Moroo.
Oon siis 12, koht 13 täyttävä tyttö.. Ja meen ens vuon yläasteel..
Mul on sellane ongelma et oon huomannu et oon jo vähä aikuistunu, saan enemmä vastuut ja luottamust vanhemmilt jne.. Mut mun kaverit on vielki mun mielest lapsellisii, esim. ne haluu välkäl leikkii tyylii jotai hippaa... Ite haluisin vaa olla ja jutella kavereitten kans.. Meil on ollu vähä ongelmii ku ne kysyy mua johonki hippaa tms nii oon sanonu: no emmä mitää hippaa tosiaa oo... ja sit ne on sillee suuttunu ku ne aattelee et pidän niitä lapsellisin, mikä sillee onki totta...
Tuntuu siltä, et mulla pitäs niinku olla isommat tissit jo ku meen yläasteel... :/ En tunne itteeni naiselliseks / itsevarmaks... ku vertaan itteeni nyky seiskoihi..... Mut toisaalt jos vertaan omaan luokkaani nii sit oon jo ehk vähä enemmänki kehittyny ku useimmat meijä luoka tytöistä..... elijuu... siinä kai ne mun tän hetkiset ongelmat jotka ois mielen pääl.. Toivosin jotai kommenttei / rohkasuu / mitä vaa...
thx lukemisesta (:
aikuistun henkisest, kehoni ei.. (help mee)
6
212
Vastaukset
- Therapeuttix
Kirjoitat hyvin tilanteestasi. Kuvaus on normaali ikäisellesi. Olet sellaisen kehitys-tapahtuman alussa, mikä kestää vuosia. Normaali murrosikä jatkuu joidenkin tutkijoiden mielestä lähelle 20 vuoden täyttymistä.
Psyykkinen ja fyysinen aikuistuminen ei kulje aina käsikädessä. Joku kehittyy nai-sen mittoihin 13 vuotiaana, toinen 16 vuotiaana.
On luonnollista verrata itseä toisiin, mutta helpommalla pääsee, jos tahtoo oppia iloitsemaan just siitä kehitysvaiheesta, missä itse on!--Hyvää jatkoa mielenkiintoi-selle matkallesi muutokseen.- tyttöö12
juuu kiitti kommentista (::
// ja ei mua kiinnosta mikää hippa... Mielummi vaan oon ja juttelen kavereitten kans..
- random123455322215
kyl ne sun tissit vielä kasvaa!!!! ;DDDDD
ja sno siille sum kavereille että sä et tykkää hipasta tai jotai sinne päi - Maya5
Itsellä oli sama homma yläaste aikoina että aina ne ylemmän luokan oppilaat näyttivät niin aikuisille ja vanhoille ja ajatteli että sika hienoo kun itse saa olla ysillä ja muut katsoo ylöspäin sua. Mut tosiaan. ei se ysillä sit ollutkaan niin erikoista. Ei se ikäero kuitenkaan niin suuri ole. Ja siis mitä naisellisuuteen tulee, niin kyl sä siitä kasvat ja alat naisellistuu kun vanhenet. Aivan liian monilla on kiire tuon suhteen. Nauti nuoruudestasi vielä kun voit. Itse haluaisin joskus palata tuohon aikaan kun sai vaan leikkiä ja pelata eikä huolehtia muusta.
- saalittavaaoikeesti
onpas liisalla vaikeat ongelmat.
- 6+3
Etkö halua leikkiä hippaa, koska et pidä siitä, vaiko siksi että se on "lapsellista"? Jos vastaus on jälkimmäinen, ajattelet ihan liikaa tollaisia. Olen kohta 22 ja musta olisi ihan piristävää leikkiä hippaa aina välillä.
(Riparilla sitten leikitään varmasti joka päivä, jos sellaiselle olet menossa joskus~)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985