kutsuu ja raha liikkuu, vai liikkuuko sinun kohdallasi?
Itse ajattelin maanantaina mennä isoon kauppakeskukseen tutkailemaan, mitä kivaa mahdollisesti löytyy.
Alennusmyynnit
22
113
Vastaukset
Alentua voi niin monella tavalla.
H.- vanhat on kuluneet
Mee sinäkin ostamaan vaikka uudet housut :DDD
- Pirre*
Nin ajattelin mieki, mutta täältä omalta paikkakunnalta nyt ei ihmeitä ehkä löydy..
Ainiin ..raha liikkuu..mutta aina poispäin..:) - tisu 55
Eipä tee mieli aleostoksille. Olin juuri avustamassa tyttären muuttoa ja voi sitä tavaran paljoutta. Kivaahan aina löytyy se on selvä mutta onko se sitten tarpeellista kun päivän tai pari miettii.
Tosin luin jostain, että shoppailu rentouttaa ja laihduttaa, lieneekö perää. Juu ei liiku raha, enkä liiku alennusmyynteihn itsekään, en tarvitse mitään eikä puutu mitään.
- aimali
Voisin hieman vähentää tungosta kaapeissa pitämällä kirppismaratonin.
Ei innosta enää heräteostot.
Paljon edullisemmaksi tulee ostaa mitä tarvii, jos vaikka joskus sattuisi tarvimaan.
Kivaa löytyy omista kaapeista, kun/jos innostuu kaivelemaan. - ................
pikku eläkkeellä aika vaikea tehdä ostoksia,
ehkä uteliiana tutustun ale myyntiin, osto onkin sitten harkinassa, Ei liiku ei. En harrasta alennusmyyntejä. Pelkkää huijausta...
- bessie*
Enemmänkin se täysi, "oikea" hinta minusta on huijausta?
Puuttuu minulta mm. PIENI kaulaliina, lyhyt- ja mahdollisimman tylppäkärkiset mustat avokkaat n. 4 sentin korolla ja kevyet toppahousut. Enpä taida niiden takia lähteä vartavasten alennusmyynteihin. Avokkaita ei varmasti ole alennettu, muutama vuosi siten kesken jääneen kaulaliinayritelmän voisin tehdä valmiiksi, ja toppahousuiksi minulle välttää halpakauppojen housut joiden normaalihintakaan ei mahda kovin kallis olla.
Periaatteessa kyllä alennusmyynneille, mutta nyt ei ole hinku päällä. - huijarit.
bessie* kirjoitti:
Enemmänkin se täysi, "oikea" hinta minusta on huijausta?
Puuttuu minulta mm. PIENI kaulaliina, lyhyt- ja mahdollisimman tylppäkärkiset mustat avokkaat n. 4 sentin korolla ja kevyet toppahousut. Enpä taida niiden takia lähteä vartavasten alennusmyynteihin. Avokkaita ei varmasti ole alennettu, muutama vuosi siten kesken jääneen kaulaliinayritelmän voisin tehdä valmiiksi, ja toppahousuiksi minulle välttää halpakauppojen housut joiden normaalihintakaan ei mahda kovin kallis olla.
Periaatteessa kyllä alennusmyynneille, mutta nyt ei ole hinku päällä.Suomi-Soffahan jäi kiinni siitä, että ilmoitti
50% alennuksesta, vaikkei siihen normaa-
lihintaan oltu myyty yhtään sohvaa.
Onneksi meni konkkaan, ja jouti.
- fylo
Juu. Talvipuku ja talvinilkkurit on haettava. Jos ei löydy sopivia, niin sitten mennään vanhoilla. Ostan vain mitä tarvitsen ja nämä nyt ovat sellaiset, jotka olisivat tarpeen. Vielä kun tietäisi mistä saisi sellaiset lämpösukat. Vai pitääkö laittaa foliopaperia kenkiin.
Onnex ei oo mitään tarvetta mennä noihin hullunmyllyihin.
Kamalasti ihmisiä jotka tuuppii ja tönii toisiaan.
Täällä vielä kuulee vähemmän suomea voi erehtyä luulemaan olevansa jossain suuressa maassa.
Ja mie kun oon vaan tälläinen pienen elämän ihminen.- Tase pappa
Kyllä tuntuvat kutsuvan. Mainoksia alesta tippuu postiluukusta kilokaupalla.
Nyt on meikäläiselläkin oiva tilaisuus näyttää selkärankaisuutensa ja antaa kosijoille rukkaset.
Ei ne kumminkaan mitään minusta ja tarpeistani perusta, rahojani ne kyttäävät.
Minulla on aina noiden ale-myyntien suhteen tunne, että minua on huijattu tai nyt aiotaan huijata.
Eikö olisi reilumpaa myydä tuotteet (jos todellakin ovat samoja kuin ennen alea) halvemmalla, jolloin tavara liikkuisi luontevasti silloin kun joku sitä oikeasti tarvitsisi, eikä olisi tarvetta odottaa ale-myyntejä saadakseen tarvitsemansa.
Sen entisen, korkeamman hinnan maksajaa, on huijattu, ryövätty ja kohdeltu kaltoin.
Noihin hulluihin päiviin ja muihin ale-myynteihin löytyy rekkeihin paljon sellaistakin tavaraa, jota et ennen alea rekeissä näkynyt. Ne on tilattu vartavasten vetonauloiksi näihin peijaisiin.
Kaipa se on pääasia että sirkus pyörii ja Luottokunta saa osansa.- ...
Sivusta.
Hullut päivät stokkalla ei ole mikään alennusmyynti. Sen nimenomaan kampanja, johon hankitaan erikseen myytävä tavara, erikoiserinä. Stokkalla on outlettinsa ja alennusmyyntinsä vanhoille mallistoille sitten erikseen. Asiaa koittavat sotkea nämät pari suurta keskusliikettä, ne sotkevat alennusmyyntiinsä samaan aikaan myös erikoiserät. Saapi näkee, milloin kuluttajansuoja puuttu asiaan harhaanjohtavan markkinoinnin takia.
Mutta siis, hullut päivät on perinteinen stokkan erikoiserien myyntipäivä. Ei mikään alennusmyynti, vaikka hinnat ovatkin kohtuullisempia kuin muuten. Johtuu nimenomaan siitä, että se ei ole mitään poistokamaa. Tarjouseriä ja usein tavaraa, mitä ei normaalisti ole myynnissäkään.
=DW=
- äitemuori*
6 kauppaa olen ravannu läpi, eikä sit yhtää mitään ostamisen arvosta, jottain toppia/kesärettuja, siin ne oli. Uutta talvitoppist olisin halunnu, mut kun ei, enkä maksa satasta kiinalaisesta olkoon sit vai kenen tekemästä vaatteesta. On tainnu ne sisäänostajat tajuta ettei kannata ostaa varastoon liikaa. Värivalikoimaki oli surkee, mul ei sit kai mikkää kelpaa. Kuka ain mustaa, ruskeeharmaata haluu, sais olla ilosempia värejä.
"äitemuori*"
Kaikki kunnioitukseni että et Kiinalaista osta.
Mutta meillä luonnon-suojelu vaatii, että luonnon-varaisia petoeläimiä ei saa saikytellä ulkoillessaan räikeillä väreillä. :)
H.- äitemuori*
hunksz kirjoitti:
"äitemuori*"
Kaikki kunnioitukseni että et Kiinalaista osta.
Mutta meillä luonnon-suojelu vaatii, että luonnon-varaisia petoeläimiä ei saa saikytellä ulkoillessaan räikeillä väreillä. :)
H.No mä en siks kiinalaista, kun niiss on homeenestoainetta ainakin kengis ja kait muiskin.
Vähä tullu petoja vastaan =ei yhtää, mull on kyl kretliinikirkas pipo ja kauluri, niiss on sellasta kimalletta kans, sua en aikonu pelotella, ol rauhas vaa.
Tänää uus yritys, jos vaikk jottai lankaa löytys, oikeen kirkasta nii ostan. ja vähät siit laista, ei sitte sais olla punasia autojakaan.
- Pirre*
Takki löytyi, se jota etsinkin...noo ei tuossa paljoa ollut aleprosentteja, mutta kaksikymmentä kummiskin..onhan sekin jotain.:)
- Pirre*
..ai niin ja uudet talvisaappaat, ale 50 prossaa..oli edulliset.
- ...
Not.
Alennusmyynnit meneyttäneet merkitystään. Niissä ehkä erehtyy tuhlaamaan heräteostoihin. Jos puutteita pitääpi tutkia hintatietoja netistä. Hämmästyttävänkin usein sama kama löytyy halvemmalla muualta, kuin "ALE"- lapun alta.
Iteasiassa tässä tutkaillut, pitäisi autoradio vaihtaa. Osoittautunut, valikoimat vähäisiä, tarjolla muutamaa merkkiä kaikilla kauppiailla. Suosinut kymmeniä vuosoa Alpinea, mutta eipä näytä kovin monessa paikassa olevan myytävänä. Eikä ole yleensä alennuksessakaan. Pitää tutkailla ulkomaisia nettikauppoja.
Ainiin, autoradiot ei mene häävisti enää kaupaksi, koska melkein kaikissa autoissa integroidut radiot vakiona. Ja noin muuten, CD- levyt alkavat olemaan historiaa, paljon malleja, joissa soitinta ei enää ole.
Vaan alennusmyyntejä en kiertele, rasittavaa hommaa.
=DW= - L - L
Kaksi periaatettani.
1. Ostan tavaran tai palvelun vain todelliseen tarpeeseeni, pitemmälläkin tähtäyksellä.
2. En osta alennuksia vaan nettohintaisia tuotteita. Normaalistikin katson yksikköhinnan, esim. € / kg, enkä pelkkää pakkauksen €-lukemaa.
Tuohon ensimmäiseen reunaehtooni ale-kampanjat osuvat harvemmin.
Onneksi vaimoni on täysin samoilla linjoilla.
Poikkeuksena vain langat!? - Kaupunkilainen
Pari kirjaa (faktaa) tuli ostetuksi lähikirjakaupan alesta 15 euron yhteishintaan.
Vaate- ja kenkäkauppojen alennusmyynteihin minulla ei ole mitään asiaa, koska minun on vaikea löytää vaatteita normaalimyynnistäkin. Olen sen kokoinen ja mallinen, että joudun juoksemaan neljässä-viidessä kaupassa ennen kuin löydän mitään. Siksi ostankin vaatteita vain pakon edessä, kun entiset ovat hajalla tai käyneet pieniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911565Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174961Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334417Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4672324Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142220Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2881762FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01451Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921293- 391196
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101195