

      Että ne pojat pelottelevat. Ei mikään egyptiläinen piirre. Onhan noita lähempänäkin. Kuten tällä foorumille.

    • kielomar1

      asuimme hiltonissa ja tapasimme tämän suomea puhuvan kauppiiaan,neuvoo tosi mielellää kaikkia.
      Jos hän ei ollut paikalla kun menimme siihen,niin toiset soittivat hänelle omilla puhelimellaa.Kannatta käyttää hänen apuaan..
      Terveisiä sinne jos luet tätä palstaa...
      Hilton hotellissa viihtyneet joulukuun alkupäivinä..

    • Mohamed Hashem

      Kiitos vaan. Oli mukava tavata. Tervetuloa käymään täällä uudestaan.

    • pipajalasu

      Kiitos tiedoista. Ollaan lähdössä tammikuun puolivälissä. Hotelli on juuri tämä Grand Plaza. Snorklaamaan pitäisi päästä.

      • jiikoor

        Moi!
        Juuri sunnuntaina kotiuduttu reissulta. Sama hotelli, mutta tien toiselta puolelta Grand Plaza resort. Hotellialue on oikein mukava!

        Heti hotellin vieressä Mohamedin laukkukauppa, josta kannattaa snorklausreissu käydä varaamassa, halvempi ja takuulla parempi palvelu. Moha asunut Suomessa kauan ja puhuu tosi hyvää suomea ja on oikein mukava nuorimies.

        Itselle ongelmia aiheuttivat aggressiiviset snorklaus- ja safarireissujen myyjät, jotka hermostuivat kovin, kun otimme matkoja Muhan kautta. Kertoivat hurjia juttuja miten hän huijaa suomalaisilta rahat jne. ja miten ei ole vakuutuksia ja muuta shittiä. Ainakin mulla on vielä molemmat munuaiset tallella :) ja olen päässyt paljon lähemmäksi Egyptiläistä kulttuuria kuin uskalsin edes uneksia. Kiitos M!
        Älkää siis uskoko niiden allaspoikien tarinoita. Ovat vaan kateellisia kun suurin osa suomalaisista käytää Mohan "palveluita". Ja sitä paitsi, kaikilla suomalaisilla on takuulla matkavakuutukset.

        Ja yleensäkin annan sellaisen neuvon, että pitää vaan olla aika "töykeä" vaikka se meille perusystävällisille suomalaisille on aika vaikeaa. Kannattaa käydä katsomassa hintoja kiinteähintaisissa kaupoissa ennen kuin edes ajattelee katuostoksia. Ja tinkiä kannattaa ja jos hinta ei oikeasti miellytä, niin jätä ostamatta.


        Olimme Muhan opastuksella kaksi kertaa snorklaamssa (näimme jopa delfiinejä), kaupunkikierroksella useaan otteeseen (takuulla paikoissa missä norm. turisti ei pääse käymään tai ei osaa mennä, esim kangas- ja kaakelikaupat), Luxorinreissu olis myös mahtava ja huimasti halvempi ja mukavampi, kun kuljettiin Mohan autolla. Säästettiin matka-ajassa melkein viisi tuntia.

        Niin kuin Mohamed aina sanoo: mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy :)
        Jos teillä mitä tahansa ongelmaa, hän varmasti auttaa.

        Hauskaa lomaa teille. Toivottavasti itse pääsis pian takaisin.


    • T&M

      Vietimme viikon Gran Plaza Resortissa. Ok paikka, hyvä palvelu, siisti jarauhallinen paikka, sijainti heikohko, liian kaukaa keskustasta, matkat tehtävä taksilla.
      Tapasimme myös Mohamedin jakävimme hänen kanssaan pikkubussilla Luxorissa ja kapunkikierroksella Hurghadassa.
      Mukava ja luotettava kundi, voimme suositella lämpimästi!
      Kävimme myös niiden rannalla ja altaalla retkiä myyvien sinipaitaisten retkillä, safari oli surkea ja saimmekin osan maksusta takaisin. Lasivene retki oli ok.
      Kovin päällekäyviä olivat jotkut paikaliset rihkamakappiaat, huutelivat jopa perään jos ei ostanut.
      Summa summarum : Nice holiday,wel be back

      • Peska

        Ollaan menossa loppuviikosta tuonne grand plaza resorttiin. Kuinka pitkä ajallisesti oli tuo luxorin reissu kun on tuo 5v mukana niin jaksaako istua noin pitkän matkan kun itseä kuitenkin kiinnostaisi.


    • Lääkekauppias

      Mä lähden Niilin risteilylle piakkoin ja kauhulla odottelen sitä 5 h bussimatkaa Hurghadasta Luxoriin. Onneks ei tartte samana päivänä ajaa edestakaisin. Kannattaa tosiaan miettiä ton ikäisten kanssa, jaksavatko myös keskittyä kulttuurikohteissa.

    • umk2

      Hei nimimerkki Sama ja muutkin

      Ketä meidän pitäisi varoa -? Yleensäkkö kaikkia egyptiläisiä vai Kairolaisia jossa "Sama" olet ollut kauan.?

      Olet ihan oikeassa, että varmasti matkan bussilla johonkin kohteeseen esim. Kairoon tai Luxoriin saa edullisemmin julkisilla kulkuvälineilla esim. bussilla kuin ostamalla retken joltakin pieneltä tai isolta toimistolta. Jos olet vain viikon tai kahden matkalla, niin jo yksin linja-auton lähtöaikojen ja pysäkkien ym. selvittelyyn yksin menee lomastasi paljon aikaa.

      Joku haluaa maksaa siitä palvelusta, sosiaalisesta seurasta muiden matkalaisten kera, opastuksesta retken aikana ja siitä että sinut noudetaan hotellisi ovelta.

      Ystävällistä palvelua varmaan me kaikki arvostetaan. Se ystävällisyys ja hymy kun eivät maksa yhtään mitään, mutta antavat tosi hyvän mielen. Sitä hymyä ja ystävällisyyttä ei ainakaan voi varataa.

      Koko ajanhan me ihmiset joudutaan tekemään valintoja myös lomamatkoilla kaikissa maissa ja lomakohteissa.

      Sinä "Sama" olet jo rutinoitunut Egyptissä asuja ja matkailija. Ehkä et enää tarvitse näitä palveluja mitä me muut.

      KAIKILLE LOISTAVIA HYRGHADAN MATKOJA JA RETKIÄ .
      NAUTTIKAA AURINGOSTA !!

      • ulla661

        Olen itse sitä mieltä, että huijareita ja välistävetäjiä on syytä varoa Egyptissäkin.
        Toki jokainen tekee valintanasa itse ostamistaan palveluista. Aivan samoja palveluja myyviä toimistoja on Hurghadassa (jos hotellista poistuu, niin ei voi olla näkemättä).
        Hakevat hotellistasi, saat ystävällistä kohtelua ja hymyä samaan rahaan, on seuraa vain välistävetäjä puuttu ja hinta on halvempi. On vain osattava englantia.

        Kerran Egyptissä (Hurghada) käyneenä, parinviikon matkalla reissasin juuri näin. Hotellista saa tietoa mistä saa linja-auto lippuja, taksi vie linja-autoasemalle jne.
        Tuli nähtyä Kairo, Giza, Sakkara. Kairosta varasin hotellin netin kautta jo kotona. Paikanpäällä Kairossa mies&auto/15euroa/pv.

        Sama Luxorissa. Kävin myös Denderan temppelissä, joka sijaitsee noin 60 kilometriä Luxorista pohjoiseen. Luxorin reissun ostin Hurghadasta paikallisesta toimistosta. Varhainen oli lähtö, hotellilta haettiin, aamiainen kuului Luxorissa Niilin rantaravintolassa, opastus varaamaani hotelliin ja seuraavan päivän iltana pois.

        Itse on usko ilmaiseen tai vilpittömään ystävällisyyteen Egyptissä vaan rahan taivaalliseen voimaan. Esimerkkinä tapaus apteekista. Ostin lääkettä, lääkkeen hinta oli paketissa hiedän numeroillaan. Minulta pyydettiin kassalla moninkertaista summaa, en maksanut vaan näytin hinnan paketista. Olin opetellut numeroita ennen reissua. Samaa suosittelen muillekin.

        Loistavia matkoja Hurghadaan, sinisilmäisyys kannattaa kuitenkin jättää kotiin.
        Jokainen tavallaan. Itse en halua suosia verojenkiertäjiä, välistävetäjiä jne.


      • ulla661
        ulla661 kirjoitti:

        Olen itse sitä mieltä, että huijareita ja välistävetäjiä on syytä varoa Egyptissäkin.
        Toki jokainen tekee valintanasa itse ostamistaan palveluista. Aivan samoja palveluja myyviä toimistoja on Hurghadassa (jos hotellista poistuu, niin ei voi olla näkemättä).
        Hakevat hotellistasi, saat ystävällistä kohtelua ja hymyä samaan rahaan, on seuraa vain välistävetäjä puuttu ja hinta on halvempi. On vain osattava englantia.

        Kerran Egyptissä (Hurghada) käyneenä, parinviikon matkalla reissasin juuri näin. Hotellista saa tietoa mistä saa linja-auto lippuja, taksi vie linja-autoasemalle jne.
        Tuli nähtyä Kairo, Giza, Sakkara. Kairosta varasin hotellin netin kautta jo kotona. Paikanpäällä Kairossa mies&auto/15euroa/pv.

        Sama Luxorissa. Kävin myös Denderan temppelissä, joka sijaitsee noin 60 kilometriä Luxorista pohjoiseen. Luxorin reissun ostin Hurghadasta paikallisesta toimistosta. Varhainen oli lähtö, hotellilta haettiin, aamiainen kuului Luxorissa Niilin rantaravintolassa, opastus varaamaani hotelliin ja seuraavan päivän iltana pois.

        Itse on usko ilmaiseen tai vilpittömään ystävällisyyteen Egyptissä vaan rahan taivaalliseen voimaan. Esimerkkinä tapaus apteekista. Ostin lääkettä, lääkkeen hinta oli paketissa hiedän numeroillaan. Minulta pyydettiin kassalla moninkertaista summaa, en maksanut vaan näytin hinnan paketista. Olin opetellut numeroita ennen reissua. Samaa suosittelen muillekin.

        Loistavia matkoja Hurghadaan, sinisilmäisyys kannattaa kuitenkin jättää kotiin.
        Jokainen tavallaan. Itse en halua suosia verojenkiertäjiä, välistävetäjiä jne.

        Lisäys edelliseen viestiin, se oleellinen jäi pois. Eli näitä " mohamedeja" riittää Hurgadassa, jotka tarjoavat edullisia retkiä, jotka ostavat juuri näiltä toimistoilta, mutta ottavat itselleen extraa. Homma pelaa ja kaikki on hyväksyttyä koska tämä "renki" tuo toimistolle asiakkaita jne.


      • Eettistä matkailua!
        ulla661 kirjoitti:

        Lisäys edelliseen viestiin, se oleellinen jäi pois. Eli näitä " mohamedeja" riittää Hurgadassa, jotka tarjoavat edullisia retkiä, jotka ostavat juuri näiltä toimistoilta, mutta ottavat itselleen extraa. Homma pelaa ja kaikki on hyväksyttyä koska tämä "renki" tuo toimistolle asiakkaita jne.

        Juu, voihan "mohamedeilta" saada retkiä ym. palveluita halpaan hintaan, jos vertaa suomalaisten matkanjärjestäjien hintoihin....mutta ei taida "muhameiden" rahavirrat verottajaa kohdata (en tiedä kuinka tässä viestiketjussa kyseessä oleva Muhamed toimii, en siis syyttele häntä! vaan puhun yleisesti)!

        Mutta useasti kaduilta ostetut retket/henkilöautoilla toteutetut retket kannattavat harmaata taloutta, eivätkä vie Egyptiä millään tavoin eteenpäin. Varsinkin, jos miettii Egyptin nykypäivän tilaa niin olisi hyvä kannattaa rehellistä yrittämistä!

        Suomalaiset matkanjärjestäjät työllistävät valtavan määrän ihmisiä laillisin keinoin! Ja varmasti Hurghadassa on paljon kunnollisia yrityksiä, joilla on paperit ja vakuutukset kunnossa.

        Suosittelenkin puhtain mielin matkustamista ja retkeilyä sekä omasta turvallisuudesta huolehtimista!


    • Matt

      Asioista, tapahtumista, kaupoista ja myyjistä voidaan olla montaa mieltä. Jokaisella on omat mielipiteensä ja se onkin ihan hyvä.
      Jokainen tekee kuitenkin itse omat päätöksensä mistä siellä Hurghadassa ostaa, keneltä ja mitä ? Kulttuuriin vaan kuuluu yhtenä osana se tinkiminen ja hinnoista neuvottel

      Senhän me tiedämme, että hinnat ovat kohdemaissa erilaiset turisteille ja paikallisille. Niin Egyptissä, Tunisiassa, Turkissakin ym.

      Me arabiaa ja englantia taitamattomat olimme kovin iloisia voidessamme asioida SUOMENKIELELLÄ niin ostoksia tehden kuin retkilläkin.

      Tarvitsimme monenlaista apua ruokapaikan löytämiseksi, apteekkiasioinnissa ym

      Ryhmämme oli todella tyytyväinen Mohamedin tarjoamiin palveluihin niin puhelimitse kuin paikanpäälläkin asioiden.

      Me yhtäaikaa lomailleet tykkäsimme ja suosittelemme tuota kauppaa ja retkitoimistoa
      ISOKARHU- kauppa ja retkitoimisto kävelykadulla Grand Plazan ja Hiltonin välissä.
      Kiitos avusta ja terveisemme Hurghadaan.

      Lomalaisille hyvää matkaa edulliseen lomakohteeseen !

      • Maija-Leena

        Viime viikolla palanneena, voin sanoa, että minulle (ja monelle muulle) kieliä ä
        taitamattomalle Mohammedin apu oli korvaamaton. Mielelläni maksoin extraa siitä, että minun ei tarvinnut miettiä mistä, mihin ja miten? Ja vaikka hinnat olisivat enemmän kuin aidoille egyptiläisille, niin suomalaiselle työssäkäyvälle lomalaiselle, ne tuntuivat todella edullisilta.
        Ja eikös egyptissä olla hyvin perhekeskeisiä ja autetaan koko sukua, että tuskinpa monikaan pääsee nauttimaan näistä valtavista turistien tuottamista rahavirroista yksin. Perheestä pidetään huolta.


    • Antti A

      Jos ISOKARHU- kauppa ja eteenkin retkitoimisto on virallinen matkanjärjestäjä vakuutuksineen, miksi maininta siitä puuttuu kotisivuilta?
      Haiskahtaa pahasti !

      On näitä nähty, korvaukset nostetaan Suomesta ja bisnestä pidetään muualla.
      En väitä ko. "yrittäjän" olevan sellainen, tiedän vain että kaikki on mahdollista.

      • RitvaS

        Mitenköhän Egypti määrittelee "virallisen markanjärjestäjän"? Yrittäjyys siellä on todellakin toisenlaista kuin meillä täällä Suomessa. Ei sen silti tarvitse olla huijausta vaikka se ei ole samanlaistakuin meillä. Maassa maan tavalla.

        Antti A:n kannattaa varmaan matkustaa vaan Suomessa, ettei vaan joudu huijatuksi. Suomessahan ei huijareita ole ollenkaan.


      • HansuB
        RitvaS kirjoitti:

        Mitenköhän Egypti määrittelee "virallisen markanjärjestäjän"? Yrittäjyys siellä on todellakin toisenlaista kuin meillä täällä Suomessa. Ei sen silti tarvitse olla huijausta vaikka se ei ole samanlaistakuin meillä. Maassa maan tavalla.

        Antti A:n kannattaa varmaan matkustaa vaan Suomessa, ettei vaan joudu huijatuksi. Suomessahan ei huijareita ole ollenkaan.

        Tietääkseni ko. kaupan yrittäjä on ihan "kunnon" töissä oleskellessaan Suomessa. Olisikohan ollut raksalla tms.?


      • Boris

        Oletko Antti käynyt itse Hurghadassa? Tai jututtamassa Isokarhun väkeä vai mistä tiedät?


      • Antti A
        RitvaS kirjoitti:

        Mitenköhän Egypti määrittelee "virallisen markanjärjestäjän"? Yrittäjyys siellä on todellakin toisenlaista kuin meillä täällä Suomessa. Ei sen silti tarvitse olla huijausta vaikka se ei ole samanlaistakuin meillä. Maassa maan tavalla.

        Antti A:n kannattaa varmaan matkustaa vaan Suomessa, ettei vaan joudu huijatuksi. Suomessahan ei huijareita ole ollenkaan.

        Ministeriö myöntää lisenssin matkailualan yrittäjälle, niin Egypti sen määrittelee.


      • RitvaS
        Antti A kirjoitti:

        Ministeriö myöntää lisenssin matkailualan yrittäjälle, niin Egypti sen määrittelee.

        Onko tämä matkanmyyjälisenssi maksullinen? Kuinka paljon maksaa? Onko niin että rikkaat estävät köyhien yrittämisen vai miten?


      • HansuC
        HansuB kirjoitti:

        Tietääkseni ko. kaupan yrittäjä on ihan "kunnon" töissä oleskellessaan Suomessa. Olisikohan ollut raksalla tms.?

        Retkien järjestäjällä ja kauppiaalla on kaksoiskansalaisuus , Suomen kansalaisuus ja passi joskin myös Egyptin.


    • Lomalle

      Täytyypä laittaa muistiin tuo Mohamedin kauppa, jospa vihdoinkin saisin aikaiseksi mennä käymään myös Luxorissa :)

    • pirkanmaalta

      Kiitoksin vielä-
      Tykätty on kovasti ja suomea puhuttu ja kaikki onnistui. Retket olivat hyvin järjestetyt.
      Tietoa ihan paperiesitteenä saatiin jo ennakkoon matkaa ostaessamme.

      Kaupan oven yläpuolella taitaa olla nyt uusi nimi ISOKARHU.

      terveisemme ja kiitoksemme

      Hyvää jatkoa yritykselle.

    • RannS

      Kiitos tästä kirjoituksesta-
      Tuo juttu "pisti silmään" heti näiden juttujen joukosta. olikin kiva ja edullinen löytö ja meille kielitaidottomille aivan oivallinen.
      Kirjoittajalle ja Mohamedille suuret kiitokset.

      Retkeläiset Porista !

      • RannS

        Viellä siis-
        Tarkoitimme juttua....Retket ja nähtävyydet .....älä maksa liikaa...


    • egyptitär81

      Tietääkö kukaan järjestävätkö paikalliset retkiä pyramideille? Kun eikö matkanjärjestäjät ole peruneet retket levottomuuksien vuoksi?

      • Aivot taas käyttöön

        Varmasti paikalliset vievät pyramideille, vaikka koko Kairo olisi tulessa.....Mieti vähän minkä vuoksi suomalaiset matkanjärjestäjät peruvat retkensä....HALOO!


    • Vakuutukset OK

      Hyvä UMK2
      Mainostat tätä laitonta retkimyyjää useammalla palstalla!
      Allas/Hotelli myyjillä on luvat ja vakuutukset kunnossa,katujen villeillä myyjillä ei, he tekevät vain työtään, ainoaa sellaista.Suositteletko myös suomessa pimeentyön tekijöitä???

      • umk2

        Kannustan aina niitä jotka tekevät ahkerasti TYÖTÄ oli se sitten mitä hyväänsä.

        Kaikki työ on arvokasta.

        Asetukset, luvat, verot ym. ovat vaan hieman erilaiset eri maissa.

        Kohteliaisuus, ystävällisyys, hymy eivät maksa mitään mutta palkitsevat ja antavat hyvän mielen niin minulle kuin varmaan monelle muullekkin.

        Hyvää kevättä !


      • Egypt lover
        umk2 kirjoitti:

        Kannustan aina niitä jotka tekevät ahkerasti TYÖTÄ oli se sitten mitä hyväänsä.

        Kaikki työ on arvokasta.

        Asetukset, luvat, verot ym. ovat vaan hieman erilaiset eri maissa.

        Kohteliaisuus, ystävällisyys, hymy eivät maksa mitään mutta palkitsevat ja antavat hyvän mielen niin minulle kuin varmaan monelle muullekkin.

        Hyvää kevättä !

        "Asetukset, luvat, verot ym. ovat vaan hieman erilaiset eri maissa"

        Onhan ne varmati hieman erilaiset, mutta joka maassa niillä on sama tarkoitus. Ne ovat lakeja joita tulee noudattaa ja veroja maksetaan, jotta valtio voi huolehtia kansalaisistaan. Mitäs jos Suomessa kukaan ei maksaisi veroja....? Kuinka Suomea silloin pyöritettäisiin?


    • KELA.

      Tää sivusto käy päivä..päivältä yhä mielenkiintoisemmaksi.Ensim mainostetaan laitont retkimyyjää suomalaisille huippu hinnoin egyptin hintatasoon nähden.Sitten poistetaan toisten kirjoituksia.......Toiset ylistävät...

      Nyt on poistettu retkimyyjän kotisivut...

      MIKSI..????

      Onko suomalaiset tai egyptiläiset viranomaiset puuttuneet laittomaan toimintaan ??

      Haiskahtaa pahasti!

      • KeLaToN

        KELA
        olen kanssasi samaa mieltä,kaikki kriitiikkiä antaneet kirjoitukset on poistettu ja ylistävät on jätetty.Taitaa suomi24 ylläpito käyttää kyseisen herrasmiehen palveluja,muulla ei tätä voi selittää.
        Mainonnan pitäisi mielestäni olla näillä palstoilla kielletty,siihen myydään ihan erikseen omaa mainostilaa


      • 11+3
        KeLaToN kirjoitti:

        KELA
        olen kanssasi samaa mieltä,kaikki kriitiikkiä antaneet kirjoitukset on poistettu ja ylistävät on jätetty.Taitaa suomi24 ylläpito käyttää kyseisen herrasmiehen palveluja,muulla ei tätä voi selittää.
        Mainonnan pitäisi mielestäni olla näillä palstoilla kielletty,siihen myydään ihan erikseen omaa mainostilaa

        Aika härsikä touhua, niin suomi 24:n ylläpidolta, kuin egyptin "mohalta".
        Hyvä että ylläpito älysi (tai kehotettiin) poistamaan laittoman liiketoiminnan markkinointi.


      • martepuli

        viranomaiset kummassakaan maassa eivät ole olleet asialla vaan hän itse poisti sivunsa tehdäkseen syksyllä uudet


      • tietoa on
        martepuli kirjoitti:

        viranomaiset kummassakaan maassa eivät ole olleet asialla vaan hän itse poisti sivunsa tehdäkseen syksyllä uudet

        Ei muha niitä sivuja tee,kyllä en täällä suomessa on tehty ja jaettu eteenpäin.


    • alleena

      varoitan vielä sellaisesta maustekaupasta, joka on heti isokarhu liikkeen vieressä. Myyjä on aluksi oikein miellyttävä, antaa pieniä lahjoja ja esittelee kauppaansa ja tuotteittaan.. Mutta moni kakku päältä kaunis.

      Eli olimme etsimässä tuliaisia viimeisenä iltana ja päädyimme tähän kyseiseen maustekauppaan. Meillä oli kuitenkin iltaohjelmaa tiedossa ja sanoimme myyjälle, että mietimme vielä yhtä tuotetetta, jota hän esitteli. Tulimme kuitenkin jo puolentunnin päästä takaisin, koska ohjelma ei miellyttänyt meitä. Tällä välin myyjä oli muka käynyt "downtownissa" hakemassa meille miettimäämme tuotetta. Se oli laitettu egyptiläiseen pussiin ja hän vielä punnitsi tuotteen meille ja näytti hinnan. Vaaka näytti tuotteen painon, kilohinnan ja kilohinnan vieressä olevan reaalihinnan. Myyjä kuitenkin pyysi kilohinnan kohdalla olevaa hintaa eli 250 puntaa vaikka tuote paino 500g, jolloin sen olisi pitänyt olla hinnaltaan 125puntaa eli puolet kilohinnasta. Mieheni väitti asiasta vastaan ja sanoi, että kilohinnan kohdalla oleva hinta ei ole todellinen hinta.

      Sanoimme myös hänelle, että nyt myyjä jo painostaa meitä ostamaan tuotteen, vaikka oli heti aluksi sanonut, että en painosta teitä tai älkää stressatko. Myyjä muuttui todella tunkeilevaksi ja vihaiseksi, kun emme suostuneet maksamaan 250 puntaa ja melkein työnsi meidät ulos liikkeestään. Kun sanoimme, että ei kiitos menemme toiseen liikkeeseen asioimaan, niin hän oli valmis myymään tuotteensa 50 punnalla, jotta emme poistuisi. Sen jälkeen arabiaksi kamalat kirosanat päälle ja rumia käsimerkkejä. Muissa kaupoissa, vaikka emme ole ostaneet tuotetta olemme silti saaneet mukavaa palvelua loppuun asti. Tähän kauppaan en todellakaan suosittele kenellekään. Miehellä on niin suuri rahankiilto silmissä ja todellakaan ei ole puhtaat jauhot pussissa. Mohamed tosin puolusteli myyjää ja sanoi, että se kuuluu heidän kulttuuriinsa ja tietyllä tavalla kaupan käyminen kuuluukin. Mutta kummasti muualla kaupoissa emme tälläiseen kulttuuriin törmänneet..

      • allena

        niin ja lisään vielä edelliseen, että hänellä on hyllyt täynnä näitä erikokoisia egyptiläisiä pusseja, johon oli vain laittanut omasta maustehyllystään miettimäämme tuotetta.. Pitäkää sinne matkaavat silmät auki, ettei teitä ystävyyden nimiin rahasteta rahattomaksi.


      • serkku
        allena kirjoitti:

        niin ja lisään vielä edelliseen, että hänellä on hyllyt täynnä näitä erikokoisia egyptiläisiä pusseja, johon oli vain laittanut omasta maustehyllystään miettimäämme tuotetta.. Pitäkää sinne matkaavat silmät auki, ettei teitä ystävyyden nimiin rahasteta rahattomaksi.

        Ne Kaikki siinä liikerakennuksessa on sukulaisia keskenään,serkkuja. Tietysti puolustaa,sukusiteet on siellä vähän vahvemmat kuin täällä meillä


    • höpö höpö

      Höpö höpö..Mohamed tekee mahtavaa työtä,opastaessaan meitä kieitaidottomia turisteja. . Saatiin kunnolla tietoa paikallisten elämästä ja elintasosta. Käytiin myös hänen retkillään;snorklaamassa ja aavikkoretkellä. Hyvin ohjelmoitu ja meidät huomioitu,
      Upeaa työtä Mohamed. SUOSITTELEN kaikille ottakaa ennakkkoluulottomasti häneen yhteyttä kun menette Hurghadaan..

    • Retket

      ÄLÄ MAKSA RETKISTÄ LIIKAA:

      Kairo max 450 puntaa

      Luxor 350 - 400 puntaa

      Snorklaus 150 -180 puntaa, samoin safari.

    • cuttingn

      Millä hintaa nuita Mohamedin retkiä saa?
      Kuukauen päästä ois reissuun lähtö.

      • MÄKIN

        Tuo edellinen viesti.
        ÄLÄ MAKSA RETKISTÄ LIIKAA


    • muumimummu

      Snorklaus/Giftunin saariretki, joka sisälsi ruokailun, maksoi 25 eur (vertaapa matkatoimistosi retken hintaan). Oltiin mukana maaliskuussa, ja suosittelen lämpimästi! Tarkennus, btw, tuohon alkuperäiseen ohjeistukseen, kun Hurghadassa on 3 keskustaa ja ainakin 2 pääkatua... Muha löytyy siis nk. uuden Hurghadan puolelta. Rock Cafesta eteenpäin.

    • Hohhoijaa...

      Sanonta kuuluu: " Sen jonka on itse tutkinut, sen parhaiten tuntee "

      Lomamatkalla ajattelen vain oman rahapussini sisällön riittävyyttä, kokemuksia ja nautintoja,
      - en verottajaa, en Kelaa, en Egyptin valtioita enkä ALV-asoita. Niitä saan miettiä lomani ulkopuolellakin ihan riittävästi Suomessakin.

      Jos rahani säästyvät ja samalla saan hyvää palvelua, ystävällisyyttä ja hymyä, niin miksi siitä kieltäytyisi ??

      Kiitoksemme avustasi Mohamed !

      P & K

      • GRRRRRRRRRRRRRR

        "Sanonta kuuluu: " Sen jonka on itse tutkinut, sen parhaiten tuntee ""

        Ikinä en ole moista sanontaa kyllä kuullut!

        Toivottavasti pysyt sitten Suomessa, jos et halua matkustaa muita maita kunnioittavasti!


    • MINÄ MINÄ MINÄ

      Noin ajattelevat itsekkäät ihmiset PISTE

    • palanut

      Siis tämä on kyllä mahtava ketju.
      Jos suomalainen matkustaa ulkomaille, niin jo ennakkoon pitää alkaa kiistellä siitä, maksaako jostain 2 tai 5 euroa enemmän tai vähemmän kuin joku muu.
      Senkun kiistelette.

      Ottakaa nyt kuitenkin rauhallisesti. Matkahan on aina vain lomaa ja vain itsensä hemmottelua. Ei matkalle pidä lähteä, jos ei 20 puntaa Egyptissa pysty maksamaan. Siis noin 2 euroa.
      Jos pitää 100:n punnan takia kiertää kävellen koko pölyinen Hurgada ja etsiä sitä halvinta rättiä ja mukavinta myyjää, niin sopii minulle. Itse en kuitenkaan tuollaiseen euronmetsästykseen innostu. Mukavampi on sekin aika viettää rannalla tai altaalla.
      Enkä ymmärrä sitäkään, että Egyptistä lähdetään ostamaan jotakin. Lomahan se on pääasia, mutta jos kohdalle sattuu, niin voi jonkun ostoksen tehdä matkamuistoksi. Egyptiläinen puuvilla, siis esim paita, on ollut perinteisesti laadultaan paljon parempaa kuin Suomessa tyypillisesti myytävä vastaava kappa-aal-tuote.
      Jos joku haluaa käyttää matkatoimiston kalliimpaa palvelua, niin se on sallittua. Joku toinen haluaa nauttia muusta ja sekin on sallittua. Mutta monetkaan eivät viitsi käyttää koko lomaansa juosten eri putiikkien välillä tarjouksia kysellen.

      Kävin nyt kuukausi sitten El Gounassa. Se on erilaista Egyptiä. Leijalautailijoiden mekka. Mahtavaa oli katsella rannalla nuorten uskalikkojen leijahyppyjä sopivalla tuulella. Hurgadassa olen käynyt vuosia sitten pari kertaa. Silloin Sakkala oli pölyinen paikka, mutta nythän tuo on täynnä pankkeja ja keskeneräisiä hotellityömaita. Ajat muuttuvat sielläkin. Lentokenttärakennus on jo hyvää tasoa.
      Toivotan onnistuneita tinkimisiä ihan suomalaiskansalliseen tyyliin. Kyllä ne egyptiläiset pikku hiljaa alkavat taipua, kun joka päivä raahaatte itsenne samaan putiikkiin mahdollisimman kuumaan keskipäivän aikaan ja revitte ne myyjät ylös siestoiltaan.

    • vappu2

      Hei
      Lokakuussa Hurghadaan matkaava mummeli - tässä sinulle vinkkiä, miten saat kaikki hankittua mitä haluat ja kuljetukset ja kaikki.
      Yhteystiedot löydät hänen kotisivuiltaan -

      • Vappu3

        Katso kirjoitus

        Hurghadan retket ja nähtävyydet---älä maksa liikaa !!!

        Mohamedin apu on teille aivan ehdoton.


    • vuotellaha

      Kieltämättä herää mielenkiinto tuota Mohamedia vastaan :)
      vois tutustua vaikka paremminki

    • VAPPUNA 13

      Nimimerkille: Vuotellaha (30.4.)ja monille muuillekkin

      No menkää ihmeessä tapaamaan Mohamedia. Joku jo kirjoitti .....
      " Sen minkä on itse tutkinut, sen parhaiten tuntee"

      Jos olet itse yhtä positiivinen, iloinen ja sosiaalinen kuin Mohamed, niin uskon että teillä tulee olemaan ihan mukavaa keskenänne.
      Mukavia juttuhetkiä. Kysymällä ja puhumalla ne asiat selviävät

    • "U"

      "HURGHADAN RETKET JA NÄHTÄVYYDET -älä maksa liikaa !! " - Tämä on todella ihana ja hauska viestiketju.

      Ei se mitään, mitä puhutaan....kun vaan kokoajan puhutaan ja kirjoitetaan. !!!
      Ihan ilmaista mainontaa - kiitos kaikille kirjoittajille mielipiteistä...

      Tästä viestiketjusta ei todellakaan jää epäselväksi, kuinka paljon Mohamedistä kauppiaana, Hurghadan ja lähiseutujen paikkojen opastajana, ohjeiden antajana, tulkkina, matkalla sattuneiden ongelmissa auttajana, ym. pidetäänkään.

      Viestiketjun jutuista vaan monen kiinnostus lisääntyy- toivon että kaikki jotka ette ole vielä tavanneet Mohamedia, kävisitte ihan itse tutustumassa paikanpäällä. Moni asia ja mielipide varmaan selviäisi.

      Leppoisa lomapäiviä kaikille !

    • Kotkan suunnasta

      No pittääpä ehdottomasti mennä miestä katsomaan Isokarhun kauppaan.
      Voi se olla niinkin että hyvästä palvelusta kannattaa maksaa ja kaikesta tiedosta, mitä saa matkan kylkiäisenä. Ainakin se sopii hyvin meille ekakertalaisille Egyptin lomalaisille, kieltä taitamattomille. Matkaan parin viikon kuluttua.
      Kiitos tällä palstalla (älä maksa liikaa ym) kirjoittajille edullisten matkojen ym. hyvistä vinkeistä. Toivottavasti löydetään paikkakin.

    • näverin helmi

      Huvittuneena seurasin laittomien firmojen ratsiaa viimme kesänä Hurghadassa.Ukot juoksivat piiloon kojut jäi tyhjilleen, samoin kävi hedelmä kauppiaalle sakkalan keskustassa.Samaisessa paikassa oli koko viikon ajan liikenneratsia.Harmaatalous on ongelma monessa maassa hyvä esimerkki on Kreikka, sitäkö haluatte tukea myös Egyptissä siltä vaikuttaa kun lukee tätä sivua..

      Retkijärjestäjä muha lukeutuu tähän harmaaseen talouteen..

      KUKA OTTAA VASTUUN KUN MAINOSTATTE LAITONTA MATKAJÄRJESTÄJÄÄ jos jotain tapahtuu ! ! !

      Ottakaa aivonne käyttöön ja vastuun itsestänne...

    • Kotkan suunnasta 2

      Tiedoksi

      Aivot on käytössä ja kunnossa. Vakuutukset matkalle hyvät.
      Suomessakin etsin aina edullisia ostospaikkoja, niin miksen Hurghadassakin.Voisimme vaikka vuokrata joiltakin paikalliselta asunnon seuraavia matkoja ajatellen.
      Lomalla kiinnostaa kaikki niin retkeily kuin muukin tieto paikasta ja elämästä siellä. Näiden kirjoitusten kautta nyt tiedetään keneltä voidaan saada /kysyä. Ja kun ei tunnu olevan kielitaitokaan ongelmana info-pisteessä.
      Viimekertaisella lomamatkalla ei paljon oppailta infoa herunut retkilläkään.
      "Pettynyt Vietnamin matkaan."

    • 8+15

      Eipä taida olla aivot ja järki käytössä Kotkan suunnalla. Jos ostat retken kohteesta paikalliselta harmaantalouden retkioppaalta, jolta näin ollen puuttuu matkanjärjestäjän vastuuvakuutus, niin ei siinä omat vakuutukset paljoa auta, jos jäät keskelle autiomaata tai merellä sattuu haveri.

      Aivoja tarvitaan ja vastuuta itsestä, mohia kiinnostaa vain lompakkosi sisältö.

    • 15+8

      Autiomaassa emme taida olla ihan kahdestaan niin eiköhän sieltä selvitä ihan muiden mukana. Ei tuo retkiopas meitä sinne jätä.....ei jätä.
      Merellä jos sattuu haaveri, niin eiköhän sitäkin korvaa oma vakuutus- ja jos paatti uppoaa, niin ei sitä sitten enää ole väliä vakuutustenkaan... Että sillee...

      Pääasia, että muuten nauttii lomasta-

      • Tammerfors

        Hieno viestiketju... Ja kesälomani alkamassa . Matka myöskin. Torit ja vanhakaupunki tuttuja jo ennestään. Siitä huolimatta 3 viikkoa on takuuvarmaa aurinkoa tänäkin vuonna vielä tiedossa. Nyt pitänee vaan ensin odottaa ramadan loppuminen. Kauppiaat ja perheet pitävät juhlia lahjoineen useanpia päiviä paastokuukauden jälkeen. Ramada 8.7-7.8.13.
        "Koti odottaa "-ikävä jo Hurghadaan ja noille ystävällisille retkillekkin.


    • Aatu ja muut porukka

      Kiitos hyvästä vinkistä.

      Isokarhun kauppa ja retkitoimisto löyyivät Bulevardilta. Palvelu oli asiallista, suomenkielistä ja monia asioista mitkä askaruttivat saatiin selvitettyä.

      Lähes 40 asteen lämössä kun on mukava että joku auttaa ettei tarvitse itse kaikkea selvittää.
      Jos olette menossa niin tämä vinkiksi.

      • Kotkan poikii mekin

        Edelliseen lisäys...

        Todella suosittelen sinulle joka haluat jonkun järjestävän edullisia retkiä ja muutenkin tarvitset neuvoja tai apua.

        Kova kipu korvassa ja tästä liikkeestä heti lähdettiin hakemaan minulle apua ja lääkettä. 2 päivää ja kaikki ohi.
        Me englantia osaamattomat saatiin muutakin apua ja neuvoja aikaa säästämättä-

        Ja hyvät laukut tuliaisikis kotijoukoille -


    • ei huijareille!!!

      Ehkäpä juu suomenkielinen, mutta HUOM! ei suomalainen!

      Ja että oikein retkitoimisto...hmm..oikeasti tuo myymälä näyttää samanlaiselta liikkeeltä mitä Hurghada on pullollaan....ja ihan varmasti myydään aitoa nahkaa ja aitoja merkkituotteita =) =) =) edulliseen hintaan vain suomalaisille.

      Huoh...retkien myynnistä...tuolla välitetään muiden järjestämiä retkiä, myyjä ottaa vaan välistä palkkion ja yleensä tällöin tärkeintä on suuri provikka, ei mm. vakuutukset, kaluston (veneiden, autojen ym.) kunto, luvat ja vakuutukset. Jos tuo myyjä toimii laillisesti, niin hänen tulisi pyytää teidän matkanjärjestäjältänne lupa, jotta saatte osallistua hänen retkillenne (ainakin pitkille retkille esim. Luxoriin). Tämä on lainsäädäntö Egyptissä, jolla yritetään kitkeä laitonta ja kouluttamatonta retkien järjestämistä.

    • VASTUU VASTUU

      Kukkahatut hyysää laitonta toimintaa.

      Eikö teidillä ole mitään vastuuta. . . .missä teidän moraali on ? ?

      Jääkö teildäkin verot maksamatta. . .

      Ottakaa vastuu ja lopettakaa laiton mainostaminen. . . .

      • Tuulikki Ahio

        Mikä intressi sinulla on kohdentaa meille yli 65v kukkahatuille tätä viestiäsi.

        Meillä on vapaus valita mistä mitäkin palvelua ostetaan ja ollaan ostettu-

        Terveisin


    • VASTUU VASTUU

      Tuulikki Ahio voit hyvällä mielellä ostaa piratti laukkuja ja muuta rihkamaa ja kysellä neuvoja.Mene tullin sivuille lukemaan mitä piratti ja tuoteväärenöksistä sanotaan, saako maahan tuoda sellaista tavaraa.

      Laiton retkenmyynti ei edistä egyptin taloutta eikä mitään muuta, jos haluat pitää omastasi turvallisuudestasi huolta ota laillinen retki.

      Olen vain puuttunut laittomaan toimintaan en muuhun.

      Voitte mennä kysymään neuvoja ja juomaan juhlamokkaa....

      • martepuli

        Voi herttinen sentään!Suomessakin myydään väärennöksiä ja sitä paitsi ei kaikilla ole varaa ostaa aitoja merkkilaukkuja tms.En itse ikimaailmassa maksaisi laukusta montaa sataa tai jopa tuhansia,vaikka olisi varaakin.Joo joo,mennään.....


    • ?????

      Laukkukaupalta tuo pulju näyttää, onkohan edes kylttejä ikkunoissa retkien myynnistä. Ei taida olla ei, kun ei ole laillista, vai onko Mohamed?
      Lain vaatimat luvat ja vakuutus asiat kunnossa?
      Matkanjärjestäjiltä asianmukaiset lupapaperit esim. Luxorin retkillä? Vai millä tavalla saat asiakkaat kuljetettua Safaga-Luxor tieosuuden tarkastuspisteiden ohitse? Kerrohan nyt täällä kaikille, niin ei meidän tarvitse asiaa pohtia ;)

      • Mohamed Hashim

        Yritykseni vakuutukset ovat kunnon ja Luxorin luvat kunnossa.
        En ole firma vaan järjestäjä retkiä ym toisille yrityksille, ja saan siitä työstä itselleni jokusen euron.
        Asiakkaat saavat hyvää suomenkielistä palvelua ja edullisia retkiä.


    • -----

      Mohamed linkitä firman nimi ja sähköposti osoite,katsotaan kestääkö päivänvaloa.

      • Vakuutuksen antaja

        Tiedoksi:
        On harmillista että meidän vakuutusfirmon mainostamiskielto on sivustolla. Jokainen yritäjä voi vakuutuksensa ottaa haluamastaan firmasta.


      • piratti vakuutus
        Vakuutuksen antaja kirjoitti:

        Tiedoksi:
        On harmillista että meidän vakuutusfirmon mainostamiskielto on sivustolla. Jokainen yritäjä voi vakuutuksensa ottaa haluamastaan firmasta.

        Tää puljun pitäjällä ei ole matkatoimistoa silloin ei voikkaa ollakkaan vastuuvakutusta.

        Tarviiko feikki laukkuja myyjä vakutusta......kuka hullu nyt piratti laukkuja haluaisi vakuttaa.

        Mainonta:

        Hyvä että on mainostamiskielto.......siihen on toiset sivustot.

        Jokainen yrittäjä voi vakuutuksensa ottaa haulamastaan firmasta
        -siitä olen kanssasi samaa mieltä. .. onnekis on näin.


    • -----

      Nyt tuli harvinaisen selväksi ettei luvat ole kunnossa. KIITOS

    • kysymysmerkki?

      Minkä takia viestini on poistettu? siinä ei ollut mitään asiatonta, jos jälleenmyyjän toimintaa saa täällä mainostaa, niin minkä takia sitä kohtaan ei saa esittää asiallisia kysymyksiä? Kysyin siis, että kuinka tuo jälleenmyyjä on vakuutus ja lupa-asiansa hoitanut?

      Ja tiedoksi kysyjälle, jonka viesti on myöskin poistettu, olen kaikenlaista laitonta toimintaa vastaan ja puutuin täällä tähän nimenomaiseen retkien jälleenmyyjään, koska siitä on tällä keskustelupalstalla puhetta!

    • säännöt

      Täälä ihmetellään miksi kirjotuksia poistetaan, olisiko syynä SÄÄNNÖT

      •Myydä, ostaa tai kierrättää laittomia piraattikopioita tai väärennettyjä merkkituotteita
      •Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai käyttää palvelua kaupallisiin tarkoituksiin
      •Rikkoa tai yllyttää muita rikkomaan Suomen lakia

    • juu!!!

      Tää koko ketju tulisi poistaa sääntöihin vedoten, tuo ensimmäinen viesti on täyttä markkinointia!

      Ja nytpä ei oo Muhamedille ainakaan pariin kuukauteen suomalaisia asiakkaita ;)

      • martepuli

        Älä ole vahingoniloinen!Mitä jos sinulta loppuisi työ ja siinä samalla leipä ja eläisit maassa jossa ei ole mitään sosiaaliturvaa?


      • msjjsb d
        martepuli kirjoitti:

        Älä ole vahingoniloinen!Mitä jos sinulta loppuisi työ ja siinä samalla leipä ja eläisit maassa jossa ei ole mitään sosiaaliturvaa?

