Vastaanottomaksu?

dna-lainen

Kun kaverini soittaa minulle Ruotsista (taikka ulkomailta mistä tahansa) sikäläisellä (ulkomaisella) liittymällänsä, maksanko minä (puhelun vastaanottajana) Suomessa osan puhelusta, ns. vastaanottomaksun? Jos maksan, onko hinta kiinteä vai minuuttimääreinen tms?

5

3702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et maksa, Suomessa ollessasi puheluiden/viestien vastaanotto on maksutonta, kaikilla suomalaisilla operaattoreilla :)

Tero@SoneraPartio

• dna-lainen

Kiitos. Olen näköjään sitten sekoittanut kaksi asiaa.

Maksutonta minulle on siis vastata Suomessa ollessani ulkomailta tulevaan puheluun (kun käytän suomalaista liittymääni), mutta maksullista (?) vastaaminen on minulle silloin, jos itse ulkomailla ollessani vastaan (suomalaisella) liittymälläni Suomesta tulevaan puheluun.

Olen kuullut "Vastaanottomaksusta", ja se siis tarkoittaa tuota maksua, jos ulkomailla vastaan minulle Suomesta tulevaan puheluun. Näinkö? Ja kullakin operaattorilla on sitten omat hintansa tälle "vastaanottomaksulle? Olen lisäksi kuullut, että puhelu tällaisissa tapauksissa koituu vastaajalle jopa kalliimmaksi kuin soittajalle. Onko näin?

• dna-lainen kirjoitti:

Kiitos. Olen näköjään sitten sekoittanut kaksi asiaa.

Maksutonta minulle on siis vastata Suomessa ollessani ulkomailta tulevaan puheluun (kun käytän suomalaista liittymääni), mutta maksullista (?) vastaaminen on minulle silloin, jos itse ulkomailla ollessani vastaan (suomalaisella) liittymälläni Suomesta tulevaan puheluun.

Olen kuullut "Vastaanottomaksusta", ja se siis tarkoittaa tuota maksua, jos ulkomailla vastaan minulle Suomesta tulevaan puheluun. Näinkö? Ja kullakin operaattorilla on sitten omat hintansa tälle "vastaanottomaksulle? Olen lisäksi kuullut, että puhelu tällaisissa tapauksissa koituu vastaajalle jopa kalliimmaksi kuin soittajalle. Onko näin?

Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.

Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.

Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000

Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)

Tero@SoneraPartio

• dna-lainen
        sonerapartio kirjoitti:

Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.

Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.

Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000

Tero@SoneraPartio

Kiitos partioinnista, hyvää palvelua Soneralta!

Kiitos hyvän ja rauhallisen uuden vuoden toivotuksesta, samanmoiset toivotukset sinulle. Jumalan siunaamaa vuotta 2013 sinulle ja perhekunnallesi ja myös Soneralle.

• Anonyymi
        sonerapartio kirjoitti:

Tero@SoneraPartio

Ei ole kalliimpaa EU alueella. Eli ei pidä paikkaansa tuo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      147
      5712
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      82
      3246
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      89
      1715
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      123
      1153
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1094
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      55
      982
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      77
      981
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      944
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      845
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe