Tänään tuli TV:stä Vaahteramäen Eemeli uusintana. Eemelikin laitettiin aina ´jäähypenkille´ istumaan.
Jäähypenkkinä Eemelillä toimi puuverstas, jossa poika veisteli puu-ukkoja. Oven laittoi säppiin ulkopuolelta äiti, jotta Eemeli ei pääsisi ulos ja sisäpuolelta oven laittoi säppiin Eemeli itse, jotta isä ei pääsisi sisälle. Iltapäivällä pikkusisko kävi päästämässä Eemelin ulos.
On muuten hyvä ja perinteikäs kasvatusmenetelmä tämä jäähypenkki. Ollut jo vuosisatoja käytössä.
Muutenkin Vaahteramäen Eemeli on mitä parhain elokuva. Lapset varttuivat lämpimässä ja kiireettömässä pihapiirissä. Aikuisia oli aina ympärillä ja varmasti perusturvallinen kasvuympäristö lapsilla. Ei revitty lapsia sängystä aamuvarhaisella päiväkotiin ´saamaan virikkeitä´. Virikkeet ja turvallinen kasvuympäristö löytyivät pihapiiristä ja luonnosta. Ei ollut saasteita aiheuttamassa ADHD:ta. Kaikki työvaiheet pellolla tehtiin käsin. Ei autojen pakokaasuja.
Jäähypenkki perinteinen kasvatusmenetelmä, ollut vuosisatoja käy
vanhat konstit parha
0
378
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 987063
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524826- 764477
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?664139- 1324138
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263158Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82878- 392438
- 472337
- 2092248