Miten on, jos vaihtaa etu- ja sukunimen, tuleeko tällöin myös tilata uusi kuljettajakortti, tai saako vanhan käyttää "loppuun"
Nimen vaihto, ja kuljettajakortti
6
581
Vastaukset
- smellikepussy
kannattaa vaihtaa alushousutkin ajoissa vaikka niitä ei oo viellä käyttäny "loppuun"....
- Elina / TPSn
Alushousuissa ei ole mitään maksimiaikaa, kuljettajakortissa on, 5 vuotta mutta onko tilanne niin harvinainen, ettei ohjetta ole.
Ajokortilla sai muistaakseni ajaa 3kk vanhalla nimellä
- mä!!!
kysy ake:lta. niin make pera ja mä:kin aina toimitaan!!!
- Elina / TPSn
Etkö ole ymmärtänyt keskustelupalstojen ideaa?
Täällä on ideana, että vastataan kysymykseen, ei siihen mistä saa vastauksen kysymykseen
- Nolo Sika
Laki sanoo:
"8 §
Ajopiirturikortin haltijan ilmoitusvelvollisuus ja kortin uusiminen
Jos kuljettajakortti vioittuu, katoaa tai varastetaan, kortin haltijan on ilmoitettava asiasta ajopiirturikorttien myöntäjälle tai Ajoneuvohallintokeskukselle noudattaen, mitä ajopiirturiasetuksen 15 artiklan 1 kohdassa ja 16 artiklan 3 kohdassa säädetään.
Jos korjaamokortti, valvontakortti tai yrityskortti vioittuu, katoaa tai varastetaan, asiasta on ilmoitettava ajopiirturikorttien myöntäjälle tai Ajoneuvohallintokeskukselle.
Jos ajopiirturikorttiin talletetut kortin haltijan tiedot muuttuvat kortin voimassaoloaikana, kortti on uusittava."
Lue viimeinen kappale - Reetta / Ajovarma OY
Tosin kannattaa muistaa, että Ajovarma ei saa tietoa omiin rekistereihin nimen vaihdoksesta, ja se on EHDOTTOMASTI KIELLETTY katsoa Trafin ohjelmasta onko nimi oikeasti vaihtunut.
Näin ollen tulee mukaan ottaa joko päätös nimen vaihdosta, tai sitten virkatodistus (7€) ja hinta uudelle kortille on tosiaan se 100€ ja ei ole pakko antaa uusia kuvia/allekirjoituksia jos ei halua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841626Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691541Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2701276Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56867
- 66844
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64837Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40821- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44781