Jäähypenkki perinteinen kasvatusmenetelmä, ollut vuosisatoja käy

vanhat konstit parha

Tänään tuli TV:stä Vaahteramäen Eemeli uusintana. Eemelikin laitettiin aina ´jäähypenkille´ istumaan.

Jäähypenkkinä Eemelillä toimi puuverstas, jossa poika veisteli puu-ukkoja. Oven laittoi säppiin ulkopuolelta äiti, jotta Eemeli ei pääsisi ulos ja sisäpuolelta oven laittoi säppiin Eemeli itse, jotta isä ei pääsisi sisälle. Iltapäivällä pikkusisko kävi päästämässä Eemelin ulos.

On muuten hyvä ja perinteikäs kasvatusmenetelmä tämä jäähypenkki. Ollut jo vuosisatoja käytössä.

Muutenkin Vaahteramäen Eemeli on mitä parhain elokuva. Lapset varttuivat lämpimässä ja kiireettömässä pihapiirissä. Aikuisia oli aina ympärillä ja varmasti perusturvallinen kasvuympäristö lapsilla. Ei revitty lapsia sängystä aamuvarhaisella päiväkotiin ´saamaan virikkeitä´. Virikkeet ja turvallinen kasvuympäristö löytyivät pihapiiristä ja luonnosta. Ei ollut saasteita aiheuttamassa ADHD:ta. Kaikki työvaiheet pellolla tehtiin käsin. Ei autojen pakokaasuja.

0

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

tällä hetkellä?
        Ikävä
        243
        2993
      2. Luulen etten kelvannut sulle nainen

Tiedän että käyt täällä
        Ikävä
        59
        1522
      3. Sullahan on nainen

Varmasti kaikki mitä tarvitset, ei sinulta puutu kaiketi mitään?
        Ikävä
        100
        1501
      4. Kuinka paljon teillä on ikäeroa?

Ja kuinka ison ikäeron olisit valmis hyväksymään?
        Ikävä
        80
        1198
      5. Kuinka vanha olet?

Ite olen 35-vuotias. Kiinnostaa että onko se paljon vai vähän palstalaiseksi? Nyt ikiä pöytään :)
        Sinkut
        178
        1018
      6. Ei mee kauaa ni saa

Pimperoo naapurin rouvalta :D
        Ikävä
        78
        990
      7. Olen nainen sairaalassa

Musta ei kuulu tänään. Yöllä iski rytmihäiriöt.
        Ikävä
        60
        978
      8. Kyynel vierähtää silmäkulmaan

Ku mietin kaikkea mitä meillä oli, vaikkei se paljoo ollut oli se enemmän ku mitä olen ikinä kokenut. Ehkä se ei ikinä r
        Ikävä
        40
        910
      9. Miten abortin tekemisestä kieltäytyminen on "ihmisvihaa"?

Kertokaapa minulle tyhmälle, miten se on "ihmisvihaa", jos joku terveydenhuollon ammattilainen ei halua vakaumuksensa ja
        Luterilaisuus
        309
        850
      10. Epävakaan persoonallisuuden kera "ihana" olla

Se on mulla ainakin niin, että päivästä toiseen mieliala heittelee mitä ilosimmasta mitä matalimpaan. Ja se vaihtelu tap
        Tunteet
        239
        800
      Aihe