Tunnistatko arabia kahvikuppi 1917-1727? tai astiasto 1942-1949

sypressi77

tämmöisen kahviastiastion arvoa ja alkuperää metsästän. En löydä kuvia enkä hinta-arviota mistään. Osaako joku auttaa?

Samoin en löydä kuvissa näkyvän Arabian lautasen tietoja ja hinta-arviota mistään. En löydä edes kuvaa netistä.
Lautasessa lukee Diamant nn12 2810. Kyseessä on siis kokonainen ruokailuastiasto.

https://picasaweb.google.com/110472146031576369482/December252012#

2

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stjernastella

      Pöytäastiasto on valmistettu Diamant-fajanssimassasta Tehdasleiman mukaan (APA) vuosina 1917-27, mutta massaleiman mukaan lokakuussa 1928. Jälkimmäistä lienee tässä tapauksessa uskominen. Malli on FQ, johon on parhaimmillaan kuulunut 61 erilaista osaa. Mallin suunnittelija on ainakin joissakin osissa Reinhard Richter. Hienostuneella koristeella (keltasävyiset ruusut) ei liene erityistä nimeä. Pöytäastiaston hintaa on mahdoton nyt arvioida, koska et kertonut, monenko hengen astiasto Sinulla on ja millaisia osia siihen kuuluu. Mutta osaat varmaan itse haarukoida netistä tällaisten kultareunaisten "parempien" astiastojen hintoja. Tämän mallin astiastoa tällä koristeella tapaa markkinoilla melko harvoin. Itse käyttäisin sitä juhla-astiastona.
      Kahvikuppipari on puolestaan Olga Osolin AX-mallistoa. Tälläkään kukkakoristeella ei liene erityistä nimeä. Kuppiparin hinta pullalautasineen on halvimmillaan noin 15 euroa. Muiden osien hintoja löydät netistä, kun katsot vastaavan mallisten kahviastiaston osien hintoja. AX-kahviastiasto tällä koristeella on sekin melko harvinainen.

    • Kiitos vastauksesta. En ole netistä löytänyt kuvia tai tietoa kummastakaan sarjasta. Kahvikuppeja lautasineen on 12.

      Ruusukuvioisessa astiastossa osia n. 25(12 isoa lautasta, 6 pienempää lautasta , kastikekulho, kolme erikokoista tarjoiluvatia, (pienet ja yksi suuri), ja iso ja keksikokoinen soppakulho.

      juhlaastiastona näitä on käytettykin,suuri ihme että kuusihenkisen perheen jäljiltä on säilynyt ehjänä ja hyvässä kunnossa n.40 vuotta:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe