Halkeaman paikkaus

Paikkaaja 2013

Vuosi asuttu uudessa kivitalossa ja kevään tullen olisi tarkoitus korjata pari hiushalkeamaa mitä ilmestyi sisäseiniin ensimmäisen talven aikana.

Mikäs on paras tapa tehdä tuo? Eräs tuttu suositteli akryylikittiä, mutta olisko kuitenkin parempi laittaa vahvikekangas ja pintakitti?

2

2498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r3222

Kustannustehokkain on akryylimassa.

• 43243423234

Erikoisen tuntuisia korjausmenetelmiä hiushalkeamille.

Ensinnäkin, missä halkeamat sijaitsee? Jos halkeamat sijaitsevat keskellä seinää (ei siis nurkassa), niin hienotasoittella halkeama umpeen, esim. LF, hionta ja paikkamaalaus, ja koko seinän uudelleenmaalaus. Akryylillä et saa siistiä ja huomaamatonta tuosta. Enkä oikein näe mitä vahvikekangas enää tuossa auttaa.

Jos halkeama sijaitsee nurkassa niin silloin laittaisin akryylimassan ja maalaisin kattomaalilla päälle. Tässähän on sitten sellainen ongelma että jos seinän reunarajaus on tehty hyvin lähelle katon rajaa kuten esim. rajaimella tehtäessä väkisin tulee, on korjaaminen aika pirullista työtä. Jos taas on oltu kaukaa viisaita ja tehty korkea reunarajaus, jää halkeama käytännössä aina sinne rajauksen sisälle, jolloin paikkamaalaus vain kattovärillä riittää.

Seinien nurkassa olevaan halkemaan myös akryylimassa ja seinämaalia päälle. Tässä on sitten vaara, että jos on kovinkin luonnonvalolle altistuvassa kohdassa, niin myös se paikkamaalaus tulee näkymään vaikka kuinka hyvin tehtäisiin. Eli en lähtisi hiuksenhienoja halkeamia edes paikkaamaan.

Täällä tulee myös kohta vuosi täyteen, itse ajattelin odottaa vielä yhden lämmityskauden ihan varmuuden vuoksi ja sitten korjaan näkyvät halkeamat. Neljässä metrissä olevat katon ja seinän nurkan hiushalkeamiin en aio koskea. Halkeamat eivät näy normaalisti, mutta kun oikein rupeaa tuijottamaan niin halkeama erottuu. Samoin nuo ohuet seinänurkkahalkeamat jos ei näy muutaman metrin päähän kunnolla, en korjaa. Korjausta kun ei koskaan saa 100% piiloon alkuperäiseen nähden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1449
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1447
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe