Etsin rauhallista,lyhytkarvaista,helpostikoulutettavaa ja seurallista koirarotua. :)
Mikä on teidän mielestä hyvä rotu. ei myöskään kovin iso saa olla.
Mikä rotu?
17
235
Vastaukset
- drtrthrthth
Keiken rotuiset koirat ovat seurallisia. Kaiken rotuiset koirat ovat hyvin sosiaalistettuina rauhallisia. Kaikki rodut ovat omistajaa kunnioittamaan oppineina helposti koulutettavia. Erityisen miellyttämisenhaluiset koirat tarvitsevat yleensä todella paljon harrastustoimintaa, eli älyllistä liikuntaa.
- 1 varma vastaus
Englanninbulldoggi on sopiva.
- paras valinta
Kääpiösnautseri, on sylivauva = seurallinen, helppo kouluttaa, karva suht lyhyt tosin pitää nyppiä, muttei irtoa.
- Vastaväite
Tunnen useita käppänöitä, ja niistä jokainen on itsenäinen, riidanhaastaja (pullistelija), kova ja vaikeasti koulutettava (eli itsepäinen eikä pätkääkään miellyttämisenhaluinen). Minulla ei ole rotua vastaan mitään (olen itsekin harkinnut sellaisen ottamista), mutta vaatii kyllä omistajaltaan paljon.
- paras valinta
Vastaväite kirjoitti:
Tunnen useita käppänöitä, ja niistä jokainen on itsenäinen, riidanhaastaja (pullistelija), kova ja vaikeasti koulutettava (eli itsepäinen eikä pätkääkään miellyttämisenhaluinen). Minulla ei ole rotua vastaan mitään (olen itsekin harkinnut sellaisen ottamista), mutta vaatii kyllä omistajaltaan paljon.
No ei kyllä ole vaikea kouluttaa, helposti oppii. Ulkona ei niin sylivauva, mutta sisällä kyllä, eikä ole itsepäinen vaan tempperamenttinen, ja kyllä oikealla opilla saa helposti koulutettua (meillä makupala tai pallo). Omani on helpoin koira tähän asti, vaikka on uros, on ollut monen sortin elävää, uroksia ja narttuja. Päivääkään en ole katunut.
ps. seuraava tulee olemaan samaa rotua.
- Tarkenna
Hei.
Minkä roturyhmän rodut sinua eniten kiinnostavat? Paha ruveta heittelemään rotuja, kun et kerro, millaista koiraa olet jo miettinyt, tai minkälainen koira ulkonäöllisesti sinua kiinnostaa. Luonnne kriteerit tottakai karsivat jo joitakin rotuja pois, mutta pidätkö: raskasrakenteisista, vinkkikoiramaisista, pientä, isoa, luppa- vai pystykorvista.. jne. - Amstaffeli
Welsh corgi pemproke? Helppo turkki, rauhallinen, seurallinen ja muutenkin helppo kouluttaa.
- Koirarodut
mietin tuota kääpiösnautseriä mutta miten paljo se haukkuu ?? onko haukkuminen helppo opettaa pois ??
Ja tykkään aika pienistä koirista ja ois todella ihmisrakkaita et tulis mielellää syliin.
Ulkoinäöllä ei juurikaan oo väliä. - Vastaväite
Luitko mun kommentin, kääpiösnautseri ei ole mikään sylikoira!!!!
- koirarodut
Oon mä kääpiösnautsereita nähny ja rapsutellu mut en paljoakaan tiedä rodusta.
mut senverran tiedän et ei ne aivan tollasii oo... ja jos sulla itellä ei oo kääpiösnautseria nii ethän voi olla aivan varma et ne on tollasii- paras valinta
Minulla on nytkin tuossa vierellä kääpiösnautseri, joten voin sanoa että on täysin sylivauva kotioloissa.
Tiivistettynä :
Älykäs
Leikkisä
Hyvä rottakoira
Altis koulutettava
Ihmisten ja useimpien koirien ystävä
Ei pudottele karvojaan
Kannattaa etsiä tietoa.
- Vastaväite
Perustan väitteeni sille, että tunnen (äkkiä laskettuna) kuusi käppänänomistajaa, joilla jokaisella on myös "vaativa" iso koira. Näistä jokainen kertoo käppänänsä olevan juuri sellainen, mitä aiemmin kuvailin. Kyseessä siis ihmiset, jotka osaavat/jaksavat/viitsivät/haluavat oikeasti tehdä töitä koirien kanssa.
En rotua teilaa (kuten aiemmin kirjoitin, voisin itsekin ottaa sellaisen, koska minulla on isoja koiria ja jos haluan rinnalle pikkukoiran, niin käppänä voisi olla juuri sellainen rotu, joka pärjää isompiensa kanssa), mutta käppänä ei välttis ole sellainen "seurakoirapuudeli", jota haette. - fghgjjhgj
Esim.Kettuterrieri sileäkarvainen on helppokoulutteinen jos osaava ihminen ja kiinnostunut tokoilusta, motivoituu helpolla ja on innokas leikkisä ja nokkela. Näitä itselläni. Mutta kaukana rauhallisesta..usein ne innokkaimmat ja helpoimmin motivoitavat on energisiä ja ei vaativat mutta itsenäisemmät seurakoirat helpompia kuten tipsut. Vaikka tokokoiriksi ei menekään. Mutta arki menee helpommin kun ei vaadi paljon puuhaa.
Mutta jos tarkoitat helppokoulutteisella ettet halua perehtyä kouluttamiseen vaan koiran tulee olla nätisti ilman koulutusta ja harrastamista ihan vain seurana niin cavaljeeri, tiibetinspanieli, japanin chin, esimerkiksi. - uojp
labbis
- Italianvinttikoira
Italianvinttikoira täyttää kaikki kriteerisi. Italianvinttikoira on rauhallinen, lyhytkarvainen, helposti koulutettava, seurallinen ja pienikokoinen.
- rfdrgdrg
Italianvinttikoira vaatii kokoonsa nähden runsaasti lenkkeilyä ja ellei siitä halua mielenvikaista, pitää sillä olla 5-6 krt viikossa vapaana juoksentelua.
Äläkä yritä tehdä siitä seuraavaa muotirotua. Nykyiselläänkin rodusta löytyy riittävästi sisällekuseksijoita ja koiria, joiden jalat murtuvat pelkästä äkäisestä katseesta.
Muistele mitä sakemanneille, collieille ja shelteille on käynyt, kun niiden suosio räjähti käsiin. Nyt on paljon piippaajaa, silmä- tai lonkkaongelmaista ja luonnevikaista. Italiaanot ansaitsevat parempaa. Aloitusviestin perusteella suosittelisin kirjoittajaa tutustumaan ensin koiriin ja sitten miettimään, ovatko odotukset ihan realistiset.
Ja lopuksi, huomasithan kuinka vanha tämä ketju on? - Italianvinttikoira
rfdrgdrg kirjoitti:
Italianvinttikoira vaatii kokoonsa nähden runsaasti lenkkeilyä ja ellei siitä halua mielenvikaista, pitää sillä olla 5-6 krt viikossa vapaana juoksentelua.
Äläkä yritä tehdä siitä seuraavaa muotirotua. Nykyiselläänkin rodusta löytyy riittävästi sisällekuseksijoita ja koiria, joiden jalat murtuvat pelkästä äkäisestä katseesta.
Muistele mitä sakemanneille, collieille ja shelteille on käynyt, kun niiden suosio räjähti käsiin. Nyt on paljon piippaajaa, silmä- tai lonkkaongelmaista ja luonnevikaista. Italiaanot ansaitsevat parempaa. Aloitusviestin perusteella suosittelisin kirjoittajaa tutustumaan ensin koiriin ja sitten miettimään, ovatko odotukset ihan realistiset.
Ja lopuksi, huomasithan kuinka vanha tämä ketju on?Aloittaja ei sanonut, että koira ei saisi vaatia liikuntaa. En ole yrittänyt tehdä italianvinttikoirista muotirotua. Ketju ei ollut vanha. Ehdotin italianvinttikoiraa koska se sopii aloittajan vaatimuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199