Mistä kunnon sadeasu?

Lits ja lots vaan

Olen kurkkuanimyöten täynnä viimekesän sateista ja haluaisin löytää sellaisen sadeasun joka on todella hyvä ja pitää sateen loitolla, onko sellaisia edes myynnissä? Oikeastaan se pitäisi olla täysin kokoasu, eli sellainen mihin saappaatkin jää sisäpuolelle sateesta turvaan. Ei auta vaikka kuinka olis sadehousut yms vesi tuppaa kulkemaan lopulta pitkin saappaiden varsia kenkään? Ja hanskat ei auta oli ne sitten hihojen sisällä tai päällä? Rakennanko jonku läpinäkyvän muovikuplan pyörän päälle vai mitä teen?

3

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Olen ajanut vesisateessa todella paljon.

Laadukas ajotakki kestää kyllä sadetta uskomattoman hyvin, houstukin ainakin uutena. Sen sijaan kengät ja hanskat eivät sadetta kestä kovinkaan montaa tuntia lupauksista huolimatta. Itse käytän kenkien ja hanskojen sadehuppuja, ainut keino pitää kädet ja jalat kuivana.

Sadehuput hihojen sisään samoin kenkien huput pulttujen sisään ja kohtuu hyvin ovat toimineet.

Aikaisemmin käytin sadeasua, mutta kyllästyin sen pukemiseen ja käytössä hiostamiseen. Nykyinen ajotakkini ei sadeasua kaipaa. Haalaraimallin sadeasu lienee ainut kunnollinen sadeasu, jos sellaista haluaa käyttää.

• Hölynpölyä toope

Kengät ja hanskat kestää ihan samalla tavalla sadetta jos vain ajtellaan miten päin ne sateella puetaan,lahkeet kengän päälle ja hanskojen varret hihojen alle. Laatu ratkaisee.

• fj12001

Kaksiosainen ajoasukin pitää kyllä veden. Pitää vain olla tarpeeksi limittäin. Eli kannattaa kokeilla ajopuku päällä että on riittävän iso mutta ei kuitenkaan mikään teltta. Gore-tex kenkä pitää kyllä veden ainakin viimekesän perusteella. Varmaan jokaisen materiaalin vedenpitävyys heikkenee käytön myötä mutta onhan niitä erillisiä suojia. Hyvälaatuisella (kalliilla) ajopuvulla pärjää pitkälle ilman sadepukuakin. Itsekin puen jos on varmasti tiedossa pitempi sadejakso mutta pienet kuurot ei haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2191
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      99
      2191
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      48
      2033
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1517
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1462
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1376
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1356
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1141
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1056
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1006
    Aihe