Vastaanottomaksu?

dna-lainen

Kun kaverini soittaa minulle Ruotsista (taikka ulkomailta mistä tahansa) sikäläisellä (ulkomaisella) liittymällänsä, maksanko minä (puhelun vastaanottajana) Suomessa osan puhelusta, ns. vastaanottomaksun? Jos maksan, onko hinta kiinteä vai minuuttimääreinen tms?

5

3806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et maksa, Suomessa ollessasi puheluiden/viestien vastaanotto on maksutonta, kaikilla suomalaisilla operaattoreilla :)

      Tero@SoneraPartio

      • dna-lainen

        Kiitos. Olen näköjään sitten sekoittanut kaksi asiaa.

        Maksutonta minulle on siis vastata Suomessa ollessani ulkomailta tulevaan puheluun (kun käytän suomalaista liittymääni), mutta maksullista (?) vastaaminen on minulle silloin, jos itse ulkomailla ollessani vastaan (suomalaisella) liittymälläni Suomesta tulevaan puheluun.

        Olen kuullut "Vastaanottomaksusta", ja se siis tarkoittaa tuota maksua, jos ulkomailla vastaan minulle Suomesta tulevaan puheluun. Näinkö? Ja kullakin operaattorilla on sitten omat hintansa tälle "vastaanottomaksulle? Olen lisäksi kuullut, että puhelu tällaisissa tapauksissa koituu vastaajalle jopa kalliimmaksi kuin soittajalle. Onko näin?


      • dna-lainen kirjoitti:

        Kiitos. Olen näköjään sitten sekoittanut kaksi asiaa.

        Maksutonta minulle on siis vastata Suomessa ollessani ulkomailta tulevaan puheluun (kun käytän suomalaista liittymääni), mutta maksullista (?) vastaaminen on minulle silloin, jos itse ulkomailla ollessani vastaan (suomalaisella) liittymälläni Suomesta tulevaan puheluun.

        Olen kuullut "Vastaanottomaksusta", ja se siis tarkoittaa tuota maksua, jos ulkomailla vastaan minulle Suomesta tulevaan puheluun. Näinkö? Ja kullakin operaattorilla on sitten omat hintansa tälle "vastaanottomaksulle? Olen lisäksi kuullut, että puhelu tällaisissa tapauksissa koituu vastaajalle jopa kalliimmaksi kuin soittajalle. Onko näin?

        Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.

        Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.

        Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000

        Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)

        Tero@SoneraPartio


      • dna-lainen
        sonerapartio kirjoitti:

        Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.

        Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.

        Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000

        Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)

        Tero@SoneraPartio

        Kiitos partioinnista, hyvää palvelua Soneralta!

        Kiitos hyvän ja rauhallisen uuden vuoden toivotuksesta, samanmoiset toivotukset sinulle. Jumalan siunaamaa vuotta 2013 sinulle ja perhekunnallesi ja myös Soneralle.


      • Anonyymi
        sonerapartio kirjoitti:

        Juuri näin, vastaanottomaksu tarkoittaa nimenomaan maksua joka muodostuu kun vastaat puheluun ollessasi ulkomailla. Riippumatta siitä, tuleeko puhelu Suomesta tai vaikka siitä maasta josta olet, kun vastaat puheluun ulkomailla ylipäänsäkään siitä muodostuu ko puhelulle vastaanottomaksu.

        Ja kuten kirjoitit niin vastaanottomaksu on operaattorikohtainen, ja pääsääntö on että puheluun vastaaminen ulkomailla on tosiaan kalliimpaa kuin että sinne soittaisi täältä Suomesta.

        Poikkeuksiakin on, markkinoilla on jo liittymiä joilla voi soitella/viestitellä pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa www.sonera.fi/puhelin ja liittyma/liittymat/sopiva matkoilla?cmpid=20000

        Hyvää ja rauhallista uutta vuotta :)

        Tero@SoneraPartio

        Ei ole kalliimpaa EU alueella. Eli ei pidä paikkaansa tuo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe