Elikkä erosin tyttöystäväni kanssa viime viikonloppuna ja sen jälkeen on ollu kauheen paha olla ikävä vaivaa...:S Harmittaa sekin,että erosimme riidoissa. Haluaisin unohtaa hänet mutta toisaalta haluaisin ajatella häntä kovasti. En tiedä mitä teen,ajattelin usein että hän on minulle se oikea,mutta ei.Taas jouduin pettymään..Olimme yhdessä yli vuoden ja rakastin häntä niin. Tuska on suuri kun tiedän etten voi saada häntä enää koskaan..:( En tiedä,miten tulen ikinä selviämään tuosta...
Miten selvitä erosta?
56
747
Vastaukset
- justtrynahelp:)
Erosin ite syksyllä, ja voin kertoo vähän vinkkejä (huom. oman kokemukseni perusteella, ei sisällä psykologista faktaa :D )
1. Suhteesta ja eron syistä puhuminen vaikka kaverin kanssa. Ei välttämättä tarvii kaverille yksityiskohtia vuodattaa, mut kunhan saa vähän käytyy läpi asioita jonkun ulkopuolisen kaa. Se autto ainaki mua kertoo suhteesta ääneen jollekki, joka kuunteli. Eli puhu, puhu ja puhu!
2. Ajan viettäminen kavereiden ja perheen kanssa. Ei tarvii koko ajan siitä suhteesta puhuu, mut kunhan on ihmisiä ympärillä ni ajatukset on vähän muualla ku eksässä ja entisessä suhteessa. Keksi myös itelles tekemistä, yritä välttää sellasia eioomitäätekemistä-tilanteita. Jos puuhaat jotain, et ajattele koko ajan sitä tyttöä, suhdetta ja eroa.
3. Klisee - tiedetään - mutta kuitenkin: aika parantaa haavat (tai ainaki vähän kuroo umpee :D ). Eron jälkeen saattaa ajatella, ettei koskaan pysty unohtamaan sitä ihmistä, jota luuli elämänsä kumppaniksi. Ettei koskaan pääse eteenpäin, ettei ikävä hellitä jne. Totuus kuitenkin on, että pimeä tunneli saattaa vaikuttaa tuhansien kilometrien pituiselta, mutta aina siellä tunnelin päässä on valoa.
4. Ajatus siitä, että kaikelle on tarkotuksensa. Myönnetään, kulunut on tääki, mutta mulla ainaki auttoi. Tulevaisuudessa tapaat jonkun uuden, jonka kanssa olet onnellinen. Oot kuitenki vielä sen verran nuori (nimimerkkisi numeron takia oletan sinun olevan n. 19v), että sulla on paljon aikaa kohdata Se Oikea :) jossain vaiheessa sitä vaa ajattelee et damn, jos en ois eronnu ni en ois tavannu tätä upeeta ihmistä ja saanu ihastua.
5. Toi riidoissa eroominen on aika paha juttu. Jos ei sitä eksän kaa selvitä, ni saattaa mennä kauan ennen ku saat mielenrauhan ja lakkaat murehtimasta ja pohtimasta sitä suhdetta ja eroa. Jos sul ei oo mahollisuutta/halua selvittää ero eksän kanssa kasvotusten ilman riitaa (jos selvität ni anna pölyn eka laskeutua), mä sanoisin et kannattaa puhuu myös erotilanteesta jonkun luotettavan kaverin kanssa.
6. Ikävä on aina aluks ihan hirvee, varsinki noin suht pitkän suhteen jälkeen. Kuten jo totesinkin, aika parantaa haavat. Tuntuu et päivällä on kaikki hyvin, mut illalla ku on menossa nukkumaa ni kaikki ajatukset alkaa myllertää päässä. Silloin ainaki musta tuntu pahalta, kunnes aloin pääsemää asian yli. Ajatus sen eron lopullisuudesta on tuskallinen - tottakai. Vietit kuitenkin elämästäsi reilun vuoden kyseisen tytön kanssa.
Kuten alussa jo totesinkin, kaikki ns. vinkit on ihan oman kokemukseni perusteella, sillä en ole opiskellut erosta selviämistä tieteelliseltä kannalta kuitenkaan :D oon vielä nuori, joten pyydän anteeksi jos vinkkini tuntuvat jotenkin turhilta tai itsestäänselviltä. Ku luin sun viestin ja näin ettei tässä ollut yhtäkään vastausta, tunsin, että nyt on pakko edes yrittää auttaa.
Oon tosi pahoillani teiän erosta. Aina yhtä raskasta. Ota kuitenki teiän ero sellasena elämänkokemusasiana. Ku pääset tästä yli, niin olet taas yhen asteen vahvempi ihminen. Vastoinkäymisiä tulee vastaan elämässä aina silloin tällöin. Kunhan niistä selviytyy, ni huomaa että se, mikä ei tapa, vahvistaa.
Muista, ettei sulla oo mikää kiire mennä elämässä eteenpäin. Itke, jos itkettää. Huuda, jos siltä tuntuu (mut ota huomioo naapurit ja kanssaeläjät ja vältä yöaikaan karjumista). Ryve itsesäälissä, jos siltä tuntuu. Vuodata niin paljon kyyneleitä ku tuntuu. Jossain vaiheessa huomaat, että ajattelet iltaisin muutakin kun eksääsi ja suhdettanne, ja että kyyneleitä ei enää tuu.
Tiedän, että ku on just eronnu, ni viimenen asia jonka haluu kuulla on että sä vielä löydät sen oikean, koska eksä tuntuu siltä oikealta. Kuitenkin haluun sanoo et kaikesta huonosta seuraa AINA jotain hyvää.
Toivottavasti seuraat tätä keskustelua ja näät kaiken mitä sulle kirjotin ja mietit näitä asioita :)
Paljon voimia sulle, oota vaa, vuodella 2013 on paljon positiivisia asioita sun varalle :) HALI :)
T: Lukioikäinen tyttö (syksyllä päätty noin vuoden kestänyt suhde)- joonass93
Voiiii että kiitos tosi paljo kun autat!!!!:) Oikeesti toi merkkaa tosi paljo,että annoit mulle noin paljon vinkkejä!:) Ja joo,oon yrittän puhuu mun kavereille,mut ei niitä kiinnosta:S ku ei oo oikee sellast sydänystävää,joka vois auttaa mua...Ja sitte tosta ajasta,tiedän kyllä sen että aika parantaa haavat,mutta en ole päässyt täydellisesti yli edellisestäkään tyttöystävästäni,vaan ikävä on toisinaan vieläkin. Ylipääseminen on minulle se kaikkein suurin ongelma :( Mut vielä kerran kiitos ku autat:) ja joo ikää on 19v. Ja hali sullekki!!:))
joonass93 kirjoitti:
Voiiii että kiitos tosi paljo kun autat!!!!:) Oikeesti toi merkkaa tosi paljo,että annoit mulle noin paljon vinkkejä!:) Ja joo,oon yrittän puhuu mun kavereille,mut ei niitä kiinnosta:S ku ei oo oikee sellast sydänystävää,joka vois auttaa mua...Ja sitte tosta ajasta,tiedän kyllä sen että aika parantaa haavat,mutta en ole päässyt täydellisesti yli edellisestäkään tyttöystävästäni,vaan ikävä on toisinaan vieläkin. Ylipääseminen on minulle se kaikkein suurin ongelma :( Mut vielä kerran kiitos ku autat:) ja joo ikää on 19v. Ja hali sullekki!!:))
Oi ole hyvä vaan! :) Kunhan joku edes kuuntelee, ni se riittää, jos ei kaverit ni vaikka sisarukset jos sellasia löytyy :) Oon tosi onnellinen siitä, että se mitä kirjotin ja mitä oon itse kokenut, auttaa jotakuta muuta vaikeen ajan läpi. Kunhan edes yhtä ihmistä vähän lohdutin kaiken sen tuskan keskellä tekstilläni, niin oon onnellinen.
Ylipääseminen on ollu ongelma myös mulle. Jossain vaiheessa sitä huomaa miten ne vanhojen erojen surut ja tuskat on jotenki varastoitunu, ja tulee esiin just tuoreen eron jälkeen.
Kuten aikasemmin jo sanoin, oon ihan sanoinkuvaamattoman onnellinen siitä että tiiän että oon sua edes vähäsen auttanu mun tekstillä :)
Kaikesta huonosta seuraa aina jotain hyvää :) Hyvää talven jatkoa Joonas! :)
T: Lukioikäinen tyttö - joonass93
justtrynahelp:) kirjoitti:
Oi ole hyvä vaan! :) Kunhan joku edes kuuntelee, ni se riittää, jos ei kaverit ni vaikka sisarukset jos sellasia löytyy :) Oon tosi onnellinen siitä, että se mitä kirjotin ja mitä oon itse kokenut, auttaa jotakuta muuta vaikeen ajan läpi. Kunhan edes yhtä ihmistä vähän lohdutin kaiken sen tuskan keskellä tekstilläni, niin oon onnellinen.
Ylipääseminen on ollu ongelma myös mulle. Jossain vaiheessa sitä huomaa miten ne vanhojen erojen surut ja tuskat on jotenki varastoitunu, ja tulee esiin just tuoreen eron jälkeen.
Kuten aikasemmin jo sanoin, oon ihan sanoinkuvaamattoman onnellinen siitä että tiiän että oon sua edes vähäsen auttanu mun tekstillä :)
Kaikesta huonosta seuraa aina jotain hyvää :) Hyvää talven jatkoa Joonas! :)
T: Lukioikäinen tyttöArvostan oikeesti sua että edes yrität auttaa mua,sellaisia ihmisiä on harvassa :) Mutta tää koko juttu satuttaa mua joka hetki,en ymmärrä miten tästä voi selvitä!?! Voikun sydänsuruihin olisi lääkettä...Tää tuska on liian voimakas mulle,oon liian heikko :( Mutta kiitos sulle vielä kerran:) oot tosi kiltti ja huomaavainen,joten se poika joka haluaa eron sunkaltaisesta tytöstä on täysi IDIOOTTI!!! Voi kumpa sunkaltanen olis myös mun elämässä...
T: lukiopoika,joka on kateellinen sun ystäville,koska he saavat viettää sunkanssa aikaa :)) - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
Arvostan oikeesti sua että edes yrität auttaa mua,sellaisia ihmisiä on harvassa :) Mutta tää koko juttu satuttaa mua joka hetki,en ymmärrä miten tästä voi selvitä!?! Voikun sydänsuruihin olisi lääkettä...Tää tuska on liian voimakas mulle,oon liian heikko :( Mutta kiitos sulle vielä kerran:) oot tosi kiltti ja huomaavainen,joten se poika joka haluaa eron sunkaltaisesta tytöstä on täysi IDIOOTTI!!! Voi kumpa sunkaltanen olis myös mun elämässä...
T: lukiopoika,joka on kateellinen sun ystäville,koska he saavat viettää sunkanssa aikaa :))Voi ei, alko itkettää ku luin, miten hienosti sä kirjotit :')
Sun pitää nyt vaan uskoo siihen, että sä selviit. Se kipu ja tuska tuntuu ihan kauheelta, sitä luulee ettei koskaan pääse eteenpäin ja ettei selviä. Ajan kuluessa asiat helpottuu ja huomaa, miten voimakas ite on henkisesti, ja miten selvis niin vaikeesta asiasta.
Haluun vielä sanoa, miten sun sanat oikee lämmitti mun mieltä. Uskomatonta, että sun kaltaisia poikia/miehiä on vielä olemassa :) tuntuu että kaikki ovat nykyään niin pinnallisia ja tunteettomia, mutta todistit mut vääräksi sen suhteen :)
Kiitos Joonas sun hienoista sanoista, ja haluun vielä sulle sanoa et vaikutat ihan uskomattoman ihanalta pojalta. Se, joka sut tulevaisuudessa saa itelleen, on kyllä ehdottomasti maailman onnekkain ihminen :) ja usko mua, tän kaiken tuskan ja kivun jälkeen sä tajuut, että selviit ihan mistä vaan!! :)
Joka kerta ku luen ton viestin, hymy nousee väkisinkin huulille :) niin kohteliaita lauseita!
Muista, että oot ihan uskomattoman upea ihminen, jonka Se Oikea odottaa jossain sua :)
T: Lukioikäinen tyttö, jonka uskon poikiin juuri pelastit :) - joonass93
Voi ei, alko itkettää ku luin, miten hienosti sä kirjotit :')
Sun pitää nyt vaan uskoo siihen, että sä selviit. Se kipu ja tuska tuntuu ihan kauheelta, sitä luulee ettei koskaan pääse eteenpäin ja ettei selviä. Ajan kuluessa asiat helpottuu ja huomaa, miten voimakas ite on henkisesti, ja miten selvis niin vaikeesta asiasta.
Haluun vielä sanoa, miten sun sanat oikee lämmitti mun mieltä. Uskomatonta, että sun kaltaisia poikia/miehiä on vielä olemassa :) tuntuu että kaikki ovat nykyään niin pinnallisia ja tunteettomia, mutta todistit mut vääräksi sen suhteen :)
Kiitos Joonas sun hienoista sanoista, ja haluun vielä sulle sanoa et vaikutat ihan uskomattoman ihanalta pojalta. Se, joka sut tulevaisuudessa saa itelleen, on kyllä ehdottomasti maailman onnekkain ihminen :) ja usko mua, tän kaiken tuskan ja kivun jälkeen sä tajuut, että selviit ihan mistä vaan!! :)
Joka kerta ku luen ton viestin, hymy nousee väkisinkin huulille :) niin kohteliaita lauseita!
Muista, että oot ihan uskomattoman upea ihminen, jonka Se Oikea odottaa jossain sua :)
T: Lukioikäinen tyttö, jonka uskon poikiin juuri pelastit :)No kiva kulla jos minusta on iloo sulle,vaik sun avullahan mä yritän taistella eteenpäin elämässä :) On nii vaikee sanoinkuvailla miten saat mut hyvälle mielelle,pelkästään sillä että kirjotat mulle ja välität minusta :)Tässähän alkaa ihan itkemään ja ikävöimään enemmän sua kuin eksääni,vaikutat nii ihanalta hihih:) Sunkanssa on niiin mukava jutella,olo helpottuu aina kun kirjotat mulle. Voi ku asuisit täällä mun lähellä ni voisit auttaa enemmän..:))
T.Lukiopoika,joka kaipaa sunkaltasta tyttöä:)
PS.Mistä sunkaltasia tyttöjä löytyy? - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
No kiva kulla jos minusta on iloo sulle,vaik sun avullahan mä yritän taistella eteenpäin elämässä :) On nii vaikee sanoinkuvailla miten saat mut hyvälle mielelle,pelkästään sillä että kirjotat mulle ja välität minusta :)Tässähän alkaa ihan itkemään ja ikävöimään enemmän sua kuin eksääni,vaikutat nii ihanalta hihih:) Sunkanssa on niiin mukava jutella,olo helpottuu aina kun kirjotat mulle. Voi ku asuisit täällä mun lähellä ni voisit auttaa enemmän..:))
T.Lukiopoika,joka kaipaa sunkaltasta tyttöä:)
PS.Mistä sunkaltasia tyttöjä löytyy?Hih, mä oon ihan sanaton! Oon tosi onnelline siitä, että musta on ollu apua sulle, niinku sustaki on ollu mulle. Sä oot todistanu mulle, että sunlaisia poikia on vielä olemassa :) Haluun kiittää sua kaikista sun sanoista, ne saa mut joka kerta niin hyvälle tuulelle ku luen niitä :)
Pakko sanoa, että sun eksäs ei ihan tainnut tajuta, mitä menetti :) Itse en koskaan päästäisi menemään poikaa, joka on kohtelias, ystävällinen ja mukava ja joka puhuu tunteistaan (todella harvinaista nykyään). Tää oli kyllä sen tytön menetys, koska vaikutat niin ihanteelliselta seurustelukumppanilta!
Sulle on myös todella mukava jutella, ja sä osaat ihan uskomattoman hyvin pukea tunteesi sanoiksi:) Kiitos sun sanoista, sä vaikutat niin upealta ihmiseltä :)
Hih, sä tuut vielä löytämään jonkun, joka on oikeesti sunlaisen ihmisen arvonen. Älä tyydy vähempään, kyllä se rakkaus sun elämään astuu, kun sitä vähiten odotat mutta oot valmis taas rakastumaan :)
Oon tosi ilonen siitä, että tulit tänne palstalle pyytämään neuvoja erosta selviämiseen :) sitä ei koskaa pidä yrittää tehdä yksin!
Tää on vaa yks vähän huonompi vaihe sun elämässä, mutta se vaihtuu jossain vaiheessa hyväksi, jolloin huomaat että kaikki se tuska ja ne kyyneleet vain tekivät susta sen, kuka oot :)
T: Lukioikäinen tyttö, jonka haaveissa on löytää sunkaltanen poika :))
PS. Mistä sunkaltasia POIKIA löytyy? Näyttää siltä, että on olemassa vain yksi sellainen jäljellä :) - joonass93
Hih, mä oon ihan sanaton! Oon tosi onnelline siitä, että musta on ollu apua sulle, niinku sustaki on ollu mulle. Sä oot todistanu mulle, että sunlaisia poikia on vielä olemassa :) Haluun kiittää sua kaikista sun sanoista, ne saa mut joka kerta niin hyvälle tuulelle ku luen niitä :)
Pakko sanoa, että sun eksäs ei ihan tainnut tajuta, mitä menetti :) Itse en koskaan päästäisi menemään poikaa, joka on kohtelias, ystävällinen ja mukava ja joka puhuu tunteistaan (todella harvinaista nykyään). Tää oli kyllä sen tytön menetys, koska vaikutat niin ihanteelliselta seurustelukumppanilta!
Sulle on myös todella mukava jutella, ja sä osaat ihan uskomattoman hyvin pukea tunteesi sanoiksi:) Kiitos sun sanoista, sä vaikutat niin upealta ihmiseltä :)
Hih, sä tuut vielä löytämään jonkun, joka on oikeesti sunlaisen ihmisen arvonen. Älä tyydy vähempään, kyllä se rakkaus sun elämään astuu, kun sitä vähiten odotat mutta oot valmis taas rakastumaan :)
Oon tosi ilonen siitä, että tulit tänne palstalle pyytämään neuvoja erosta selviämiseen :) sitä ei koskaa pidä yrittää tehdä yksin!
Tää on vaa yks vähän huonompi vaihe sun elämässä, mutta se vaihtuu jossain vaiheessa hyväksi, jolloin huomaat että kaikki se tuska ja ne kyyneleet vain tekivät susta sen, kuka oot :)
T: Lukioikäinen tyttö, jonka haaveissa on löytää sunkaltanen poika :))
PS. Mistä sunkaltasia POIKIA löytyy? Näyttää siltä, että on olemassa vain yksi sellainen jäljellä :)Voiii ootpas sä ihana mulle :)) Et arvaakkaa kuin paljo oon taas oottanu sun viestiäs. Sä osaat jotenki sanoo sen,että mul on viel mahollisuus onneen ja sellaiseen tyttöö,joka myös haluaa oikeasti olla mun kassani:) Mä niin ootan sitä oikeaa mulle,mutta tuntuu,että itsetuntoni on jo täysin tiessään...Kaikissa suhteissa mut on aina jätetty..:( Kait et vaa oo tarpeeks ihana poikaystävä. Mut sun sanoillas sain taas uutta uskoa siihen,että ehkä jonain päivänä mä ansaitsen SEN jonkun :) Sä se vaa oot niiin ihmeellinen OIKEESTI!!! Juuri sunkaltasta tosiystävää mä kaipaan..
T.Lukiopoika,joka TODELLA arvostaa justtrynahelppia!!!!!!:) - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
Voiii ootpas sä ihana mulle :)) Et arvaakkaa kuin paljo oon taas oottanu sun viestiäs. Sä osaat jotenki sanoo sen,että mul on viel mahollisuus onneen ja sellaiseen tyttöö,joka myös haluaa oikeasti olla mun kassani:) Mä niin ootan sitä oikeaa mulle,mutta tuntuu,että itsetuntoni on jo täysin tiessään...Kaikissa suhteissa mut on aina jätetty..:( Kait et vaa oo tarpeeks ihana poikaystävä. Mut sun sanoillas sain taas uutta uskoa siihen,että ehkä jonain päivänä mä ansaitsen SEN jonkun :) Sä se vaa oot niiin ihmeellinen OIKEESTI!!! Juuri sunkaltasta tosiystävää mä kaipaan..
T.Lukiopoika,joka TODELLA arvostaa justtrynahelppia!!!!!!:)Tosi ihanaa kuulla, et sul on uskoa siihen että löydät sen oikean, koska sunlainen poika ei tosiaankaan mene väärästä ihmisestä toiseen koko elämänsä, vaan jossain vaiheessa Se Oikea tyttö kävelee vastaan :) Mä lupaan ja vannon, että sä löydät jonkun joka oikeesti on sun arvonen. Sellaset tytöt jotka sut jättää, ei oo sun arvosia - ei todellakaan.
Olen myös itse kokenut sen tunteen, kun aina on se jätetty osapuoli ja miettii, tuleeko koskaan kelpaamaan kellekkään sellaisena kuin on. Tärkeetä on muistaa, ettei saa etsiä itsestään mitään vikoja tai syitä siihen, miksi ei tähän mennessä ole kenellekkään kelvannut vaan aina suhde on päättynyt, ennemmin tai myöhemmin. Ei saa myöskään yrittää muuttaa itseään mihinkään suuntaan, koska on olemassa joku, joka hyväksyy sut ihmisenä, joka oot :)
Ku uskoo siihen, että löytää vielä sen sielunkumppanin, jonka kanssa jakaa kaikki elämän hyvät ja huonot asiat, niin pääsee tosi pitkälle :) Kuten sanoin aikasemmissa viesteissä, erosta seuraa aina jotain hyvää, vaikkei se välttämättä ihan siltä aina tunnukaan :)
Sä vaikutat niin uskomattomalta ihmiseltä ja ihanteelliselta seurustelukumppanilta, että päästyäsi yli tästä tuskallisesta erosta, tuut olemaan jollekki se unelmien seurustelukumppani :) Oot tän kaiken jälkeen niin paljon vahvempi, ja siitä on sulle pelkästään hyötyä tulevaisuudessa. Jossain tuolla on olemassa se, joka hyväksyy sut sellasena ku oot, ja rakastaa sua vilpittömästi :) On tosi tärkeetä, että uskot siihen, että sä nimenomaan oot se täydellinen ihminen jollekki :)
Jos tulee jätetyksi, niin tuntuu ettei oo mitään itsetunnon rippeitä jäljellä. Samat ajatukset vaa toistuu koko ajan, sitä miettii, tuleeko koskaan olemaan tarpeeksi ihana ja hyvä kellekkään. Siinä vaiheessa kannattaa yrittää rakentaa itsetuntoa uudelleen, miettiä hyviä puoliaan, uskoa itseensä ja tulevaisuuteensa. Kannattaa oikeasti etsiä itsestään paljon sellaisia asioita joista pitää eikä etsiä virheitä. :)
Mun lähimmillä ystävillä oli mun eron aikaan kaikkea meneillään omassa elämässään (vanhemmat eros, isovanhempi sairastui vakavasti, ongelmia koulussa jne) enkä halunnut heitä hirveesti kuormittaa mun huolilla, joten puhuin heille aika vähän mun ja silloisen seurustelukumppanini erosta. Mua ainakin autto se, etten kieltäny itseäni ajattelemasta eksääni ja eroamme. Tottakai pidin mahdollisimman paljon ajatukseni pois siitä aiheesta keksimällä muuta tekemistä, mutta en usko että erosta pääsee yli, ellei anna itselleen lupaa käydä mielessään läpi tapahtunutta. Tässä on mielestäni kaks kiellettyä ääripäätä: ei saa jatkuvasti ajatella eroa ja eksäänsä, muttei myöskään sulkea kaikkia ajatuksia pois. Pitää käydä asiaa itsensä kanssa läpi niin paljon ku tarvii :)
Ihan sanoinkuvaamattoman upeeta, että uskot siihen, että löydät sen ihmisen, joka on sulle tarkotettu :) Sä oot Joonas niin arvokas ihminen, että sä et saa tyytyä mihinkään huonompaan!
Kiitos taas sun hienoista sanoista, ja muista, että sä oot tosi upee ihminen :)
T: Lukioikäinen tyttö :) justtrynahelp:) kirjoitti:
Tosi ihanaa kuulla, et sul on uskoa siihen että löydät sen oikean, koska sunlainen poika ei tosiaankaan mene väärästä ihmisestä toiseen koko elämänsä, vaan jossain vaiheessa Se Oikea tyttö kävelee vastaan :) Mä lupaan ja vannon, että sä löydät jonkun joka oikeesti on sun arvonen. Sellaset tytöt jotka sut jättää, ei oo sun arvosia - ei todellakaan.
Olen myös itse kokenut sen tunteen, kun aina on se jätetty osapuoli ja miettii, tuleeko koskaan kelpaamaan kellekkään sellaisena kuin on. Tärkeetä on muistaa, ettei saa etsiä itsestään mitään vikoja tai syitä siihen, miksi ei tähän mennessä ole kenellekkään kelvannut vaan aina suhde on päättynyt, ennemmin tai myöhemmin. Ei saa myöskään yrittää muuttaa itseään mihinkään suuntaan, koska on olemassa joku, joka hyväksyy sut ihmisenä, joka oot :)
Ku uskoo siihen, että löytää vielä sen sielunkumppanin, jonka kanssa jakaa kaikki elämän hyvät ja huonot asiat, niin pääsee tosi pitkälle :) Kuten sanoin aikasemmissa viesteissä, erosta seuraa aina jotain hyvää, vaikkei se välttämättä ihan siltä aina tunnukaan :)
Sä vaikutat niin uskomattomalta ihmiseltä ja ihanteelliselta seurustelukumppanilta, että päästyäsi yli tästä tuskallisesta erosta, tuut olemaan jollekki se unelmien seurustelukumppani :) Oot tän kaiken jälkeen niin paljon vahvempi, ja siitä on sulle pelkästään hyötyä tulevaisuudessa. Jossain tuolla on olemassa se, joka hyväksyy sut sellasena ku oot, ja rakastaa sua vilpittömästi :) On tosi tärkeetä, että uskot siihen, että sä nimenomaan oot se täydellinen ihminen jollekki :)
Jos tulee jätetyksi, niin tuntuu ettei oo mitään itsetunnon rippeitä jäljellä. Samat ajatukset vaa toistuu koko ajan, sitä miettii, tuleeko koskaan olemaan tarpeeksi ihana ja hyvä kellekkään. Siinä vaiheessa kannattaa yrittää rakentaa itsetuntoa uudelleen, miettiä hyviä puoliaan, uskoa itseensä ja tulevaisuuteensa. Kannattaa oikeasti etsiä itsestään paljon sellaisia asioita joista pitää eikä etsiä virheitä. :)
Mun lähimmillä ystävillä oli mun eron aikaan kaikkea meneillään omassa elämässään (vanhemmat eros, isovanhempi sairastui vakavasti, ongelmia koulussa jne) enkä halunnut heitä hirveesti kuormittaa mun huolilla, joten puhuin heille aika vähän mun ja silloisen seurustelukumppanini erosta. Mua ainakin autto se, etten kieltäny itseäni ajattelemasta eksääni ja eroamme. Tottakai pidin mahdollisimman paljon ajatukseni pois siitä aiheesta keksimällä muuta tekemistä, mutta en usko että erosta pääsee yli, ellei anna itselleen lupaa käydä mielessään läpi tapahtunutta. Tässä on mielestäni kaks kiellettyä ääripäätä: ei saa jatkuvasti ajatella eroa ja eksäänsä, muttei myöskään sulkea kaikkia ajatuksia pois. Pitää käydä asiaa itsensä kanssa läpi niin paljon ku tarvii :)
Ihan sanoinkuvaamattoman upeeta, että uskot siihen, että löydät sen ihmisen, joka on sulle tarkotettu :) Sä oot Joonas niin arvokas ihminen, että sä et saa tyytyä mihinkään huonompaan!
T: Lukioikäinen tyttö :)Moikka Joonas ja Lukiolaistyttö!
On upeeta nähdä miten tuette toisiinne eron jälkeen ja ihanaa tietää että teidän kaltasii oikeesti hyväsydämisiä nuoria löytyy vielä. Itse olen 17v poika, joka menetti oman tyttöystävän alkuvuodesta 2012...se tyttö oli mulle mun elämän tärkein asia ja en uskonu et mikään vois tuhota meijän suhdetta. Mut ehkä oon vähän vainoharhanen mut en antanut tyttöystäväni mennä exälleen yöksi jonka seurauksena hän jätti mut... Siitä jäi tosi paska maku suuhun kun jäin miettimään että mitä olisin voinut tehä toisin, mut mä en vaa voinu sulattaa sitä et se menee exälleen (johon sillä oli ollut välit poikki jo pitkään) yöksi. Oon ollu aika surkees kunnos henkisesti tän melkeen vuoden tässä mut kiitos teidän keskustelun, rupesin taas tajuamaa et siel tunnelin päässä on tosiaan valoa ja et tuun löytämää viel joskus sen oikeen,ainakin toivon niin. Ootte huippu tyyppejä ja oon tosi liikuttunu teijän keskustelun myötä,kiitos teillle! Autan mielelläni teitä jos vaan tarviitte juttukaveria tai jotain, mut vielä kerran kiitos!
T: 17v lukiolaispoika :))- joonass93
Tosi ihanaa kuulla, et sul on uskoa siihen että löydät sen oikean, koska sunlainen poika ei tosiaankaan mene väärästä ihmisestä toiseen koko elämänsä, vaan jossain vaiheessa Se Oikea tyttö kävelee vastaan :) Mä lupaan ja vannon, että sä löydät jonkun joka oikeesti on sun arvonen. Sellaset tytöt jotka sut jättää, ei oo sun arvosia - ei todellakaan.
T: Lukioikäinen tyttö :)IHANAA KUN TAAS JAKSAT AUTTAA JA VÄLITTÄÄ MINUSTA!!!!!:) On se vaa jännää miten joku tuntematon ihminen osaa nii ihanasti kertoa välittävänsä ja lohduttaa niin,ettei tää koko eroprosessi tunnu niiin pahalta :) Kyllä noi sanat vaan lämmittää mieltä!
Toivon koko ajan,että ensivuoden armeijan jälkeen koittaisi elämässäni uusi vaihe: muutto uuteen paikkaan opiskelemaan/töihin,uudet ihmiset jne. Toivon nyt niin kovasti,että TÄMÄ vaihe olisi jo poissa...
Ja sitten se,että mulla on tän eron kanssa muitakin huolia,hyvän kaverin isä kuoli,vaari on saattohoidossa....:( Ja sitte ku haluaisin niin kovasti muistella ja ajatella eksääni ja soitella/lähettää viestiä,mutta toisaalta haluaisin unohtaa hänet nopeasti,ähh. Ootko muuten ite ollu enää missään väleis eksäs kanssa vai ootteko antanu lopullisesti vaan olla...?
Ja hei kiitti vielä noista sanoista ku sanoit mua upeeks ihmiseks jne. Se vasta tuntu mukavalta!!:) Vaikka sä se vasta upee ihminen vasta ootki!!!!! OIKEASTI!
Kiitti taas sanoistas ja hyvää uuttavuotta!:)
T.Lukiopoika
PS.Voitais tehä uudenvuodenlupaukset,että löydetään molemmille ne OIKEAT :) - joonass93
protoxy kirjoitti:
Moikka Joonas ja Lukiolaistyttö!
On upeeta nähdä miten tuette toisiinne eron jälkeen ja ihanaa tietää että teidän kaltasii oikeesti hyväsydämisiä nuoria löytyy vielä. Itse olen 17v poika, joka menetti oman tyttöystävän alkuvuodesta 2012...se tyttö oli mulle mun elämän tärkein asia ja en uskonu et mikään vois tuhota meijän suhdetta. Mut ehkä oon vähän vainoharhanen mut en antanut tyttöystäväni mennä exälleen yöksi jonka seurauksena hän jätti mut... Siitä jäi tosi paska maku suuhun kun jäin miettimään että mitä olisin voinut tehä toisin, mut mä en vaa voinu sulattaa sitä et se menee exälleen (johon sillä oli ollut välit poikki jo pitkään) yöksi. Oon ollu aika surkees kunnos henkisesti tän melkeen vuoden tässä mut kiitos teidän keskustelun, rupesin taas tajuamaa et siel tunnelin päässä on tosiaan valoa ja et tuun löytämää viel joskus sen oikeen,ainakin toivon niin. Ootte huippu tyyppejä ja oon tosi liikuttunu teijän keskustelun myötä,kiitos teillle! Autan mielelläni teitä jos vaan tarviitte juttukaveria tai jotain, mut vielä kerran kiitos!
T: 17v lukiolaispoika :))Ja hei kiitti sulle protoxy,sun sanat merkkas kovasti!:) Oon onnellinen jos meijän keskusteluist on ollu sulle hyötyä:) Tiedän niin sun tunteen,se on syvältä,mut niiku Lukiolaistyttö sano niin hyvää on tulossa,meille kaikille! Erot on aina raskaita....Mut tsemppii sulle ja kiitti viel sanoistas!!:)
protoxy kirjoitti:
Moikka Joonas ja Lukiolaistyttö!
T: 17v lukiolaispoika :))Moi Protoxy! :)
On niin kiva kuulla, et meiän keskustelusta on ollu iloa :)
Mä oon tosi pahoillani teiän erosta, ja ymmärrän et se vielä melkee vuoden jälkeen sattuu. Jos olisin ollu sun tilanteessa, en olis päästäny seurustelukumppaniani eksälleen yötä. Mun mielestä oli ihan oikein olla hyväksymättä sellasta. En tietenkää tunne tilannetta, mutta jotenkin olis varmaankin itelläni alkanu ns. hälytyskellot soimaan, jos kumppani haluais mennä eksälleen yötä.
Tosiaan sinä ja Joonas vaikutatte niin mahtavilta ihmisiltä, ettei teidän tarvii edes epäillä, että te ette löytäis sitä henkilöä, jonka kanssa tuutte jakamaan kaikki elämän hyvät ja huonot asiat :) te ootte molemmat niin arvokkaita ihmisiä, ja molempien Se Oikea tulee olemaan oikeesti älyttömän onnekas!
Sä oot myös ihan mahtava, ja on tosi upeeta että osallistuit tähän keskusteluun! Kiitos siitä :)
Mulla tuli mielee sellanen kysymys (jos vielä luet tätä keskustelua) että miten sä käsittelit sitä eroa? Puhuitko kavereiden kaa, ja miten ylipäätään käsittelit sitä? :)
T: Lukioikäinen tyttö :) - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
IHANAA KUN TAAS JAKSAT AUTTAA JA VÄLITTÄÄ MINUSTA!!!!!:) On se vaa jännää miten joku tuntematon ihminen osaa nii ihanasti kertoa välittävänsä ja lohduttaa niin,ettei tää koko eroprosessi tunnu niiin pahalta :) Kyllä noi sanat vaan lämmittää mieltä!
Toivon koko ajan,että ensivuoden armeijan jälkeen koittaisi elämässäni uusi vaihe: muutto uuteen paikkaan opiskelemaan/töihin,uudet ihmiset jne. Toivon nyt niin kovasti,että TÄMÄ vaihe olisi jo poissa...
Ja sitten se,että mulla on tän eron kanssa muitakin huolia,hyvän kaverin isä kuoli,vaari on saattohoidossa....:( Ja sitte ku haluaisin niin kovasti muistella ja ajatella eksääni ja soitella/lähettää viestiä,mutta toisaalta haluaisin unohtaa hänet nopeasti,ähh. Ootko muuten ite ollu enää missään väleis eksäs kanssa vai ootteko antanu lopullisesti vaan olla...?
Ja hei kiitti vielä noista sanoista ku sanoit mua upeeks ihmiseks jne. Se vasta tuntu mukavalta!!:) Vaikka sä se vasta upee ihminen vasta ootki!!!!! OIKEASTI!
Kiitti taas sanoistas ja hyvää uuttavuotta!:)
T.Lukiopoika
PS.Voitais tehä uudenvuodenlupaukset,että löydetään molemmille ne OIKEAT :)Tosi kiva kuulla että mun sanat on auttanu sua, ja kiitos taas kerran sun upeista sanoista! :)
Uusi vaihe sun elämässä kuulostaa ihan mahtavalta, ja on ihanaa kuulla että sulla on noin hienoja tavotteita ja haaveita armeijan jälkeiselle elämälle! :) Ihan varmasti tuut tutustumaan moniin uusiin ihmisiin, ja muutto uuteen paikkaan tuo varmasti uusia tuulia sun elämään ihan huomaamattakin :)
Oon tosi pahoillani kaikesta muusta negatiivisesta, mitä sun elämässä on meneillään. Vaikka sekä sulla että sun hyvällä kaverilla on tosi raskasta nyt, ni jos vaan oikeelta tuntuu ja jos se on sellanen kaveri jonka kanssa voi puhuu vaikeistakin asioista, niin kannattaa kuunnella toisen huolia, ja vastavuoroisesti kertoa omista huolistaan ja antaa toisen olla kuuntelijana. Vaikka teidän huolet onkin erilaisia, niin käytte kuitenkin molemmat elämässä läpi tosi rankkaa vaihetta ja keskustelusta olis varmaan hyötyä molemmille.
Tiedän miltä se vaihe tuntuu, kun tekee koko ajan mieli ottaa puhelin käteen ja lähettää viesti tai soittaa eksälle. Siinä pitää vaa vastustaa sitä kiusausta, näyttää itelleen, että selvii siitä kiusauksesta ja että selvii ilman sitä ihmistä. Itse odotin eron jälkeen koko ajan, lähettääkö eksäni viestin, jossa pyytää anteeksi ja haluaisi yrittää uudestaan. Sitä viestiä ei koskaan tullut, vaan se oli rakastuneen ihmisen toiveajattelua.
Eron jälkeen ei olla oltu sen kummemmin tekemisissä, koulussa nähdään melkein päivittäin, muttei moikata, ei jutella, ei mitään. Tämä eksäni tuntuu välttelevän minua, ja vaihtoi jopa osan kolmosjakson kursseistaan muihin kursseihin, sillä meillä olisi ollut niin monta yhteistä kurssia nyt talvella. En sitten tiedä, oliko ero hänelle niin vaikea, ettei enää mahduta samaan luokkahuoneeseen. Hän itse ehdotti ystävinä pysymistä, mutta ei tämä ihan ystävyydeltä vaikuta. Olen päättänyt, etten tarvitse hänenlaistaan ihmistä elämääni muistuttamaan itseäni siitä ajasta, jolloin olimme vielä yhdessä. Kyllä eksän kanssa ystävinä pysyminen saattaa muilla toimia, mutta meillä ei vain yksinkertaisesti toiminut. En tiedä, olisinko edennyt erosta toipumisesta näin hyvin, jos olisin edelleen hänen kanssaan tekemisissä ystävinä.
En sulje ystävyyttä lopullisesti pois, mutta eron jälkeen laitoin oman toipumiseni ykkössijalle :) Uskon että se on syy siihen, miksi olen suhteellisen hyvin toipunutkin :) Oon tosi onnellinen siitä, että mun kokemuksista on ollu jollekki muulle hyötyä ja lohtua, sillä silloin kaikki ne kyyneleet ja se kipu oli sen arvoista!
Ootko miettiny sitä, että tuutko enää olemaan tekemisissä eksäsi kanssa, vai suljetko hänet ihan yksinkertasesti pois sun elämästä? :)
Oi että toi uudenvuodenlupaus kuulostaa täydelliseltä!! Toi on kyllä niin meidän uudenvuodenlupaus! :) Hyvää uuttavuotta sulle myös, Joonas! :)
T: Lukioikäinen tyttö :) - joonass93
Tosi kiva kuulla että mun sanat on auttanu sua, ja kiitos taas kerran sun upeista sanoista! :)
Uusi vaihe sun elämässä kuulostaa ihan mahtavalta, ja on ihanaa kuulla että sulla on noin hienoja tavotteita ja haaveita armeijan jälkeiselle elämälle! :) Ihan varmasti tuut tutustumaan moniin uusiin ihmisiin, ja muutto uuteen paikkaan tuo varmasti uusia tuulia sun elämään ihan huomaamattakin :)
Oon tosi pahoillani kaikesta muusta negatiivisesta, mitä sun elämässä on meneillään. Vaikka sekä sulla että sun hyvällä kaverilla on tosi raskasta nyt, ni jos vaan oikeelta tuntuu ja jos se on sellanen kaveri jonka kanssa voi puhuu vaikeistakin asioista, niin kannattaa kuunnella toisen huolia, ja vastavuoroisesti kertoa omista huolistaan ja antaa toisen olla kuuntelijana. Vaikka teidän huolet onkin erilaisia, niin käytte kuitenkin molemmat elämässä läpi tosi rankkaa vaihetta ja keskustelusta olis varmaan hyötyä molemmille.
Tiedän miltä se vaihe tuntuu, kun tekee koko ajan mieli ottaa puhelin käteen ja lähettää viesti tai soittaa eksälle. Siinä pitää vaa vastustaa sitä kiusausta, näyttää itelleen, että selvii siitä kiusauksesta ja että selvii ilman sitä ihmistä. Itse odotin eron jälkeen koko ajan, lähettääkö eksäni viestin, jossa pyytää anteeksi ja haluaisi yrittää uudestaan. Sitä viestiä ei koskaan tullut, vaan se oli rakastuneen ihmisen toiveajattelua.
Eron jälkeen ei olla oltu sen kummemmin tekemisissä, koulussa nähdään melkein päivittäin, muttei moikata, ei jutella, ei mitään. Tämä eksäni tuntuu välttelevän minua, ja vaihtoi jopa osan kolmosjakson kursseistaan muihin kursseihin, sillä meillä olisi ollut niin monta yhteistä kurssia nyt talvella. En sitten tiedä, oliko ero hänelle niin vaikea, ettei enää mahduta samaan luokkahuoneeseen. Hän itse ehdotti ystävinä pysymistä, mutta ei tämä ihan ystävyydeltä vaikuta. Olen päättänyt, etten tarvitse hänenlaistaan ihmistä elämääni muistuttamaan itseäni siitä ajasta, jolloin olimme vielä yhdessä. Kyllä eksän kanssa ystävinä pysyminen saattaa muilla toimia, mutta meillä ei vain yksinkertaisesti toiminut. En tiedä, olisinko edennyt erosta toipumisesta näin hyvin, jos olisin edelleen hänen kanssaan tekemisissä ystävinä.
En sulje ystävyyttä lopullisesti pois, mutta eron jälkeen laitoin oman toipumiseni ykkössijalle :) Uskon että se on syy siihen, miksi olen suhteellisen hyvin toipunutkin :) Oon tosi onnellinen siitä, että mun kokemuksista on ollu jollekki muulle hyötyä ja lohtua, sillä silloin kaikki ne kyyneleet ja se kipu oli sen arvoista!
Ootko miettiny sitä, että tuutko enää olemaan tekemisissä eksäsi kanssa, vai suljetko hänet ihan yksinkertasesti pois sun elämästä? :)
Oi että toi uudenvuodenlupaus kuulostaa täydelliseltä!! Toi on kyllä niin meidän uudenvuodenlupaus! :) Hyvää uuttavuotta sulle myös, Joonas! :)
T: Lukioikäinen tyttö :)Hmm toi sun eksäs kuulostaa iha täysin samalta ku mun yks toinen eksä! Se oli ihan samanlainen. Seurusteltiin lähes vuosi ja kun se sanoi että haluaa eron,olin täysin shokissa. Olin niin rakastunut häneen. Mulla kävi sama juttu,eksä halusi vielä olla ystävä mut en vaa pystyny.Oishan se kiusallista ku toinen aattelee pelkkää ystävyyttä ja toinen vähä enemmän....Niimpä se sit suuttu mulle ja alko levittää juorua minusta ja käski jopa meidän yhteisten kavereiden pysyä erossa minusta,koska olen "kusipää". Ei sitte enää olla ees moikattu tai mitää,se oli siinä ja hyvä niin,oon päässy siitä jo yli :)
Mut sit tää eksä. Oon ajatellu,et laittaisin viestii ja kysyä kuulumiasia mut se on myöntäny ettei sitä kiinnosta jos laitan viestiä..:S Eli taitaa jäädä viestit lähettämättä...Mut sehän tuntuu nyt kauheelta!:( etten näkis sitä enää koskaan....
Toivon nyt vaa niin syvästi et mun elämässä aukeis uus sivu. Haluun vaaa nyt löytää sen,jonka kanssa vietän loppuelämäni. 2 kertaa oon jo luullu löytäväni mutta ei...
Pakko viel sanoo sulle,että tää on ollu mulle jonkinlainen unelmien täyttymys että löysin täältä sunlaisen tytön,joka on jaksanu auttaa mua. En ois sitä uskonu ku tota alotusviestiä kirjotin! :) Sä oot kyllä mieletön!!!! Ei voi muuta sanoa:) OOT IHAN PARAS!!!!!!!!!!!!
T:Lukiopoika
PS.Oikein paljon tsemppii uudellevuodelle ja muista se meidän yhteinen uudenvuodenlupaus,me vielä löydetään ne oikeat,YHDESSÄ!!:) Ja hei paljon tsemppii myös pian alkaviin yo-kirjoituksiin!! Ite jouduin kirjottaa ne just eronneena,mut sä ansaitset kirjottaa ne ilman mitään murheita! justtrynahelp:) kirjoitti:
Moi Protoxy! :)
On niin kiva kuulla, et meiän keskustelusta on ollu iloa :)
Mä oon tosi pahoillani teiän erosta, ja ymmärrän et se vielä melkee vuoden jälkeen sattuu. Jos olisin ollu sun tilanteessa, en olis päästäny seurustelukumppaniani eksälleen yötä. Mun mielestä oli ihan oikein olla hyväksymättä sellasta. En tietenkää tunne tilannetta, mutta jotenkin olis varmaankin itelläni alkanu ns. hälytyskellot soimaan, jos kumppani haluais mennä eksälleen yötä.
Tosiaan sinä ja Joonas vaikutatte niin mahtavilta ihmisiltä, ettei teidän tarvii edes epäillä, että te ette löytäis sitä henkilöä, jonka kanssa tuutte jakamaan kaikki elämän hyvät ja huonot asiat :) te ootte molemmat niin arvokkaita ihmisiä, ja molempien Se Oikea tulee olemaan oikeesti älyttömän onnekas!
Sä oot myös ihan mahtava, ja on tosi upeeta että osallistuit tähän keskusteluun! Kiitos siitä :)
Mulla tuli mielee sellanen kysymys (jos vielä luet tätä keskustelua) että miten sä käsittelit sitä eroa? Puhuitko kavereiden kaa, ja miten ylipäätään käsittelit sitä? :)
T: Lukioikäinen tyttö :)Moikka taas!
justtrynahelp:) : Kysyit tost mun eron käsittelemisestä. Mul oli sinänsä aika helvetin vaikeeta käsitellä kavereiden kanssa sitä, koska tää mun exä vei mun kaikki kaverit mukanaan ku se puhui kaiketi musta paskaa kaikille. No, tietenki se et kaverit hylkäs nii sai mut vaa syvemmälle maanrakoon ja jouduin turvautumaa sit ammattiapuun. En käyny missää psykologilla vaan mulle psykologina toimi koulun terveydenhoitaja. Kävin sen luona juttelemassa joka viikko vuoden alusta lukukauden päätökseen kesäkuuhun ja se kyl autto. Joka kerta kun tulin sen luota pois nii olin ku uus ihminen mut sen viikon aikana mä ehtisin masentumaa mut onneks oli aina se terkkarin juttelutuokio. Nyt oon suht kuivilla tän exän murehtimisen kanssa. Ainut asia mikä mua nyt pelottaa on wanhojen tanssit missä se tanssii erään jätkän (poikaystävä? en tiedä) ja en haluais nähdä kumpaakaan niistä kahesta, koska se vaa ahdistaa mua liikaa. Rakastin sitä mun exää nii paljon et se jätti muhun syvät arvet, jonka takii ahdistun jos nään sen tai ees jotain siihen viittaavaa puhutaan. Luulin et olin sille sen unelmapoikaystävä ku järjestin sille kaikkee kivaa, muunmuassa laivareissun, liput sen lempibändin keikalle, reissu toiselle puolelle suomea lomalle (ei toteutunut koska erottiin muutama päivä ennen tätä reissua), lainasin sille mun skootterin kesäksi ( ite ajoin toisella mopolla), jne,jne...ton parempaan en pystyny ja näemmä en riittäny sille....mut ehkä joku päivä tulis sellanen mukava tyttö vastaa, joka arvostais mua, olis rehellinen(exä valehteli tuontuosta),luottamuksen arvonen ja sellanen joka haluis jakaa elämänsä mun kanssa. Mut toi on aika paljon vaadittu mut tulevaisuutta ei oo kirjotettu ja aika näyttää mitä tuo tullessaan. :) toivottavast teit kahta ei haittaa jos täs juttelen samassa, vaikken ehkä nii paljoo mut vähän siellä sun täällä heitän kommenttii ja vastaan teijän kysymyksiin jos teil on jottai kysyttävää. :)
T:17v Lukiolaispoikaprotoxy kirjoitti:
Moikka taas!
justtrynahelp:) : Kysyit tost mun eron käsittelemisestä. Mul oli sinänsä aika helvetin vaikeeta käsitellä kavereiden kanssa sitä, koska tää mun exä vei mun kaikki kaverit mukanaan ku se puhui kaiketi musta paskaa kaikille. No, tietenki se et kaverit hylkäs nii sai mut vaa syvemmälle maanrakoon ja jouduin turvautumaa sit ammattiapuun. En käyny missää psykologilla vaan mulle psykologina toimi koulun terveydenhoitaja. Kävin sen luona juttelemassa joka viikko vuoden alusta lukukauden päätökseen kesäkuuhun ja se kyl autto. Joka kerta kun tulin sen luota pois nii olin ku uus ihminen mut sen viikon aikana mä ehtisin masentumaa mut onneks oli aina se terkkarin juttelutuokio. Nyt oon suht kuivilla tän exän murehtimisen kanssa. Ainut asia mikä mua nyt pelottaa on wanhojen tanssit missä se tanssii erään jätkän (poikaystävä? en tiedä) ja en haluais nähdä kumpaakaan niistä kahesta, koska se vaa ahdistaa mua liikaa. Rakastin sitä mun exää nii paljon et se jätti muhun syvät arvet, jonka takii ahdistun jos nään sen tai ees jotain siihen viittaavaa puhutaan. Luulin et olin sille sen unelmapoikaystävä ku järjestin sille kaikkee kivaa, muunmuassa laivareissun, liput sen lempibändin keikalle, reissu toiselle puolelle suomea lomalle (ei toteutunut koska erottiin muutama päivä ennen tätä reissua), lainasin sille mun skootterin kesäksi ( ite ajoin toisella mopolla), jne,jne...ton parempaan en pystyny ja näemmä en riittäny sille....mut ehkä joku päivä tulis sellanen mukava tyttö vastaa, joka arvostais mua, olis rehellinen(exä valehteli tuontuosta),luottamuksen arvonen ja sellanen joka haluis jakaa elämänsä mun kanssa. Mut toi on aika paljon vaadittu mut tulevaisuutta ei oo kirjotettu ja aika näyttää mitä tuo tullessaan. :) toivottavast teit kahta ei haittaa jos täs juttelen samassa, vaikken ehkä nii paljoo mut vähän siellä sun täällä heitän kommenttii ja vastaan teijän kysymyksiin jos teil on jottai kysyttävää. :)
T:17v LukiolaispoikaBTW, Hyvät uudet vuodet :DD
protoxy kirjoitti:
Moikka taas!
T:17v LukiolaispoikaPS: eli kun kävin terkkarilla nii kirjaimellisesti vuodatin sille kaiken sen surun joka kerta ja se sano sillon mulle ennen kun koulut loppu että hänen uransa aikana hän ei oo koskaa tavannu poikaa, jolle se tyttöystävä oli nii tärkee ja rakas kuin mulle ja et kannusti vaa jatkamaa eteenpäin elämässä. Ehkä yks lausahdus autto mua joka päivä ja koko eron jälkeen eniten oli: ¨Huomenna on aina parempi päivä kuin tänään¨.... ja se pätee vieläkin. Joka ilta ajattelen et huomenna on parempi päivä ja sillä jaksan aina aamusta iltaan ja seuraavaan päivään :)
- joonass93
protoxy kirjoitti:
PS: eli kun kävin terkkarilla nii kirjaimellisesti vuodatin sille kaiken sen surun joka kerta ja se sano sillon mulle ennen kun koulut loppu että hänen uransa aikana hän ei oo koskaa tavannu poikaa, jolle se tyttöystävä oli nii tärkee ja rakas kuin mulle ja et kannusti vaa jatkamaa eteenpäin elämässä. Ehkä yks lausahdus autto mua joka päivä ja koko eron jälkeen eniten oli: ¨Huomenna on aina parempi päivä kuin tänään¨.... ja se pätee vieläkin. Joka ilta ajattelen et huomenna on parempi päivä ja sillä jaksan aina aamusta iltaan ja seuraavaan päivään :)
OHHOH,ootpas ollu aikamoinen prinssi sun tyttöystävälles!!! Se on kyl hienoa!:) En tajuu miksei sun tyttöystäväs voinu arvostaa sua,vaikka teit sille noi kaikki laivareissut yms. Kaikki tytöt ois varmaa täysin onnessaan jos saisi susta poikaystävän!!! Oot kyl upeesti hemmotellu tyttöystävääs. No,jos tyttö haluaa eron sunkaltaisesta pojasta,niin ompahan sen oma virhe...
Ja ymmärrän ton et sua harmittaa nähä se siel wanhojen tansseis,muaki harmitti aluks nähä mun toista eksää sen uuen poikaystävän kans,mut se meni yllättävän nopeest ohi:) Ooon varma ettei se poitsu oo yhtähyvä ku sä!!!!
T.Lukiopoika
PS.Ei haittaa yhtää jos tuut tänne keskustelee,auttajii ei oo koskaa liian vähän!!:) - justtrynahelp:)
protoxy kirjoitti:
PS: eli kun kävin terkkarilla nii kirjaimellisesti vuodatin sille kaiken sen surun joka kerta ja se sano sillon mulle ennen kun koulut loppu että hänen uransa aikana hän ei oo koskaa tavannu poikaa, jolle se tyttöystävä oli nii tärkee ja rakas kuin mulle ja et kannusti vaa jatkamaa eteenpäin elämässä. Ehkä yks lausahdus autto mua joka päivä ja koko eron jälkeen eniten oli: ¨Huomenna on aina parempi päivä kuin tänään¨.... ja se pätee vieläkin. Joka ilta ajattelen et huomenna on parempi päivä ja sillä jaksan aina aamusta iltaan ja seuraavaan päivään :)
Moi!
Oon ihan sanaton. Järjestit sille noin paljon kaikkea kivaa! Itse olisin varmaankin ikuisesti kiitollinen, jos mun elämässä olis noin upee ihminen. Tosi hienoa, että sä sait ammattiapua, ja kiva kuulla, että se autto! :) Aina kun susta tuntuu pahalta, muistele tosiaan kaikkea sitä, mitä terkkari sanoi :) Huomenna on aina parempi päivä kuin tänään, se on täysin totta! Tollainen ajatus auttaa muakin aina vaikeen ajan yli.
Tosi ikävä kuulla, että sun eksäs pilas sun ja sun kavereiden välejä. Jos se eron jälkeen käyttäytyy noin, niin ite ainakin miettisin, oliko se sellanen ihminen, jonka kanssa haluaisin loppuelämäni elää jos se käyttäytyy noin eron jäljeen, koska mun mielestä eron jälkeen näkee siitä rakastamastaan ihmisestä ihan uusia puolia jotka ehkä eivät suhteen aikana tulleet esiin (ei siis millään pahalla eksääsi kohtaan, oli varmasti kiva ihminen kun olit noin rakastunut, mutta toivottavasti ymmärsit pointtini enkä tarkoita mitään pahaa :) ). Kuulostaa siltä, ettei sun eksäs osannu arvostaa sun ihania tekoja. Kyllä se vielä jonain päivänä tajuaa, mitä se menetti. Se ei ehkä nyt vaikuta siltä, mutta kyllä hän varmasti jonain päivänä tajuaa, minkä virheen teki ollessaan epärehellinen eikä arvostanut sua tavalla, jonka sä olisit ansainnut. Sä todellaki ansaitset jonkun, joka tietää, miten paljon vaivaa näet sen eteen, ja osaa arvostaa sun tekoja. Jonain päivänä löydät sen, joka todella arvostaa sua, ja sen ihmisen sä todella ansaitset.
Sä kuulostat ihan unelmien poikaystävältä! Mun mielestä sun toiveet tulevaa kumppanisi kohtaan (rehellinen, luottamuksen arvonen, arvostais sua ja haluais jakaa elämänsä sun kanssa) on täysin realistisia :) Tollasia tyttöjä on todella olemassa, ja varmasti sun arvoisesi ihmisen tuut vielä löytämään :)
Tosi hienoa kuulla, miten paljon uskoa sulla on tulevaisuudelle :) Oot jo päässy tosi pitkälle tossa prosessissa, kun pystyt haaveilemaan tulevaisuudesta, vaikka vielä sattuukin.
Ton wanhojen tanssi-jutun ymmärrän ihan täysin. Vaikka erosta olisikin aikaa, tuntuu eksän näkeminen toisen kanssa pahalta, oli se toinen sitten pelkkä ystävä tai ei. Yritä pysyä vahvana, sillä vaikka sun eksä olisikin löytää uuden, niin sunlaisen hienon ihmisen vuoro tulee vielä. :)
Sä jos kuka ansaitset sua arvostavan ja rakastavan ihmisen vierelles :) Ihan mahtavaa, että oot osallistunu tähän keskusteluu, koska tosiaan on kiva kuulla erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä tästä eroasiasta :) Ei ollenkaan haittaa, että osallistut keskusteluun, päinvastoin, tosi upeeta :
joonass93 kirjoitti:
Hmm toi sun eksäs kuulostaa iha täysin samalta ku mun yks toinen eksä! Se oli ihan samanlainen. Seurusteltiin lähes vuosi ja kun se sanoi että haluaa eron,olin täysin shokissa. Olin niin rakastunut häneen. Mulla kävi sama juttu,eksä halusi vielä olla ystävä mut en vaa pystyny.Oishan se kiusallista ku toinen aattelee pelkkää ystävyyttä ja toinen vähä enemmän....Niimpä se sit suuttu mulle ja alko levittää juorua minusta ja käski jopa meidän yhteisten kavereiden pysyä erossa minusta,koska olen "kusipää". Ei sitte enää olla ees moikattu tai mitää,se oli siinä ja hyvä niin,oon päässy siitä jo yli :)
Mut sit tää eksä. Oon ajatellu,et laittaisin viestii ja kysyä kuulumiasia mut se on myöntäny ettei sitä kiinnosta jos laitan viestiä..:S Eli taitaa jäädä viestit lähettämättä...Mut sehän tuntuu nyt kauheelta!:( etten näkis sitä enää koskaan....
Toivon nyt vaa niin syvästi et mun elämässä aukeis uus sivu. Haluun vaaa nyt löytää sen,jonka kanssa vietän loppuelämäni. 2 kertaa oon jo luullu löytäväni mutta ei...
Pakko viel sanoo sulle,että tää on ollu mulle jonkinlainen unelmien täyttymys että löysin täältä sunlaisen tytön,joka on jaksanu auttaa mua. En ois sitä uskonu ku tota alotusviestiä kirjotin! :) Sä oot kyllä mieletön!!!! Ei voi muuta sanoa:) OOT IHAN PARAS!!!!!!!!!!!!
PS.Oikein paljon tsemppii uudellevuodelle ja muista se meidän yhteinen uudenvuodenlupaus,me vielä löydetään ne oikeat,YHDESSÄ!!:) Ja hei paljon tsemppii myös pian alkaviin yo-kirjoituksiin!! Ite jouduin kirjottaa ne just eronneena,mut sä ansaitset kirjottaa ne ilman mitään murheita!Mulla oli tosi samankaltanen ero just sen eksän kanssa, josta puhuin edellisessä viestissä. Mulle se ero tuli ihan puun takaa, enkä ollut edes epäillyt eroavamme. Sun eksäs käyttäyty tosi ikävästi levittäessään susta juoruja. Tosi ikävää tollanen käytös eron jälkeen, ku itse erokin sattuu jo ihan tarpeeksi :/
Tosiaan toi eron lopullisuus tuntuu tosi ikävältä aluks. Ajatus siitä, ettei enää koskaan näe sitä ihmistä jonka kanssa vietti niinkin pitkän ajan yhdessä, sattuu. Mä sanoisin, että tosiaan yritä pysyä vahvana ja olla olematta yhteydessä eksääsi näin pian eron jälkeen, sillä vaikka se tuntuisi aluksi hyvältä idealta, niin loppujen lopuksi sattuu vain enemmän, ja toipuminen pitkittyy.
Sä ansaitset Joonas vaa parasta. Sellasen tytön, joka oikeesti on sun arvoinen. Sunkaltainen ihminen on todella ihanteellinen kumppani omasta mielestäni :) Kiitos siitä että kirjotit tänne ja jatkoit keskustelua kanssani, tosi hieno keskustelu ollaan saatu aikaseks :) Ja voi että, kiitos taas kerran sun sanoista, ja muista, että sä oot TOSI UPEA IHMINEN!! :) Sulla on niin paljon hyviä ominaisuuksia ihmisenä, ettei voi muuta kuin ihailla :)
Kiitos paljon tsempistä, saa tosiaan toivoa, että kirjoitukset menevät hyvin! :) Tsemppiä sulle sinne armeijaan! :) Hyvää uutta vuotta, ei unohdeta lupaustamme, vaan löydetään ne Oikeat yhdessä!! :)
protoxy kirjoitti:
BTW, Hyvät uudet vuodet :DD
Hyvää uutta vuotta sulle myös!! :)
- joonass93
Mulla oli tosi samankaltanen ero just sen eksän kanssa, josta puhuin edellisessä viestissä. Mulle se ero tuli ihan puun takaa, enkä ollut edes epäillyt eroavamme. Sun eksäs käyttäyty tosi ikävästi levittäessään susta juoruja. Tosi ikävää tollanen käytös eron jälkeen, ku itse erokin sattuu jo ihan tarpeeksi :/
Tosiaan toi eron lopullisuus tuntuu tosi ikävältä aluks. Ajatus siitä, ettei enää koskaan näe sitä ihmistä jonka kanssa vietti niinkin pitkän ajan yhdessä, sattuu. Mä sanoisin, että tosiaan yritä pysyä vahvana ja olla olematta yhteydessä eksääsi näin pian eron jälkeen, sillä vaikka se tuntuisi aluksi hyvältä idealta, niin loppujen lopuksi sattuu vain enemmän, ja toipuminen pitkittyy.
Sä ansaitset Joonas vaa parasta. Sellasen tytön, joka oikeesti on sun arvoinen. Sunkaltainen ihminen on todella ihanteellinen kumppani omasta mielestäni :) Kiitos siitä että kirjotit tänne ja jatkoit keskustelua kanssani, tosi hieno keskustelu ollaan saatu aikaseks :) Ja voi että, kiitos taas kerran sun sanoista, ja muista, että sä oot TOSI UPEA IHMINEN!! :) Sulla on niin paljon hyviä ominaisuuksia ihmisenä, ettei voi muuta kuin ihailla :)
Kiitos paljon tsempistä, saa tosiaan toivoa, että kirjoitukset menevät hyvin! :) Tsemppiä sulle sinne armeijaan! :) Hyvää uutta vuotta, ei unohdeta lupaustamme, vaan löydetään ne Oikeat yhdessä!! :)
T: Lukioikäinen tyttö :)Eiiiiii apua oot ihana ja ihan PARAS IHMINEN ÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miten sun kaltasii on enää olemassa!?!?!?! Haluaisin niin kovasti hehkuttaa sua täällä ja oikeessa oot,ollaa saatu hieno keskustelu tääl ja ollaa varmast autettu monia(esim.prtoxy).
Mua oikeesti pelotti viime yönä ettet enää kirjottais tänne ja kaikki loppuis sillee vaa ja se sattu mua sillee omal tavallaa,vaikken tietty sua tunne :D oot niin ihmeellinen tyttö että...:)))
Kyl sun kirjotukset menee hyvin,oot sellain tyttö,et ansaitsen vaan parasta!!!!!:) Ja sanon vielä kerran:OOT OIKEASTI PARAS JA IHANIN IHMINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS.Kaikkee hyvää uudelle vuodelle!
T.Lukiopoika - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
Eiiiiii apua oot ihana ja ihan PARAS IHMINEN ÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miten sun kaltasii on enää olemassa!?!?!?! Haluaisin niin kovasti hehkuttaa sua täällä ja oikeessa oot,ollaa saatu hieno keskustelu tääl ja ollaa varmast autettu monia(esim.prtoxy).
Mua oikeesti pelotti viime yönä ettet enää kirjottais tänne ja kaikki loppuis sillee vaa ja se sattu mua sillee omal tavallaa,vaikken tietty sua tunne :D oot niin ihmeellinen tyttö että...:)))
Kyl sun kirjotukset menee hyvin,oot sellain tyttö,et ansaitsen vaan parasta!!!!!:) Ja sanon vielä kerran:OOT OIKEASTI PARAS JA IHANIN IHMINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS.Kaikkee hyvää uudelle vuodelle!
T.LukiopoikaTulee aina niin hyvä mieli ku huomaa että on oikeesti auttanu muita! Kiitos Joonas, sun sanat merkkaa mulle tosi paljon :) On niin helpottavaa huomata, että niitä kunnollisia poikia on vielä jäljellä, sillä ennen meiän keskustelua olin kyllä menettänyt melkein täysin uskoni siihen :) Kiitos siitä!! :)
Se on hassua, miten tuntemattoman ihmisen sanat voi oikeesti merkata niin paljon, ja miten samankaltasia asioita kokeneet voi tukea toisiaan tällä tavalla :) Mä oon joka päivä odottanu innolla sun seuraavaa viestiä, koska sun kanssa on niin helppoa keskustella, ja jakaa kokemuksia :)
Kiitos sun sanoista, sä oot myös tosi mahtava, upea, ihana ja todellakin paras!! :) Auttaminen on ollu molemminpuolista, koska nyt tiedän, että sunlaisia poikia on vielä olemassa :)
Se, kenen kanssa tulet loppuelämäsi elämään, on äärettömän onnekas! Juuri sunlaisesi seurustelukumppanin haluan itselleni! :)
Kaikkea hyvää tulevalle vuodelle myös sulle, tulevaisuudella on sun varalle niin paljon hyvää! :)
Tulee aina niin hyvä mieli ku huomaa että on oikeesti auttanu muita! Kiitos Joonas, sun sanat merkkaa mulle tosi paljon :) On niin helpottavaa huomata, että niitä kunnollisia poikia on vielä jäljellä, sillä ennen meiän keskustelua olin kyllä menettänyt melkein täysin uskoni siihen :) Kiitos siitä!! :)
Se on hassua, miten tuntemattoman ihmisen sanat voi oikeesti merkata niin paljon, ja miten samankaltasia asioita kokeneet voi tukea toisiaan tällä tavalla :) Mä oon joka päivä odottanu innolla sun seuraavaa viestiä, koska sun kanssa on niin helppoa keskustella, ja jakaa kokemuksia :)
Kiitos sun sanoista, sä oot myös tosi mahtava, upea, ihana ja todellakin paras!! :) Auttaminen on ollu molemminpuolista, koska nyt tiedän, että sunlaisia poikia on vielä olemassa :)
Se, kenen kanssa tulet loppuelämäsi elämään, on äärettömän onnekas! Juuri sunlaisesi seurustelukumppanin haluan itselleni! :)
Kaikkea hyvää tulevalle vuodelle myös sulle, tulevaisuudella on sun varalle niin paljon hyvää! :)
T: Lukioikäinen tyttö :)Iiiihanaa taas kirjotit mulle!:) Jokaikinen kerta ku laitat viestii tänne ni olo helpottuu kerta heitolla huomattavasti:) TÄÄ ON AIVAN MAHTAVAA!!!!!!
On mukava ku pystytää auttaa toisiamme täällä parhaamme mukaan ja saadaan muilta kirjoittajilta taustatukea. Ja on todellakin hienoa vaihtaa kokemuksia!
No uutenavuotena tapahtui sitten se,että näin eksäni. Se ei kuitenkaan ollu yksin...:( Tottakai se sattu kun tajusin,että sillä on joku uus,nähtävästi parempi ihminen ku minä.....Koko päivän oon miettiny sitä asiaa ja oon toisinaan mustis mut toisinaan yritän ajatella että tyttö teki huonon valinnan ottaessaan hänet minun tilalle...Vaikka en edes tiedä kuinka ihana se uus poitsu on,nähtävästi siis ihanempi kuin minä...
Mutta mites sun uusvuos meni?:) Sä oot sen verran ihana ihminen,ettet sä ansaitsis minkäänlaista murhetta koskaan! Toisin kuin minä näköjään,mutta haluan näyttää elämälle,että olen vahvempi!:) Huom.Tämä siis neuvoksi muillekkin eli pysykää vahvoina!!!!
T:Lukiopoika - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
Iiiihanaa taas kirjotit mulle!:) Jokaikinen kerta ku laitat viestii tänne ni olo helpottuu kerta heitolla huomattavasti:) TÄÄ ON AIVAN MAHTAVAA!!!!!!
On mukava ku pystytää auttaa toisiamme täällä parhaamme mukaan ja saadaan muilta kirjoittajilta taustatukea. Ja on todellakin hienoa vaihtaa kokemuksia!
No uutenavuotena tapahtui sitten se,että näin eksäni. Se ei kuitenkaan ollu yksin...:( Tottakai se sattu kun tajusin,että sillä on joku uus,nähtävästi parempi ihminen ku minä.....Koko päivän oon miettiny sitä asiaa ja oon toisinaan mustis mut toisinaan yritän ajatella että tyttö teki huonon valinnan ottaessaan hänet minun tilalle...Vaikka en edes tiedä kuinka ihana se uus poitsu on,nähtävästi siis ihanempi kuin minä...
Mutta mites sun uusvuos meni?:) Sä oot sen verran ihana ihminen,ettet sä ansaitsis minkäänlaista murhetta koskaan! Toisin kuin minä näköjään,mutta haluan näyttää elämälle,että olen vahvempi!:) Huom.Tämä siis neuvoksi muillekkin eli pysykää vahvoina!!!!
T:LukiopoikaIhana kuulla, miten sun olo helpottuu meiän keskustelusta! Ihan mahtavaa :)
Sellanen kysymys tossa heräs, että missä merkeissä näit eksäsi uuden pojan kanssa ( ei tarvii vastata jos et halua) ?
Voin vaa kuvitella, miltä eksän näkeminen näin pian eron jälkeen toisen kanssa tuntuu. Jos yhtään lohduttaa, niin voin sanoa, että tavallaan säälin tuota uutta poikaa. Miksi? Koska jos heti eron jälkeen "löytää" uuden, niin suhde on mitä todennäköisimmin ns. laastarisuhde. Eksäsi ei ilmeisesti pysty tai halua käsitellä eroa yksin, joten hän tavallaan paikkaa jättämääsi tyhjiötä hänen elämässään uudella pojalla. Tällaiset suhteet eivät yleensä kauaa kestä.
Mielestäni eksäsi teki todella huonon valinnan, sillä se kuitenkin kostautuu hänelle jossain vaiheessa. Juuri eron jälkeen on jokainen hieman pois tolaltaan, eikä silloin ole oikea aika etsiä uutta kumppania, joten siinä mielessä ei ollut erityisen fiksu veto eksältäsi. Sun eksäs tuskin tulee koskaan saamaan sua ihanempaa miestä elämäänsä (suhteenne aikaisen käytöksensä perusteella) ja kyllä hän jossain vaiheessa itsekin tajuaa, mitä menetti. Sä sen sijaan ansaitset upean ihmisen vierelles, kunhan tästä erosta toivut :)
Mun uusvuosi meni ihan mukavasti, vietettiin uuttavuotta lähimpien ystävien kesken, ja toivon tosiaan että tästä vuodesta tulee tosi mahtava ja tuo kaikkea uutta kivaa elämääni, yhteistä uudenvuodenlupaustamme unohtamatta :) Kiitos vain taas sun kauniista sanoista, sunlaisesikaan ihminen ei kyllä murheita myöskään ansaitse!! :)
Sä tosiaan oot ihan hirmusen vahva, ja sä ansaitset vain parasta!! Usko pois, kyllä se onni sut vielä löytää!! :)
Ihana kuulla, miten sun olo helpottuu meiän keskustelusta! Ihan mahtavaa :)
Sellanen kysymys tossa heräs, että missä merkeissä näit eksäsi uuden pojan kanssa ( ei tarvii vastata jos et halua) ?
Voin vaa kuvitella, miltä eksän näkeminen näin pian eron jälkeen toisen kanssa tuntuu. Jos yhtään lohduttaa, niin voin sanoa, että tavallaan säälin tuota uutta poikaa. Miksi? Koska jos heti eron jälkeen "löytää" uuden, niin suhde on mitä todennäköisimmin ns. laastarisuhde. Eksäsi ei ilmeisesti pysty tai halua käsitellä eroa yksin, joten hän tavallaan paikkaa jättämääsi tyhjiötä hänen elämässään uudella pojalla. Tällaiset suhteet eivät yleensä kauaa kestä.
Mielestäni eksäsi teki todella huonon valinnan, sillä se kuitenkin kostautuu hänelle jossain vaiheessa. Juuri eron jälkeen on jokainen hieman pois tolaltaan, eikä silloin ole oikea aika etsiä uutta kumppania, joten siinä mielessä ei ollut erityisen fiksu veto eksältäsi. Sun eksäs tuskin tulee koskaan saamaan sua ihanempaa miestä elämäänsä (suhteenne aikaisen käytöksensä perusteella) ja kyllä hän jossain vaiheessa itsekin tajuaa, mitä menetti. Sä sen sijaan ansaitset upean ihmisen vierelles, kunhan tästä erosta toivut :)
Mun uusvuosi meni ihan mukavasti, vietettiin uuttavuotta lähimpien ystävien kesken, ja toivon tosiaan että tästä vuodesta tulee tosi mahtava ja tuo kaikkea uutta kivaa elämääni, yhteistä uudenvuodenlupaustamme unohtamatta :) Kiitos vain taas sun kauniista sanoista, sunlaisesikaan ihminen ei kyllä murheita myöskään ansaitse!! :)
Sä tosiaan oot ihan hirmusen vahva, ja sä ansaitset vain parasta!! Usko pois, kyllä se onni sut vielä löytää!! :)
T: Lukioikäinen tyttö :)Joo elikkä siis näin mun eksän sen pojan kanssa tuolla kaupungilla ja eka reaktio tietysti oli ihmetys ja kipu sydämessä :S En paljoa katellu sinnepäinkään vaikka näin kyllä että eksäni yritti päästä lähelle minua näyttämään uutta poikaansa. Eivät he kuitenkaan mitään hempeilleet(suudellu yms.) vaan olivat siinä vain kaksin jatkaen pian matkaansa(voi olla että kuullostaa siltä ettei siinä olisi mitään,mutta kyllä sen aistii jos kyseessä on muutakin kuin kaveruutta).
Tämä on kyllä raskasta aikaa mulle ja kun on tarpeeksi monta kertaa tullut jäteyksi,on vaikee enää ryhtyä mihinkään suhteeseen :S Pelottaa vain että milloinkohan tämäkin suhde loppuu.
Olin muuten uutenavuotena myös eräissä kotibileissä,missä oli pelkkiä ärsyttäviä ja pinnallisia naisia. Ajattelin että eikö tässä maailmassa ole tuon kummempia tyttöjä olemassa,EN VAIN HALUA SELLAISTA!!!!!!!!:( Sitten kuitenkin muistin SINUT ja uskoni taisi edes vähän palata teihin tyttöihin :) Ahh,olen niin iloinen sun takia,oot tosiaan PARAS!:)
T-Lukiopoika
PS.Kirjoitat tosi hyvin ja eri näkökulmista sun viestejä,kiitos siitäkin!:) - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
Joo elikkä siis näin mun eksän sen pojan kanssa tuolla kaupungilla ja eka reaktio tietysti oli ihmetys ja kipu sydämessä :S En paljoa katellu sinnepäinkään vaikka näin kyllä että eksäni yritti päästä lähelle minua näyttämään uutta poikaansa. Eivät he kuitenkaan mitään hempeilleet(suudellu yms.) vaan olivat siinä vain kaksin jatkaen pian matkaansa(voi olla että kuullostaa siltä ettei siinä olisi mitään,mutta kyllä sen aistii jos kyseessä on muutakin kuin kaveruutta).
Tämä on kyllä raskasta aikaa mulle ja kun on tarpeeksi monta kertaa tullut jäteyksi,on vaikee enää ryhtyä mihinkään suhteeseen :S Pelottaa vain että milloinkohan tämäkin suhde loppuu.
Olin muuten uutenavuotena myös eräissä kotibileissä,missä oli pelkkiä ärsyttäviä ja pinnallisia naisia. Ajattelin että eikö tässä maailmassa ole tuon kummempia tyttöjä olemassa,EN VAIN HALUA SELLAISTA!!!!!!!!:( Sitten kuitenkin muistin SINUT ja uskoni taisi edes vähän palata teihin tyttöihin :) Ahh,olen niin iloinen sun takia,oot tosiaan PARAS!:)
T-Lukiopoika
PS.Kirjoitat tosi hyvin ja eri näkökulmista sun viestejä,kiitos siitäkin!:)Vaikka he eivätkään tehneet mitään sen kummempaa, kyllä sitä vaan tuntee eksänsä niin hyvin, että aistii heti jos kyseessä on enemmän kuin ystävyyttä. Teiän erossa se vahvempi osapuoli olet kyllä sä, koska sä et heti etsi itelles uutta, vaan annat ittes toipua ensin :) tosi hyvä!
Mulla on aina ollut ihan sama juttu, koska kun olen parisuhteessa, mietin että milloinkohan onneni loppuu. Kun tarpeeksi monta kertaa on se jätetty osapuoli, on vaikea uskoa minkään suhteen kestävyyteen. Kun Se Oikea sitten vihdoin tulee vastaan, uskallan väittää, että pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan suhteen kestävyyteen eikä eron mahdollisuus edes käy mielessä :)
Vitsi, miten piristävää kuulla, ettet halua pinnallista naista! :) Tuntuu että kaikki miehet juoksevat nykyään pinnallisten, huomionhakuisten naisten perässä. Ihanaa kuulla, ettei näin suinkaan ole! :)
Sä oot myös ihan paras!! :)
Vaikka he eivätkään tehneet mitään sen kummempaa, kyllä sitä vaan tuntee eksänsä niin hyvin, että aistii heti jos kyseessä on enemmän kuin ystävyyttä. Teiän erossa se vahvempi osapuoli olet kyllä sä, koska sä et heti etsi itelles uutta, vaan annat ittes toipua ensin :) tosi hyvä!
Mulla on aina ollut ihan sama juttu, koska kun olen parisuhteessa, mietin että milloinkohan onneni loppuu. Kun tarpeeksi monta kertaa on se jätetty osapuoli, on vaikea uskoa minkään suhteen kestävyyteen. Kun Se Oikea sitten vihdoin tulee vastaan, uskallan väittää, että pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan suhteen kestävyyteen eikä eron mahdollisuus edes käy mielessä :)
Vitsi, miten piristävää kuulla, ettet halua pinnallista naista! :) Tuntuu että kaikki miehet juoksevat nykyään pinnallisten, huomionhakuisten naisten perässä. Ihanaa kuulla, ettei näin suinkaan ole! :)
Sä oot myös ihan paras!! :)
T: Lukioikäinen tyttö :)Hmm sen oikean löytäminen tuntuu niin mahdottomalta tehtävältä..:( kun on menettänyt oman itsetunnon lähes kokonaan,niin miten sen saisi takaisin? Että nämä parisuhde jutut on niiiin vaikeita :S
Harmittaa sunkin puolesta jos sullakin on samanlaisia ongelmia kuin mulla :( Mutta luotetaan edelleen siihen meidän uudenvuodenlupaukseemme!;) Sä jos kuka ansaitset onnen!!!!
T:Lukiopoika,joka lähtee huomenna armeijaan :) - justtrynahelp:)
joonass93 kirjoitti:
Hmm sen oikean löytäminen tuntuu niin mahdottomalta tehtävältä..:( kun on menettänyt oman itsetunnon lähes kokonaan,niin miten sen saisi takaisin? Että nämä parisuhde jutut on niiiin vaikeita :S
Harmittaa sunkin puolesta jos sullakin on samanlaisia ongelmia kuin mulla :( Mutta luotetaan edelleen siihen meidän uudenvuodenlupaukseemme!;) Sä jos kuka ansaitset onnen!!!!
T:Lukiopoika,joka lähtee huomenna armeijaan :)Itsetunto on vähän sellanen juttu, että se pitää ite rakentaa, hitaasti mutta varmasti. Mun itsetunto on tuhottu moneen kertaan. Joka kerta kun itsetunto murenee, niin sen perusta vahvistuu. Mua on auttanu se, että kun jossain asiassa onnistun, kehun itseäni oikein kunnolla. Jos taas en onnistu niin hyvin jossain toisessa asiassa, jätän sen taakseni enkä enää mieti sitä. En rankaise itseäni mokista, vaan yritän ajatella niitä opetuksena.
Jos tavotteena on itsetunnon parantaminen, niin mä antaisin sellasen vinkin, että jos tekee jotain erityisen hyvin/oikein, ei kannata olla vaatimaton asian suhteen, vaan oikeasti kehua itseään eikä yhtään vähätellä suoritustaan, Jos taas tekee jotain väärin, niin sitä ei saa jäädä miettimään pidemmäksi aikaa. Itseään ei saa syytellä ja solvata mokista. Näin se itsetunto sitten pikkuhiljaa rakentuu. Aikaa se tietenkin vie, mutta kunhan uskot itseesi niin kyllä se sieltä lähtee kasvuun! :) Yritä nähdä itsesi hienona, arvokkaana ihmisenä joka sä todella oot :)
Huono itsetunto johtaa aika usein siihen, että pelkää torjutuksi tulemista. Tän oon ite kokenu tosi voimakkaana, mutta siihen auttaa vain torjutuksi tulemisen vastakohdan kokeminen :)
Sä vaikutat niin upeelta ihmiseltä, ettei sulla sais olla MITÄÄN itsetunto-ongelmia. Multa loppuu kohta adjektiivit sua kuvaillessa :) Sä oot oikeesti mun mielestä tosi ihanteellinen seurustelukumppaniksi, enkä koskaan päästäisi sunlaisesta ihmisestä irti, jos sellanen mun elämässä olisi.
Sun pitää uskoa siihen, miten arvokas ihminen sä oot, ja jonain päivänä tulet olemaan iso osa jonkun ihanan ihmisen elämää, siitä oon ihan varma :)
PALJONPALJONPALJON tsemppiä armeijaan!! :)
T: Lukioikäinen tyttö
- jääätelöö
Syö jäätelöö kato nyyhky leffoi ja vedä lärviis suklaata se toimii.. tai en ite tiiä en oo eronnu mut sisko on niin se teki noin
- miumau
meinasin just ehdottaa tota suklaata, mut sitten aloin pohtia että toimiiks se jätkillä ..:D?
- 16v
Itellä ei kyl toimi :D
T:16v jätkä Hyi, ei suklaata. :D
Oon pahoillani sun tilanteesta, mutta mahtavaa, että sua on auttanu täällä toi joku lukioflikka. :D Teillä on rakentavaa tekstiä.
No itte en osaa mitenkää auttaa sua, koska en ole seurustellu koskaa.- dfsfmhtudco8yflg
täälläkin yksi jätetty tyttö. oon lukenu teidän vastauksia ja kiitän molempia lukiolaisia !
- joonass93
Hmmmh voi sua..:( Pärjäile,kaikki me yritetään niin!!:)
Tosi hienoa jos meiän keskustelusta on ollut apua :)
Pysy vahvana!! :)
- Abiturienttityttö
En voi sanoin kuvailla sitä tunnetta minkä tunsin kun luin teidän teksitä, se oli jotain niin mahtavaa.
Itse erosin pari viikkoa sit suhteesta joka kesti melkein 3 vuotta. Tyhjyys minkä tunnen juuri nyt on hirvee. Mutta se säätö mikä meillä kokoajan oli vei lopulta voimat, eli minä olin se jättävä osapuoli. Aluksi ei ollu sen suurempia vaikeuksia, mutta kun exä alotti, että meidän pitäisi vielä jatkaa ja yrittää, niin teki sen että sorruin totaalisesti.
Järki ja tunteet riitelee keskenään, että pitäisikö vielä yrittää vai ei.. Mutta kuitenkaan en enää itse jaksa sitä säheltämistä. Kuitenkin oltiin loppujenlopuksi niin erilaisia, vaikka oon aatellut, että vastakohdat täydentää toisiaan.
Exä valitti kun vietin liian paljon aikaa hevosten kanssa, vaikka ite oli naama tietokoneessa kiinni kokoajan. Ja nyt kun aattelee, niin tuntuu ettei ikinä naurettu yhdessä sillälailla, vaan että meillä oli ihan erilainen huumorintaju. Niin monet pienet asiat suurenivat lopulta liian isoksi.. :( Muutoin oli kyllä ihana ihminen, osasi puhua tunteista ja ottaa minut huomioon, ainakin jotenkuten. Toivoin vaan, että olisi ollut hitusen enemmän romanttinen, koska itse olen ns yliromanttinen.. Kerran suhteemme aikana sain ruusukimpun (ja hänellä ei ollut rahasta kiinni, että eikö olisi voinut ostaa). Kuitenkin exä vakuutti (niinkuin minäkin), että me kuulutaan yhteen ja ollaan luotu toisillemme..
En kuitenkaan enää jaksa uskoa, että asia olisi niin.. :/
Tsemppiä teille!- 12wee poika
Onko tälläsiä ihmisiä vielä olemassa. Kaikki on nykyään sellasia että vaan polttaa ja juo kylällä ja loput on sitte niitä trollareita. Mäkin erosin vähän aikaa sitte yhestä tytöstä, koska se ei tehny juuri mitään suhteen eteen. Nyt sitte taas oon vapaa ja todennäkösesti löydän uuden tytön noin 2-4 vuoden päästä. Muutenkin mä en ikinä löydä sitä oikeaa, vaikka se elämä oliskin vielä edessä. Onko se teidän mielestä oikein näyttää tunteensa muille. Ai niin joo mä oon sitte 12 vuotias. Ja tsemppä teille kaikille eronneille.
Niin hienoo kuulla, että meiän keskustelusta on ollu apua! :)
Mä oon pahoillani teiän erosta. Vaikka nyt onkin vaikeeta, niin pidemmän päälle ero oli varmasti parempi vaihtoehto kuin yhdessä pysyminen. Ei kukaan loputtomiin jaksa sellasta säätöä, joten ero oli hyvinvointisi kannalta hyvä teko. Yleensä vasta suhteen päätyttyä sitä huomaa, ettei sittenkään sopinut niin hyvin yhteen kuin luuli suhteen aikana.
Suhdeasioissa sitä pitää aina kuunnella itseään, ja jos ero tuntuu paremmalta kuin yhdessä pysyminen, niin on varmaan parempi erota. Siinä säästää molempien voimia.
Nää asiat, joista Joonaksen kanssa keskusteltiin, koskee ihan kaikkia eronneita :) toivottavasti pystyt näkemään sen valon tunnelin päässä, vaikka käytkin nyt läpi tosi rankkaa vaihetta elämässä.
12wee poika kirjoitti:
Onko tälläsiä ihmisiä vielä olemassa. Kaikki on nykyään sellasia että vaan polttaa ja juo kylällä ja loput on sitte niitä trollareita. Mäkin erosin vähän aikaa sitte yhestä tytöstä, koska se ei tehny juuri mitään suhteen eteen. Nyt sitte taas oon vapaa ja todennäkösesti löydän uuden tytön noin 2-4 vuoden päästä. Muutenkin mä en ikinä löydä sitä oikeaa, vaikka se elämä oliskin vielä edessä. Onko se teidän mielestä oikein näyttää tunteensa muille. Ai niin joo mä oon sitte 12 vuotias. Ja tsemppä teille kaikille eronneille.
12wee poika:
Mulla oli vähän sellanen ajatus yhdessä vaiheessa, että kaikki nuoret ovat nykyään sellaisia polttavia, juovia ja huomionhakuisia. Tuntui että muunlaisia, kunnollisia nuoria ei ole olemassakaan. Sitten tapasin ihmisiä, jotka todistivat, ettei kaikki ole niitä tyypillisiä nuoria.
Tosi upeeta, että jo 12-vuotiaana mietit, onko oikein näyttää tunteensa muille. Se on kokemukseni mukaan liian harvinainen ominaisuus ihmisillä. Vastaukseni sun kysymykseen on siis että todellakin on oikein näyttää tunteensa muille!! Sellaista ihmistä ainakin minä arvostan :)
Susta tulee vielä jonain päivänä upee poikaystävä jollekki tytölle :) Kyllä sä vielä sen oikean löydät! :) Usko siihen!
Niin hienoo kuulla, että meiän keskustelusta on ollu apua! :)
Mä oon pahoillani teiän erosta. Vaikka nyt onkin vaikeeta, niin pidemmän päälle ero oli varmasti parempi vaihtoehto kuin yhdessä pysyminen. Ei kukaan loputtomiin jaksa sellasta säätöä, joten ero oli hyvinvointisi kannalta hyvä teko. Yleensä vasta suhteen päätyttyä sitä huomaa, ettei sittenkään sopinut niin hyvin yhteen kuin luuli suhteen aikana.
Suhdeasioissa sitä pitää aina kuunnella itseään, ja jos ero tuntuu paremmalta kuin yhdessä pysyminen, niin on varmaan parempi erota. Siinä säästää molempien voimia.
Nää asiat, joista Joonaksen kanssa keskusteltiin, koskee ihan kaikkia eronneita :) toivottavasti pystyt näkemään sen valon tunnelin päässä, vaikka käytkin nyt läpi tosi rankkaa vaihetta elämässä.
T: Lukioikäinen tyttö :)Joo minäkin haluan omasta puolestani sanoa että oon tosi pahoillani jotka ovat joutuneet kokemaan eron...Ero on aina raskas,mutta täytyy muistaa että elämä jatkuu! Ja tosiaan kaikki mitä ollaan kirjoitettu tänne on tarkoitettu KAIKILLE!! Jos ollaan autettu joitakin ihmisiä näillä kirjoituksilla oon todella onnellinen!:) Kaikkea hyvää ja jaksamista kaikille! Ja muistakaa,että huonon ajan jälkeen tapahtuu aina jotain hyvää :)
T:Lukiopoika - imppe94
joonass93 kirjoitti:
Joo minäkin haluan omasta puolestani sanoa että oon tosi pahoillani jotka ovat joutuneet kokemaan eron...Ero on aina raskas,mutta täytyy muistaa että elämä jatkuu! Ja tosiaan kaikki mitä ollaan kirjoitettu tänne on tarkoitettu KAIKILLE!! Jos ollaan autettu joitakin ihmisiä näillä kirjoituksilla oon todella onnellinen!:) Kaikkea hyvää ja jaksamista kaikille! Ja muistakaa,että huonon ajan jälkeen tapahtuu aina jotain hyvää :)
T:Lukiopoikajustrynahelp ja joonas pitäskö teijän vaihtaa jotai sähköposteja taijotai?:) ladatkaa vaik kik ja puhukaa siel ja sit poistakaa ja vaihtakaa vaa numerot siel nii ei muut jotka täällä netissä näkee sen nii ala soittelee:) vaikutatte nii symppiksiltä ja samankaltasilta et musta iha oikeesti nyt tuntuu et teijä pitäis tutustuu oikeesti
- joonass93
imppe94 kirjoitti:
justrynahelp ja joonas pitäskö teijän vaihtaa jotai sähköposteja taijotai?:) ladatkaa vaik kik ja puhukaa siel ja sit poistakaa ja vaihtakaa vaa numerot siel nii ei muut jotka täällä netissä näkee sen nii ala soittelee:) vaikutatte nii symppiksiltä ja samankaltasilta et musta iha oikeesti nyt tuntuu et teijä pitäis tutustuu oikeesti
Hihih voiku sulosta ku aattelet noin:) Ymmärrän kyllä mutta voipi olla ettei tämä justrynahelp taida enää käydä seuraamassa tätä keskustelua,valitettavasti....:)
- imppe94
joonass93 kirjoitti:
Hihih voiku sulosta ku aattelet noin:) Ymmärrän kyllä mutta voipi olla ettei tämä justrynahelp taida enää käydä seuraamassa tätä keskustelua,valitettavasti....:)
no voihan...toivotaan että se eksyis tänne kuitenkin lähiaikoina:) vaikuttatte mun silmii enemmä tai vähemmän sielunkumppaneilta iha ystävämielessäki että iha harmi josette pääse tutustuu irl :) te ootte just sen olosia tyyppejä keittenkaa haluaisin hengailla ja puhua syvällisiäki :D kaikke hyvää siis molemmille. ja voimia vaikeista vaiheista ylipääsyyn!! mää oon tänä vuonna 19v täyttävä reipas nuori ja oon kahesti seurustellut, molemmilla kerroilla mut on jätetty..:( se on ollu aina yhtä vaikeeta päästä yli mutta onneksi aina helpottaa ja huomaa ettei ne ihmiset ollu sulle oikeita loppujenlopuksi:) kaikella on tapana järjestyä !
- joonass93
imppe94 kirjoitti:
no voihan...toivotaan että se eksyis tänne kuitenkin lähiaikoina:) vaikuttatte mun silmii enemmä tai vähemmän sielunkumppaneilta iha ystävämielessäki että iha harmi josette pääse tutustuu irl :) te ootte just sen olosia tyyppejä keittenkaa haluaisin hengailla ja puhua syvällisiäki :D kaikke hyvää siis molemmille. ja voimia vaikeista vaiheista ylipääsyyn!! mää oon tänä vuonna 19v täyttävä reipas nuori ja oon kahesti seurustellut, molemmilla kerroilla mut on jätetty..:( se on ollu aina yhtä vaikeeta päästä yli mutta onneksi aina helpottaa ja huomaa ettei ne ihmiset ollu sulle oikeita loppujenlopuksi:) kaikella on tapana järjestyä !
Vooih kyllähän tommonen lämmittää kovasti kun kuulee että meidän keskusteluista on ollu sullekkin hyötyä!:) Ja se vasta lämmittääkin kun haluat tutustuakin meihin,sielunkumppaneita ei ole koskaan liikaa:) Ja oon myös pahoillani siitä että sut on jätetty,jos yhtään lohduttaa niin et ole ainoa :) Mutta kunhan vain pysyt vahvana niin aivan varmasti pärjäät ja kyllä se oikea sinunkin kohdalle sattuu.Luota muhun:) Nyt vain tsemppiä! Kyllä me yhdessä selvitään:)
T:Lukiopoika - imppe94
joonass93 kirjoitti:
Vooih kyllähän tommonen lämmittää kovasti kun kuulee että meidän keskusteluista on ollu sullekkin hyötyä!:) Ja se vasta lämmittääkin kun haluat tutustuakin meihin,sielunkumppaneita ei ole koskaan liikaa:) Ja oon myös pahoillani siitä että sut on jätetty,jos yhtään lohduttaa niin et ole ainoa :) Mutta kunhan vain pysyt vahvana niin aivan varmasti pärjäät ja kyllä se oikea sinunkin kohdalle sattuu.Luota muhun:) Nyt vain tsemppiä! Kyllä me yhdessä selvitään:)
T:Lukiopoikavoi kiitos :) on mun viime erosta jo jonkin aikaa..silti vieläki välillä muistelee niitä aikoja vähä surumielin ja haikeana kun muistaa sen tuskan mitä eroon liitty. kuitenki sillon ku pystyy muistelemaan hyvällä, niin tietää et on lähempänä valoa :D miten sun tunteet ja mieli on nyt viimeaikoina heitelly? mun suuri ongelma on aina ollu se käsittelyn vaikeus, nii ylipääsemine on ollu tosi haasteellista:( saankos myös udella, missä päin suomea asustelet?:)
joonass93 kirjoitti:
täällä mä seurailen tätä keskustelua! :)
imppe94 kirjoitti:
Tosi hienoo että sä osaat ajatella noin positiivisesti, ja niinhän se on, että sitä huomaa jälkeenpäin ettei se toinen ollutkaan Se Oikea :)
Mun mielestä on vaikeempaa olla se jätetty osapuoli, koska silloin sitä eroa ei välttämättä oo ehtiny miettiä ja valmistautua siihen, vaan se tulee ainakin jollain tasolla yllätyksenä. Se joka jättää taas on ehtiny jo tavallaan alottaa sen paranemisprosessin. Jos on aina ollu se jätetty ni voi olla vaikeeta uskoo minkään suhteen kestävyyteen, mutta ajan myötä varmaan oppii taas uskomaan siihen :)
Joonas vaikuttaa tosiaan ihan mahtavalta ihmiseltä, niinku säkin :) Upeeta että ollaan saatu tällanen keskustelu aikaan ja että keskusteluun on osallistunut monia nuoria!! :)
imppe94 kirjoitti:
voi kiitos :) on mun viime erosta jo jonkin aikaa..silti vieläki välillä muistelee niitä aikoja vähä surumielin ja haikeana kun muistaa sen tuskan mitä eroon liitty. kuitenki sillon ku pystyy muistelemaan hyvällä, niin tietää et on lähempänä valoa :D miten sun tunteet ja mieli on nyt viimeaikoina heitelly? mun suuri ongelma on aina ollu se käsittelyn vaikeus, nii ylipääsemine on ollu tosi haasteellista:( saankos myös udella, missä päin suomea asustelet?:)
Vaikka erosta on kulunut paljonkin aikaa ei se tarkoita sitä,että tyttö olisi täysin unohdettu...Itse erosin joulun aikoihin ja ikävä painaa vieläkin suunnattomasti. Ja sitä edellisestä erosta tulee pian 2 vuotta ja silti joskus tulee ajateltua häntä...Kyllähän mun tunteet heittelee laidasta laitaan:joskus on kovempikin ikävä,kun taas välillä ei ole yhtään ikävä tätä tyttöä. Ymmärrän sen,että ylipääseminen on vaikeeta,se on kaikille :) Mutta muista,että aika on se paras lääke,paljon tsemppiä vain!:) Ja asun täällä etelä-suomessa,aika lähellä Helsinkiä :))
- annikaaa-
Moikka!
ite 15v ( kohta 16 ) tyttö
2010 rakastuin ihan kunnolla, suhde kesti 1.5 vuotta. Se kaatu kun seinään. Osaatte varmaan kuvitella sen tuskan kun menettää ensirakkauden. Aina oli sen tietyn pojan kanssa hauskaa, 2 vuotta oli ikäeroa, mutta eipä se meitä haitannut, meinaan monesti jätkä sanoi ettei uskois mua sen ikäseks mitä oikeesti oon, poikkeen niin paljon mun ikäsistä et se ei vaan pystyny uskomaan.
Se ero.. Huhhuh! se oli kyllä niin vaikee! Podin erosta johtuvaa tuskaa 9kk, mulla oli pelkästään paras kaveri tukena. Kyllä, olin tyhmä, en puhunut edes koulussa kenellekkään... Noh, mutta yli päästiin kuitenkin! Kyllä se aika parantaa haavat. Jotain puolitoista vuotta oleskelin sinkkuna, sitten napsahti. Rakastuin uudelleen, ah se tunne :3 Tää poitsu joka tekee mut onnelliseks on mua 2v 9kk vanhempi, täysi-ikäinen. Aivan ihana! Nyt tulevana viikonloppuna tulee 3vk täyteen, kuulostaa tosi lyhyeltä ajalta, mutta tuntuu että me oltais seurusteltu jo yli vuosi. Kyllä siitä on hyötyä että ei asu samassa kaupungissa, meilläkin on välimatkaa 33km, se on ihan riittävästi. Ei jokapäivä näe toista, toisaalta se on ihan kivaakin kun se ikävä kerkee tulla, seuraavan kerran kun näkee niin tuntuu että kaikki muu katoaa sun ympäriltä.
Tsemppiä teille kaikille jotka ootte eronnu, ihan kauheeta kun luulee löytäneensä sen tosirakkauden mut sit tiet erkaneekin :( I know that feeling!
Vaikka se elämä potkii päähän, niin ottakaa tarvista kiinni ja potkikaa ja puskekaa sitä vastaan! Tulee kyllä aikamoinen voittajafiilis kun tajuu pääsevänsä sen tuskan läpi. Vaikka ero onkin ollu tosi ilkeen tuntunen, niin siitä kyllä pääsee yli. Haluun rohkaista teitä jokaista oikeesti puhumaan jollekkin ulkopuoliselle, luulisin ainakin että se helpottaa. Itse en sitä tehnyt ja olo oli ihan hirveä, sitä en halua kenellekkään joten siks mä rohkasen teitä!
T. Luulin olevani forever alone!- justtrynahelp:)
Aina tarinat uuden rakkauden löytämisestä eron jälkeen antaa lisää uskoa siihen, että jonain päivänä taas löytää rakkauden! :)
Hyvä että sulla oli paras kaveri tukena, koska se on parempi kuin eron käsitteleminen yksin. Ulkopuolinen apu tosiaan on hyväksi, kunhan sitä vain hakee :) Eron käsitteleminen helpottuu huomattavasti, jos pääsee siitä paljon puhumaan!
Tosi hienoa kuulla, että oot päässy elämässä eteenpäin ja löytänyt uuden seurustelukumppanin :) Vaikka ootte ollu yhdessä vasta 3vk, niin jokainen suhde on joskus ollut ihan alussa :)
Välimatka on siitä hyvä asia, ettei toiseen ehdi kyllästyä ja aina on jotain mitä odottaa. Pieni ikävä tekee vain hyvää :) Silloin osaa arvostaasitä yhteistä aikaa ihan eri tavalla kuin jos näkisi joka päivä!
T: Lukioikäinen tyttö :) - kuunnelkaa!!
Aina tarinat uuden rakkauden löytämisestä eron jälkeen antaa lisää uskoa siihen, että jonain päivänä taas löytää rakkauden! :)
Hyvä että sulla oli paras kaveri tukena, koska se on parempi kuin eron käsitteleminen yksin. Ulkopuolinen apu tosiaan on hyväksi, kunhan sitä vain hakee :) Eron käsitteleminen helpottuu huomattavasti, jos pääsee siitä paljon puhumaan!
Tosi hienoa kuulla, että oot päässy elämässä eteenpäin ja löytänyt uuden seurustelukumppanin :) Vaikka ootte ollu yhdessä vasta 3vk, niin jokainen suhde on joskus ollut ihan alussa :)
Välimatka on siitä hyvä asia, ettei toiseen ehdi kyllästyä ja aina on jotain mitä odottaa. Pieni ikävä tekee vain hyvää :) Silloin osaa arvostaasitä yhteistä aikaa ihan eri tavalla kuin jos näkisi joka päivä!
T: Lukioikäinen tyttö :)Justtrynahelp :) ja joonas93
nyt ne s-postit vaihtoon!! Te ootte ne toisillenne luodut, uskokaa pois :) - joonass93
kuunnelkaa!! kirjoitti:
Justtrynahelp :) ja joonas93
nyt ne s-postit vaihtoon!! Te ootte ne toisillenne luodut, uskokaa pois :)Voi kun sulosta,mutta luulen,että se oikea tulee vastaan ajallaan kohtalon kanssa,eikä täältä suomi24 kautta :) Mutta ei justrynahelpissä mitään vikaa ole,AIVAN MAHTAVA IHMINEN!!!!!!!!!!!!!!!!
- Vastausta
joonass93 kirjoitti:
Voi kun sulosta,mutta luulen,että se oikea tulee vastaan ajallaan kohtalon kanssa,eikä täältä suomi24 kautta :) Mutta ei justrynahelpissä mitään vikaa ole,AIVAN MAHTAVA IHMINEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Niin mutta kyllä te voitte varmaan sähkikset vaihtaa, vai mitä? jatkossa voitte puhua jos ongelmia ilmenee!!! Eikä teistä pitäisi tullakaan mitään. Vaan kavereita, kun justtryinahelp :) on kovasti auttanut sua.
- annikaaa-
On tää kyll ihan ihmeellistä, en aluks uskonu edes että voisin jonkun vielä löytää. Kai näköjään löysin, luulot pois! Just esim viikko erossa toisesta, tuntuu ihan hirveeltä tuskalta. Sitten kun sen toisen näkee uudelleen nii samantien se sama huuma syttyy päälle. Love this
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851