mitä helvettiä

oikee kalaäijä

täsä juuri luin paikallislehdestä (uutismarkusta) että nuoret kalamiehet sai 5.5 kilosen merilohen noormarkunjoesta. ja miksi mä tässä nyt sitten kirjottelen että kuvasta päätellen vähän sokeempiki huomaa et se on 100% varmuudel meritaimen!!! jutussa mainittiin että kokeneemmatkin kalastajat sano et se on suurin merilohi noormarkunjoesta saatu. ja onko yhtään kateudella osuutta asiaan tätä kirjoittaessa? no ei käy kieltämän että ainahan sitä haluaisi tuollaisen saada,ja olen saanutkin,en ihan noin isoa,enkä ole meritaimenta meriloheksi väittänyt!pointti on siinä että kuinka moni suomalaisista kalastajista jotka käyvät rannoilla meluamassa, jolla jo tullessaan pelottavat kalat,tunnistaa muutakin kuin ahvenen ja hauen? ja kyseisen lehtiartikkelin tekijäki olis voinu vähä selvittää asiaa! turhaa mä täst paasaan,loppu!

9

1891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nilla

olethan itsekin käynyt "lohilammikolla" varmaan?
      Junteille lohi on vedessä elävä, iso, suomuinen ja täplikäs kala, joka itse asiassa voi olla oikealta lajiltaan mitä tahansa särjen ja valashain väliltä. Junteille se on kuitenkin lohi.

• joooooooooo

ikän en ol käyny lohilammikol enkä käy!!!! sorry!!

• asdf

Kuvaa en ole nähnyt, mutta toisinaan merilohi ja meritaimen muistuttavat toisiaan kyllä niin paljon, että ei se kokeneempikaan tiedä kumpi on kyseessä! Toisinaan taas ero on selevääkin selevempi.

• vaasan kalamies

eikös pyrstö ole yksi osa, mistä tunnistaminen käy melko helposti? taimenellahan on täysin suora pyrstö, kun taas lohella se on enemmän tai vähemmän lovimainen.

• Rantasipi
        vaasan kalamies kirjoitti:

eikös pyrstö ole yksi osa, mistä tunnistaminen käy melko helposti? taimenellahan on täysin suora pyrstö, kun taas lohella se on enemmän tai vähemmän lovimainen.

se tuo pyrstö on ihan hyvä merkki.Ei se muuten niin helppoa aina ole.Molemmat kun voivat olla ihan hopeanhohtoisiakin määrättynä aikana.

Vähän turhaa tuo kalaäijä tuolla itseään stressasi.Liekkö vaikka ollut rapula myöhemmin.

• mää
        Rantasipi kirjoitti:

se tuo pyrstö on ihan hyvä merkki.Ei se muuten niin helppoa aina ole.Molemmat kun voivat olla ihan hopeanhohtoisiakin määrättynä aikana.

Vähän turhaa tuo kalaäijä tuolla itseään stressasi.Liekkö vaikka ollut rapula myöhemmin.

koko kylki oli pilkullinen,ja lohel on vaa yläosa

• LOHI

Hyvää päivää, mitä juttuja!!!!
      Katsokaapa karttaa, kuka sen lohen on kantanut sinne?? ei tasan kukaan, eikä näin ollen edes meritaimentakaan, jos sieltä jotain on saatu niin sitten se on ollut järvitaimen jolloin sen arvostus nousee huomattavasti suuremmaksi kuin jos se muka olisi ollut lohi tai meritaimen..

Tämä nyt vaan ihan sen vuoksi, että ko. joki laskee mereen ahlaisten joen nimellä, nimi vaihtuu välillä parikin kertaa esim. eteläjoeksi..no joka tapauksessa ahlaisten puolella joessa on sahakoski joka sattuu olemaan padottu, enkä siellä käydessäni kyllä ole siellä lohiportaita koskaan nähnyt, eikä niitä siellä edes ole.. Lohi on kyllä hyvä hyppäämään, mutta näin hyvään hyppyyn se ei pysty..
      Padolle asti lohi nousee kyllä jos on noustakseen, uskon niitä siihen asti aina sattumalta nousevan, useamman komean taimen olen sieltä saanut itsekin, en toki noin komeaa kuin muka lohi on, mutta alempana joessa olen ollut paikalla kun rantaan taltutettiin 4 kiloinen meritaimen..

ei parane uskoa kaikkea vaikka muka itse näkisikin sen, annetaan Johan Af Graaniin hoitaa noi ihme jutut..

• kalaäijä

sä oot varmaanki just sellanen kusipää ku o tietävinäs nii saatanasti mut ei loppujen lopuks tiedä hevonhelvettii!sää varmaanki kuulut siihe kalastaja ryhmää joka käy heiluttamas merikarvial jotai koukkuun sidottuu variksen sulkaa ja o saanu muutama hassu kirjolohe! hyvä pikkupoika ot asioista ennen selvää ku tyrmäät ne! esimerkiksi sen pääseekö siit padosta kalat yli korkean veden aikaan!

• sillä tavalla
        kalaäijä kirjoitti:

sä oot varmaanki just sellanen kusipää ku o tietävinäs nii saatanasti mut ei loppujen lopuks tiedä hevonhelvettii!sää varmaanki kuulut siihe kalastaja ryhmää joka käy heiluttamas merikarvial jotai koukkuun sidottuu variksen sulkaa ja o saanu muutama hassu kirjolohe! hyvä pikkupoika ot asioista ennen selvää ku tyrmäät ne! esimerkiksi sen pääseekö siit padosta kalat yli korkean veden aikaan!

et viittis olla noin hönö, taidat itse kuulua
        noihin merikarvianjoen ojahomoihin, jotka asuillaan yrittävät matkia robin hoodeja!!

Ja sitten vielä saaliisiin, mä luulen että olen poju saanut muutaman kalan enempi ja hiukan isompia kuin sä olet nähnyt edes kuvissa...äläkä viitsi vastata, sillä kaltaiseltasi idiootilta tuskin tulee mitään viisasta, joten, vaikene!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe