Busasta katoaa jäähdytysnestettä

haya busa

Kellään ideaa mihin voi kadota moottoripyörästä jäähdytysnesteet? Pyörään on pari vuotta sitten tehty kansiremontti, kun pääsi keittämään. Silloinkin oli nesteet kadonneet eikä flekti toiminut. Remontin jälkeen toimi vähän aikaa, mutta nyt on taas nesteet kadonneet. Öljyn seassa sitä ei ole, ei ainakaan näkynyt vaihtaessa, eikä pyörän allekaan jää vuotojälkiä. Kun pyörä käy, tuntuu nenään sellainen imelä tuoksu, liittyneekö asiaan?

Olen lisännyt nestettä suoraan syyläriin ja kun nestettä on sisällä, pysyvät lämmötkin kohtuu kurissa. Mutta jonnekkinhan se neste menee?

Hassu aika näin talvella tätä kirjoitella, mutta kun nämä asiat tahtoo pyöriä mielessä kesät talvet...

7

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eytr

      Eiköhän sieltä kansi/kansipahvi ole korkannut. Eli neste pääsee palotilaan ja siitä johtuu tämä imelä hajukin. Pojat kertovat että jos vuoto on tarpeeksi suuri, niin tulppa on kirkas siinä sylinterissä johon vesi vuotaa.

    • hb771

      Kai se sylinterilohko ja kansi käytettiin edellisen remontin yhteydessä koneistamossa?

      • haya busa

        Kyllä oli koneistettu. En vaan oikein enää luota kyseisen korjaamon touhuihin, enkä ole ainoa jolla on ongelmia ollut heidän kanssaan. Epäilen että korjaamon virhe tässä taustalla varmaan on.

        Tuota minä itsekin ajattelin että pahvi vähintäänhän siitä on mennyt. Mutta eikö silloin pitäisi mennä vedet öljyn sekaan?


      • eytr
        haya busa kirjoitti:

        Kyllä oli koneistettu. En vaan oikein enää luota kyseisen korjaamon touhuihin, enkä ole ainoa jolla on ongelmia ollut heidän kanssaan. Epäilen että korjaamon virhe tässä taustalla varmaan on.

        Tuota minä itsekin ajattelin että pahvi vähintäänhän siitä on mennyt. Mutta eikö silloin pitäisi mennä vedet öljyn sekaan?

        " Mutta eikö silloin pitäisi mennä vedet öljyn sekaan? "

        Ei silloin jos vuoto on vain vesikanavan ja palotilan välillä.
        Eräs volkkarin diesel on tunnettu tästä ominaisuudesta. Paisuntasäiliössä voi myös näkyä kuplia koneen käydessä ja/tai jäähdytysneste muuttuu likaiseksi väriltään.

        Mutta kertomiesi oireiden perusteella, (varsinkin hajun) olen 99% varma että neste pääsee palotilaan.


    • haya busa

      Kiitoksia eytr, olet varmaan oikeassa.

      Eli ei kai sitten kun tarkastamaan vaurion laajuutta... Tai uuden koneen ostoon, kumpi lie parempi, kun yksi remppa ei näköjään riittänyt.

      Varmaan harmittais jos olis köyhä...

      • Momenttiin !

        Lasket hieman ahtopaineita, niin ei puhalla niin herkästi kansipahvin välistä vesitilaan. :)

        Tai sitten parempi vaihtoehto, hommaat stydimmät pinnapultit koneeseesi, ja tiukempaan momenttiin.

        Täältä ... http://www.dragrace.fi/product_info.php?cPath=56_420&products_id=8153


        Juu tottapuhuen,
        jos kannesta ei löydy pahempia syöpymiä ja se on suora, ei sille koskaan kannata tehdä muuta kuin putsata tiivistepinta rempan yhteydessä.

        Koneistaminen on turhaa, ja aina pieni riski.


    • Vesi-esimies

      Se voi vuotaa vain sisään ja ulos.
      Jos sisään vuotaa, se ilmenee harmaana höyrynä pakokaasun seassa, siis paljon runsaampana kuin mitä normaalisti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
      Jos on ulkoinen vuoto, se ei välttämättä merkitse suoranaista näkyvää tippumista, sensijaan kostumista vuodon ympäristössä. Se voi tiristä letkujen liitoksista ja tiivisteiden raoista missä niitä onkaan. Selviää kun kostuttaa sormeaan siinä, nuolaisee, jos maistuu makealta, on pakkasnestettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe