Silmälasit netistä?

lasithakusessa

Mistä olette tilanneet laseja netistä? Onko ollut luotettava? Nopea toimitus jne..?
Laittakaa linkkejä :)

30

17351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyviä

      LensWay.fi Kahdet, kolmet ostanut.

    • ...ja halpojakin

      http://www.zennioptical.com/

      Todella edullinen. Halvimmat kehykset ehkä sellaista valmiiden lukulasien tasoa, kalliimmat ovat laadukkaampia. Useita olen ostanut, nopeasti tulleet. Varsinkin linssien laatu todella hyvä. Arviointeja löytyy esim. täältä:
      http://www.resellerratings.com/store/Zenni_Optical_19dollareyeglasses

      http://www.selectspecs.com/

      Löytyy sekä edullisia käyttölaseja että merkkituotteita. Yhdet ostanut, ihan hyvät halvat tietokonelasit . Toimitus kesti pari viikkoa.

      http://www.eyewearbrands.com/

      Yhdet ostanut, kaikki toimi hyvin, nopeasti tulivat. Kehykset ja linssit hyvää laatua, paljon edullisempia kuin samat tuotteet kotimaisessa optikkoliikkeessä. Näitä merkkikehyksiä myyviä nettikauppoja on vaikka kuinka paljon.

      http://www.favoptic.fi/

      Suomessa toimiva firma. Etuna hyvät valokuvat kehyksistä, joita saa myös kotiin sovitettavaksi. En ole ostanut. Muita kotimaisia löytyy esim. googlaamalla:
      silmälasit netistä

      • Never again selectsp

        ÄLÄ OSTA SELECTSPECS.COM:sta. Lähettivät ensin silmälasit, joissa kehys oli vääntynyt niin, että toinen linssi vipatti ja oli vaarassa pudota ja tämä siis mennyt heidän laaduntarkastuksen läpi! Kun palautin ja vaadin korjausta hoitivat homman ihan ok, mutta siihen kului aika paljon aikaa ja vaivaa.

        Pahinta tässä oli se, että luottokorttilaskusta ilmeni, että luottokorttitietoni oli varastettu ostettuani heiltä (en ollut käyttänyt korttia pitkään aikaan ennen sitä enkä ollenkaan ostoksen jälkeen) ja ostoksia oli tehty ties missä. No nyt olen tämän sotkun keskellä rikosilmoituksien ja pankin kanssa selvitellessä.

        Selectspecs.com lähetti sähköpostiini arvostelulinkin niin tottakai annoin aika punaista palautetta. Kaiken huipuksi he lähettivät nyt viestin jossa pyydetään muokkaamaan asiallinen kommenttini tai he eivät suostu julkaisemaan sitä! Eli älkää uskoko trustpilot:in ylistyksiä selectspecsistä!


    • Tietty noistakin löytyy vertailuja: http://eyeglasses-online-review.toptenreviews.com/

      Tilasin itse nyt ekan kerran Zenniltä, saas nähdä mitä tulee.. sinänsä homma näyttää toimivalta, toki kun ei livenä pääse kokeilemaan sankoja niin voi olla ulkonäöllinen sopivuus hiukan sinnepäin.

      Asiallinen vahvuusmäärittelylappu pitää tietty olla kotimaan silmälääkäriltä tai pätevältä optikolta, mutta se arvojen laittaminen nettilomakkeelle on aika simppeliä. PD-arvo (pupillien etäisyys toisistaan) pitää vaan erikseen muistaa kysyä optikolta, sitä ei automaattisesti lappuun kirjoiteta.

      • utelias5

        Joko olet lasit saanut ja miten onnistui?


      • utelias5
        utelias5 kirjoitti:

        Joko olet lasit saanut ja miten onnistui?

        Niin, tuo yllä oleva kysymys oli tarkoitettu lähinnä Fixxille, joka tilasi Zenniltä... :)


      • apuuuu
        utelias5 kirjoitti:

        Niin, tuo yllä oleva kysymys oli tarkoitettu lähinnä Fixxille, joka tilasi Zenniltä... :)

        ZENNI EIHÄN SIINÄ SUOMEN SANAA MITEN VOI TILATA????????????


      • kokeilkaa

        Netlens on hyvä ja edullinen. Kaikilla laseilla sama hinta. Helppo tilata ja täyttää voimakkuuden reseptistä. Laadukkaita laseja. Nopea toimitus suoraan postilaatikkoon. Olen tilannut jo kolmet moniteholasit. Kehys valikoima on hieman suppea. Suosittelen.


    • 3+4

      Itse tilasin pari päivää sitten LensWay.fi.sta rillit, miinusta ja hajataittoa on, instrusta aina ennen hakenut, mutta halvimmat rillit edes VÄHÄN paremmilla linsseillä maksaa siellä 200e ja ylöspäin.
      No nämä mitkä toissapäivänä tilasin LensWaysta tuli kaikenkaikkiaan maksamaan naurettavat 27,50 (niillä joku tarjous nyt kaikki -50%).

    • Mari vaan

      Favoptic toimii,jo neljännet lasit tilattu ja jatkoa tulee,käynti optikolla tai silmälääkärillä, tilaat malleja sovitettavaksi kotiin ja vola teet tilauksen alta viikon toimitus.Turhaa maksaa kymmenkertainen ryöstöhinta samasta palvelusta

      • Anonyymi

        Itse maksoin muualla kivijalkapaikassa vastaavaa hintaa ja ei ole vielä tarvinnut ostaa ensimmäistäkään uutta, eikä mitään irtoile eikä hajoa. Ne kysyy tuolla henkkaria kun tilaa testiin (reseptiä varten, ja olen nihkeä sen suhteen, kun ei ole mitään pakkoa); toisessa paikassa ei kysynyt. Tossa ne menee mm. Ruotsiin.
        "Tarvitsemme yhteystietosi, jotta pystymme toimittamaan tilaamasi tuotteet, sekä lähettämään sinulle markkinointimateriaalia."
        "Henkilötunnus on sosiaalihallinnon edellyttämä välttämätön tieto, jotta pystymme todentamaan henkilöllisyytesi ja yhdistämään oikean reseptin oikealle asiakkaalle."
        -siinäpä sitten tarpeeton paskasääntö, ja netissä että Ruotsissa.
        "Reseptitiedot tarvitsemme voidaksemme valmistaa sinulle oikeanlaiset tuotteet."
        -Ne voitte saada multa suoraan, ja jos ei kelpaa, niin hommatkaa asiakas muualta.
        "Säilytämme tietosi niin kauan kuin mitä Ruotsin potilastietolaki edellyttää. Emme voi poistaa tietojasi niin kauan kuin on olemassa lain edellyttämä velvoite niiden säilyttämineen, esimerkkeinä kirjanpitolaki, potilastietolaki "
        -Kirjanpito ei edellytä mun henkaria, eikä muhun netin ja toisen maan potilastietolait iske. Olen ostamassa silmälaseja, enkä ole potilas. Kysykääpä kun mä ostan lukulaseja Prismasta ja aurinkolaseja torilta. Se on ihan sama asia ja mun antamalla vastuulla.
        "Emme välitä/myy/vaihda henkilötietojasi kolmansille osapuolille markkinointitarkoituksiin jotka eivät liity Favopticiin."
        "Favoptic saattaa antaa henkilötietosi asiaankuuluville luottotieto- tai perintäyrityksille luottotietojen tarkistamista, henkilöllisyyden varmistamista, perintää, luottokelpoisuuden seurantaa tai saatavien siirtoa varten."
        -Ei niitä vaadittu, kun ostin mm. tietokoneen. Noi on noita Ruotsin(kin) juttuja, ja Klarna on hyvä esimerkki Ruotsin meningistä, sen lisäksi, että lähes kaikki on kaikista Ruotsissa julkista tietoa, jos sitä ei ole erikseen estänyt, ja osin Suomessakin, mutta monessa nettiosoitteessa saat tietää kaiken ruotsalaisista, kenestä vaan, että sellaista.

        Vaikuttaa hyvin radikaalisti, mistä kannattaa ostaa silmälasinsa.


        On melko epäselvää, mikä on multilasien ominaisuus, kun siihen on tarjolla erilaisia ja heillä vakio, paitsi jos sisäkuorinta, joka on tossa toisessa paikassa ainoa, eikä sielläkään irtoa enempää tietoa. Niin, toimistolaseista ei irtoa tietoja, kun toisesta paikasta edes yksi lukema.
        Noissa kivijaloissa(kin) on usein kaksi yhden hinalla (kehyksissä) tms., joka on kai sitä kilpailua, muttei ollenkaan mun mieleen, ja jos ostan vain yhdet, niin ostan yhdet, vaikka saisin toiset ilmaiseksi; niin en ota.


    • *katti

      Olen myös tilannut Favopticilta laseja, mulla tulee niin kalliiksi jo pelkät linssit on 500€ kun on -6 ja hajataittoa :/
      Edelliset lasit maksoi n.150€ ja tähän hintaan kuuluu tietty kaikki :)
      Ainoa miinus tälle firmalle on se ettei tule kovin usein uusia malleja.
      Voisi näillä hinnoilla tilata useammat lasit vuodessa!

      • selvä ätapaus

        eikös favopticilla sisälly miinukset kehyjsksen hitnaan oli miinusta 1 tai 6, vain ohennuskerroin korottaa hitnaa 1.6 tai 1.67. miten sulla tommosiin hintoihin nous?


    • kannattaakyllä

      lenswaylta kahdesti tilannut ja ollut todella tyytyväinen.
      Nissenillä olisin maksanut pitkälti yli 300€ ja lenswaylta sain 55€.
      Kannattaa.

    • NGIE)=+g+

      teillä kellään on tuskin -5 silmät ja ettekä ota linsseihin ohennuksia ja muita heij. estoja. voi olla hanklaampi netistä tämmösii saada?!?!

      • Anonyymi

        Saa, muttei välttämättä kannata, kun menee yksityisyys henkkaria myöten nettiin ja toiseen maahankin.


    • kjhjkhkh

      Mulla -7,5 ja -6,5 ja tilasin justiin favopticista rillit. Normaalissa optikkoliikeessä mun silmälasit olisi maksaneet noin 500-600e, Favopticsilla sain 100e rillit! Otin heijastamattomuuskäsittelyn ja 1.67 hionnat mukaan, eli TODELLA edulliset! Jes :) Kotiin tilasin sankoja sovitettavaksi, ja niistä löytyi heti nappivalinta, kun Favopticin sivuille saa ladata oman kuvansa, eli on vähän osviittaa mitä kannattaa kotiin tilata sovitettavaksi ja mitä ei.

      • pup....illit

        Miten osaat mitata pupillien välin nettilaseja varten? Minulle tuo on ollut kynnyskysymys nettitilaamiseen.


      • wgsethrzjt
        pup....illit kirjoitti:

        Miten osaat mitata pupillien välin nettilaseja varten? Minulle tuo on ollut kynnyskysymys nettitilaamiseen.

        mitä vittu väliä onj oku pupilliväli! ihan sama jos laitta silmälasit 60m pupil vai 70m! ei väliä! anna mennä vaan!


      • TosiVaikeejutska
        pup....illit kirjoitti:

        Miten osaat mitata pupillien välin nettilaseja varten? Minulle tuo on ollut kynnyskysymys nettitilaamiseen.

        No ompas tosi vaikea mitata. ?? Kato peiliin, laita mittanauha, tai viivoitin silmien eteen, ja mittaa pupillien / mustuaisen keskeltä.

        Ei sen tarvi olla millitarkka mitta. Se on hiontaa, varten, jotta optikko tietää suurinpiirtein, mihin sijoittaa linssin keskipiste.

        http://www.sunglasses-shop.fi/prescription-guide/advice/pupillary-distance.aspx


      • Mulle FAVOPTIC makso 50 eur. Myös reseptillä tilasin. Meilissä kysyin että korjaavatko myös linssiin taittovirheet ym. VASTAUSTA EI TULLUT. Lopputulos on että silmäni eivät ole yhtä rentoutuneet lasien kanssa kuin optikolta hankittujen lasien kanssa..... tuli olo, että kehyksissä on ne muutaman euron linnssit, mitä joka halpahallissakin myydään.


      • Anonyymi
        wgsethrzjt kirjoitti:

        mitä vittu väliä onj oku pupilliväli! ihan sama jos laitta silmälasit 60m pupil vai 70m! ei väliä! anna mennä vaan!

        Leveys on merkittävä, muttei silti kerro vielä rittävästi, mutta ei tule ostettua ainakaan liian leveitä. Sitten korkeus, jotta valitsee sopivan korkeuden itselle, jossa sen on oltava melko matala, ettei törmää poskiin. Ulkomuoto on katsottava, ja yritettävä ymmärtää, mikä on huono ja mikän ei ja mikä kenellekin. Ekalla kerralla ei pysty ostamaan sopivia, mutta seuraavalla kerralla jos sovittelee ja ekallakin kerralla analysoinut asiat, niin on jo kokeilun kautta mahdollista, jos suomalaisissa kivijaloissa voi, ja ainakin voi kun kävelee ovesta sisään, kun taas tollaisissa nettipaikoissa niillä maleilla on usein lasit päässä, joissa voi sitten pistää linkkeihin ja suosikkeihin ja funtsia ja vertailla, ja sitten mennä ihan oikeaan suomalaiseen kauppaan kokeilemaan, kun on kyse lääketieteellisestä yksityisyydestä, kun ne on tehnyt asiat niin vaikeaksi. Mutta toki, jos löydät jonkun paikan jossa ne ei sun henkkaria tarvii, niin osta pois, mutta laatu on sitten mitä on.


    • ghghg

      Voihan sitä mennä optikolle katseleen sankoja ja siinä välissä voi sanoo että käyköhän nämä kun en tiedä tuota silmäterän väliäkään ja minuutissa optikko mittaa sen.

    • sumeaa

      Tilasin silmälasien kehykset Smartbuyglass:sta.Kehykset tulivat Hong Kongista. Toimitus oli nopeaa ja koko ajan pysyi seuraamaan kehysten kulkua DHL:n sivuilta. DHL toi paketin ihan ovelle asti. Harkitsen myös koko lasien ostoa samasta putiikista.

    • luonteri

      Itse tilasin silmälasit Favopticsilta. Kävin silmälääkärillä hakemassa reseptin silmälaseille ja tilasin sovituskehykset kotiin. Valtakunnalisella ketjulla pelkät linssit olisivat maksaneet 770€. Sain netistä silmälasit hintaan 234€ kotiin toimetettuna. Olen erittäin tyytyväinen laseihini.

      • Miten laskuttivat sinulta noin paljon. Mulle FAVOPTIC makso 50 eur. Myös reseptillä tilasin. Meilissä kysyin että korjaavatko myös linssiin taittovirheet ym. VASTAUSTA EI TULLUT. Lopputulos on että silmäni eivät ole yhtä rentoutuneet lasien kanssa kuin optikolta hankittujen lasien kanssa..... tuli olo, että kehyksissä on ne muutaman euron linnssit, mitä joka halpahallissakin myydään.


    • Anonyymi

      Toinenkin paikka oli Ruotsista ja peruutin kokeilulasini tilauksen ja pyysin tulla unohdetuksi. Siinä toisessa oli lisäksi Klarna maksumuotona, joka on viimeinen maksutapa jota kukaan haluaa käyttää, ja sen lisäksi Ruotsalainen, ettei siitä olisi mitään tullut muutenkaan.
      Noi firmat käyttää myös välittäjää joka tsekkaa sun luttotietojen lisäksi sun tulot, omaisuuden, luottohistoriat; ei välity firmalle, tai tässä tapauksessa kansainväliselle firmalle tässä toisessa ruottalaisessa, ja sen omistamalle firmalle, jolla muitakin.
      Toki jossain Poweillakin välittäjä voi olla sellainen, joka sitten tsekkaa noi kaikki, ehkä vaikkei olisi mitään syytäkään, kuten maksuluotto, kun maksaa suoraan ja käteisellä, että se välittäjä voi olla syytä tsekata ja ainakaan ruottalaista sellaista ei kannata käyttää, ja mieluummin käteisellä kivijalkaliikkesstä.
      Ja mit reseptiin tulee, sen vitte...., kerro vain tiedot, että tommosen teette ja lähetätte "kaarlolle" esim. Matkahuollolla ja ilmoitatte puhelimeen tai s-postiin, että tuote menee sinne boksiin ja sieltä ilmoitetaan milloin kaarlon posti saapunut laatikkoon. Maksu käteisellä tai jonkun selväpäisemmän välittäjän kautta joka vain toimittaa, eikä edes ilmoita muuta kuin, että kaarlo on nyt maksanut, pistäkääpä asiaks 123456789:lle eli alias kaarlolle se paketti menee.

    • Anonyymi

      En ikinä ostaisi nettilaseja! Niistä puuttuu paljon. Hinta tosin voi olla halpa mutta niin on sitten laatukin. Yhtä hyvin voi ostaa silmälasit kirpputorilta. Sopii ehkä sellaiselle, joka käyttää laseja satunnaisesti tai varalaseiksi.

      Minä käyn silmälääkäriltä hakemassa reseptin ja paikallinen optikko valmistaa ja sovittaa lasit. Kehykset valitaan optikon avustuksella, silloin kehykset sopivat sekä omaan päähän että ovat linsseihin hyvät. Maksaa paljon mutta saa sopivat lasit.

      • Anonyymi

        Olen kyllä samaa mieltä, että mieluummin optikolta, mutta en ihan vertaisi kirppikseltä ostamiseen :)

        Itsekin tilasin netistä huvikseni kakkoslasit, kun ei maksanut kuin muutaman kympin. Niiden linsseissä tosin ei sitten ollut ohennuksia ja muita käsittelyjä, mutta käytänkin vain kotona.

        Tuolla muutama pointti, mitä netistä tilatessa on hyvä huomioida, esim. juuri tuo istuvuus (ellei ole mahdollista sovittaa): https://piilari.info/silmalasit-netista/


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1002
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe