Onko kellään toteutuneita arvioita kuinka monta prosenttia kokonaishinnasta oli kulunut muuttotarkastukseen mennessä?
Toki ymmärrän että erilaiset talot eroavat, mutta edes suuruusluokka auttaisi hahmottamaan, että kannattaako yrittää puristaa talo muuttovalmiiksi kohtuullisessa ajassa ja muuton jälkeen viimeistellä rauhassa lopputarkastukseen?
Siis ideana että josko muuttovalmiin jälkeen tekisi itse lähes kaiken ja sitä ennen teettäisi paljon.
Paljonko maksaa muuttotarkastuksesta lopputarkastukseen?
5
318
Vastaukset 5
- 13534
"Siis ideana että josko muuttovalmiin jälkeen tekisi itse lähes kaiken ja sitä ennen teettäisi paljon. "
Eikö suomalaiset vieläkään ole oppineet lukemaan aikasempaa keskustelua, esim villa painajaisesta, että pientalo kannattaa rakentaa kokonaan itse, jos haluaa nukkua yönsä rauhassa, säästyä reklamoinnin vaivalta ja olla olematta pankin orja lopun ikää. - 16+12
Muuttovalmius on aika lailla vaihteleva ilmaus. Periaatteessa talon käyttöönottotarkastuksen (=muuttotarkastus) pääsee läpi, kun on käytössä wc, toimiva vesipiste, jätevesijärjestelmä toimii, katolla on lumiesteet ja tikkaat seinällä, putoamisvaarat on eliminoitu (eli partsin ovi lukittu tai partsilla kaiteet, yläkerran kaiteet, rappujen päissä portit (jos lapsiperhe) jne.
Mitään pintatöitähän ei tartte olla tehty tuohon mennessä, ei keittiötä valmiina jne.
Tai muuttotarkastus=lopputarkastus.
Eli rahaa voi kulua 0€-100 000€ - Fvcxbb
Meillä meni noin 380.000 ennen muuttotarkastusta, ja arvio on, että kun kaikki on valmista ja pihat laitettu ja talo rapattu niin fyrkkaa mennyt noin 450.000.
Mutta talot ja valmiusasteet vaihtelee niin paljon että tuskin tuosta tiedosta on sinulle suurta iloa.- Muuko
Kiitos, juuri tällaisia esimerkkejä hain.
- Fnleemeld
Meillä kun sisältä oli kaikki valmista jää lopputarkastukseen matkaaa vielä: rappaus 20t, kaikki terassilaatoitukset, aluslaudoitukset noin 8t noin puoliksi itse tehden, kaikki kaiteet noin 6t, nurmet, istutukset ym 10t, kivetykset, portaat jne 10t.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641230
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671049- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555