Hellou, jokos uskaltaa lahden seudulla mennä jäille? Ja mistä kohtaa kymijärveä saa isoo ahventa ja millä pilkillä lähtis kokeilee? Oon ihan amatööri mutta lajiin tykästynyt =)
JOKO ON JÄILLE MENEMISTÄ???
2
195
Vastaukset
- hmmmm2
Tutustu tähän.
http://wwwi3.ymparisto.fi/i3/tilanne/fin/Jaanpaksuus/Jaanpaksuus.htm
Vielä ei ehkä ole keskelle järveä menemistä. Mieluummin pysytään siellä rannan tuntumassa. Jäätilanne vaihtelee niin paljon paikoittain, että mikäli ei paikka tuntemusta ole niin kannattaa olla varovainen.
Kymijärven jäätilanteesta en tiedä, mutta veskulla olen käynyt itsenäisyyspäivästä lähtien, eli lähes kuukauden verran. Lahden päässä muutamassa kohtaa on nyt vieläkin noin 6-7cm jäätä mitä itse tiedän, yleisemmin kuitenkin 10-15cm teräsjäätä. Täänäänkin kuulin että Vääksyn päässä olisi paikka paikoin tosi vähän jäätä. Eikä parhaat jäät välttämättä ole rannoilla. Veskullakin tuntuu olevan hyvin jäätä enonselällä. Paljon riippuu jäiden määrä siitä miten paljon on ollut lunta missäkin. Erot voi olla suuriakin pienellä matkalla. Kohta kyllä varmaan viimesetkin sohjo kohdat jäätyy niin sitten jään vahvuus on ainakin hieman tasaisempi.
Kymijärven jää tilanteesta ei itsellä ole tietoo, mutta en usko että se olisi paljon parempi/huonompi kuin vesijärven. Varovainen kannattaa vielä olla kun menee ja tarkistaa paljon jäätä on tasaisin väliajoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142829
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262702En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781773Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371332Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631308- 471098
- 991011
- 108861
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833