        Loiset jotka eivät maksa veroja eivät tarvitse myöskään sosiaaliturvaa,kaivakoot pimeen työnsä hedelmiä sukanvarresta. Harmaa talous on suuri ongelma Egyptissä, erityisesti turistialueilla ja sitähän sinä martepuli,,,,,,,ripuli :D suosit täällä moneen kertaa,joten pidäppäs nyt suuta jo soukeemalla kun omalla käytökselläsi/tavoillasi olet ollut osaltasi maata tuhon jamaan ollut ajamassa, mielenosoitukset ja mallakat saivat alkunsa juuri maan taloudellisesta tilanteesta = verorahojen vähyydestä


      • Älä huolehdi

        Hei
        Älä ole huolissasi siitä asiasta. Me asutaan täällä puoli vuotta ja tuttavat lentävät Istabulin kautta Hurghadaan-
        Kyllä meitä suomalaisa vielä riittää...


      • martepuli
        msjjsb d kirjoitti:

        Loiset jotka eivät maksa veroja eivät tarvitse myöskään sosiaaliturvaa,kaivakoot pimeen työnsä hedelmiä sukanvarresta. Harmaa talous on suuri ongelma Egyptissä, erityisesti turistialueilla ja sitähän sinä martepuli,,,,,,,ripuli :D suosit täällä moneen kertaa,joten pidäppäs nyt suuta jo soukeemalla kun omalla käytökselläsi/tavoillasi olet ollut osaltasi maata tuhon jamaan ollut ajamassa, mielenosoitukset ja mallakat saivat alkunsa juuri maan taloudellisesta tilanteesta = verorahojen vähyydestä

        Te kaikki harmaan talouden kuntoon saattajat,haloo,aloittakaa se Suomesta.Egypti taitaa olla teille liian iso pala....


    • sea

      Kirjoitin jo aiemmin täällä harmaantalouden suosimisesta ja näiden "muha"-miesten toiminnasta. Kaikki ne jotaka käyttävät muhan palveluja suosivat harmaatataloutta ja tässä tapauksessa yhtä ihmistä. Niin kuin kirjoitin (ja täälläkin on mainittu) muha ostaa retket jolltakin Hurghadassa toimivalta toimistolta, velää välistä omansa, suoraan puhtaana käteen sekä oletettavasti "lomaili" talvet lämpimässä tämän "harrastuksen" parissa ja nosti suomesta korvauksia. Eleli herroiksi - suomeksi sanottuna.

      Onko tämä mielestänne hyväksyttävää?

      Käyttäkää muhan suomenkilelen tulkkausapua ja juokaa juhlamokkaa!

      • martepuli

        Älä kirjoittele asiasta josta et tiedä!Ei niitä tukia Suomesta niin vaan nostella.Kun Mohamed on ollut täällä töissä ja sitten lähtenyt Egyptiin,häntä ei ole lomautettu tai irtisanottu,vaan syy työsuhteen päättymiseen on ollut oma pyyntö.EI silloin makseta mitään päivärahoja tai edes työmarkkinatukea.Sitä paitsi työttömänä on sallittu ainoastaan viikon mittaiset lomat ulkomailla ja nekin täytyy ilmoittaa työkkäriin samoin jos on sairaana.Kysyn vaan moniko kantasuomalainen toimii näiden sääntöjen mukaan?


      • SosiaaliPummi
        martepuli kirjoitti:

        Älä kirjoittele asiasta josta et tiedä!Ei niitä tukia Suomesta niin vaan nostella.Kun Mohamed on ollut täällä töissä ja sitten lähtenyt Egyptiin,häntä ei ole lomautettu tai irtisanottu,vaan syy työsuhteen päättymiseen on ollut oma pyyntö.EI silloin makseta mitään päivärahoja tai edes työmarkkinatukea.Sitä paitsi työttömänä on sallittu ainoastaan viikon mittaiset lomat ulkomailla ja nekin täytyy ilmoittaa työkkäriin samoin jos on sairaana.Kysyn vaan moniko kantasuomalainen toimii näiden sääntöjen mukaan?

        Karenssi on max 4kk. Aika hyvin noi "ilmottautumiset ja työnhaun uusimiset" toimii nykypäivänä netissä samoin on sossun laita ---> ei riitä resurssit henkilökohtasiin tapaamisiin ja noi kaikki on saman näköisiä ja nimisiäkin joten voihan suomessa asuva "kaveri" ilmotautua jos tarve vaatii :D muutaman kuukauden työkkäri liksoilla elelee egytissä herroiksi vuoden-kaks. Ja miksi kaveri noudattaisi suomen lakeja kun ei noudata Egyptinkään :(


      • martepuli
        SosiaaliPummi kirjoitti:

        Karenssi on max 4kk. Aika hyvin noi "ilmottautumiset ja työnhaun uusimiset" toimii nykypäivänä netissä samoin on sossun laita ---> ei riitä resurssit henkilökohtasiin tapaamisiin ja noi kaikki on saman näköisiä ja nimisiäkin joten voihan suomessa asuva "kaveri" ilmotautua jos tarve vaatii :D muutaman kuukauden työkkäri liksoilla elelee egytissä herroiksi vuoden-kaks. Ja miksi kaveri noudattaisi suomen lakeja kun ei noudata Egyptinkään :(

        Kiitos vinkistä!Kerron hänelle...taidan lähteä itsekin elelemään herroiksi...minäkin työtön.Hah hah haa,saat lisää päänvaivaa.


    • ????

      MAINOS

    • varma juttu

      Lyödäänkö vetoa!! tää luvaton laukkukauppias tulee nyt suomeen nostaan korvauksia ja jättää ahdingossa olevan synnyinmaansa kun ei tule turisteja koko talvena........ ja taitaa tuopa puoli sukua vielä mukanansa. Loinen :(

      • martepuli

        Varma juttu:Mitä sinulta on pois,jos hän tulee Suomeen,johon hänellä suomen kansalaisena on täysi oikeus???


      • Loiset
        martepuli kirjoitti:

        Varma juttu:Mitä sinulta on pois,jos hän tulee Suomeen,johon hänellä suomen kansalaisena on täysi oikeus???

        kertoo persoonasta jotain ikävää :( ollaan synnyinmaassa kun kaikki on hyvin ja voi tehdä pimeetä bisnestä, kun tulee ahdinkoo lennetään pois nostaan suomalaista sosiaaliturvaa


      • martepuli
        Loiset kirjoitti:

        kertoo persoonasta jotain ikävää :( ollaan synnyinmaassa kun kaikki on hyvin ja voi tehdä pimeetä bisnestä, kun tulee ahdinkoo lennetään pois nostaan suomalaista sosiaaliturvaa

        Kuulehan "Loiset",kyllä hävettää olla suomalainen lukiessani kirjoitustasi.SIIS mitä sulta on pois,jos meillä sosiaaliturva kuuluu muillekin kuin sinulle???Mikset vastaa kysymykseeni???


      • Loiset
        martepuli kirjoitti:

        Kuulehan "Loiset",kyllä hävettää olla suomalainen lukiessani kirjoitustasi.SIIS mitä sulta on pois,jos meillä sosiaaliturva kuuluu muillekin kuin sinulle???Mikset vastaa kysymykseeni???

        Ketjussa lukee aikaisemmin kyllä miksi en hyväksy asiaa,,,,,,,,, minuakin hävettää kun luen sinun kirjoituksia,,,,,,, suositaan pimeetä työtä,,,,,,,,,,,kannustetaan ihmisiä hankkimaan ja tuomaan piraattikamaa joka on lain vastaista jne jne,,,,,,,,,,


      • nimetön.
        Loiset kirjoitti:

        Ketjussa lukee aikaisemmin kyllä miksi en hyväksy asiaa,,,,,,,,, minuakin hävettää kun luen sinun kirjoituksia,,,,,,, suositaan pimeetä työtä,,,,,,,,,,,kannustetaan ihmisiä hankkimaan ja tuomaan piraattikamaa joka on lain vastaista jne jne,,,,,,,,,,

        Jatkan tästä millä nimellä Moha on ollut suomessa,ei löytynyt väestörekisteristä kyseistä henkilöä.? ? ! ? ?


      • nimetkö
        nimetön. kirjoitti:

        Jatkan tästä millä nimellä Moha on ollut suomessa,ei löytynyt väestörekisteristä kyseistä henkilöä.? ? ! ? ?

        Ketjussa aikaisemmin on kirjoittanut ihan itse,,, ainoa ulkomaalainen nimi,,,,


      • passiton
        nimetkö kirjoitti:

        Ketjussa aikaisemmin on kirjoittanut ihan itse,,, ainoa ulkomaalainen nimi,,,,

        väestörekisterissä ei ole kuin suomen kansalaisia, epäilen vahvasti ko henkilön kansalaisuus väitettä,ei se ainakaan suomen armeijaa ole käynyt mihin tulee kutsu välittömästi kun kansalaisuus on myönnetty,oleskelulupa ja kansalaisuus on hieman eri asia samoin passi ja ajokortti........................................


      • huonoja kokemuksia
        passiton kirjoitti:

        väestörekisterissä ei ole kuin suomen kansalaisia, epäilen vahvasti ko henkilön kansalaisuus väitettä,ei se ainakaan suomen armeijaa ole käynyt mihin tulee kutsu välittömästi kun kansalaisuus on myönnetty,oleskelulupa ja kansalaisuus on hieman eri asia samoin passi ja ajokortti........................................

        En ole koki viestiketjua lukenut ja näyttää siltä että täällä poiketaan aiheesta jo.. kuitenkin haluaisin varoittaa yhdestä tietystä kauppiaasta hurghadan triton empire hotellin ovien vierestä (kun hotellista tullaan ulos, vasemmalla) kauppaa pitävät sukulaiset ALI, MAHMOUD JA EDI. olimme mieheni kanssa maaliskuussa kahden viikon lomalla. Loma meni aluksi hyvin ja tutustuimme näihin papurys ja parfyymikauppiaisiin ja ostimme heiltä retkiä jotka nekin menivät hyvin, edi kuskasi meitä basaarille ja toreille sekä kauppaan kauemmas halvalla. Auto oli uusi ja edi selitti meille kaikkea hurghadasta - eli kaikin puolin ok. Kun loma alkoi olla lopussa halusin itselleni geelikynnet ja tämän takia tulin miltei raiskatuksi. Edi tiesi liikkeen josta voimme käydä kysymässä kynsien tekoa - mieheni jäi odottamaan liikkeeseen ja olinkin varsinaisen ajattelematon ja erittäin tyhmä kun lähdin edin kanssa kaksin! Olisin voinut ottaa mieheni mukaan... lyhyesti kerrottuna ajoimme liikkeeseen ja siellä ei geelikynsiä tehty, edi sitten ehdotti että jos kävisimme hänen asunnollaan jota hän on remontoinut ja että liikkeessä luulevat meidän viipyvän kauneussalongilla. Ehdotin että haemme mieheni mukaan. Edi selitteli kuinka on ok lähteä kahdestaan ja että emme olisi kauaa ja hän haluaisi vain näyttää minulle asunnon. Olimme autossa matkalla ja yritin selittää kuinka voisimme mennä takaisin ja en mielelläni menisi asunnolle, minua pelotti ja siksi yritin olla kohtelias ettei tulisi ongelmia. Auto vain meni eteenpäin ja kokoajan yritin selittää miten minulla ei ole mukava olla. Edi ihmetteli vaivaantuneisuuttani ja yritti ottaa minua kädestä kiinni "miksi olet tuollainen ei tässä mitään ihmeellistä". Riuhtaisin käteni irti ja yritin selittää miten voisimme mennä takaisin. Edi ehdotti ettei miehelleni kannata kertoa että hän saisi vääräb käsityksen. Edi sanoi hakevansa kaveriltansa avaimet asuntoon jäin autoon yksin ovet lukossa pimeällä kadulla keskeneräisten rakennusten keskellä ilman puhelinta - en voinut lähteä. Menimme asunnolle ja yritin kokoajan ehdotella peloissani poislähtemistä. Olimme asunnon ovella ja avain ei sopinut lukkoon!!! Minua pelotti aivan suunnattomasti ja sanoin jo painokkaammin että nyt voimme jo lähteä. Edi painoi minut seinää vasten ja kummasteli hätääntymistäni ja yritti suudella minua ja kirosi ovea. Edi soitti talonmiehelle että tulisi avaamaan oven vaikka sanoinettei hänen tarvitse soittaa. Sitten onnekseni toinen suomalaispariskunta soitti ediä hakemaan heitä ravintolasta ja sanoin että nyt lähemme. Lähdimme - onneksi. Mitä jos ovi olisi auennut ensimmäisellä yrityksellä? Mitä jos toinen pariskunta ei olisi soittanut? Omaa tyhmyyttäni lähdin egyptiläisen miehen matkaan yksin ilman miestäni kun vaikutti rehelliseltä! Hotellille päästyäni itkin miehelleni tapahtunutta. Emme kertoneet asiasta kenellekään minun pyynnöstäni. Toivottavasti tämä varoittaa muita nuoria naisia egyptissä.


      • mokkaa
        huonoja kokemuksia kirjoitti:

        En ole koki viestiketjua lukenut ja näyttää siltä että täällä poiketaan aiheesta jo.. kuitenkin haluaisin varoittaa yhdestä tietystä kauppiaasta hurghadan triton empire hotellin ovien vierestä (kun hotellista tullaan ulos, vasemmalla) kauppaa pitävät sukulaiset ALI, MAHMOUD JA EDI. olimme mieheni kanssa maaliskuussa kahden viikon lomalla. Loma meni aluksi hyvin ja tutustuimme näihin papurys ja parfyymikauppiaisiin ja ostimme heiltä retkiä jotka nekin menivät hyvin, edi kuskasi meitä basaarille ja toreille sekä kauppaan kauemmas halvalla. Auto oli uusi ja edi selitti meille kaikkea hurghadasta - eli kaikin puolin ok. Kun loma alkoi olla lopussa halusin itselleni geelikynnet ja tämän takia tulin miltei raiskatuksi. Edi tiesi liikkeen josta voimme käydä kysymässä kynsien tekoa - mieheni jäi odottamaan liikkeeseen ja olinkin varsinaisen ajattelematon ja erittäin tyhmä kun lähdin edin kanssa kaksin! Olisin voinut ottaa mieheni mukaan... lyhyesti kerrottuna ajoimme liikkeeseen ja siellä ei geelikynsiä tehty, edi sitten ehdotti että jos kävisimme hänen asunnollaan jota hän on remontoinut ja että liikkeessä luulevat meidän viipyvän kauneussalongilla. Ehdotin että haemme mieheni mukaan. Edi selitteli kuinka on ok lähteä kahdestaan ja että emme olisi kauaa ja hän haluaisi vain näyttää minulle asunnon. Olimme autossa matkalla ja yritin selittää kuinka voisimme mennä takaisin ja en mielelläni menisi asunnolle, minua pelotti ja siksi yritin olla kohtelias ettei tulisi ongelmia. Auto vain meni eteenpäin ja kokoajan yritin selittää miten minulla ei ole mukava olla. Edi ihmetteli vaivaantuneisuuttani ja yritti ottaa minua kädestä kiinni "miksi olet tuollainen ei tässä mitään ihmeellistä". Riuhtaisin käteni irti ja yritin selittää miten voisimme mennä takaisin. Edi ehdotti ettei miehelleni kannata kertoa että hän saisi vääräb käsityksen. Edi sanoi hakevansa kaveriltansa avaimet asuntoon jäin autoon yksin ovet lukossa pimeällä kadulla keskeneräisten rakennusten keskellä ilman puhelinta - en voinut lähteä. Menimme asunnolle ja yritin kokoajan ehdotella peloissani poislähtemistä. Olimme asunnon ovella ja avain ei sopinut lukkoon!!! Minua pelotti aivan suunnattomasti ja sanoin jo painokkaammin että nyt voimme jo lähteä. Edi painoi minut seinää vasten ja kummasteli hätääntymistäni ja yritti suudella minua ja kirosi ovea. Edi soitti talonmiehelle että tulisi avaamaan oven vaikka sanoinettei hänen tarvitse soittaa. Sitten onnekseni toinen suomalaispariskunta soitti ediä hakemaan heitä ravintolasta ja sanoin että nyt lähemme. Lähdimme - onneksi. Mitä jos ovi olisi auennut ensimmäisellä yrityksellä? Mitä jos toinen pariskunta ei olisi soittanut? Omaa tyhmyyttäni lähdin egyptiläisen miehen matkaan yksin ilman miestäni kun vaikutti rehelliseltä! Hotellille päästyäni itkin miehelleni tapahtunutta. Emme kertoneet asiasta kenellekään minun pyynnöstäni. Toivottavasti tämä varoittaa muita nuoria naisia egyptissä.

        Tämän tarinan "päähenkilö" olisi voinut olla myös eräs toinen kauppias sillä erolla että hän pyytää suomalaiselle kahville


      • huonoja kokemuksia
        mokkaa kirjoitti:

        Tämän tarinan "päähenkilö" olisi voinut olla myös eräs toinen kauppias sillä erolla että hän pyytää suomalaiselle kahville

        Joten, varokaa. Meilläkin siis oli todella mukava pariviikkoa ennenkuin loman lopussa tämä tapahtui. Miehet keräsivät luottamusta todella hyvin koko loman. Mahmoud ja ali olivat jees tyyppejä ja en usko heillä olleen mitään tekemistä asian kanssa. Mutta kyllä pelotti. Myöhemmin mietin mitä oliskn tehnyt jos ovi olisi auennut. Asiaa olisin vienyt eteenpäin oppaiden avulla. Ehkä myöhemmin nyt kaduttaa etten oppaille kertonut asiasta vaikkei onneksi mitään kerennyt tapahtumaan suurempaa..


      • martepuli
        mokkaa kirjoitti:

        Tämän tarinan "päähenkilö" olisi voinut olla myös eräs toinen kauppias sillä erolla että hän pyytää suomalaiselle kahville

        Inhottavaa vihjailua "mokkaa"...


      • martepuli

        "Varma juttu" Harmittaako yhtään ettei laukkukauppias ole tullut Suomeen,vaikka pyyntöjä on lähetellyt yksi jos toinenkin.Toivottavasti löit isolla rahalla vetoa!Puoli sukua olisi myös ollut tervetulleita.........varsinkin pikkuveli ja yksi serkku.......


      • näin on
        martepuli kirjoitti:

        "Varma juttu" Harmittaako yhtään ettei laukkukauppias ole tullut Suomeen,vaikka pyyntöjä on lähetellyt yksi jos toinenkin.Toivottavasti löit isolla rahalla vetoa!Puoli sukua olisi myös ollut tervetulleita.........varsinkin pikkuveli ja yksi serkku.......

        Varma juttu: Laukkukauppias on suomessa.


      • varma on varmaa
        näin on kirjoitti:

        Varma juttu: Laukkukauppias on suomessa.

        Niin on, se oli ihan varma juttu


      • varma juttu
        martepuli kirjoitti:

        "Varma juttu" Harmittaako yhtään ettei laukkukauppias ole tullut Suomeen,vaikka pyyntöjä on lähetellyt yksi jos toinenkin.Toivottavasti löit isolla rahalla vetoa!Puoli sukua olisi myös ollut tervetulleita.........varsinkin pikkuveli ja yksi serkku.......

        Olihan se varma juttu


      • Martepuli
        näin on kirjoitti:

        Varma juttu: Laukkukauppias on suomessa.

        Joopa joo...asuuhan täällä moniakin laukkukauppiaita,mutta HÄN on Hurghadassa...on muuten tosi varma juttu.


      • Varma Juttu
        Martepuli kirjoitti:

        Joopa joo...asuuhan täällä moniakin laukkukauppiaita,mutta HÄN on Hurghadassa...on muuten tosi varma juttu.

        Oli, On, Oli, On, Pori, Hurghada, Helsinki


      • 28x...
        martepuli kirjoitti:

        Inhottavaa vihjailua "mokkaa"...

        kamalaa ihan tämä mokkakahvivihjailu, haiskahtaa aivan raiskausyritykseltä.
        Tietysti äijillä on monpuolinen huijausketju myös mukana yrityksissään. Nyt ovat kusessa kun huijattavia ei ole ja alkaa olemaan hätä kädessä.
        Jos sinne vielä joskus matkoja järjestetään niin tulen mukaan.
        Poltan poliiseille koko sakin. Aivan huvin vuoksi vain että rehelliset yrittäjät saavat tilaa.


    • 28x...

      Harvoin olen lukenut näin pitkää ketjua kokonaisuudessaan. Kaikki asia näkyi pyörivän Mohaumed Hashedin ja häen laittomien yritystensä ympärillä.

      Toiminta näyttää todellakin laittomalta ja toimintansa täyttää rikollisuuden kaikki merkistöt. On hullua lähteä hänen retkilleen jollei hän ole virallinen matkanjärjestäjä. Vaikka hän sanoo toimivansa vain välittäjänä, teitä retkiläisinä ei ole kirjattu mihinkään osaanottajaluetteloon. Täten vahingon sattuessa matkavakuutustoimistonne voi aivan hyvin evätä korvausvaateenne.
      Veroja ei taatusti maksa puntaakaan mistään toiminnastaan ja siten hänelle rahan antaminen ilman kuittia hipoo jo rikosta sekin! Kuitti pitää aina pyytää ja saada. Harmaan talouden suosiminen on ainakin epäeettistä. Maa on muutenkin vaikeuksissa.

      On aika hassua että läheisen hotellin henkilökunta ei ole tehnyt rikosilmoitusta tästä selvästä huijarista. En tunne maan tapoja tarpeeksi tietääkseni. Oli hauskaa lukea kun poliisiratsian tullessa tyhjeni kaupat äijistä. Se kertoo kaiken oleellisen.

      Nimim. Huonoja kokemuksi oli kauheaa luettavaa. Edillähän oli aivan selvä raiskaustarkoitus. On hirveä kokemus joutua tuollaisen tekoyritelmän kohteeksi. Tarkoitus oli aivan selvä, vain avain puuttui... Jos se olisi ollut Sinut olisi raiskattu ja ehkä tapettu. Turistin raiskauksesta saa Egyptissä kuolemantuomion.
      Koko porukka Ed, Ali ja Mahmoud vaikuttavat rikollisjoukkiolta joka olisi oikeastaan aika helppo ilmiantaa. Kirje paikallispoliisille riittäisi.

      Onhan tietysti kivaa saada suomenkielellä palvelua mutta käsittääkseni kohteeseen järjestetään ryhmämatkoja suomalaisin oppain. Silloin kaikki on turvallista ja laillista. Käyttäkää niitä tai hotellin palveluja.

      Maa tulee ajautumaan sisällissotaan. Huijarit odottelevat turisteja joita ei tule. Kun heitä saapuu ovat äijien kassat tyhjät ja huijaus tulee olemaan raadollista.

      Lisäksi varoitan matkustamasta maahan. Siellä tulee alkamaan sisällissota muslimien ja kristittyjen välillä. Onneksi armeija on kristittyjen puolella koska se omaa valtavat omaisuusmassat ja pyrkivät ne turvaamaan. Muslimit tulevat häviämään sodan pomminvarmasti. Mutta kuten aina muslimimaiden kriisitilanteissa häviöllä oleva osapuoli tulee ottamaan aseekseen siviilien tappamiset. Erityisesti turistit ovat kohteina. Niillä saa maailman huomion ja pääsevät neuvottelupöytään vastapuolen kanssa. Silloin kun pommit alkavat paukkua ja kavereiden jäseneiden riekaleet lennellä taivaalle ei ole mukavaa olla paikalla!

      Nämä olivat nyt tietysti vain minun ajatelmiani; tehkää mitä haluatte!

      • kiitos1

        Kiitos!!!! Harvinaisen fiksua faktaa, olen kanssasi täysin samaa mieltä :) Itse olen käynyt Hurghadassa ja myös Mohan kaupassa,,, ostin aurinkolasit jotka kestivät allaskäytössä juuri ja juuri viikon,,, Laukut olivat kyllä hänellä nättejä en sitä kiellä, mutta halpoja kopioita oikeista merkkilaukuista joten jätin ne ostamatta. Retkiäkin hän kauppasi mutta olimme kuitenkin matkanjärjestäjän retkellä Luxorissa ja matka oli mukava, ilmastoitu bussi wc:llä varustettuna ja paikallinen virallinen opas matkatoimiston oppaan lisäksi, mahtava päivä. Snorklaamassakin olimme allasmyyjiltä ostetuilla retkillä, tuli kuitit ja nimet kirjoihin ja kansiin huonenumeroa myöten ja turvallisuus oli loistoluokkaa. En ikinä menisi laittoman/luvattoman myyjän retkille, enkä yksin paikallisten kyytiin en edes taxin.


      • 28x...
        kiitos1 kirjoitti:

        Kiitos!!!! Harvinaisen fiksua faktaa, olen kanssasi täysin samaa mieltä :) Itse olen käynyt Hurghadassa ja myös Mohan kaupassa,,, ostin aurinkolasit jotka kestivät allaskäytössä juuri ja juuri viikon,,, Laukut olivat kyllä hänellä nättejä en sitä kiellä, mutta halpoja kopioita oikeista merkkilaukuista joten jätin ne ostamatta. Retkiäkin hän kauppasi mutta olimme kuitenkin matkanjärjestäjän retkellä Luxorissa ja matka oli mukava, ilmastoitu bussi wc:llä varustettuna ja paikallinen virallinen opas matkatoimiston oppaan lisäksi, mahtava päivä. Snorklaamassakin olimme allasmyyjiltä ostetuilla retkillä, tuli kuitit ja nimet kirjoihin ja kansiin huonenumeroa myöten ja turvallisuus oli loistoluokkaa. En ikinä menisi laittoman/luvattoman myyjän retkille, enkä yksin paikallisten kyytiin en edes taxin.

        Nimimerkki kiitos1 on järkevä. Pimeät taksit ovat vaarallisia Helsingissä mutta paljon vaarallisempia Egyptissä. Yksinäinen matkustaja, ertiyisesti naiset ovat suorastaan hengenvaarassa. Ryöstöt ovat tavallisia ja niistä tekijä kiinnijäädessään voi saada
        20- 30 vuoden tuomion. Siksi uhrin vaientaminen houkuttelee.
        Laillisetkin taksit huijaavat minkä ehtivät.

        Olimme vaimoni kanssa Kairon lentokentällä ja otimme laillisen taksin hotelliimme.
        Matka oli minulle tuttu aiemmalta käynniltäni. Samoin n. hinnat. Emme sopineet hintaa etukäteen kuten pitäisi, luotimme mittari- autoon. Perille päästyämme äijä ilmoitti noin 20 kertaisen hinnan; osoitti mittaria ja sanoi sen olevan rikki. Riitelimme hinnasta ja äänet kovenivat. Kuski ryhtyi jo heristelemään nyrkkiäkin. Sanoin vaimolle että hakee hotellin ovimiehen paikalle. Vahtimestari tuli ja ryhtyi selvittämään asiaa. Kuskille huusi suoraa huutoa ja sanoi minulle summan joka minun tuli maksaa. Se oli n, 20 x pienempi kuin kuskin alkuperäinen vaatimus.
        Ovimies auttoi tavaramme taksista ja vartioi että pääsimme tuvallisesti hotellin aulaan.

        Maailmassa on miljardeja kertomuksia; tämä oli yksi niistä...


    • varma juttu

      Lisää asiaa...M

    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe