Vastaa rehellisesti , äläkä vesitä aloitusta, joka on monen kohdalla täyttä totta.
Mistä hinnasta menisit oopperajuhlille ?
71
534
Vastaukset
Järjestäjät määräävät hinnat. En minä.
Savonlinnen liput olivat niin kalliita, että niin kauan kuin vaimo kävi linnassa lasten kanssa, minä tyydyin istumaan majakassa ja puhumaan viisaita.
Kun tenavat tipahtivat kyydistä pois ryhdyin toimimaan elämäni sulostuttajan seuralaisena.
Veronan kekkereiden liput on saanut netistä noin puoleen hintaan siitä mitä meikäläiset matkanjärjestäjät vaativat.
Ainoana erona on se, että valmiin kuljetuksen asemesta on täytynyt mennä reittibussilla.
Totta puhuen, en oikein ymmärrä kysymystäsi!- Aloittaja.3
Joko ymmärrät ? Mistä hinnasta joisit lasillisen *us*a.
Sitä tarkoitan.
- Tase pappa
Itse olen käynyt työni vuoksi Oopperajuhlilla pari kertaa. Kansallisoopperassa monestikin.
Jos pitää oopperasta ja haluaa jakaa kokemuksensa samanhenkisten kanssa ja on varaa, niin mikäpä - ettei. 200 rahaa ei ole nykypäivänä hyvästä kokemuksesta edes paljonkaan.
Itse en maksaisi moisesta edes kolmea kymppiä.
Jotenkin on jäänyt sellainen maku hommasta, jotta siellä on päosin "pikkutärkeilevää" firmojen piikkiin (loppukädessä veronmaksajien piikkiin) hienostelijoita, jotka eivät ymmärrä oopperan päälle enempää kun sika hopealusikan päälle. Onpahan oltu tärkeitä ja saatu kutsu. - fatladysings
En mistään, ei kiinnosta. Tosin, kukapa tietää mitä sillä rahalla teen, vaikkapa jotain paljon originellimpaa.
En näe, enkä kuule oopperassa mitään vastenmielistä, eiköhän musamaailmasskin ole paljon kummempaakin äimisteltävää? Tuskinpa täällä kirjoittelee monikaan, joka vapaa-ehtoisesti kuljeskelee Ooppera-esityksissä.
Tase pappa kommentoi kivasti "pikkutärkeilevistä"
H.Vahvimmat mielipiteet ovat henkilöillä jotka eivät ole koskaan käyneet mutta jostakin syystä katsovat velvollisuudekseen tuomita ko. taidemuodon sekä luokittaa siitä neuttivat ihmiset.
Olkaa vaan hyvä!
Suhtauduin itse epäluuloisesti oopperaan aina ensimmäiseen kokemukseeni saakka.
Mielipiteeni muuttui.
Onko se hintansa arvoista? Kukin päättää itse kuluttamisensa vaihtoehdoista.
Esimerkiksi minä haen sosiaaliset kontaktini muualta kuin jokaviikkoisesta tai -iltaisesta pubissa istumisesta.
Jokunen ooppera vuodessa tulee jopa halvemmaksi ja vastikkeeksi saa todellisia elämyksiä, henkilöstä riippuen.- jep jep.
Ooppera on rikkaiden tyhjänpäiväisyyksiä, kuten Vuttonin laukut tai muut. Todelliset laulajat eivät ole "rääkättyjä" ääneltään, vaan heillä on sielukas ääni. Usein tällaisia löytyy niin sanotun kevyen musiikin piireistä. Oopperalaulajat vääntelevät
naamaansa epäinhimillisesti ja jokaisen äänihuulen napsauksen pitää kuulua.
Koulutettu ääni ei ole kaunis tai sielukas.
- ...
Nojaa, tavallinen konserttilippu on viidestäkympistä ylöspäin, joten oopperajuhlista kokonaisuudessaan olisi valmis maksamaan matkoineen, majoiutuksineen, murkinoineen, juomineen ja lippuineen kyllä useita satoja euroja. Kehnosta rahatilanteesta johtuen ooppera jäänyt siihen yhteen kertaan vuodessa kansallisoopperan halvimmille paikoille.
Niin, mä pidän oopperasta. Se vaatii vähän totuttelua ja keskittymistä. Kun siihen vähän pääsee sisälle, siihen jää koukkuun. Paitsi musiikki, koreografia, lavasteet, teattetiesitys, libretot ovat ääretömän kiintoisia. Siis kässärit, elikkäs se, mitä kertomuksessa kerrotaan.
Oopperan avautumista haittaa tottakai, että lähes kaikki oopperat on kirjoitettu jossain muualla kuin suomessa ja niitä esitetään alkuperäisteksteillä. Asiaan auttaa parikin juttua. Kun vilkuilee jostain "Oopperan käsikirjasta kertomomuksen perusjuonen ennakkoon, tietää mistä kyse. Ja sitäpaitsi, tsadin oopperassa on lavan päällä teksititykset suomeksi, kuten telkkarissakin.
Ooppera yks hienoimmista taiteenlajeista maapallolla. Ja ehdottomasti monipuolisin ja viihdyttävin. mutta se ei ole mitään taustamusaa tai karaokemeininkiä, se on oikeasti taidetta.
Wagnerista ja oopperasta:
http://areena.yle.fi/tv/1294858 Tulkitsin kysymyksesi koskeva oopperajuhlia sulkien pois tavalliset oopperatalot.
Asuinpaikasta riippuen on helpointa käydä Helsingissä tai Tallinnassa jotka eivät kyllä ole tehneet minuun vastaavaa vaikutusta kuin esimerkiksi Verona.
Saksassa olemme käyneet matkojen yhteydessä mutta oopperoiden vuoksi emme ole matkojamme suunnitelleet.
Tietysti itse ooppera, aoma asenne librettoon ja sen ennakkotuntemukseen, säveltäjämieltymys ja tietenkin itse toteutus, ratkaisevat.
Ps. En ole mikään oopperafani enkä edes vakavampi harrastaja.
Vaimoni on saanut vanhasta kansakoulusta ja päivittäistavarakaupan kassatyöstä sellaisen kulttuuripläjäyksen, että kokee oopperat minua voimakkaammin!Olen käynyt - kerran. Häpeällistä, koska asun kuitenkin saman veden rannalla. Sisko sai lähtemään, eikä liput muistaakseni mitenkään hirveän kalliit olleet. Aika uljaat juhlat ja varsinkin Linna. Ei katsottu kuin yksi esitys, minkä jälkeen käytiin syömässä jossain siinä lähellä (söpö ravintola vanhassa puutalossa ja erittäin hyvää ruokaa) ja käännettiin auton nokka kotia kohti.
Ehkä menen joskus taas. Olavinlinna on puitteiltaan niin erikoinen, upea ja kaunis, että ihan jo sen takia kannattaa käydä Savonlinnassa vaikk'ei oopperan ystävä olisikaan. Eka kerran kävin Linnassa joskus 60-luvun puolivälissä, jolloin sinne mentiin veneellä. Nyt on jo siltakin.Meillä Savonlinna astui kuvaan koska se oli helppo eikä aiheuttanut lippujen lisäksi muita kustannuksia.
Olin siellä puutteen torjunnassa 6-vuotta ja asuntomme on Satamakadulla.
Linna ja Majakka, kätevästi tavoitettavissa.laiska-lasse kirjoitti:
Meillä Savonlinna astui kuvaan koska se oli helppo eikä aiheuttanut lippujen lisäksi muita kustannuksia.
Olin siellä puutteen torjunnassa 6-vuotta ja asuntomme on Satamakadulla.
Linna ja Majakka, kätevästi tavoitettavissa.Savonlinna voisi olla ihan kiva kaupunki asustella. Vähän pienihän se on ja kaukana mutta kesällä peräti kiva ja kansainvälinen. Mutta mutta ... eikös paikalliset muuta oopperajuhlien ajaksi pois koska silloin on liiankin vilkasta - ja vuokraavat asuntonsa oopperaväelle ja -vieraille?
Laivoillakin olen joskus siellä käynyt. Jotkut höyrylaivaystävät olivat nähneet kesäillan hiljaisessa satamassa ilmielävän saimaannorpan!!! Pulps ;-Dsaimaantaka kirjoitti:
Savonlinna voisi olla ihan kiva kaupunki asustella. Vähän pienihän se on ja kaukana mutta kesällä peräti kiva ja kansainvälinen. Mutta mutta ... eikös paikalliset muuta oopperajuhlien ajaksi pois koska silloin on liiankin vilkasta - ja vuokraavat asuntonsa oopperaväelle ja -vieraille?
Laivoillakin olen joskus siellä käynyt. Jotkut höyrylaivaystävät olivat nähneet kesäillan hiljaisessa satamassa ilmielävän saimaannorpan!!! Pulps ;-DKyllä se on talvella melkoisen kuollut.
Melko hurjia vuokria maksavat kesä- ja varsinkin heinäkuulta.
Meidän pääosoitteemme oli 125km:n päässä enkä koskaan pitänyt kesälomaani varsinaisella lomakaudella joten vuokrausta en edes harkinnut.
Tuttavia ja muita satunnaisesti tavattuja henkilöitä asunnossamme majaili viikonloppuisin.
Juhannukset olimme siellä. Kattoterassilla kuohkarit. Kokkoristeily omien pullojen kanssa ja sen jälkeinen jatko kelistä riippuen.
Alun perin hankimme ko. kämpän juuri kesäasunnoksemme.
Kaksio, 47m2, kolme suurta ikkunaa järvelle päin.
Keskeinen sijainti rannassa. Kyllä siinä kaksi vanhaa varista raakkuu.
- Ehkä joo
Tykkään oopperasta, mutta en pidä väenpaljoudesta. Siksi kuuntelen musiikkia mielummin kotona CD:ltä tai korvalappujen kautta kulkiessani. Lempioopperaani Taikahuilua kävin aikoinaan katsomassa Hartwall-areenalla. Hieno esitys, mutta miljöö ei ollut mielestäni sopiva oopperalle. Ylösnostettu koripallokori oli ruma lavasteiden yllä ja vino istuma-asento parvella oli epämukava. Savonlinna olisi varmasti sopivampi paikka oopperaesityksille, mutta en silti ole käynyt siellä, koska en löydä reissulle matkaseuraa. Yksin en viitsi lähteä. Vaan eipä kauheesti harmita. Musiikkia voi kuunnella muutenkin kuin livenä. Taitavat nuo kesätapahtumat olla hyvin pitkälti kunkin alakulttuurin sosiaalisia tapahtumia ja kohtaamispaikkoja.
Aloittajan kysymykseen: Jos ottaisin reissun lomamatkana mukavassa seurassa, niin olisin valmis maksamaan, mitä se vaatisi. - **--,,--**
Teemaltahan tulee oopperaa, ihan minulle kotitarpeiksi asti.
Korkeatasoista. - Oopperan kummitus
Oopperajuhlat eivät ole minun juttuni, muuten panostan hyvinvointiini oopperanautinnon muodossa noin tonnilla per vuosi, sisältäen koti- ja ulkomaan esitykset.
- oopperattt
Minulle pitäisi maksaa ei alle 1500 euroa.
- ...
Toinenkin kommentti.
Olemassa paikkoja ja tilaisuuksia, minne en mielellään mene, vaikka maksettaisiinkin. Paikallinen karaookke, kirkkokuoron joulukonsertti, lätkämatsin katsominen paikallisessa, kutri helunan konsertti, onhan niitä.
Mutta siitä maksan mieluusti (jos varaa) jos oikeasti saa rahalleen vastiketta. Oopperassa ehkä paras hinta/laatusuhde. Ja noin sivumennen, meitsin musamaku enenpi heavystä ja progesta lähtöisin. Kummallista, kummassakin musalajissa käytetään valtavasti klassisen musan, myös oopperan vaikutteita kierrätyksenä.
En laita Jon Lordia tai Nightwishiä.. Renaissance - Northern Lights :
http://www.youtube.com/watch?v=pV8uvKqlcQY
=DW=- puku*ei*auta
Sama vika kuin useimmiten: en jaksanut kuunnella kuin pienen pätkän. Ei löytynyt kuuntelunautintoa vaikka yritin ajatella positiivisesti ja luottaa ja että kohta paranee... olispa laulajalla ollut edes ääntä, niinkuin sanotaan. Valittaen totean tämän.
Ensimmäisen kerran mielenkiintoni kohdistui Oopperaan jo nuorena.
Korvaani tarttui Antti Tyrväisen aaria Pajazzosta.
Ilmeisesti se oli riittävän melodinen, eikä Antti huutanut suoraa huutoa, vaan lauloi.
Vuosikymmeniä myöhemmin olin sponssattuna kahdesti Stadin oopperassa.
Huomasin katselevani hommaa kuin jotain spektaakkelia, musiikki ei iskenyt mitenkään.
Toka kerta olikin sitten kohteliasta kärsimystä.
En maksaisi, enkä enää menisikään Oopperaan.
Hippiys pilasi lupaavan Ooppera-uran, niin nuorena kuin vanhanakin.
H.- Mikä ymmärtää
aloituksen niin, että paljonko pitäisi saada rahna että suostuisi menemään oopperaan. No omalla kohdallani ainakin jonkin verran. Kun ei ko taiteenlaji ole koskaan "kolahtanut".
- 1000 €
Vain tyhmä ymmärtää aloituksen muulla tavalla.
Mistä hinnasta tekisit jotakin ?!
Tottakai, mutta näsäviisaat , nokkelat, nenäkkäät pellet eivät mukamas ymmärrä.
- sitroen.
Kaikki kulut asianmukaisia vaatteita myöten plus parisataa tunnilta sen kiekumisen kuuntelusta saattaisi olla sopiva lähtökohta neuvottelulle.
- L - L
Jos olet noin huonoissa vaatteissa niin eikös punainen risti tai joku kirkollinen järjestö auttaisi tuon verran?
Toisaalta luulisi, että noin kovilla tuntipalkoilla olisi ollut mahdollisuus hankkia normaalit perustekstiilit.
Kolmatta mieleeni tullutta vaihtoehtoa en edes halua lausua julki.
- kustanuskysymys*
Lipun hinnan verran että pääsisin sitäkin joskus oikeesti kuuntelemaan.
- ei kiitos-ei
En mistään hinnasta,en vaikka joku maksaisi.
Sellaistako ulinaa kuuntelemaan,ihan hirveetä.Tai joku kamarimusiikki.Puistattaa ihan.
Se on jaji jonka sudetkin paremmin osaa,ulvomisen. - zz-zz
50€ tunnilta ja matkat mukana. Radiokuulokkeet olisi myös sallittu, kuuntelisin yle puhe ohjelmaa.
Sillä hinnalla minkä lippu maksaisi, oikeastaan olisi ihan mukava käydä edes kerran synnyinkaupunkini Oopperajuhlilla.
- harrastaja.
Musiikki on vähän niinkuin kuvaristikot.
Yleensä aloitetaan helpoista, mutta kai-
kille se ei riitä, vaan siirrytään vaikeam-
paan.
Itse olen klassisen musiikin ja oopperan
ystävä. harrastaja. kirjoitti:
Musiikki on vähän niinkuin kuvaristikot.
Yleensä aloitetaan helpoista, mutta kai-
kille se ei riitä, vaan siirrytään vaikeam-
paan.
Itse olen klassisen musiikin ja oopperan
ystävä.Totta, jotkut tekevät samaa vanhaa ja helppoa kaiken ikänsä ja toiset pyrkivät kehittymään.
Eihän tästä siis pääse kuin parempaan suuntaan.
Ehkä jo ensi kesänä Savonlinnaan tai sitten Helsinkiin Oopperatalolle.- Tase pappa
Anceli kirjoitti:
Totta, jotkut tekevät samaa vanhaa ja helppoa kaiken ikänsä ja toiset pyrkivät kehittymään.
Eihän tästä siis pääse kuin parempaan suuntaan.
Ehkä jo ensi kesänä Savonlinnaan tai sitten Helsinkiin Oopperatalolle.Anceli/ Onko musiikillisen maun kehittyminen - varsinkin oopperamusiikkinsuuntaan - sitä parempaa kehitystä? Kuuluuko siis, sittenkin, ooperoissa kävijät siihen kehittyneempää, kenties paremman mstatuksen omaavaa ihmisjoukkoon? Ovatko muut sitten paikallan polkijoita tai taantuvia tyyppejä musiikillisesti?
Onko musiikkimaun kehittyminen johonkin muuhun musiikin lajin suuntaan,muuntautumista maun taantumiseen?
Oopperoissa on aivan upeita aarioita, joita kuunnellessa tulee kylmät väreet , on se niin kaunista.
Oopperaesitys voi olla nautinto, jos on perillä sen hienouksista.
Musiikkijuhlat esim. Savonlinnassa -pitää ympärilään, oopperajuhlien varjolla, niin paljon kielteisä lieveilmiöitä, että en henkilökohtaisesti niitä dikkaa. Tase pappa kirjoitti:
Anceli/ Onko musiikillisen maun kehittyminen - varsinkin oopperamusiikkinsuuntaan - sitä parempaa kehitystä? Kuuluuko siis, sittenkin, ooperoissa kävijät siihen kehittyneempää, kenties paremman mstatuksen omaavaa ihmisjoukkoon? Ovatko muut sitten paikallan polkijoita tai taantuvia tyyppejä musiikillisesti?
Onko musiikkimaun kehittyminen johonkin muuhun musiikin lajin suuntaan,muuntautumista maun taantumiseen?
Oopperoissa on aivan upeita aarioita, joita kuunnellessa tulee kylmät väreet , on se niin kaunista.
Oopperaesitys voi olla nautinto, jos on perillä sen hienouksista.
Musiikkijuhlat esim. Savonlinnassa -pitää ympärilään, oopperajuhlien varjolla, niin paljon kielteisä lieveilmiöitä, että en henkilökohtaisesti niitä dikkaa.Tase pappa, menikö mun sarkasmini jälleen kerran ohi.. :)
Sanaristikoistahan oli kai kyse.
Minä en lajittele ihmisiä parempiin ja huonompiin, sivistyneempiin ja vähemmän sivistyneisiin, sen mukaan mitä musiikkia he kuuntelevat. Ja käyvätkö oopperassa vai iskelmälaulajien konserteissa.
Jokainen voi toimia ihan makunsa ja mielenkiintonsa mukaisesti.
Mutta kyllä mie yhden kerran voisin sitä oopperaa kokeilla, säväyttäiskö paikan päällä kuunneltuna kuinkakin mojovasti.
- Ulinaaaaaaaaaaaaaaaa
Kova pitäisi palkkio olla. Ennen kaivasin 10 metriä ojaa.
- okkigaam
Täys ylläpito, matkoja ja vaatteita myöden. Niin ja Pekka Kuusisto Avekina.
maagikko - kawe
Teema jo mainittiin, on oikein hyvä kanava. Pähkinänsärkijän katsoin viimeksi.
Oopperassa olen käynyt kerran Samarkandissa, kyse oli kolminäytöksisestä koomisesta teoksesta. Miljööllä on suuri merkitys (uskoisin) miten esityksen kokee. Koominen se tosiaan oli, librettoa ei ollut, kuiskaillen yritimme pysyä juonessa. Yleisö ei häiriintynyt, koska olimme ainoita katsojia, parinkymmenen sotilaan lisäksi. (he istuivat kauempana) Meitä suomalaisia oli n. 10 rohkeaa.
Hienot meikkaukset, puvut ja esitystyyli oli kaiketi kiinalaisperäinen, oikein upea kokemus.
Hinta oli aivan mitätön - silloin elettiin sosialistisessa Neuvostoliitossa, missä kulttuuri oli kansan sielun ravintoa.
Matka liittyi historian harrastukseeni ym.
Kerroin tämän siksi, että taide on vapaaehtoinen laji, ei sitä voi toisten puolesta arvottaa, eikä kutsu ole rangaistus vaan etuoikeus kokemukseen.
Aloitukseen vastaan, että maksaisin Savonlinnan matkasta lippuineen ehkä 400Euroa, jos mahdollisuus tulisi. - se ja sama
Useita vuosia oopperajuhlilla käyneenä en koe lippujen hintoja päätähuimaavina. Hienot musiikkikokemukset hyvässä seurassa ovat mieliin painuvia.
300 € ja yli menevät liput jättäisivät käyntini joka toiseen vuoteen.- L - L
Esimerkiksi Veronan kallein 183€. Halvin 18€. Halvimmastakin näkee erinomaisesti ( roomalaisareenan jyrkkä katsomo ) ja mielestäni myös kuuluu ainakin minulle riittävän hyvin.
Tosin olimme viimeeksi 21€:n paikoilla.
- L - L
Uusrikkaan eliitin kallis harrastus!
Tarkistin juuri esimerkiksi Veronan kesän hintoja.
Lippujen hinnat alkavat 18€:sta ylöspäin! Siihen hintaan saa myös käteensä kynttilän.
Illan hämärtyessä luovat 20000 kyntiillä jo jonkin laista alkutunnelmaa.
Tietenkin, jos menee pelkästään oopperan vuoksi niin tuleehan silloin kokonaishintaa jonkin verran mutta eikös siihen voisi suhtautua loman yhtenä ohjelmanumerona?
Eikä vaadi investointia tekstiileihin!!!!!!!!!!!!!!! Menen kyllä jos maksat matkat, liput ja majoituksen.
- Ylermi von Hops
Tää L-L on tainnut käydä Veronassa, kun tuppaa sitä joka paikkaan. Samaa
son taa se oop pe ra on joka paikassa. Ylermi von Hops kirjoitti:
Tää L-L on tainnut käydä Veronassa, kun tuppaa sitä joka paikkaan. Samaa
son taa se oop pe ra on joka paikassa.Tarjoukseni on sama oli paikka Töölönlahdella, Savonlinnassa, Veronassa tai Metropolitanissa...
Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kosketus oopperaan Hartwall areenalla, Mozartin taikahuilu.
Jätti kyllä nälän nähdä enemmän vaikka sitten oopperajuhlilla taikka oopperatalossa. Puheissa ollut että joskus vielä mennään.
Toinen jota olen pohdiskellut on joku baletti, niitä en ole vielä nähnyt yhtään, mutta ans kattoo kun aikaa kuluu.
Ja hintahan on....?- sarastro2
Olen myös nähnyt Taikahuilun livenä, ei jättänyt kylmäksi, eikä jäänyt viimeiseksi kerraksi.
Oopperaan olen valmis maksamaan lipun hinnan.
- Pirre*
Kyl mie 200 ekulla lähtisin :)
- Kultturelli!
Yllättävän paljon on ihmisiä,
joilla on mekaaniset aivot.
Kyllä taiteet jalostaisivat tei-
täkin. Kokeilkaa joskus! - maksan mielelläni
Ajatuksissa olisi lähteä ensi kesänä oopperajuhlille, jos ei Olavinlinnaan niin Italiaan. Kansallisoopperassa käyn mieluiten katsomassa balettia. Oopperaan kuuluu mielestäni vanhat ja henkevät puitteet: samettia, kultaa ja krumeluuria...Helsingin oopperatalo on liian moderni minun makuuni, vaikka muuten arvostankin suomalaista arkkitehtuuria ja designia.
- Nyt mua viedään....
200 egee, taksi hakis pihalta ja taksissa olis haitarinsoittaja, joka soittelis iskelmää/tanssimusiikkia koko matkan.
- Pirre*
Heti menisin:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rRyNi9Qaq9w#t=20s
eikä tarviaisi maksaa 200 euroa :))- Pirre*
..ja hänen ääni soi kuin viulu..ei ole kirkumista..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1mZ7_qso35c - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1mZ7_qso35c..ja hänen:
http://www.youtube.com/watch?v=x9orGKNYbiM&feature=player_detailpage
ei huuda eikä kiru. :) - Herkuttelija.
Pirre* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1mZ7_qso35c-Kiitos Pirre*!
Olipa sisäisiä voimia antava esitys.
Ei ehkä ihan Matin ja Tepon faneil-
le.
- Taisto Tamma
Kyllä oopperalaulajat on niin kireitä koneita, ettei niistä nauti. Toista se on viihdemusiikki, jossa laulaja uskaltaa hymyilläkin.
- meeriamanda
Miksi pitäisi vartavasten matkustaa em. Savonlinnaan kun lähempänäkin on mahdollisuus oopperaan?
Ooppera on yksi monista taidelajeista, ei varmaan niin vierasta kun annat aloituksessasi ymmärtää.- ööpperääää
Niin miksi lähteä esim. Hämeenlinnasta Helsinkiin teatteriin, kun Hämeenlinnalla on omakin teatteri ja näin kuitenkin moni tekee........
- meeriamanda
ööpperääää kirjoitti:
Niin miksi lähteä esim. Hämeenlinnasta Helsinkiin teatteriin, kun Hämeenlinnalla on omakin teatteri ja näin kuitenkin moni tekee........
Varmaan ne H:linnalaiset ovat parhaita kyssäriisi vastaamaan kuin minä.
Tampereella ja lähikunnissa on teatteriantia moneen lähtöön, se riittää minulle.
Olisiko siinä tietyn ohjelman saamattomuus omassa kaupungissa, halu nähdä/ kokea vaikka kauempanako. esitys? - kaamia kalamiäs
ööpperääää kirjoitti:
Samasta syystä, kun ei ongita kutalan tai vanajan 'ahvenia' vaan lähdetään kauemmas.
- Kiekujakaiku
Lähempänä? Ketä lähempänä ketä ei?
- H_ullu
Paljonko minulle pitäisi maksaa, että lähtisin aloittajan kanssa oopperaan.
Takuuvarmasti en lähtisi alle 200 euron. Esitys kestää tuntitolkulla, joten tuskin siitäkään kunnollista tuntipalkkaa tulisi. - Särkelä Itte ..
Oma pullo on oltava mukana ( taskulahna). Ei sitä rääkymistä muuten kestä.
- Särkelä Itte ..
Minulle pitäis maksaa tonni, jotta lähtisin oopperaan. Sittenkin ottaisin oman
pullon povitaskuun, en mie sitä rääkymistä muuten kestäisi. - L - L
Rehellinen vastaus. Opperajuhlat!
Noille kahdelle jotka tunnen, minulle riittäisi Savonlinnaan liput kahdelle henkilölle valitsemiini oopperoihin.
Veronaan joko kahden matkat ja majoitus sesongin ajaksi tai liput sinä aikana valitsemiini esityksiin. Mieluummin tietysti molemmat ja majoitus Gardan kaupungissa tai lähempänä Veronaa koska bussit eivät yöllä kulje pitemmälle.
Jos ei V:ssa saisi sekä, että niin sitten matkat ja majoitus mutta tyytyisin huonompaankin vaihtoehtoon jolloin toki haluaisin numeroiduille paikoille. - aimali
En mistään, ei ole rahan tarvis, eikä kiinnosta.
En menisi lätkäpeliäkään katsomaan.
Muttei minua yhtään pipo kiristä, jos moni meneekin. - Kaupunkilainen
"Mistä hinnasta olisit valmis..." tarkoittaa "Paljonko sinulle pitäisi maksaa siitä, että...". Moni tuntuu ymmärtäneen aloituksen väärin ja vastaa kysymykseen "Kuinka paljon olisit valmis maksamaan?"
Minä mietin pitkään, kuinka paljon minulle pitäisi maksaa siitä, että menisin oopperajuhlille. Ooppera on varsin vieraaksi jäänyt taidemuoto minulle, mutta vanhan sanonnan mukaan kaikkea pitää kokeilla kerran, joten hyvästä korvauksesta lähtisin varmasti Savonlinnaankin.
Siitä huolimatta, että siellä on joka paikassa ruuhkaa ja kaupoissa, torilla ja ravintoloissa oopperalisä hinnoissa. Sanotaanko, että jos tarjoat minulle ilmaisten lippujen, matkojen ja (hyvätasoisen) majoituksen lisäksi vaikkapa 500 euroa, niin tehdään kaupat. Tarkennetaan vielä sen verran, että korvaukseen vaikuttaa se, kuinka monta oopperaa pitää kuunnella. Tuo 500 euroa on perusmaksu, jota voisi korottaa vaikkapa lipunhinnan verran jokaista oopperaa kohti. - KottoK
Menisin vain eläkeläisten ilmaisnäytökseen. Matkat tietenkin ilmaiset kuten Tallinnan eläkeläisillä oman kaupunkinsa julkisissa.
- KottoK
Menisin vain eläkeläisten ilmaisnäytökseen. Matkat tietenkin ilmaiset kuten Tallinnan eläkeläisillä oman kaupunkinsa julkisissa.
- rääkkääkääkäää
Jos minulle annetaan paikka takarivistä, jossa on lupa silloin tällöin ottaa pienet tirsat,niin palkkani olisi 400 euroa matkat kouvolasta savonlinnaan ja takaisin, mustalla audilla. Ja kahvit "kukonkoivun" essolla pullineen.
- Vaihtoehtojakin on
Hyvinkn voisin maksaa lempparioopperastani Savonlinnassa 200 egeä,jos aloittaja tarkoittaa,että siihen sisältyy lippu ja matkat. Sehän on silloin todella edullinen listahintoihin verrattuna. Mutta eihän se riittäisi alkuunkaan. Lisäksi tulisi majoitus ja kai siellä jotain pitäisi syödäkin ja kahvia ja pullaa pitäisi saada ynnä muuta. On varmaan oopperajuhlien aikaan Savonlinnassa eri hinnat kuin muulloin - ainakin turistille.
Hoh, hoijakkaa, ei minulla ole tuollaisiin varaa, vaikka mielelläni menisin. Hiukan ihmettelen joidenkin kitkerää kommentointia,että opperasta tykkäävät ovat vain teeskentelijöitä, pikku nilkkejä, jotka janoavat lähinnä näyttäytymistä. Musiikkimakua nyt vaan on erilaista. Menisin kuuntelemaan musiikkia ja hyviä laulajia ynnä nauttimaan ihanasta miljööstä, ihan sama mulle keitä siellä muita on.
Opperaliput ovat Helsingissä hurjan kalliita. Halvemmilta paikoilta ei oikeastaan enää näe hyvin, kuulee kyllä. Oopperassa pitää silti sekä nähdä että kuulla. Tätä nykyä se on eliittihuvia, tykkäsi eliitti oopperasta tai ei. Luulen,että Arhinmäen lemppareihin ooppera ei taida silti kuulua. Teemalta joskus tulee hienoja opperatallenteita ja muutamalla kympillä pääsee Finnkinon oopperaesityksiin (= leffaesityksiin). Ne ovat hienoja elämyksiä.- 12€/h siivoja
Aloittaja tarkoittaa PALJONKO HÄNELLE PITÄISI MAKSAA PALKKAA, että suostuisi lähtemään.
- L - L
Oopperamatka vai matkalla käynti oopperassa?
On vissi ero.
Varsinaisia oopperamatkoja olemme tehneet vain Helsinkiin ja Tallinnaan.
Oopperajuhlilla olemme käyneet Savonlinnassa asuessani siellä sekä Veronan areenalla P-Italian matkojen yhteydessä.
Istuimme 21€:n paikoilla nähden ja kuullen erinomaisesti.
Heti alkuun tunnelma alkoi virittymään 20000:n kynttilän syttyessä illan hämärään.
Puitteet ovat osa tunnelmaa sekä Savonlinnassa, että varsinkin Veronassa.
Oopperataloissa, olkootkin prameat, niin vastaava puuttuu.
Olin aikanaan hyvin epäluuloinen oopperan suhteen vaikkakaan en yhtä happaman kitkerä kuin moni ketjulaisista.
Ensimmäinen oopperani oli Lentävä Hollantilainen esityspaikkana Savomnlinna. Vaikutuin!
Vaihtomiehityksen esittämä Carmen oli Helsingissä pettymys.
Ylipäätään, libreton tunteminen etukäteen antaa enemmän sisältöä esitykseen.
Joissakin paikoissa se tulee juoksevana tekstinä, meillä suomennettuna, lavan yläpuolelle mutta siihen ripustautuminen mielestäni häiritsee hieman.
500€:n vaatijat voisivat kerran käydä kokeilemassa sitä inhokkia, mieluummin mahdollisimman vähäisin ennakkoasentein.
Sen jälkeen voisivat ainakin väittää tietävänsä jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5911525Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174931Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334387Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4652315Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142220Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2861754FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01451Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921293- 391196
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101185