Onko normaalia?

Eläinystävä

Onkohan tämä normaalia: Eilen sain siis hamsterin ja se oli vielä eilen oikein pirteä ja tutki uutta häkkiään innoissaan. Tänään on KOKO päivän pysytellyt mökissään. Eilen vei sinne mökkiin pesävanut jotka laitoin esille, ja nyt se on vienyt mökkiinsä ruokaakin, mutta ei tahdo tulla mökistä ulos. Huoneessa jossa häkki on, on tänä päivänä paukuteltu vasaralla ja päristelty porakoneella. Ymmärsin tuossa aamupäivällä sen hyvin, kun isäni rakensi huoneeseeni kirjoituspöytää. Tai itse asiassa hän kokosi sitä kuntoon minulle. Mutta siitä on kulunut kaksi tuntia, eikä hamsterini vieläkään halua tulla ulos häkistään. Ei ole neiti tänään käynyt yhtään mäkin ulkopuolella, paitsi kun avasin häkin luukun, hamsterini meni juomaan hiukan vettä. Sen jälkeen se meni takaisin mökkiinsä, eikä tule ulos. Onko normaalia? Vai onko tämä pelkkää alku jännitystä hamsterillani? Syyrialainen on, ja oikein nätti ja hyvinhoidettu, ostin eläinkaupasta.
Vai heräisikö hamsterini myöhemmin ja tulisi ulos mökistä? Kello on 10 yli 4. Ja nyt on iltapäivä, ja kohta ilta, niin tulisiko se myöhemmin illalla ulos mökistään?
TOIVON VASTAUSTA NOPEASTI!

27

4486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsupamsu

      Hamsteri on yöeläjä, harvoin heräävät ennen iltaa ja sen kuuluu saada nukkua päivät, niistä ei ole seuraa useinkaan päivällä. Ei kannata heti huolestua, uudet hajut ym. ahdistavat ensin (voi olla levoton ja mennä tuhatta ja sataa ympäri häkkiä) ja sitten jännittävät ja pikkuhiljaa tottuu, rauhoittuu touhuttuaan kun alkaa kotiutua.

      Elä siis huolehdi vaan anna nukkua.. :)

      • Eläinystävä

        Ihanaa! Yllätin tänään hamsuni kaivelemassa MÖKIN ULKOPUOLELLA puruja :) Mutta nyt sitten vielä hämmästyttää, mitä oikein hamsterini mahtoi puuhata: Se otti suuhunsa puruja, ja kuljetti ne mökkiinsä, ja ei enää tullut mökistä ulos! Mitä hamsuni oikein teki? Oliko se taas vain normaalia: '' Viedäänpäs vähän muutakin pehmikettä mökkiin'' puuhaa ?? Olen myös huomannut että hamsuni vie mökkiinsä ruokaa :D Se on aivan normia, tiedän sen mutta se vain naurattaa hiukan minua. Annoin siis kyseisen hamsterin nukkua, ja kappas vain, tänään tässä ilta yhdeksältä näin hamsterin pesevän itseään, ja vievän puruja mökkiin ;D Ihanaa, olen aivan riemastunut siitä että hamsterini ei olekkaan pelkkä mökissä kyyhöttäjä :) Mutta kuitenkin mökki taitaa olla hamsulleni pyhä paikka, jossa se peseytyy ja tekee kaikkea salaista :) Sieltä toki löytyy kakkoja joka on aivan normaalia; tottakai hamsterini kakkii mökkiinsä, kun viettää siellä paljon aikaa :) Seurailempa tässä yön yli, kuljettaako hamsuni lisää puruja mökkiinsä ;) Olen niiinn onnellinen, että se on ihan normaalia että se nukkuu päivät pitkät, en ennen tiennyt että hamsut ovat yöeläimiä xD Nyt tiedän, ja annoin nukkua ja sitten: JIPPII!


    • Sedä

      Pesävanusta on muuten paljon keskustelua, ja se on mahdollisesti vaarallista. Tarkkoja tosdisteita ei taida olla suuntaan eikä toiseen, mutta turvallisempaa olisi tarjota esim. vessapaperia, tai antaa hamsun itse rakennella pesää repimällä pahvia laatikoista.

      Alkuvarovaisuus on ihan normaalia :) Osa syrkeistä herää normaalistikin vasta iltakymmeneltä.

      • Eläinystävä

        Minun serkkunikin käyttävät pesävanua, ja ovat AINA käyttäneet. Heillä on aiemmin ollut 1 hamsteri, ja tällä hetkellä serkkujeni talossa asustaa 2 hamsteria. Heillä ei ole ikinä ollut ongelmaa pesävanun kanssa, ja heidän aiempi hamsterinsa eli 3 vuotiaaksi :) Annoin hamsterini sisustaa mökkinsä itse, paitsi alussa laitoin sinne myöhemmin yhden pienen tupon pesävanua, ja sitten tuo hamsterini alkoi itsekin viedä sinne vanuaan. Hamsterini näyttää uniselta, ja sirristelee silmiään, vaikka valaistus on huoneessa vähä. Eli huoneessa jossa hamsterini asustaa, on vain 1 pieni lukulamppu päällä. En voi sulkea sitäkin, sillä itse lueskelen lampun alla. Ja lamppu on käännetty seinää kohden, eli se ei paista suoraan häkille. Toivon niin, että se on ihan normaalia, kun se koko ajan on mökissään. Eilen se ei tullut ollenkaan ulos mökistään, koko yönä. Ymmärsin sen silloin, koska se oli ihan uudessa paikassa ekaa kertaa. Nyt on jo toinen päivä, joten rupesin jo kummastelemaan. Katselen tulisiko se ulos mökkisestään siinä kymmenen maissa. Tänään ei ole vieläkään käynyt ollenkaan mökin ulkopuolella, vain kun suostuttelin sitä tulemaan ulos herkulla. Silloin se vain käväisi wc:ssä ja sitten meni mökkiinsä takaisin. WC:hen se ei kaki eikä pissaa, vaan se kaivelee pohjahiekkoja.
        Ja vielä olisi kysymys Sedälle:
        Miksihän hamsterini on hirmu pelokas kämmenellä? Ja kun liikutan kättäni sen häkissä, se menee mahalleen, kuin antautuakseen. Se näyttää pelokkaalta. Onko mahdollista ettei se ole tottunut olemaan kämmenellä/sylissä? Johtuukohan se siitä kun hamsterini on ostettu eläinkaupasta?
        Ja onko hamsterille pakollinen juoksupyörä? Yritän hankkia, vaikka onhan tuon häkissä jo nytkin juoksupyörä, mutta se on liian raskas hamsterilleni. Ja voinko sitten huolestua, kun on pari viikkoa kulunut? Syötän sille ruotsalaista hamsterin ruokaa: Ditte:ä. Ja olen tarjonnut siemenkeppiä, joka kuluttaa sen etuhampaita, ja se eilen sitä söi. Tarjosin myös eilen sille sellaista herkkukeppiä, jossa oli kaikkkea hamsterin herkkuja kovetettuna, ja sitä se söi eilen.


      • Sedä
        Eläinystävä kirjoitti:

        Minun serkkunikin käyttävät pesävanua, ja ovat AINA käyttäneet. Heillä on aiemmin ollut 1 hamsteri, ja tällä hetkellä serkkujeni talossa asustaa 2 hamsteria. Heillä ei ole ikinä ollut ongelmaa pesävanun kanssa, ja heidän aiempi hamsterinsa eli 3 vuotiaaksi :) Annoin hamsterini sisustaa mökkinsä itse, paitsi alussa laitoin sinne myöhemmin yhden pienen tupon pesävanua, ja sitten tuo hamsterini alkoi itsekin viedä sinne vanuaan. Hamsterini näyttää uniselta, ja sirristelee silmiään, vaikka valaistus on huoneessa vähä. Eli huoneessa jossa hamsterini asustaa, on vain 1 pieni lukulamppu päällä. En voi sulkea sitäkin, sillä itse lueskelen lampun alla. Ja lamppu on käännetty seinää kohden, eli se ei paista suoraan häkille. Toivon niin, että se on ihan normaalia, kun se koko ajan on mökissään. Eilen se ei tullut ollenkaan ulos mökistään, koko yönä. Ymmärsin sen silloin, koska se oli ihan uudessa paikassa ekaa kertaa. Nyt on jo toinen päivä, joten rupesin jo kummastelemaan. Katselen tulisiko se ulos mökkisestään siinä kymmenen maissa. Tänään ei ole vieläkään käynyt ollenkaan mökin ulkopuolella, vain kun suostuttelin sitä tulemaan ulos herkulla. Silloin se vain käväisi wc:ssä ja sitten meni mökkiinsä takaisin. WC:hen se ei kaki eikä pissaa, vaan se kaivelee pohjahiekkoja.
        Ja vielä olisi kysymys Sedälle:
        Miksihän hamsterini on hirmu pelokas kämmenellä? Ja kun liikutan kättäni sen häkissä, se menee mahalleen, kuin antautuakseen. Se näyttää pelokkaalta. Onko mahdollista ettei se ole tottunut olemaan kämmenellä/sylissä? Johtuukohan se siitä kun hamsterini on ostettu eläinkaupasta?
        Ja onko hamsterille pakollinen juoksupyörä? Yritän hankkia, vaikka onhan tuon häkissä jo nytkin juoksupyörä, mutta se on liian raskas hamsterilleni. Ja voinko sitten huolestua, kun on pari viikkoa kulunut? Syötän sille ruotsalaista hamsterin ruokaa: Ditte:ä. Ja olen tarjonnut siemenkeppiä, joka kuluttaa sen etuhampaita, ja se eilen sitä söi. Tarjosin myös eilen sille sellaista herkkukeppiä, jossa oli kaikkkea hamsterin herkkuja kovetettuna, ja sitä se söi eilen.

        Monet toki käyttävät pesävanua, eikä ole ihmekään kun sitä kaupoissa myydään ja myyjät suosittelee. Kolmen hamsun otos ei ole mitenkään kovin valtava, mutta eipä niitä onnettomuuksia kyllä kovin usein ole kai sattunutkaan. Kuhan nyt varoitin, kyseessä kuitenkin on aika ristiriitainen tuote ja varmemmin turvallisia olemassa :)

        Hamsun kanssa samassa huoneessa saa kyllä päivisin olla ihan kunnon valot, itse pidän talvisin oikeastaan koko päivän kattolamppua että eläimillä säilyy joku valorytmi kun muuten on niin pimeää.

        Voi olla ettei sitä ole käsitelty tarpeeksi, kuten monien eläinkauppaeläinten tapauksessa, mutta ihan yhtä hyvin myös käsitellyt eläimet voivat muuttua aroiksi kun ne tuodaan uuteen kotiin eivätkä ne tunne uutta omistajaa. Kannattaa vaan kärsivällisesti syöttää hamsteria kädestä, pitää kättä asumuksessa ja välillä nostaa sitä varovasti mutta varmoin ottein pikkuisen ylös, niin että se tottuu ettei nostaessa tapahdu mitään kauheaa. Älä jahtaa hamsteria vaan pyri saamaan se kerralla kiinni.

        Juoksupyörä ei ole pakollinen, kuhan asumus on muuten tarpeeksi suuri, ja päästät hamsua sitten jaloittelemaan lattialle kun se on tarpeeksi kesyyntynyt. Kannattaa tarjota muitakin virikkeitä: putkia, pahvilaatikoita, matonkuteista punottuja köysiä ja vaikka vanha sukka riippumatoksi kattoon, jotain puisia kiipeilyjuttuja...

        Kuivaruuasta en osaa sanoa mitään, mutta siemenkepit on aika rasvaisia, joten anna sellainen tarjolle vain joskus, eikä välttämättä kokonaan kerralla. Muistathan syöttää myös monipuolisesti tuoreruokaa :)

        Kiva että hamsu on jo rohkaistunut :) Vaikka et näkisi sitä ulkona, se luultavasti käy kuitenkin puuhailemassa asioita sinulta salaa kun on vielä ujo.


    • Hamsupamsu

      Kyllä juoksupyörä on pakollinen hamsterille, laissakin jo määrätään riittävästä liikunnan tarpeesta jota ei tyydytä sylissä pitäminen, ellei sitten tosiaan pidä iltaisin vapaana jaloittelemassa lattialla, mutta tunninkaan juoksentelu tuskin kovin paljon auttaa asiaa. Muistathan juoksupyörän syyrialaisella olevan tarpeeksi iso, n.25-30cm halkaisijaltaan. Häkkien mukana tulevat ovat kovin pieniä usein kultahamsterille.
      Millainen asumus sinulla sitten on hamsterille?

      Wc:n kannattaa laittaa hamsterin omaa pissaa, sieltä minne se pissaa, niin se oppii haistamaan wc:ssä pissan hajun ja toivottavasti näin oppii sinne pissaamaan.

      Eläinystävä ei tiennyt hankkineensa yöeläintä? Millä perusteella ostit hamsterin? Etkö ole lukenut etukäteen hamstereista tietoa?

      Makaaminen voi olla pelästymistä, laita käsi häkkiin rauhallisesti niin ettei se laskeudu suoraan hamsterin päälle vaan jonnekin kauemmas hamsterista alkuun, vaikka häkin toiseen reunaan.

      Siemensekoituksen lisäksi tosiaan hieman tuoreruokaa tarjolle, ja tiesithän että hamsteri tarvitsee myös lihaa? Pieni jauheliha nokare muutaman kerran viikossa, eläinkaupassa myytävät jauhomadot sopivat esim. tähän. Hyvä että olet antanut jyrsittävää, se kuluttaa hampaita.

      • Hamsupamsu

        Kysyin siis tuota "etkö ole lukenut hamsterista etukäteen tietoa" siksi koska se on yksi tärkeimmistä asioista joka tulee ilmi kun tietoa hakee. Kummallista jos sinä et ole sitä tiennyt. On siis normaalia että hamsteri herää vaikka vasta 22 aikaan.

        Jos tuntuu että hamsteri alkaa heräillä jatkuvasti kovin myöhään (nyt alussa se on normaalia ettei liiku ehkä niin paljon vielä ujona) niin ettet tunnu pystyvän seurustelemaan sen kanssa, niin sitä voi hellästi opettaa heräilemään hieman aikaisemmin pikkuhiljaa rapisuttelemalla vaikka puruja joka päivä hieman aikaisemmin, tuskin kannattaa kuitenkaan ennen iltaa herätellä koska se ei olisi oikein yöeläintä kohtaan.

        Ja puruja se hamstraa poskipusseihinsa ja vie sitä pesätarvikkeeksi tosiaan itselleen mökkiinsä. :) Hamstereissa hauskaa on juuri poskipussit, ja seurata mitä kaikkea niihin mahtuukaan, ruokaa ja wc-paperia vaikka kuinka paljon. Joskus oma hamsteri löysi lattialta pitkän narun pätkän jonka veti sitten ulos poskipusseistaan. :)

        Valotkaan eivät haittaa jos pöytälamppu ei hohda kuumana suoraan hamsteria kohti, saahan se olla sitten yöllä pimeässä ja hamsterit rakastavat hämärää, ei niinkään valoa

        Kivan lemmikin olet valinnut, mukavia hetkiä sen kanssa! :)


      • hamsurakas<3
        Hamsupamsu kirjoitti:

        Kysyin siis tuota "etkö ole lukenut hamsterista etukäteen tietoa" siksi koska se on yksi tärkeimmistä asioista joka tulee ilmi kun tietoa hakee. Kummallista jos sinä et ole sitä tiennyt. On siis normaalia että hamsteri herää vaikka vasta 22 aikaan.

        Jos tuntuu että hamsteri alkaa heräillä jatkuvasti kovin myöhään (nyt alussa se on normaalia ettei liiku ehkä niin paljon vielä ujona) niin ettet tunnu pystyvän seurustelemaan sen kanssa, niin sitä voi hellästi opettaa heräilemään hieman aikaisemmin pikkuhiljaa rapisuttelemalla vaikka puruja joka päivä hieman aikaisemmin, tuskin kannattaa kuitenkaan ennen iltaa herätellä koska se ei olisi oikein yöeläintä kohtaan.

        Ja puruja se hamstraa poskipusseihinsa ja vie sitä pesätarvikkeeksi tosiaan itselleen mökkiinsä. :) Hamstereissa hauskaa on juuri poskipussit, ja seurata mitä kaikkea niihin mahtuukaan, ruokaa ja wc-paperia vaikka kuinka paljon. Joskus oma hamsteri löysi lattialta pitkän narun pätkän jonka veti sitten ulos poskipusseistaan. :)

        Valotkaan eivät haittaa jos pöytälamppu ei hohda kuumana suoraan hamsteria kohti, saahan se olla sitten yöllä pimeässä ja hamsterit rakastavat hämärää, ei niinkään valoa

        Kivan lemmikin olet valinnut, mukavia hetkiä sen kanssa! :)

        Minunkin hamsuni herää joskus vasta 24 aikaan, joka on ihan normaalia:) ei siis syytä huoleen!


      • Eläinystävä

        Aion hankkia hamsterileni juoksupyörän, koska jo valmiiksi sen häkissä oleva juoksupyörä on liian raskas sille.

        Hamsterillani on tilava duna, jossa on sille mökki, (tällä kertaa terveellinen, hankittu eilen.) siemen tikku joka kuluttaa sen etuhampaita, ruokakuppi jossa Ditte nimistä hamsun ruokaa, hamsterilleni WC jossa sen omaa pissaa ja kakkaa, käytän tietysti pohja pehmikkeenä puruja, juomakuppi(tai no se jutska jossa on pilli vähä niiku.) ja kalkki-kivi sekä suolakivi. Eli ihan perusjutut, hankin myöhemmin lisää tarvikkeita.

        Tiesinhän minä että hamsteri tulisi heräämään vasta iltamyöhällä, mutta, joo, en tajunnut kutsua sitä yöeläimeksi.

        Totuttelin tänään hamsteriani ääneen ja siihen että käteni liikkuu sen häkissä. Kun laitoin käden paikoilleen kauemmas hamsterista, siihen keskelle häkkiä kun se itse järsi siementä nurkassa, hamsterini kiipesi kädelleni istumaan. Nostin kättäni maasta hiukan ja toisella kädellä silittelin hamsterin selkää. Hamsteri pysyi paikoillaan. Laskin sen sitten aika pian takaisin samaan paikkaan josta sen olin nostanut. Tämän tein suunnilleen 3 kertaa, EN peräkkäin, vaan noin 15 minuutin tauko.

        Siemensekoitukseen olen laittanut erilaisia pähkinöitä, joita ei ole suolattu tai maustettu. Hamsterini syö ihan mielellään noita pähkinöitä jota sille olen tarjonnut.

        Olen myös laittanut tarjolle kaupasta ostettua salaattia, jonka olen huuhdellut huolella.

        Tarjosin hamsulleni myös rusinaa, mutta se ei tainnut pitää siitä sillä se sylkäisi sen pois ja piilotti pesävanun sisälle.

        Valvoin viime yönä 23.30. siihen asti ja siinä 23.05 huomasin liikettä sen mökissä :) Se tulikin sitten ihan itse sieltä mökistä ulos, ja nytkin on tulossa neiti ulos itsekseen.


      • Sedä

        Juoksupyörä on ihan hyvä kapistus, mutta hamsteri osaa kyllä liikkua ilmankin, jos sillä on käytettävänä muita virikkeitä ja terra on kunnollisen kokoinen. Fyysisen liikunnan lisäksi pitää muistaa, että hamsu tarvitsee myös älylleen puuhaa, jota erilaiset muuttuvat tunneli- ja kiipeilykapistukset sekä vapaanapito tarjoaa, eikä juoksupyörä riitä korvaamaan. Suosittelen lämpimästi hamsterin vapaanapitoa turvallisessa huoneessa, juoksupyörä on vain korvike joka mukamas riittää kun kyllähän se siinä liikuntaa saa. Ei hamsteri luonnossakaan vain juokse, vaan juoksee tutkimassa ympäristöään :)


      • Eläinystävä
        Sedä kirjoitti:

        Juoksupyörä on ihan hyvä kapistus, mutta hamsteri osaa kyllä liikkua ilmankin, jos sillä on käytettävänä muita virikkeitä ja terra on kunnollisen kokoinen. Fyysisen liikunnan lisäksi pitää muistaa, että hamsu tarvitsee myös älylleen puuhaa, jota erilaiset muuttuvat tunneli- ja kiipeilykapistukset sekä vapaanapito tarjoaa, eikä juoksupyörä riitä korvaamaan. Suosittelen lämpimästi hamsterin vapaanapitoa turvallisessa huoneessa, juoksupyörä on vain korvike joka mukamas riittää kun kyllähän se siinä liikuntaa saa. Ei hamsteri luonnossakaan vain juokse, vaan juoksee tutkimassa ympäristöään :)

        Minulla on hamsterilleni älypuuhaa, sillä olen askarrellut sille vessapaperirullista tehdyn tunneli-sokkelon, ja putket on sen verran tilavia, että vaikka hamsterini lihoisi se silti pystyisi liikkumaan hyvin putkissa :)

        Ja hamsterillehan sai antaa tuorekurkkua?
        Tarjosin hamsterilleni tuorekurkkua huuhdeltuna äsken :)


    • Eläinystävä

      Kerron nyt ihan varmuden vuoksi, että voisiko edes JOKU vastata tuohon hamsteri onnettomuus viestiin, sillä minuakin kiinnostaisi voikohan siinä sattua jotain?

    • Pipariina4

      Yleensäkkin hamsterit ovat yö-eläimiä,ja eläimen tulo uuteen paikkaan saattaa aiheuttaa sille stressiä joten tämä menee rauhalliseen ,hänen mielestä turvalliseen paikkaan. Tuosta äänestä vielä... Hamsuilla on herkkä uulo ja tuohan on uusi paikka missä asustaa joten tämä saattoi tuoda lisää stressiä... Mutta Onnea uuteen hamsuun! :) Kyllä se tuosta toipuu :))

    • Hamsupamsu

      Joo ei juoksupyörä todellakaan korvaa sitä että hamsrerilla on muitakin virikkeitä ja saa jaloitella mutta kyllä se sitli on melkein pakollinen tarvike hamsterille vaikka laissa ei suoraan sitä sanota niin hamsteri oppaissa se mainitaan, ei siitä ainakaan haittaa ole ellei juokseminen tule pakon omaiseksi toiminnoksi, eli ei tee muuta kuin juoksee pyörässään.

      Piilottele nameja purujen alle, putkiin ym. niin siinäkin aivojumppaa. :)

    • Iinkku

      Mullakin on hamsteri se on 3 kk talvikko uros on ollut meillä 2-3vk ja sekin tulee vasta yöllä ulos se on ihan normaalia :)

    • elsa111

      Eläinystävä se on kyllä minun mielestä normaalia kun hamsteri laittaa suuhunsa jotain ja vie sen mökkiinsä, mutta silti minun mielestä ei ole ihan normaalia kun se pysyy koko ajan mökissä. Jotkut hamsterit esim. Venäjänkääpiöhamsteri nukkuu päivällä ja yöllä/illalla herää. Minulla on kysymys: kun sitä eilisellä ostin hamsterin (Venäjänkääpiöhamsterin) en ole koskenut siihen, mutta tänään halusin kokeilla laittaa käden sen eteen, että se tulisi kädelleni. Hamsteri ei näköjään halunnut ja puri minun sormeani.( ei sattunut) Onko se normaalia?

      • Muumihamsu

        On normaalia sain pari päivää sitten myös venäjänkääppärin ja sekin puree minua jos laitan käden häkkiin


      • Nöpöhamsu
        Muumihamsu kirjoitti:

        On normaalia sain pari päivää sitten myös venäjänkääppärin ja sekin puree minua jos laitan käden häkkiin

        On normaalia. Se pitää vaan totutella käsiin, hamsterit.net on hyvä nettisivusto jossa lukee hamstereista ja niiden kesyttämisestä käsiin :)


    • Nöpöhamsu

      On normaalia, hamsterit ovat yöeläimiä. Eli liikkuvat ainoastaan öisin. Päivisin hakevat pelkästään ruokaa, ja käyvät juomassa. Päivät on hamsterien öitä, ja yöt hamsterien päiviä :) itellä on ollut hamsteri yli puolivuotta ;)

    • Suuria

      Jotkin ovat fiksuja hamsuja, ja piirre kestää pitempään kuin tavallisella tallaajalla.

    • Anonyymi

      Onko se normaalia kun hamsterini on nyt tässä keksinyt että hän voi raapia ja jyrsiä aivan huolella omaa mökkiään?? Mitä minä teeen toivon vastausta nopeasti

      • Anonyymi

        Osta puinen pesäkoppa ja tarjoa enemmän virikkeitä.


    • Anonyymi

      onko normaalii että hamsterini pissaa kokoaika varsinki aina sylii

      • Anonyymi

        Ei ole normaalia. Hamsterit eivät juokkaan kovin paljoa. Veisin hamsteri si eläinlääkäriin. ÄLÄ KOSKAAN JÄÄ ODOTTAMAAN VASTAUSTA. Vaan vie hamsteri heti eläinlääkäriin! Hamsteri ei ole varmaankaan totutettu sylissä olemiseen joten se pissaa syliisi.


    • Anonyymi

      Siis hankien tänään syyrialaisten hamsterin. Ja tässä ilta myöhään mietin että miksi hän katselee ja etsii joka nurkasta pako reittiä. Ajattelin että siellä on jotai ja Panin hamsterin kanto koppaan mutta siellä ei ollut mitään mutta kanto kopassa hän oli erittäin rauhassa en tiedä että olenko käsitellyt häntä parhain päin mutta tiedän että hän ei nauti oloistaan häkissä. Mutta ajattelen että hänellä voi olla paineita koska hänet on juuri tänään luovutettu eläin liikkeeseen ja samana päivänä tänne kotiini .niinpä päätin että tilaampa toisen häkin. Mutta se nähdään että viihtyykö hän siellä.ajatelin että kysyn vähän fiksuimilta ihmisiltä.kiitos jos vastaate kysymykseeni.🐹

    • Anonyymi

      Mä sain hamsterin vähän aikaa sitten ja olen siirtänyt sen aitaukseen jossa voin käsitellä sitä mutta kun hamsteri on häkissään ja vaihdan ruokaa tai jotain niin hamsteri pysyy aina paikoiltaan ei liiku muutakuin hetken pääsyä kun olen poistunut huoneesta onko tää normaalia ja mitä voisin tehdä??

    • Anonyymi

      Hamsterihan on yöeläin, joten nukkuu päivät ja valvoo ja touhuaa illat. Yleensä näin se menee. Hän varmaan ekana päivänä tutki piilopaikkoja yms ja etsi sopivaa nukkumapaikkaa👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe