Kurja nälkäpalkkatyö

ette osaa hävetä

" Suomessa on yhä tuhansia työntekijöitä, jotka tekevät täyttä työviikkoa ja tienaavat kaikkine lisineen vain puolisentoista tonnia kuussa. Mutta ei tämäkään vielä mitään. On aloja, joilla kehnoimmat kokoaikatyön kokonaisansiot jäävät tonnin kieppeille"

http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/9311-suomen-kurjimmat-palkat-ovat-todella-kurjia-siina-on-pohjanoteeraus

5

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomalomaloma...

EN OSAA HÄVETÄ, ansioni jäävät nettona 500-670 per kk. Tuntikorvaus okei, mutta kun alueella on monta isoakin toimijaa, tunteja luonnollisesti kertyy per kk plus- sata.
      Leipä on hyvää, kun omaa. Vaikka vähempikin. Kuka kehtaisi naamallaan näitä "emmekökehtaahävetä"- juttuja?

• ette osaa hävetä

Työ on niin raskasta, että et jaksa enempää

• lovemyjob

Teen siivoustyötä eikä palkkani ole kaikista kurjin. Kuukausituloni ovat siinä 1000-1400e käteen, riippuu siitä paljonko tunteja on. Työtä saan tehdä periaatteessa niin paljon kun haluan, eli voin kyllä vaikuttaa tuntimäärään. Mielelläni teen kuitenkin hieman lyhyempää kuin täyttä päivää. Jaksaa sitten muutakin eikä elämä ole pelkkää työtä.
      En koe olevani köyhä, en häpeä työtäni vaan ihan päinvastoin :) Olen unelmätyössä ja minulla on ihana työnantaja ja työkaverit!

• ette osaa hävetä

Nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

• Tähän voisi lisätä vaikkapa tämän linkin: http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/9004-is-toimihenkilot-tyontekijoita-valmiimpia-palkanalennukseen

Tottakai 3000-4000 e/kk tienaava toimihenkilö on valmiimpi palkan alennukseen kuin 1000-1300 e/kk tienaava siivooja.

Minulla on siivoojaksi ihan kivasti tunteja ja koska asun kotitalossani josta ostin isän perikunnan osuuden menot ovat pienet, joten pärjään vähälläkin.

Sen sijaan ihmettelen kovasti kuinka pk-seudulle riittää yhä siivoojia? En millään pysty mieltämään miten joku pystyy maksamaan 500-700 euron vuokria näistä palkoista TAI tulemaan jostain 100 km:n päästä maaseudulta tekemään tätä työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7254
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      124
      3981
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      27
      3271
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2778
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2423
    6. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2262
    7. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      372
      1971
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1950
    9. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      1930
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1878
    Aihe