Rossignol x-ium monot

minä

Onko kellään kokemusta viime kauden Rossignol X-ium skate monoista? Harkitsen ostoa kun nyt saisi halvalla. Miten lämpimiä ovat kun mulla palelee jalat aika helposti kylmässä?

13

3215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einari pitopohja

ostin haijaalta hintaan 199; - ei palele jalka, kenkä lämpömuovattava joten istuu kohtuu hyvin jalkaan. jos skate mallia haet niin hieman tuki saattaa voi tuntua voimakkaasti nilkan alueella.. Toki Alpinan, Salomonin ja Fischerin monot tuntuvat hieman paremmalta jalassani - mutta hinta/laatusuhteessa hyvä ostos..Ainiin laitoin lämpöpohjallisen normi pohjallisen alle kun koko oli hieman reilu ja nyt koko tuntuu sopivalta.(ja mahdollisesti lämpimämmältä.

• minä

Kiitos tiedosta. Miten muuten saadaan oikea koko kun tilaa netistä? Miten nuo Rossarit ovat kooltaan, pitääkö omaan numeroon lisätä yksi numero?

• siklitaavi

Voi että kun nuo kokoasiat ovat niin valmistajakohtaisia! Tytöilläni aikaisemmin, kun hiihtivät Salomoneilla, piti lisätä yksi numero. Nykyisin kun hiihtävät Alpinoilla, niin ei tarvitse, vaan se numero, joka heillä normaalistikin on jalkineen koko, on sopiva. Kysäise sähköpostilla tavaran toimittajalta, miten asia on noin yleisesti heidän myymänsä tuotteen osalta. Jos eivät kerro, niin älä osta. Ja voihan Rossarin monoja käydä jossain urheiluliikkeessä sovittamassa, ja ostaa sitten sieltä mistä edullisimmin saa. Kauppa voisi kiinnostaa myös sitä liikettä, jossa sovittelet, ja tinkaaminen ehkä kannattaa.

• einari pitopohja

niin salomonit minulla 43 1/3 kokoiset ja Rossarit otin 44 kun puolikkaita ei luistelumonoista löytynyt. pertsan Rossarin monot otin 43,5 en ole vielä kerennyt testata niitä (kun ei löydy tarpeeksi huossa kunnossa olevia pertsan suksia rottefellan siteellä alkutalven "sepeliladuille"..) . aluksi tuo 44 tuntui hieman reilulta koolta mutta lämpöpohjallisen (jonka sijoitin monon oman pohjallisen alle) la lämpömuokkauksen jälkeen erittäin sopiva etenkin hieman paksumman hiihtosukan kanssa..(ja myös lämmin)

• hiihtovertti

Itellä lenkkarit ja muut kengät kokoa 44 1/3 - 44 2/3, mut Rossarin monot luistelu 45 ja perinteinen 45,5 eli kannattaa otta hieman isommat kuin normaalikoko. Hieno talvi ja makeat kelit ja suksi luistaa.

• samoilla asioilla

Itse kävin häijjäällä samoilla asioilla. Viime vuoden mallia lähdin hakemaan, mutta tämänvuotiset lähti kotiin, eli 199e muuttuikin 319e:ksi.

Itselle tuntui tämä vuoden malli paljon paremmalta jalkaan...

• jkhg

Kyllä varmasti kehitystä on tapahtunut..

• kuntohiihtäjä

319 euroa monoista, sillä lailla. Minulla on kallein suksipaketti maksanut 289 euroa, siinä on ollut siis kaikki. Paketin hinta oli 249 euroa, mutta vaihdoin kunnolliset sauvat siihen. Toiset perinteisen sukseni (Atomic) maksoivat vajaa kaksi vuotta sitten poistomyynnissä 40 euroa SNS-siteineen. Hyvin nekin kulkevat.

Mutta minä olenkin vain kuntohiihtäjä, jolle tulee talvesta riippuen tuollainen 800-1500 kilometriä hiihtoladuilla. Vielä ei ole ihan 200 kilometriä mennyt tänä talvena rikki, mutta jos terveenä pysyn, niin pääsen aika lähelle tuota 1500 kilometriä.

• näin on
        kuntohiihtäjä kirjoitti:

319 euroa monoista, sillä lailla. Minulla on kallein suksipaketti maksanut 289 euroa, siinä on ollut siis kaikki. Paketin hinta oli 249 euroa, mutta vaihdoin kunnolliset sauvat siihen. Toiset perinteisen sukseni (Atomic) maksoivat vajaa kaksi vuotta sitten poistomyynnissä 40 euroa SNS-siteineen. Hyvin nekin kulkevat.

Mutta minä olenkin vain kuntohiihtäjä, jolle tulee talvesta riippuen tuollainen 800-1500 kilometriä hiihtoladuilla. Vielä ei ole ihan 200 kilometriä mennyt tänä talvena rikki, mutta jos terveenä pysyn, niin pääsen aika lähelle tuota 1500 kilometriä.

No kun on huono kunto ja tekniikka niin pitää olla hyvät välineet ettei anna muille liikaa tasoitusta.

• väärin!
        näin on kirjoitti:

No kun on huono kunto ja tekniikka niin pitää olla hyvät välineet ettei anna muille liikaa tasoitusta.

Jos ei ole pikkurahan puutetta, niin miksi ei osta parhaita mahdollisia välineitä, mitkä itselle sopivat/istuvat.
        Kunto ei ole huono, siitä pitää huolen oma personaltrainer.
        Tekniikka ei ole koskaan täydellinen, siinä olet oikeassa.

• sakemann

Onko kukaan tilannut monoja Saksasta? Sieltä saisi tämän kauden X-ium skate hintaan 250 euroa toimitus Suomeen 15 euroa.

• EK:

Monoja en ole tilannut mutta kaikkea muuta jo vuosia,sakujen kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa ja homma on toiminut AINA kiitettävästi.
        Italiasta ei kannata tilata koska tavara saattaa tulla milloin mitenkin tulee periaatteella.
        Rullasuksia odotin aikoinaan 5 viikkoa makaroonimiehiltä vaikka toimitus piti olla viikossa.

• Kymykymysys
        EK: kirjoitti:

Monoja en ole tilannut mutta kaikkea muuta jo vuosia,sakujen kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa ja homma on toiminut AINA kiitettävästi.
        Italiasta ei kannata tilata koska tavara saattaa tulla milloin mitenkin tulee periaatteella.
        Rullasuksia odotin aikoinaan 5 viikkoa makaroonimiehiltä vaikka toimitus piti olla viikossa.

Onko siis järkevää tilata suksia ulkomailta, jos siellä on edullisempia hintoja? Sukset kun pitäisi mittojen mukaan olla valitut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe