Mistähän tää johtuu että vuodesta toiseen pystyy vaikeisssakin taloustilanteissa myymään pakettia ulos ja pärjäämään?
Osaavat ilmeisesti ottaa kovan voiton välistä, vai mistä lie johtuu.
Yllättävän vähän täällä palstalla valitetaankaan Jukka-talosta.
Kannattaako hankkia vai tekiskö pitkästä tavarasta halvemmalla....?
Jukka-talo porskuttaa, monilla muilla ongelmia...
52
8210
Vastaukset
- no jaa
Itse en asu Jukassa, mutta kuullut olen parilta kaverilta jotka rakensivat Jukan Ouluun. Toisella kaverilla pystytys meni pahasti pieleen. Kun runko oli pystyssä, oli talo ihan kierossa monesta kohtaa. No Jukan säheltäjät yrittivät tunkata ja oikaista taloa, mutta eipä se niin vain onnistu enää siinä vaiheessa.
Toisella kaverilla kun käytiin kyläilemässä, niin melkein jokaisessa huoneessa oli seinissä isoja halkeamia. Miten voi elementtirakenne noin paljon liikkua ? Selväähän se on, että puutalo elää aina vähän. Mutta vähän tuntuu olevan suhteellinen käsite. Ihan samoin kuin volkkarin ja nissanin automalleissa sallitaan 2 litran öljyn kulutus 10 000 kilometriä kohden (ihan normaalia).
Kummatkaan eivät ole tyytyväisiä Jukkaan. Enempää ei minulla ole kokemuksia, mutta jos joku haukkuu elämän suurinta investointiaan niin uskottavahan se on.- Jokeri
Taas näitä kaverin kaveri juttuja, niitä näyttää riittävän!
- muuan alan miäs
Ei oo hääviä Jukallakaan, ku kattoo viime vuosijen tuloskehitystä. Eli puhheet isoista voitoista on lähinnä naurattavia. Jukka on pitkään toiminut ja maltilla rakennettu eli tase kestää pari huonoakin vuotta. Hinta-laatu-suhe ilimeisesti jotakuinki kohallaan, kun kauppa kerran käy - takapakkia tosin heitilläkin tullu viime vuosina. Ihan siis tavallisen pikkunätti talopakettipuluju kysseessä...
- Jukka sen olla pitää
Jukka hoitaa hommat niinku pitää. Vaihdoin itse luojan kiitos Omatalon viimetingassa Jukkaan, kun tajusin Omatalon surkean tilanteen ja huonon asiakaspalvelun. Jukka talon toimitus on pelannut ilman minkäänlaista vastoinkäymisiä ja olenkin itseäni kiitellyt monta kertaa kaukoviisaudesta, joka auttoi meidän perhettä väistämään muita palstoja täyttävän Omatalokärsimyksen.
- dream on
Jukka sen olla pitää kirjoitti:
Jukka hoitaa hommat niinku pitää. Vaihdoin itse luojan kiitos Omatalon viimetingassa Jukkaan, kun tajusin Omatalon surkean tilanteen ja huonon asiakaspalvelun. Jukka talon toimitus on pelannut ilman minkäänlaista vastoinkäymisiä ja olenkin itseäni kiitellyt monta kertaa kaukoviisaudesta, joka auttoi meidän perhettä väistämään muita palstoja täyttävän Omatalokärsimyksen.
Ja sitten heräsin ja huomasin olevani samassa kuppasessa vuokra yksiössä
- Tosi petetty
Me ei ymmärretty ja nyt tätä vänkäämistä sitten on riittänyt.
- ei kiitos
Kun peli menetetty ostan Jukan sippitalon ja viritän itsemurhaköyden velkoineni ..
- pettynyt3
Rakensimme viimekesänä jukkatalon ja en kyllä suositella voi muille. Tehtaan yhteydenpito oli ala-arvoista ja tavaran toimitus ei ollut sopimuksen mukainen. Perus lesta toimintaa eli epiksiä kusetetaan.
- Jokeri
Sanonpa minäkin. Meille tehtiin ensimmäinen Jukka vuonna1979 Jorma Uotista lainatakseni " ei huono". Aikanaan myytiin ja rakennettiin Jokeritalo nyt sekin taitaa olla samaa kuin Jukkatalot. Hyviä ovat!
- Eriuskoinen
Jokeri kirjoitti:
Sanonpa minäkin. Meille tehtiin ensimmäinen Jukka vuonna1979 Jorma Uotista lainatakseni " ei huono". Aikanaan myytiin ja rakennettiin Jokeritalo nyt sekin taitaa olla samaa kuin Jukkatalot. Hyviä ovat!
En tiiä, voiko pitää paikkaansa, mutta kun tutkitaan näitä talopakettifirmoja, niin kaikkia sanotaan lestadiolaisiksi... Onko ne? Isien on ollu pakko opetella itte rakentaan, kun pentuja on 15...? Ei kai ne asentajat sentään kaikki lestadiolaisia oo, muuten kaikki lestadiolaiset olis kirvesmiehiä.... Onkohan se hyvä vai huono asia, että ovat lestadiolaisia...yritääkö ne olla rehellisiä?
- juupelistaas
ALARM: ***MAINOS***
- Tyytyväinen asiakas!
Höpön löpön!
- hipsterit
Tyytyväinen asiakas! kirjoitti:
Höpön löpön!
jukkatalo "key in pocket" hintaan 135 donaria, nams! ja pesuhuoneet on kunnon kipsilevystä eikä mistääm vettäimevästä pesusienitiilestä!
- terkkuja
hipsterit kirjoitti:
jukkatalo "key in pocket" hintaan 135 donaria, nams! ja pesuhuoneet on kunnon kipsilevystä eikä mistääm vettäimevästä pesusienitiilestä!
totta! jalkaankin sairaalassa valetaan kipsi eikä betoni :) paaljo parempi myös pesutiloissa ja v2014 jälkeen ei kiveä enään saa pesutiloihin laittaakaan rak.määräyksien mukaan enään.
- juuri näin
terkkuja kirjoitti:
totta! jalkaankin sairaalassa valetaan kipsi eikä betoni :) paaljo parempi myös pesutiloissa ja v2014 jälkeen ei kiveä enään saa pesutiloihin laittaakaan rak.määräyksien mukaan enään.
Onhan se homeinen kipsi paljon kätevämpi 5-10 vuoden perästä myös purkaa ja samalla se rossipohjainen talo.
Toisaalta tuollaisia 135 000 donaa maksavia taloja voi rakentaa kolme kun verrataan oikeasti kunnolla paikalle rakennettuun taloon jossa on maanvarainen laattia ja pesutiloissa kunnon kiviseinät.
Nuo Jukkiksen halpistalot on vähänniinku ikean huonekalut. Halapoja ja hirmukäteviä, mutta ei kestä. - että näinkin
juuri näin kirjoitti:
Onhan se homeinen kipsi paljon kätevämpi 5-10 vuoden perästä myös purkaa ja samalla se rossipohjainen talo.
Toisaalta tuollaisia 135 000 donaa maksavia taloja voi rakentaa kolme kun verrataan oikeasti kunnolla paikalle rakennettuun taloon jossa on maanvarainen laattia ja pesutiloissa kunnon kiviseinät.
Nuo Jukkiksen halpistalot on vähänniinku ikean huonekalut. Halapoja ja hirmukäteviä, mutta ei kestä.ja lehmät lentää kivimiehellä kun makso PIKKUSEN liikaa kiveksistä:=)
- nnnnnnn
Eikös siinä jukkatalossa ole maanvaraista laattaa?
Itseäni kiinnostaa myös tuollaiset edulliset valmis ratkaisut, onko jukalla nyt hinta/materiaali suhde kohdallaan/paras noissa optioissa?- ostettu
maanvarainen laatta on, paketti sisältää uunin(vesikiertoinen uuni) piipun ns avaimetkäteen nyt kokoluokkaa 82m2 hintaan 124 000e, eli tulee jopa halvemmaksi kuin älväri ja on todellakin valmistalojen kärkipäätä. tutustu paikkakuntasi jukkatallon. meidän projekti valmistui 6kk:dessa ja säältä suojaan alle viikossa oli.
- nimetön,.
ostettu kirjoitti:
maanvarainen laatta on, paketti sisältää uunin(vesikiertoinen uuni) piipun ns avaimetkäteen nyt kokoluokkaa 82m2 hintaan 124 000e, eli tulee jopa halvemmaksi kuin älväri ja on todellakin valmistalojen kärkipäätä. tutustu paikkakuntasi jukkatallon. meidän projekti valmistui 6kk:dessa ja säältä suojaan alle viikossa oli.
Saikos jukkaa myös rossina?
- Anonyymi
nimetön,. kirjoitti:
Saikos jukkaa myös rossina?
Jukka Rossi en tunne
- Jukka rules
Osta valmis Jukka menetä yö unesi ja hermot....Rupeaa olemaan kokemusta asiasta....
- prööt:)
ostettu montavuot sitten jukkistalo ja nukuttanut hyvin, voitko hiukan perustella väitettäsi vai jääkö typerä kommenttisi aivopieruksi? :=)
- Jukka4567
Pröö...et ole ostanut valmis Jukkaa.?Viime vuonna myytiin ekat..Eipä ole tainnut sujua ihan putkeen.
- gastello
no mikä valmisjukassa on vikana? vai onko nämä näitä kastellin miehiä... :=) ps jukkistalo vuodesta 09
- Jukka rules
Toinen Jukka talo rakenteilla 10 vuoden sisällä ja hyvin menee. Jukka on paras ja toimittaa laatua sovitulla aikataululla. Sellaiset talotoimittajat ovat nykyään harvassa.
- Ostettu on
Valmis Jukkaan tyytyväinen!
- vapaarakentaja
Jukka-talo tilattuna, maksetaan ny sitte ittet kipiäksi.
Ei vaan millään jaksa alkaa keikkua kattotuolien päällä ja pystytolppia sahailla.
Aikaa ja vaivaa säästyy, mutta rahaa tietty palaa ennemin.
Jukka-talo on ainakin 5-viimeistä vuotta tehnyt voitollista tulosta, mutta viimeiset 3-vuotta vain muutamia kymmeniä tuhansia.
Parhaat ja raharikkaat vuodet on takanapäin, mut kuka tietää tulevaa...
Eli ei liene mistään todella kovasta voittoriistosta kyse??
Saa nähdä alkaako noi Aitotalo yms. muut apumerkit myymään paremmin, niistähän saa Bonustakin... :) - 9+4
vapaarakentaja kirjoitti:
Jukka-talo tilattuna, maksetaan ny sitte ittet kipiäksi.
Ei vaan millään jaksa alkaa keikkua kattotuolien päällä ja pystytolppia sahailla.
Aikaa ja vaivaa säästyy, mutta rahaa tietty palaa ennemin.
Jukka-talo on ainakin 5-viimeistä vuotta tehnyt voitollista tulosta, mutta viimeiset 3-vuotta vain muutamia kymmeniä tuhansia.
Parhaat ja raharikkaat vuodet on takanapäin, mut kuka tietää tulevaa...
Eli ei liene mistään todella kovasta voittoriistosta kyse??
Saa nähdä alkaako noi Aitotalo yms. muut apumerkit myymään paremmin, niistähän saa Bonustakin... :)Oliko Jukassa lastulevyä seinissä ja telttakangas tuulensuojana, vai muistanko ihan väärin?
- 33koti
9+4 kirjoitti:
Oliko Jukassa lastulevyä seinissä ja telttakangas tuulensuojana, vai muistanko ihan väärin?
kipsi sisäpinnalla ja tuulensuoja kipsi laudanalla, semmonen vihreä käsitelty jollaki myrkyllä
- kermitti
Mikäs jukka-mainos tämä nyt on?? Myyhän esim. design-talokin isolla volyymilla, ainakin kotisivujen perusteella, ja muutama muu
Jep. Mainokselta haisee, mutta tässä vähän faktaa siitä, kuka milläkin lailla porskuttaa. Suomi Rakentaa -tietojen mukaan kymmenen suurinta talopakettifirmaa ja julkisten tilinpäätöstietojen liikevoittoprosentit 2011:
1) Kastelli 11,7 %
2) Omatalo ???? (ei tietenkään tietoa tästä uudesta omatalosta vuodelta 2011)
3) Jukka -7,00 %
4) Design 14,10 %
5) Kannus -4,00 %
6) Lammi 0,70 % (koko betoniyritys 9,90 %)
7) Älvsby 5,40 %
8) Jetta 4,70 %
9) Lappli 9,30 %
10) Herrala ???? (koko yritys 3,00 %)
Eli taisi avauksessa olla kyse sarkastisesta huumorista, kun puhuttiin porskuttamisesta - minä sanoisin tuota tulosta enempi rämpimiseksi.- Tyytyväinen duunari
rauno_kangas kirjoitti:
Jep. Mainokselta haisee, mutta tässä vähän faktaa siitä, kuka milläkin lailla porskuttaa. Suomi Rakentaa -tietojen mukaan kymmenen suurinta talopakettifirmaa ja julkisten tilinpäätöstietojen liikevoittoprosentit 2011:
1) Kastelli 11,7 %
3) Jukka -7,00 %
4) Design 14,10 %
5) Kannus -4,00 %
7) Älvsby 5,40 %
8) Jetta 4,70 %
9) Lappli 9,30 %
Eli taisi avauksessa olla kyse sarkastisesta huumorista, kun puhuttiin porskuttamisesta - minä sanoisin tuota tulosta enempi rämpimiseksi.Jäävi sanoon mut esim. Kannus jossa oon töissä laman aikana osti ja investoi muuttovalmistehtaaseen Oravaisten tehtaaseen yli 5 miljoonaa euroa. Moni muu firma pisti rahat taskuun osinkoina omistajille eikä kehittäny bisnestään. Tyytyväinen firmas jolla tulevaisuutta eikä omistajat niin rahanahneita..
- en ainakaan
rauno_kangas kirjoitti:
1) Kastelli 11,7 %
3) Jukka -7,00 %
4) Design 14,10 %
5) Kannus -4,00 %
7) Älvsby 5,40 %
8) Jetta 4,70 %
9) Lappli 9,30 %
Eli taisi avauksessa olla kyse sarkastisesta huumorista, kun puhuttiin porskuttamisesta - minä sanoisin tuota tulosta enempi rämpimiseksi.Aika montaa lessufirmaa....
- Työtön Jukalta
Maakuntalehtien mukaan Jukka-talot on tehnyt tappiota ja lomauttanut paljon ihmisiä. En ihmettele kun ovat jääneet siihen vanhaan vaikutelmaan että ihmisiä kusettamalla jollain laatikolla tekisi rahaa. Palvelevat ja laadukkaammat talot ovat kiilanneet ohi, Jukkaa ostavat lähinnä lestadiolaiset uskonsyistä vaikka parempaa ja halvemmalla saisi muualtakin ..
- hukkatalo
Ei tosiaan kannata sekaantua jukka-taloon. Heikkolaatuista tavaraa toimittavat. Puutavaraliikkeistä ei myynnistä löydy yhtä oksaista ja heikkoa tavaraa, mitä jukkatalolta tulee, Talonn porukka ei hoida reklamaatioita muuta kuin selittelemällä ummet ja lammet.
- ajJÄjsäZJ
Tämän takia en lestadiolaistaloa osta. Pahempia kuin liivijengit.
http://blogit.iltalehti.fi/teuvo-peltoniemi/2011/05/19/insesti-jo-vuosikymmenia-sitten-lestadiolaisten-yhteinen-salaisuus-2/
http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=5289
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9042003
- Ei käy kauppa
Joo ei hyvin mene. Tällä vuodella jos ei kauppa rupea kulkemaan pakkolomaa pukkaa jo elokuusta. SIinähän käydään tavallaan kesätöissä ja talvet lämmitellään uunia.
- miksa4
Täällä ei moni ymmärrä näiden yritysten liiketoiminnasta juuri mitään. Siihen vaikuttaa viime vuosina aivan oleellisesti esim. se, onko aikojen (=hintojen) muuttuessa jouduttu tekemään jo myytyjä taloja tappiolla yms. asiat, joista tosiaan on turhaa tällä palstalla arvailla - niiden suhde laatuun on vähän niin kuin ennustaisi säätä sammakoista. Parempi olisi vertailla jonkun paljon rakentaneen kokemuksia, mutta niitä ei taida edellä olla.. Itse olen sitä mieltä, että elementtirakentaminen kannattaa, jos haluaa säästää aikaa ja vaikkapa aviolittioa, mutta toisille tietysti lähes kaiken tekeminen (ja joskus munaaminen) itse on se paras vaihtoehto.
- jukkarakentaja1997
Jukkatalossa asuttu tyytyväisenä 15 vuotta. Turha tänne on niitten kommentoida, jotka eivät itse ole rakentaneet !
Ainakin siihen aikaan kun rakensin, tavaraa tuli riittävästi, jäi vielä pirusti puutavaraa yli.
Mulla oli vähän erikoisempi suunnitelma, niin Jukka talon asentajat rakensivat yläkerran pitkästä tavarasta ( 2 viikkoa ja 2 päivää, niin oli säältä suojassa)
176/ 252 m3, joten vähän isompi Jukkatalo- liian pieniä tiloja
Ainoa miinus niin Jukassa kuin muissakin valmistaloissa, pienet huoneet. Tosin Jukassa sai ilmeisesti piirtää talon vaikka itse, mutta siis minun mielestä tupakeittiö pitää olla väh. 50m2, makuuhuoneiden 15m2 ja saunan vähintäänkin 5m2.
- asggsadga
liian pieniä tiloja kirjoitti:
Ainoa miinus niin Jukassa kuin muissakin valmistaloissa, pienet huoneet. Tosin Jukassa sai ilmeisesti piirtää talon vaikka itse, mutta siis minun mielestä tupakeittiö pitää olla väh. 50m2, makuuhuoneiden 15m2 ja saunan vähintäänkin 5m2.
Lisäisin listaan todella rumat talot ja huonosti suunnitellut huonejärjestykset.
- Jukkafani
Olen todella ollut tyytyväinen Jukka taloon, suosittelen.
- Kerrankusetettu
Älä saatana osta lessujen homepaskaa saat ikinä. jos haluat turvallisen ja laadukkaan asunnon
- antilesta
Lessufirmat on lessufirmoja ja niillä on aina jokin kusetus menossa. Honkarakenne on tiettävästi ainut ei lestaadiolainen firma joten kannattaa kysellä ensin sieltä. Itse asun 1800 luvun alkupuoliskolla tehdyssä maalaistalossa jossa on helevetinmoiset tulisujat joten home ja kosteusvaurioista ei ole tietoakaan.
- hihiihhiihhh
eikä ylilämmöstä :=)
- Anonyymi
Jukkataloilla todella paljon ongelmia.ei oteta vastuuta virheistä.eikä haluta hyvittää.ikkunat ja ovet asenettu väärin suuria lämpövuotoja.lastenhuoneissa.ei voi todellakaan suositella kenellekkään.onko apinalauma ollut pystyttämässä.ainakin 5 eri porukkaa
- Anonyymi
Ongelmia näkyy olevan muillakin:
https://ainoakotini.blogspot.com/ - Anonyymi
Olen tässä vuoden päivät odottanut jo korjaustoimia. Ei ole näköpiirissä. Messuilla ja somessa menee mukavasti.. Toimitusjohtajaa haettu, edellinen sai joulun alla kenkää. Pari kierrosta yt:tä takana ja kaikki ketkä voisivat reklamaatioihin vastata on potkittu pois. Vastaava sanoi, että ei ole koskaan nähnyt näin epäpätevää porukkaa. Odotan, että julkistetaan vuoden 2022 tilinpäätös. Oma epäily on, että on menossa nurin. Onneksi on rahaa sisällä ja osaan teetättää korjaukset muualla tarvittaessa. Ikävämpi niille, jotka ovat kaikki maksueränsä maksaneet ja työt jääneet kesken
- Anonyymi
Juu
- Anonyymi
Jukka-talo konkurssiin, kertoo uutinen tänään. Että se siitä porskuttamisesta sitten.
- Anonyymi
Jee
- Anonyymi
esimerkillisen hyvä vedätysaloitus !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783