onko kellään mitään positiivisia kokemuksia restonomin palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmasta? kaikki näyttää valittavan kun ei oo töitä ja palkat on kuulemma paskat. kai tästä koulutuksesta voi päästä muihinki hommiin kun esim. keittäjäks??
kertokaa
4
498
Vastaukset
- tanja
niin kysyit restonomin koulutuksesta. itsellä on pohjakoulutuksena ruokapalvelujen perustutkinto ja aikomuksena oli kouluttaa itseni restonomiksi. ainakin omien kokemuksien perusteella tällä alalla palkat ovat todellakin surkeita riippumatta siitä onko restonomin koulutus vai ei. voi tietysti olla että restonomin papereilla pääsee hyvällä tuurilla johonkin työpaikkaan jossa maksettaisiin edes jonkinmoista palkkaa mutta en kuitenkaan pidä sitä kovin todennäköisenä. itse olen 3vuotta työskennellyt eri keittiöillä ja eri työtehtävissä (rav.työntekijänä, kokkina, päällikkönä) eikä palkka silti ole ollut 1400€ suurempi. ja siis myös esim. ravintolapäälliköksi on mahdollista päästä ilman restonomin papereita, kunhan näyttää vain taitonsa. viihdyn alalla loistavasti mutta aion vuoden alussa lähteä opiskelemaan liiketaloutta. voinhan halutessani silti tehdä töitä ravintola-alalla jos siltä tuntuu. palkka on se suurin syy miksi aion vaihtaa alaa. jos kuitenkin restonomiksi luet, niin kaikkea hyvää ja toivottavasti löydät sellaisen työnantajan joka osaa arvostaa hankkimaasi koulutusta :) toivottavasti vastaukseni antaa edes jotain apua :)
- anonyymi
Paljonko ihmiset odottavat saavan palkkaa, jos 1400€ on ihan per*****ä? Kai restonomikin saa ylennyksiä työpaikassa, jos osaa asiansa ja siihen on mahdollisuus. Asiallisia vastauksia!
- Stadissa kaikki on toisin =)
anonyymi kirjoitti:
Paljonko ihmiset odottavat saavan palkkaa, jos 1400€ on ihan per*****ä? Kai restonomikin saa ylennyksiä työpaikassa, jos osaa asiansa ja siihen on mahdollisuus. Asiallisia vastauksia!
Jos tuo 1400 euroa jää kuukaudessa käteen, niin luulisi sillä jo toimeen tulevan.
Itse olin kesätöissä konttoristina ilman minkäänlaista koulutusta ja palkkani oli bruttona 1900 e kuukaudessa.
Käteen jäävää osuutta ei voi tietenkään vertailla - vähennykset kun ovat jokaisella suht henkilökohtaisia riippuen työmatkan pituudesta, lainoista jne. - jonna
Stadissa kaikki on toisin =) kirjoitti:
Jos tuo 1400 euroa jää kuukaudessa käteen, niin luulisi sillä jo toimeen tulevan.
Itse olin kesätöissä konttoristina ilman minkäänlaista koulutusta ja palkkani oli bruttona 1900 e kuukaudessa.
Käteen jäävää osuutta ei voi tietenkään vertailla - vähennykset kun ovat jokaisella suht henkilökohtaisia riippuen työmatkan pituudesta, lainoista jne.että korkeat on palkat. vanhemmat kun on tavallisia duunareita niin 1400 € kuulostaa hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2665749Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki363336Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432607"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202082Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741614- 641037
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9825Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123823Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10768