Kuinka myöhään oppinut sanomaan ekan sanan?

vielä ei kuitenkaan

Ajattelin kuinka myöhään teillä lapsi oppinut sanomaan selvän sanan??

11

280

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Meillä oppi 1-vuotiaana ekan sanan.

• vielä ei kuitenkaan

Meidän lapsi 1.2v ja ei oo tullut vielä mitään

• ..............

Onko lapsi poika? Pojilla voi mennä jopa 3-vuoden ikään, ennenkuin tolkullista puhetta alkaa tulla. Tytöt puhuvat jo 1½-vuotiaina selkeitä lauseita. Kuulemma johtuu siitä, että äidit tuntevat huomaamattaan tarvetta puhua tyttölapsille enemmän "tyttöjen juttuja" kuin pojille. ;)

• vielä ei kuitenkaan
        .............. kirjoitti:

Onko lapsi poika? Pojilla voi mennä jopa 3-vuoden ikään, ennenkuin tolkullista puhetta alkaa tulla. Tytöt puhuvat jo 1½-vuotiaina selkeitä lauseita. Kuulemma johtuu siitä, että äidit tuntevat huomaamattaan tarvetta puhua tyttölapsille enemmän "tyttöjen juttuja" kuin pojille. ;)

on olemassa tyttöjä jotka puhuvat vasta 3 vuotiaana

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/leikki-ikaiset/560770-2-5-vuotias-ei-puhu/

Tiedän yhden 2.2v ikäisen tytön joka sanoo vaan muutamia sanoja

• .........

• no juu

Meillä on kai ollut sitte "poikatyttö" :) Kun aina ollut kovin motorinen ja kiinnostunut rakentelusta/ laitteista, eikä kielestä. Ekat sanat lähempänä 2v ja nyt kun 2v4kk alkaa tulla joitakin kahden sanan lauseita.. Ja olen kyllä aina kovasti höpötellyt ja lukenut tytölle. Eli tosi yksilöllistä on tuo puheen tuottamisen kehitys.

• pojan äiti

Meijän poika on nyt 1v 3kk ja jo reilun kuukauden sanonu ei tai nein (isä puhuu pojalle saksaa). Joskus sanonu myös pää samalla päätään taputtaen, kun laulesketiin sitä pää olkapäät peppu jne. laulua. Nykyään kyllä juttelee paljon ja monenlaista, mutta ei oikeilla sanoilla. Vastaa esim. kysymykseen "vaihdetaanko vaippa" sanoen "ei", muuten puhuu ihan siansaksaa. Osaa myös noin 20 erilaista eläinten ääntä jos kysyy, miten koira/kissa/lehmä/lammas/lintu/ankka/kala/tiikeri/norsu jne. sanoo. Muutenki tuntuu ymmärtävän puhetta sekä saksaksi että suomeksi jo aika hyvin.

• ghhgghjhghj

Kaksikielisyys voi hiukan hidastaa puheen tuottamista, joten ei kannata hätäillä, vaikka 1v3kk vanhana tulee vasta pari sanaa.
        Lapsen passiivinen sanavarasto on yleensä jo ½ vuotiaana hyvin kehittynyt, vaikka hän ei vielä osaa tuottaa itse sanoja.

• hehe :))

Lapseni sanoi ekan sanan 10kk ikäisenä mummmuu ja 11kk äitititiii.. :)
      Nyt pikkunen on yli 1v :D

• äippäx2p

esikoinen tais olla vuoden ikäinen kun ekan kerran sanoi äiti,mutta varsinaisesti alkoi puhetta ja sanoja tulemaan lähellä kahta vuotta.tosin lähti aikaseen liikenteeseen. juniori on nyt 11 kk ja noin kuukauden verran on hoettu äitiä,ja nyt sitten heiheitä,myös yksittäisiä kertoja on tullut joitain sanoja, esim päivää...tosin hänkin ajoissa liikenteeseen lähti,mutta kuulemma toinen lapsi oppii nopeemmin puhumaan,näin olen kuullut.

• Täällänäin

Meillä tuli 10kk:na hei hei ja mummo.. äitin sanoi n.11kk:na. Ja nyt vuoden ikäisenä tulee monia sanoja. Esim. Ankka, kenkä, vaippa, lamppu yms yms..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1400
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109