Ei Jouluni mun mennyt pieleen

mies menneisyydestä

lämmin tunne nousee mieleen
pöydän päällä herkkumuonat
saunaan jäivät kaikki kuonat.

Latvatähti kuusen päällä
lohduttaa näin talvisäällä
oksat täynnä joulutaikaa
juhlistavat aattoaikaa.

Kohta päästään ruoan makuun
kinkku antaa täyden takuun
edessä on hurmahetki
odotettu ruokaretki.

Lapset kaikki mukaan saatiin
lapsuuskotiin,perheraatiin
yhdessä taas ollaan tovi:
On aina auki kodin ovi!

Tää joulunvietto tempaa mukaan
tänään ei jää yksin kukaan
rakkaus ja lähimmäiset
sydäntä on lähimmäiset.

Siis Joulua ja Hyvää Mieltä:
Murheille sä näytä kieltä!

13

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mikä? Eikö sinua huomioitu missään aloituksissa?

      H.

      • Ja suako harmittaa Joulunakin, kun toinen osaa tehdä hyviä alotuksia kunnon runoilla :)))))


      • tulisilla kirjoitti:

        Ja suako harmittaa Joulunakin, kun toinen osaa tehdä hyviä alotuksia kunnon runoilla :)))))

        "tulisilla"

        Niin se aina menee.
        Useimmiten on seurattava katseella.

        H.


      • monesko kerta
        tulisilla kirjoitti:

        Ja suako harmittaa Joulunakin, kun toinen osaa tehdä hyviä alotuksia kunnon runoilla :)))))

        Ja tulisilla on kärppänä puuttumassa asiaan :D


      • monesko kerta kirjoitti:

        Ja tulisilla on kärppänä puuttumassa asiaan :D

        Oliskohan kyseessä mieleltään Köyhän joulu....

        H.


      • monesko kerta kirjoitti:

        Ja tulisilla on kärppänä puuttumassa asiaan :D

        Niinhän minä.
        Kamalan kärppänä olen täällä viime ajat pyörinytkin :))


      • kuten taas
        tulisilla kirjoitti:

        Niinhän minä.
        Kamalan kärppänä olen täällä viime ajat pyörinytkin :))

        tietyissä tilanteissa kyllä :D


      • joku vaan,,,
        hunksz kirjoitti:

        Oliskohan kyseessä mieleltään Köyhän joulu....

        H.

        hunski kulta,
        ei oo sama kui " köyhän joulu ",
        katos ku se köyhä on miun sepustus,
        olin sepustavinani sen tähän " mies menneisyydestä " ketjuun,
        mutta hupsHeijaa siitä tuliki oma alotus, taisi oll suomi 24 temppu heh heh,
        sori jos et tykänny,


      • kaksi kaljaa
        joku vaan,,, kirjoitti:

        hunski kulta,
        ei oo sama kui " köyhän joulu ",
        katos ku se köyhä on miun sepustus,
        olin sepustavinani sen tähän " mies menneisyydestä " ketjuun,
        mutta hupsHeijaa siitä tuliki oma alotus, taisi oll suomi 24 temppu heh heh,
        sori jos et tykänny,

        Juovuksis käy virheitä


    • tonttuilija.

      Kinkkua söin monta palaa,
      siihen päälle graavikalaa,
      vielä lasi kotikaljaa,
      eipä nouse muuta maljaa.

      Enkell'kello hiljaa helää,
      usko uuteen päivään elää.
      Rakkautta sekä rauhaa,
      siinä mulle puurokauhaa.

      • ei maistu puuro

        Mahaan ei mahdu enää hernettäkään ja ei jaksa liikkua ollenkaan.
        Onneksi tämä on vain kerran vuodessa.


      • ||||
        ei maistu puuro kirjoitti:

        Mahaan ei mahdu enää hernettäkään ja ei jaksa liikkua ollenkaan.
        Onneksi tämä on vain kerran vuodessa.

        Keitin äsken perunoita,
        niiden nokkaan kirnuvoita.
        Kalua en kinkun luuta,
        enka ahda mitään muuta.

        Keveä on olo mulla,
        toisin taitaa olla sulla.
        Kohtuudella hyvä tulos,
        sitten vaikka lenkki ulos.

        Nyt kun kuukin kumottaa,
        taian sävyn hanget saa.
        Taivaan ihme täysikuu,
        lumoovampi harva muu.


    • kawe

      Hengen tuotos hehkeä
      punavärin pehmeä
      kiedottu kultanauhaan
      punottu Joulurauhaan

      Vaan kohta kuohahtaa
      Uutta Vuotta alkavaa
      Tinat sulaa kauhassa
      Onnea, rahaakin ennustaa

      Se mitä vuodesta mieleen jäi
      Surua, surua kasapäin
      Nyt vuodelle Uudelle toivoisin
      kyyneleitä vähemmin
      Niiden tilalle tulevaan
      työtä toivoa turvallisuutta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe