No niin. Olen hankkimassa kyseistä kameraa harrastus käyttöön ja haluaisin kuulla teidän kokemuksianne tästä kamerasta. Toki muitakin mietteitä saa kirjoitella!
Canon PowerShot G5
10
2190
Vastaukset
- Pertsa
Juuri ostin PowerShot G5:n vanhemman Minoltan tilalle. Ainakin G5:ssä on hinta/laatu suhde kohdallaan, kun sen saa saksalaisesta nettikaupasta 499 eurolla mistä sen itse tilasin. Hyviä kuvia sillä saa, 5 megapikselin kennolla eron vanhempaan 3,3 megan kameraan huomasi heti. G5:n tuotanto lienee loppumassa, kun se on ollut alennusmyynnissä jo pitkään ja hinta on laskenut koko ajan.
Jotta virta ei loppuisi kuvatessa kesken, joutuu vara-akun hankkimaan jossakin vaiheessa joten Canonin alkuperäisakusta joutuu vielä pulittamaan lisää. Vanhassa Minoltassa toimi sormipariston kokoiset akut/paristot, joten vara-akun hankinta oli siinä edullisempaa.- -RaS-
Canon G5 sopivia akkuja saa noin 15e/kpl.
Ei kait kukaan alkup. osta, kun samalla rahalla saa noin 10 tarvike akkua...?! - Pertsa
-RaS- kirjoitti:
Canon G5 sopivia akkuja saa noin 15e/kpl.
Ei kait kukaan alkup. osta, kun samalla rahalla saa noin 10 tarvike akkua...?!Ok, kiitti tiedosta. Tiedätkö, mistä löytyy 15 eurolla tarvikeakkuja G5:een? Edullisin mitä löysin on 20 e.
- -RaS-
Pertsa kirjoitti:
Ok, kiitti tiedosta. Tiedätkö, mistä löytyy 15 eurolla tarvikeakkuja G5:een? Edullisin mitä löysin on 20 e.
http://www.planetexport.de/
Mutta näyttää olevan nyt poissa, tauolla.
Tuolta tilasin itselleni ja maksoi 15,50e ja p.kulut 2,5e, eli kaikkiaan 18e.
- JustMe
Jep, kiitoksia tiedoista :) Lisää kommentteja saa toki vieläkin kirjoitella!
- Mike
Itselläni on ollut G5 kohta vuoden päivät.
Kamera on aika jees-peli. Positiivisia puolia on niin paljon etten niitä lähde edes luettelemaan.
Negatiivisina puolina pitäisin tarkennuksen epämääräisyyttä hämärässä, lievä purppurareunaisuus tietyissä valaistuolosuhteissa, kohina ISO200 ja ISO400 arvoilla, kuolleet pikselit LCD-näytöllä, liukas kahva yhdellä kädellä kuvattaessa ja surkea salama.
Suositeltava ostos kuitenkin.
PS.Kannattaa hankkia samalla Canonin ulkoinen salamalaite (esim.EX-420)... sisäkuvien laatu paranee roimasti. Kuten aiemmin mainistin, niin vakiosalama ei sovellu kuin täytesalamaksi vastavaloon kuvatessa.
Kysy lisää, jos kiinnostaa tietää enemmän... - JustMe
Mike kirjoitti:
Itselläni on ollut G5 kohta vuoden päivät.
Kamera on aika jees-peli. Positiivisia puolia on niin paljon etten niitä lähde edes luettelemaan.
Negatiivisina puolina pitäisin tarkennuksen epämääräisyyttä hämärässä, lievä purppurareunaisuus tietyissä valaistuolosuhteissa, kohina ISO200 ja ISO400 arvoilla, kuolleet pikselit LCD-näytöllä, liukas kahva yhdellä kädellä kuvattaessa ja surkea salama.
Suositeltava ostos kuitenkin.
PS.Kannattaa hankkia samalla Canonin ulkoinen salamalaite (esim.EX-420)... sisäkuvien laatu paranee roimasti. Kuten aiemmin mainistin, niin vakiosalama ei sovellu kuin täytesalamaksi vastavaloon kuvatessa.
Kysy lisää, jos kiinnostaa tietää enemmän...Kiitos paljon tiedoista. Mun pitää alkaa näitä vinkkejä ylös kirjottelemaan ;) Mutta mä kysyn jos jotain tulee mieleen.
- HotShot
Jos makrokuvaus Canonin G5:llä ja edulliset lisätarvikkeet tulevaan kameraasi kiinnostaa, käy katsomassa näitä:
http://www.digitarvike.fi/lahikuvaus.php?PHPSESSID=328eb5227248b7ea80cabe9e12231928
Minulla on G5 ollut tämän kesän ja erinomaisen hyväksi kameraksi on havaittu, suosittelen. - Canonisti
Olen ollut tyytyväinen omaan G5:ni, varsinkin nyt kun hankin 420EX-lisäsalamalan. Wau. Tosiaan, se oma salama on käyttökelvoton. Tekee kuvista kamalia. Johtunee varmaan siitä, että se salama on sijoitettu niin lähelle objektiivia (ylöspomppaava salama olisi parempi). Etsintä ei kannata käyttää vaan kuvata LCD-näytöltä, koska objektiivi näkyy pahasti etsimestä. Akku loppuu miltei yllättäen, ei ilmoita paljoakaan etukäteen, joten vara-akku on must. Tarkennuksen hitaus myös joskus häiritsee, muttei pahasti.
Näistä miinuksista huolimatta olen ollut tyytyväinen.- JustMe
Kiitos kaikille kommenteista. Lisää saa toki laitella :) Täytyy kijotella ylös noita lisätarvikkeita niin muistaa varmasti kaikki kameraa ostaessa. Elikkäs kiitos kaikille!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 41820
- 56816
- 68800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135782Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691