moi
Ja toivoisin vain asiallisia vastauksia.
Mistä takuuvuokra muutoon?sosiaalitoimi eiauta,seurakunta ei auta.
Ei kai ole muuta mahkua kuin lainata joltain ystävältä.
Vai tietääkö joku muita yhteiskunnan tahoja jotka auttavat?
takuuvuokra mistä
17
822
Vastaukset
- Säästä ensin.
No, ennen muuttoa pitää miettiä, miten asumisensa rahoittaa, takuuvuokrineen.
Jos takuuvuokran kanssa on jo ongelmia, niin yleensä ongelmia on myös vuokranmaksun kanssa.
Eli säästä ensin riittävästi rahaa, ja muuta vasta, kun tarvittavat rahat on olemassa.
Ei ole yhteiskunnan asia huolehtia siitä, että saat takuuvuokran maksettua.- muuttavamamma
Kuules ny,pakko kai mun jossain on asua köyhienkin.eikä munvuokranmaksussa ole ikinä ollu ongelmia koska saan as.tukea. Aika vähän tunnet myötätuntoa köyhiä kohtaan sitten
muuttavamamma kirjoitti:
Kuules ny,pakko kai mun jossain on asua köyhienkin.eikä munvuokranmaksussa ole ikinä ollu ongelmia koska saan as.tukea. Aika vähän tunnet myötätuntoa köyhiä kohtaan sitten
Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. Sinun kuvittelemasi köyhyys johtuu vain omasta saamattomuudestasi. Katsos kun rahaa tulee sitä enemmän, mitä enemmän tekee töitä. Töitä taas saavat ahkerat ja täysijärkiset kansalaiset, muut joutavatkin kuolemaan pois.
- 44555588999999999999
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Olen edellisen vastaajan kanssa samaa mieltä. Sinun kuvittelemasi köyhyys johtuu vain omasta saamattomuudestasi. Katsos kun rahaa tulee sitä enemmän, mitä enemmän tekee töitä. Töitä taas saavat ahkerat ja täysijärkiset kansalaiset, muut joutavatkin kuolemaan pois.
"Töitä taas saavat ahkerat ja täysijärkiset kansalaiset "
No ei se kyllä varsinkaan meillä näin ole. Ihmisiä joutuu työttömäksi niinkin kun pitkään on töissä jossain tehtaassa jonka tuotteelta markkinat häviää tai jonka kilpailukyky menee. Tällaiseen ei yksittäinen n.s. lattiatason työntekijä voi mitenkään edes vaikuttaa, sillä hänen on vaan tehtävä käskyjen mukaan työnsä. No kun tällaisesta hommasta sitten joskus lähempänä 5-kymppisenä pois joutuu, niin siinäpä sitä onkin miettimistä miten lopun elämänsä järjestää.
Jotkut voivat ajautua työttömyyskierteeseen nuoresta siksikin kun koulutus on osunut väärän lainen työmarkkinoiden kysyntää ajatellen. Eikä tämäkään välttämättä suinkaan ole pelkästään asianomaisen oma vika, sillä koulutuksiin päädytään menemään myös sen mukaan mitä tarjolla on.
Sitten on se tilanne, että tekemistäkin olisi mutta siitä ei saa sitä vertaa palkkaa että sillä eläisi. Tämä on yleisempää jossain kehitysmaissa missä ei näitä minimipalkkojakaan tunneta ja missä on jotain alkeellisempia kuokkimishommia paremmin tarjolla
" muut joutavatkin kuolemaan pois."
No näinkin voidaan tietysti ajatella, mutta tuskin itsekkään haluaisit elää sellaisessa maaassa missä oikeasti näin menetellään. Sairastuttuaan ihmiset kuolisivat ja eläkeläisiäkään ei olisi, mutta todennäköisesti haisevia ruumiitakin lojuisi kaduilla. - LKV taas liikkeellä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Otas välittäjä lääkkees niin asiat tuntuu valoisammilta. Niin, ja äläkä jaa neuvoja kun et itsekään ole ihan täysissä sielun voimissa.
- 77788889999999999999
Muistan aikanaan kun ainakin pääkaupunkiseudulla sossun sanottiin maksavan asunnon vuokratakuut sellaiselle joka muuttaa toiseen kuntaan, mutta ei oman kunnan sisällä vuokra-asunnon vaihtoon. En tiedä paljonko tälalista tehtiin, mutta lehdissäkin siitä juttua oli.
- åå las palmas
Aloittaja taisi kysyä mistä takuuvuokra asuntoon ?
Muistaakseni kun muutin asunnonvaihdon yhteydessä väliaikaisesti vuokralle, otin takuuvuokrarahat tililtäni. Mistähän ne sinne olivat päätyneet? Taisivat tulla työnteosta. Olin laittanut rahat säästötilille. Muuttaessani pois laitoin ne takaisin.
Suosittelen aloitajaa tekemään samoin. Näin helppoa se on normaalille ihmiselle. - 77889999555555555555
åå las palmas kirjoitti:
Aloittaja taisi kysyä mistä takuuvuokra asuntoon ?
Muistaakseni kun muutin asunnonvaihdon yhteydessä väliaikaisesti vuokralle, otin takuuvuokrarahat tililtäni. Mistähän ne sinne olivat päätyneet? Taisivat tulla työnteosta. Olin laittanut rahat säästötilille. Muuttaessani pois laitoin ne takaisin.
Suosittelen aloitajaa tekemään samoin. Näin helppoa se on normaalille ihmiselle.Tarkoitin sitä että esim. Hesan sossu maksoi asiakkaalleen Vantaan puolen vuokra-asuntoon jotain 1kk vuokran ja takuuvuokrat päälle, jotta sai tämän asiakkaansa toiseen kuntaan. Mutta nämä taisi olla lähinnä niitä tapauksia joille Hesassa ei ollut tarjota mitään asuntoa, mutta jotka kaupungin kuitenkin piti majoittaa jotenkin ja hotelleihin sitten joutuivat majoittamaan hirmuhintaan.
- itse huolehdittava
77889999555555555555 kirjoitti:
Tarkoitin sitä että esim. Hesan sossu maksoi asiakkaalleen Vantaan puolen vuokra-asuntoon jotain 1kk vuokran ja takuuvuokrat päälle, jotta sai tämän asiakkaansa toiseen kuntaan. Mutta nämä taisi olla lähinnä niitä tapauksia joille Hesassa ei ollut tarjota mitään asuntoa, mutta jotka kaupungin kuitenkin piti majoittaa jotenkin ja hotelleihin sitten joutuivat majoittamaan hirmuhintaan.
Luojan kiitos, olen asunut sellaisissa vuokra-asunnoissa, jossa ei ole hyväksytty sossun takaamaa takuuvuokraa! Oli paljon mukavampia naapureita, kun ei ollut mitään pummia eikä loisia, vaan ihan normaaleja työtä tekeviä ihmisiä. Minulla oli parhaimmassa tapauksessa 3 kk takuuvuokra. Nostin luottokorttitililtäni sen pankkitilille ja ja sillä maksoin. Pikkuhiljaa tuli luottokin maksettua. Ja kun sitten muutin, sain takuuvuokran takaisin. Tässä tapauksessa se oli sellaisella tilillä, joka kasvoi minulle korkoa (oli oikein pankkikirja) eikä sitä voinut nostaa ilman vuokranantajan todistusta.
Onkohan enää sellaisia tilejä? - 77888999999999999999
itse huolehdittava kirjoitti:
Luojan kiitos, olen asunut sellaisissa vuokra-asunnoissa, jossa ei ole hyväksytty sossun takaamaa takuuvuokraa! Oli paljon mukavampia naapureita, kun ei ollut mitään pummia eikä loisia, vaan ihan normaaleja työtä tekeviä ihmisiä. Minulla oli parhaimmassa tapauksessa 3 kk takuuvuokra. Nostin luottokorttitililtäni sen pankkitilille ja ja sillä maksoin. Pikkuhiljaa tuli luottokin maksettua. Ja kun sitten muutin, sain takuuvuokran takaisin. Tässä tapauksessa se oli sellaisella tilillä, joka kasvoi minulle korkoa (oli oikein pankkikirja) eikä sitä voinut nostaa ilman vuokranantajan todistusta.
Onkohan enää sellaisia tilejä?Ainakin mulle on Vuokraturva jonka palveluksia olen käyttänyt maksanut 2kk takuuvuokran suoraan tililleni. Joskus 90-luvun lopulla muistan että tehtiin kerran sellainen tili takuuvuokralle jota ei voinut nostaa kuin molempien osapuolien hyväksynnän kautta. Uskon että nykyään nämä maksetaan pääsääntöisesti vuokranantajan tilille ilman mitään ehtoja.
- "sijoitus"
77888999999999999999 kirjoitti:
Ainakin mulle on Vuokraturva jonka palveluksia olen käyttänyt maksanut 2kk takuuvuokran suoraan tililleni. Joskus 90-luvun lopulla muistan että tehtiin kerran sellainen tili takuuvuokralle jota ei voinut nostaa kuin molempien osapuolien hyväksynnän kautta. Uskon että nykyään nämä maksetaan pääsääntöisesti vuokranantajan tilille ilman mitään ehtoja.
Vaan saitko korkoa "sijoituksestasi"? Ilman muuta maksetaan vuokranantajan tilille, mutta kaikki hyöty tulee vuokranantajalle. Tuossa mainitsemassani kirjasysteemissä tili oli minun ja korko tuli minulle. Eli vähän kuin sijoitustili. Kun sitten vuokrasuhde loppui sain tuon rahan korkoineen päivineen.
- minna
Järkyttäviä vastauksia täällä. Puhutaan loisista ja työnnetään "kuolemaan pois". SAIRASTA! Onneksi vastaavat kirjoitukset kertovat vain kirjoittajasta itsestään, se siitä.
Takuuvuokran kysyjälle, käy katsomassa http://takuuvuokra.com/5-tapaa-rahoittaa-takuuvuokra ,josko sieltä olisi mitään vinkkejä. Kannattaa vielä kysyä sosiaalitoimistostakin uudelleen, heillä on kyllä käytännöt tällaisiinkin asioihin ja tiedän, että periaatteessa sieltä voidaan auttaa. Varmaan kuitenkin on poikkeustilanteita, mutta tilanteestasi enempää tietämmättä en osaa sanoa enempää.
Toivotaan että saat takuuvuokra-asiasi kuntoon ja pääset muuttamaan!
Kaikkea hyvää,
Minna - Muuttamaan
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon,ettei kaikilla oikeasti ole säästää noin isoja summia millään,jos asuntoa esim joutuu vaihtamaan suht nopeaan ja on vaikka pieniä lapsia ja toinen kotona,mistäs
säästät? Se on niin helppo selittää ,että omalta tililtä vain otat.Kyllä me vähävaraisetkin ollaan ihan ihmisiä ja jopa normaaleita sellaisia.Kaikkien taustoja kun ette millään voi tietää.Toivonpa vaan,että nämä leveilijät sen kokevat joskus ihan itse,mitä on kun kohtaa ongelmia omaa syyttömyyttään jne.
Toivon että saat takuuvuokrasi hommattua jostain,takuuvuokra.fi on yksi keino!- 44455588888888888888
Siinä kyllä mokasivat lähinnä vasemman laidan politikot kun kuvittelivat vuokran maksajan hyötyvän siitä kun välityspalkkio laitetaan vuokrananatajan maksettavaksi. Kun se tähän meni niin lasku vuokralaisen välittäjälle melkein kymmenkertaistui kaikkine vaadittavine energiatodistuksineen ja alveineen, ja tämän laskun vuokranantaja pyrkii saamaan vuokrasta.
- 77788999999999999999
44455588888888888888 kirjoitti:
Siinä kyllä mokasivat lähinnä vasemman laidan politikot kun kuvittelivat vuokran maksajan hyötyvän siitä kun välityspalkkio laitetaan vuokrananatajan maksettavaksi. Kun se tähän meni niin lasku vuokralaisen välittäjälle melkein kymmenkertaistui kaikkine vaadittavine energiatodistuksineen ja alveineen, ja tämän laskun vuokranantaja pyrkii saamaan vuokrasta.
Kun vuokralainen itse maksaa vuokralaisen välityskulut, vaikka se ei olisi kuin satasen, niin tämä on omiaan hillitsemään asunnon alituista vaihtamista. Huoneistoa vukraavalle juuri nämä alituiset vuokralaisen vaihtumiset tulevat hintoihinsa. Tyhjänä oloakin tulee ja laskut vaan juoksee, ja kun välittäjää käyttää niin se on vielä (1kk vuokra isännöitsijän todistus) korotettuna alvilla. Tällaista vaihtoa kun tunkee 1-2 vuoden välein niin ei se bisness hevin mitään ainakaan kannata vuokranantajalle.
- pullonkerääjä
Riippuu vähän takuuvuokran summasta. Aiemmassa asunnossa se oli 3000 euroa, jonka otin omistusasuntoni myyntivoitoista. Nykyiseen asuntoon tein kesälomalla kesätöitä eli käytin vuosilomastani 2 viikkoa toiseen työhön. Jaoin lehtiä aamuöisin ja sain summan tällä tavalla kasaan eli noin 500 euroa. Vanhaa takuuvuokraa kun ei saa ulos vasta kuin on jo muuttanut, mutta uuteenasuntoon pitää takuu maksaa 2-4 viikkoa etukäteen.
Tiukkaa se minullakin yksinhuoltajan teki, mutta verottaja ainakin tykkäsi, saihan se kivan lisäsumman sivutuloista. Sossuun en mene, vaikka syötäisiin makaroonia viikkoja putkeen. Mielenterveyteni ei kestä sitä paikkaa, joten pysyn mielummin tasapainossa ja keräilen pulloja, jotta saan meille ruokaa pöytään.
Omistusasunnosta luovuin, koska siellä tuli LVIS-remontti, johon minulla ei ollut antaa 30.000 euroa, enkä yksinhuoltajana saanut lisää lainaa asuntoa vastaan, enkä luonnollisesti voinut huutaa sossua apuun. - muuttohaukka3
Se on ihan totta, ei kaikilla ole varaa isoihin summiin. itselläkin on takuuvuokra saamatta ja sossu ei auttanut. Nyt on vaan mietittävä mitä tehdä ym ym muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791