Onko Kanarialla tammikuussa t-paita kelit?

fggsgsasaaw

Ensimmäistä kertaa olisin kanarialle (ei vielä päätetty paikkaa) lähdössä tammikuun viimeinen viikko olisi lomaa. Saako siellä yleensä tohon aikaan vuodesta loikoilla rannalla jäätymättä, ja mikä olisi paras paikka auringon ottoon Puerto Ricon jälkeen, se ei kiinnosta huonojen polvien vuoksi?

11

1715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmikuussa sinne

Americanos Teneriffalla paras, koska aika tasaista maastoa.

Kelit on tuurista kiinni. Tuulettomassa paikassa ja jos aurinko paistaa, on liiankin kuuma, esm parvekkeella, mutta jos tuulee niin toki saattaa rannalla olla vähän kärsimystä ottaa aurinkoa. Hakeutuu vaan rannalla paikkaan mihin tuuli ei pääse. Muutenhan talvi-ilmasto siellä on ok, jos liikkuu joko autolla tai jalankin.
      Sateet ei yleensä kauaa kestä, jos ei sitten satu se moukantuuri että tulee viikko vettä, mutta se on tois harvinaista.
      Suomen kesän parhaisiin päiviin yleensä säätä voi verrata.
      Illaksi vähän lämmintä/pitkähihaista/lahkeista vaatetta kun lähtee viihteelle ja jos haluaa istuskella ulkoterasseilla.

• vahingosta viisastuu

Ja jos on vaikka T-paita tai toppi päällä, on hyvä pitää mukana villatakkia tai villapuseroa vyötäisille kietaistuna. Kylmä voi muuten tehdä tehtävänsä ja saa virtsatietulehduksen tai munuaiset kipeentyvät. Naisväki voi pukea kevyen topin alle koko pitkän korseletin, joka lämmittää ja korjaa samalla runsaita kurveja.

• eeee

Tammikuussa tarkenee t-paidassa kaikkialla Kanarian saarten kohteissa tai sitten ei. Aurinkoa voi ottaa ja ruskeutta kaikissa Kanarian saarten kohteissa tai sitten ei.

Villakoiran ydin on se että Kanarian saarilla on Suomen kesän kaltainen ilmasto. Voi siis sataa, paistaa, tuulla, olla rasvatyyni ja lämpötila voi olla melkein mitä vain paitsi pakkasasteita.

Fuerteventuralla ja Lanzarotella on mielestäni parhaimmat rannat. Maspalomasin hiekkadyynit on myös hyvä paikka, mutta paikkana Maspalomas tai Ingles ei itseä miellytä.

• Rixun vaari

Aivan varmasti on. Olen itse nyt ollut täällä Lokakuun alusta alkaen, eikä ole yhtenäkään päivänä tarvinu kuin korkeintaan iltaisin pitkähihaista. Usein päivisin on pakko kulkea ilman paitaa kun niin lämmintä. Täällä on ollut koko ajan päivisin siinä 22 - 28 astetta lämmintä. Että silleen.

• Kyllä T-paidalla päivällä tarkenee. Illaksi voi varata jonkun pitkähihaisen puseron tai villatakin. Yöksi kehottaisin ottamaan lämpökerraston, koska yöt ovat viileitä ja kosteita.

• Palmasista

Mihin Leif yöllä lämpökerrastoa tarvitsee? Meidän asuntomme on aurinkoon päin ja jos ei päivällä pidä kaihtimia alhaalla, on yöllä ihan liian kuuma. Toistaiseksi ollaan nukuttu keittiön ikkuna auki ja peittona pelkkä lakana.

Hotelleissakin on nykyään äänieristyksen takia kunnon ikkunat; samalla ne pitävät myös kylmyyden loitolla.

• b_br

Sanoisin, että yleensä Kanarialla on t-paitakelit mutta huonolla tuurilla sattuu sellainen sää, että päivälläkin tarvitsee ajoittain pitkähihaista.

Minulle kävi näin viime vuoden helmikuun puolessa välissä Playa del Inglesissä. Silloin oli huonoin sää, joka minun lomalleni on koskaan sattunut. Silloinkin oli ajoittain myös t-paitakelit.

Olen matkustanut Kanarialla lähinnä joulu-helmikuussa ja useimmin vieläpä tammikuussa. Näin koska haluan breikin Suomen pimeään talveen.

blues_brother

• jklioy

ei...varaa vaan paljon lämmintä mukaan....pitkät kalsarit, toppatakki ym. tammikuuhan on talvikuukausi. :-D

• Eilen tullut

Teneriffalla joulun aikaan oli keskimäärin 24-26 astetta. Parhaina päivinä 29, mutta auringon laskettua tarvitset ehdottomasti pitkähiallisen villatakin tai pusakan.
      Sää on silti tietysti sää. Wt voi koskaan tietää.

• Tintti781

Juuri mietin, millaiset säät on tällä hetkellä kaikilla Kanarian saarilla! Äkkilähtöä sinne suuntaan katselen ja kohde vielä avoinna... =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe