rossipohja-gallup

ppp

Käykääpä rossipohjaisessa talossa asuvat vilkaisemassa, miten märkää teidän alapohjassanne on tällä hetkellä. Ellei ole, niin onnittelut toimivasta rakenteesta. Veikkaan, ettei kaikkia tarvi onnitella.

8

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi kysyt

      onko itselläsi jokin muu pohjarakenne kun rossipohja?

      • teppo tumpelo

        hups, tuli kämmi ja viesti tuli parikin kertaa...


    • kysyn vaan

      vai onko itselläsi jokin muu pohjarakenne kun rossipohja?

      • ppp

        en siksi kysellyt, ajattelin vain, että saattaa muutamalle olla yllätys niiden tämän hetkinen kosteustilanne.
        Työn puolesta tulee niissä välillä konttailtua. Viikko sitten oli meilläpäin ulkoilman kastepiste 19°C, eli rossipohjassa olevat kivet tai muut lämpöä/kylmää varaavat pinnat kondensoivat aika reippaasti, jos niiden lämpötila on alhaisempi. Joissain se aiheuttaa oikeita ongelmia ja joissain ei. Tulipahan vaan tänään tietoon yksi 90-luvun talo, jossa aluslaudoitus on jo mustunut ja homeessa, eikä ole ensimmäinen.
        Ei sillä että mitenkään moittisin rossia, mutta kaikkien taloissa se ei toimi kunnolla.


    • Ressu

      Tuulettuu hyvin, eikä ainakaan ole täytöt taloon päin kallellaan.
      Saattaahan johonkin metallipintaan tiivistyä kosteutta, mutta toistaiseksi ainakaan ei ole ollut havaittavissa mitään vahinkoa.

    • Ukko

      Vaikka olisikin tänä kesänä kosteutta rossipohjassa? Tuulettuuhan se sieltä pois
      ja talo tuskin parissa kuukaudessa lahoaa
      pystyyn tai sortuu. Mahdolliset homevauriot
      kuolevat pois, kun kosteus lähtee ja tuuletus
      on kunnossa. Mikäli niitä edes tulee, jos
      on kunnolla tuuletettu.

      En tiedä montaa taloa, missä ei koskaan olisi
      ollut mitään kosteusvahinkoa...

    • talollinen

      Tässä käytiin jo pari viikkoo sitten tutkii ontelolaattojen alapuolet ja kuivaa oli. Meillä on koneellinen alapohjan tuuletus eli huippuimuri imee talon keskeltä ryömintätilasta ylös katolle ilmaa.

      • teppo tumpelo

        Onko kellään olemassa koneellista ilmanvaihtoa rossipohjassa, jossa ei ole ontelolaattaa vaan rakenteena on bitumilevy ja sitten villa ja lopuksi lastulevy ja sisälattia?

        Jos on koneellinen tuuletus niin kuinka on toiminut ja onko alhaalta ylös yksi putki vai useampi? Ajattelin vaan, jos pohjassa on useampi " lecaharkko osasto", oisko hyvä jos osastojen läpi vietäisiin yksi isompi ilmakanava ja jokaisen osaston kohdalle laitetaan venttiili joka imee ko. "osaston" kosteutta pois


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      748
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      43
      699
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      106
      652
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe