Debian 6.0.6 ?

vieläkö12345

Kyseinen jakelu vielä asentaa, vai joko pian on tulossa wheezy? Haeskelen meinaan vakaata jakelua, jota ei tarvi heti alkaa päivittelemään uusimpaan. Mikään ubuntu ei meikäläiselle käy eli sitä on ihan turha alkaa esittelemään, koska juuri siitä haluan eroon päästä.

13

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kYFSJJHo

      Varmaankin joskus ensi vuonna sitten kun se on valmis. Jäädytettiin viime kesänä ja siitä kestää yleensä ainakin puoli vuotta tulla vakaaksi. Tarkempi arvaus on että ennen kesää.

    • debianisti-2

      Asenna vain wheezy, se on ihan toimiva käyttis jo nyt. Meikällä pyörinyt jo puolivuotta.

    • W H

      Wheezyllä pääset irtaantumaan Ubuntu-kurasta heti.

      • EMTuf269

        Gnome 3 on samaa kuraa.


    • vieläkö12345

      Ai niin en muistanutkaan että tuleva Debian käyttää myös tuota Gnome 3 versiota. Eli tarvii vissiin alkaa kokeilemaan tuota CentOS julkaisua...

    • sivusta.....

      Hei ehkä hölmö kysymys mutta liittyen aiheeseen,

      onnistuuko Wheezyyn asentaa Gnome 2.30 -työpöytä?

      • EMTuf269

        Mikäli moista haluat niin kannattaa asentaa vakaa versio ja tarvittaessa paketteja backportsista. Kakkossarjan Gnomen saa mate nimellä. Se on kuitenkin melko vajaa eikä takaa täyttä toiminnallisuutta.


    • Debian on aika lyhytikäinen, tarvii päivitellä useammin uudempaan kuin Ubuntu LTS.

      Vaihda ennemmin Red Hat Enterpriseen, CentOS:n tai Suseen.

    • debianisti

      Vaihdoin tässä joku aika sitten squeezen wheezyyn ja hyvähän tuo on kuin mikä. Gnome3 on ihan erilainen kuin gnome2 ja huomattavasti parempi. Siinä muutamia tois hyviä oivalluksia. Se on ilmeisesti enemmän winkun suuntaan tehty, kun sitä tunnutaan hinkuavan useasti jopa vaaditaan. Se vaatii pienen tottumisen, muuta se jälkeen maistuu makealta. Useimmin tunnutaan marisevan liian pienen vertailun jäljiltä. Jos gnom3e tuntuu kuitenkin hankalalta, niin onhan siellä vaihtoehtoja xfce4, ldx, fvwm jne, itse käytän gnomea ja fvwm:ää. Tuo fvwm on sika nopea ja vaatii vähän resursseja.

    • umpp

      Miten pitkälle Squeezen tukipäivitykset jatkuvat, tuli asennettua Ubuntu 10.04:n tilalle äskettäin, jolta taas tuki loppuu huhtikuussa?
      Yhteys ei pelaa ainakaan tällä hetkellä ftp://ftp.fi.debian.org:iin, kai se vielä on käytössä?

      • umpp

        Vaihdoin palvelimen uk:hon ja päivitys meni läpi ongelmitta.
        @143: Debian 6 pyörii nyt, ei valittamista yhtään, backportsista asensi audacious'in ja firefox uusin myös. On kyllä yhdellä koneella windows 7, mutta ei sillä ole ollut oikein käyttöä. Jostain syystä tuntuu orvolta windowsilla netissä. Ja vähän outo muutenkin.


    • 143

      >>jolta taas tuki loppuu huhtikuussa?

    • junanvessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe