Tunnistatko arabia kahvikuppi 1917-1727? tai astiasto 1942-1949

sypressi77

tämmöisen kahviastiastion arvoa ja alkuperää metsästän. En löydä kuvia enkä hinta-arviota mistään. Osaako joku auttaa?

Samoin en löydä kuvissa näkyvän Arabian lautasen tietoja ja hinta-arviota mistään. En löydä edes kuvaa netistä.
Lautasessa lukee Diamant nn12 2810. Kyseessä on siis kokonainen ruokailuastiasto.

https://picasaweb.google.com/110472146031576369482/December252012#

2

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stjernastella

Pöytäastiasto on valmistettu Diamant-fajanssimassasta Tehdasleiman mukaan (APA) vuosina 1917-27, mutta massaleiman mukaan lokakuussa 1928. Jälkimmäistä lienee tässä tapauksessa uskominen. Malli on FQ, johon on parhaimmillaan kuulunut 61 erilaista osaa. Mallin suunnittelija on ainakin joissakin osissa Reinhard Richter. Hienostuneella koristeella (keltasävyiset ruusut) ei liene erityistä nimeä. Pöytäastiaston hintaa on mahdoton nyt arvioida, koska et kertonut, monenko hengen astiasto Sinulla on ja millaisia osia siihen kuuluu. Mutta osaat varmaan itse haarukoida netistä tällaisten kultareunaisten "parempien" astiastojen hintoja. Tämän mallin astiastoa tällä koristeella tapaa markkinoilla melko harvoin. Itse käyttäisin sitä juhla-astiastona.
      Kahvikuppipari on puolestaan Olga Osolin AX-mallistoa. Tälläkään kukkakoristeella ei liene erityistä nimeä. Kuppiparin hinta pullalautasineen on halvimmillaan noin 15 euroa. Muiden osien hintoja löydät netistä, kun katsot vastaavan mallisten kahviastiaston osien hintoja. AX-kahviastiasto tällä koristeella on sekin melko harvinainen.

• Kiitos vastauksesta. En ole netistä löytänyt kuvia tai tietoa kummastakaan sarjasta. Kahvikuppeja lautasineen on 12.

Ruusukuvioisessa astiastossa osia n. 25(12 isoa lautasta, 6 pienempää lautasta , kastikekulho, kolme erikokoista tarjoiluvatia, (pienet ja yksi suuri), ja iso ja keksikokoinen soppakulho.

juhlaastiastona näitä on käytettykin,suuri ihme että kuusihenkisen perheen jäljiltä on säilynyt ehjänä ja hyvässä kunnossa n.40 vuotta:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8630
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3698
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2215
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1213
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      856
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      774
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      69
      731
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe