Painon pudottaminen ja onnistuminen?

Maarutti74

Hei,
olemme lapsettomuushoidoissa, kaksi ivf-hoitoa takana, kolmas tulossa. Toiset lääkärit suosittelee painonpudottamista, toiset sanoo, että just nyt ei kannata. Toisen ivf-hoidon tehneen lääkärin suosituksesta aloitin painon pudottamisen. Tavoitteena on vähintään 5kg ennen maaliskuuta. Oma tavoitteeni on noin 10kg. Painan nyt 89kg. Miten teillä muilla on käynyt? Onko laihduttaminen tuonut plussan? Haluaisin toki muutenkin laihtua, ja pudotin muutama vuosi sitten 17kg, joista on tullut puolet takaisin. Pitkällä tähtäimellä haluan normaalipainoiseksi. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten muilla ylipainoisilla laihduttaminen on vaikuttanut :)

4

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maarutti74

Vastauksia?

• Lupu83

Mulla on samanlainen tilanne että painoa pitäisi pudottaa. Ärsyttää joka kerta kuulla ylipainosta ja vielä se, etten saa niskasta itseä kiinni. Kyllä mulle on jokainen lääkäri asiasta puhunut.

• Jepujee-31

Mä pudotin ennen hoitoja painoani 30 kiloa. Hoitoihin mennessä olin edelleen lievästi ylipainoinen (bmi 28), mutta terveyteni oli jo aivan eri luokkaa kuin reilut puoli vuotta aiemmin. Toinen hoitokerta tuotti toivotun tuloksen ja viereisessä sängyssä tuhisee maailman ihanin nelikuinen pikkupoika :)

• varovaisentoiveikas

Pääsemme lähtemään hoitoihin aikaisintaan vuoden päästä ja nyt on aikaa säästää rahaa yksityistä varten ja mikä tärkeintä; nyt on hirmuinen painonpudotusurakka päällä! BMI:ni on 38,5 ja suosittelevat BMI:ksi korkeintaan 35,0 mutta tarkoitus on kyllä laihduttaa enemmän. Painan nyt siis 114kg ja 90kg:oon tähdätään. Saas nähdä mitä klinikalla siihen sanotaan, riittäkö se vai ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1516
    2. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      223
      1146
    3. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1146
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      247
      958
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      949
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      930
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      913
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      839
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      757
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      31
      723
    Aihe