Kun kaverini soittaa minulle Ruotsista (taikka ulkomailta mistä tahansa) sikäläisellä (ulkomaisella) liittymällänsä, maksanko minä (puhelun vastaanottajana) Suomessa osan puhelusta, ns. vastaanottomaksun? Jos maksan, onko hinta kiinteä vai minuuttimääreinen tms?
Vastaanottomaksu?
5
3806
Vastaukset
Et maksa, Suomessa ollessasi puheluiden/viestien vastaanotto on maksutonta, kaikilla suomalaisilla operaattoreilla :)
Tero@SoneraPartio- dna-lainen
Kiitos. Olen näköjään sitten sekoittanut kaksi asiaa.
Maksutonta minulle on siis vastata Suomessa ollessani ulkomailta tulevaan puheluun (kun käytän suomalaista liittymääni), mutta maksullista (?) vastaaminen on minulle silloin, jos itse ulkomailla ollessani vastaan (suomalaisella) liittymälläni Suomesta tulevaan puheluun.
Olen kuullut "Vastaanottomaksusta", ja se siis tarkoittaa tuota maksua, jos ulkomailla vastaan minulle Suomesta tulevaan puheluun. Näinkö? Ja kullakin operaattorilla on sitten omat hintansa tälle "vastaanottomaksulle? Olen lisäksi kuullut, että puhelu tällaisissa tapauksissa koituu vastaajalle jopa kalliimmaksi kuin soittajalle. Onko näin? dna-lainen kirjoitti:
Kiitos. Olen näköjään sitten sekoittanut kaksi asiaa.
Maksutonta minulle on siis vastata Suomessa ollessani ulkomailta tulevaan puheluun (kun käytän suomalaista liittymääni), mutta maksullista (?) vastaaminen on minulle silloin, jos itse ulkomailla ollessani vastaan (suomalaisella) liittymälläni Suomesta tulevaan puheluun.
Olen kuullut "Vastaanottomaksusta", ja se siis tarkoittaa tuota maksua, jos ulkomailla vastaan minulle Suomesta tulevaan puheluun. Näinkö? Ja kullakin operaattorilla on sitten omat hintansa tälle "vastaanottomaksulle? Olen lisäksi kuullut, että puhelu tällaisissa tapauksissa koituu vastaajalle jopa kalliimmaksi kuin soittajalle. Onko näin?Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.
Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.
Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000
Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)
Tero@SoneraPartio- dna-lainen
sonerapartio kirjoitti:
Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.
Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.
Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000
Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)
Tero@SoneraPartioKiitos partioinnista, hyvää palvelua Soneralta!
Kiitos hyvän ja rauhallisen uuden vuoden toivotuksesta, samanmoiset toivotukset sinulle. Jumalan siunaamaa vuotta 2013 sinulle ja perhekunnallesi ja myös Soneralle. - Anonyymi
sonerapartio kirjoitti:
Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.
Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.
Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000
Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)
Tero@SoneraPartioEi ole kalliimpaa EU alueella. Eli ei pidä paikkaansa tuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514