pikku haisuli..

hausuli..

Olen huomannu että esikoisen alapää haisee pahalle ja kitkerälle ja alkaa aina oksettaa kun avaan vaipan.. Hän on 1v poika ja ollaan joka toinen päivä ilman vaippaa jonkun aikaa, käy suihkussa joka toinen päivä. Mistä tää kauhea haju on kotoisin?

Kokemuksia?

30

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzzzzzzjjjjj

      pissatulehdus? Käytätkö koskaan mitään lastenpesuainetta alapäässä? Onko se varmasti poika, eikä vaippa mikä haisee? erimerkkinen vaippa.

    • jkhfjskhjksdhjk

      Arvelisin että haju johtuu liian harvoista pesuista. Pese alapää lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä lämpimällä vedellä. Ei takuulla haise. Ei tarvitse tulla vaippaan eli iholle kun kahdet pissat, niin takuuvarmasti haisee ja pahalle. :D

    • haisuli...

      Kyllä se vaippa haisi pahalle ja varmaan sen takia alapää.
      En ole uskaltanut vielä käyttää lastenpesuaineta, mutta mitä merkkiä suosittelette? :)

    • wash more

      Aikuistenkaan alapäähän ei tarvitse pesuainetta -kohta saat muuten jo ostaa sinne rasvaa- niin älä missään nimessä mitään saippuaa lapsen alapäähän laita. Vesi ja pyyhe riittää. Pese lämpimällä vedellä vaipan vaihdon yhteydessä ja seuraa jatkuuko haju. Jos jatkuu, ota yhteyttä terveyskeskukseen jos sattuu olemaan virtsatieinfektio tms.

      • Öööpeseydyuseimmin?

        Jos poika joka on vaipoissa, käy pesulla joka toinen päivä, niin tietenkin rupeaa sen alapää haista. Jos omaa pissaasi olisi monta tuntia päivässä ihollasi ja peseytyisit joka toinen päivä, kyllä oma alapääkin haisisi aika pahalle. Pese nyt joka päivä niin ei varmaan haise


    • Lämmintä vettä

      Haju johtuu varmasti liian harvoista pesuista, mikäli pesu tosiaan tapahtuu vain joka toinen päivä, mitä kyllä hieman ihmettelen.

      Tuon ikäinen lapsihan kakkaakin joka päivä ja jopa parisen kertaa päivässä, joten luulisi pesuja olevan vähintää 1-2 päivässä. Entä iltapesu, eikö sekin ole lasten iltaruutiineissa?

    • hausuli...

      Hei
      Nyt ei ole pitkään aikaa haissu, vaikka joka toinen päivä suihkussa käy.
      En kylvetä lasta joka päivä koska hänellä on kuiva iho ja eikä rasva auta, sama mikä minulla...

      • Voi elämän kevät!

        Ei vaipanvaihdon yhteydessä pepun huuhtaisu pelkällä haalealla vedellä ole lapsen kylvettämistä. :D


    • vompatti

      En ole lapseni alapäätä ylenpalttisesti vedellä lutrannut, vaan olen käyttänyt vaipanvaihdon yhteydessä hajusteettomia kosteuspyyhkeitä (Lidlissa myydään riittoisia paketteja, Toujours-merkkisiä).

      Lapseni on nyt yli 3 v, vaippa jäi joskus alle 2-v. pois. Iho on ollut aina kunnossa ja edelleen, joka päivä aamuin, illoin sekä ison hädän jälkeen pyyhkäisen noilla liinoilla ja vielä sitten wc-paperilla.

      Muista juottaa tarpeeksi VETTÄ , että "filtterit" pysyy kunnossa. Jos saa kovin vähän nestettä, niin pisutkin ovat aika väkevän hajuisia ja värisiä. Ruokavaliokin voi vaikuttaa pissan hajuun.

      Älä pluttaa liikaa vedellä, äläkä missään tapauksessa käytä minkäänlaisia pesuaineita (ei edes niitä huippumietoja vauvoille tarkoitettuja). Ei tuon ikäinen vielä tarvitse kemikaaleja.

      Ja vaippamerkin vaihtaminenkin voi auttaa. Ja tietysti sitä vaippaa pitää vaihtaa tarpeeksi usein.

      • Voi elämän kevät

        Vesi on paaskan lääke.


      • buahmuah

        meinaaks ettei lidlin tai mudenkaan merkkien hajuttomissa kosteuspyyheissä sit oo kemikaaleja?!!!? Kyllä nyt vaipoissa olevan lapsen alapää kuuluu pestä aamulla kun se yövaippa möhiny tuntikausia ja kakan jälkeen. Pottaan kun nyt meillä tehdään päivisin kaikki niin silloin mielestäni riittää pyyhintä paperilla.


    • gfgfdgd

      oksettaa tuollaiset vanhemmat jotka eivät käytä lapsen kakkaiseen takamukseen saippuaa saatikka sitten omaan värkkiinsä. Apteekista löytyy pesuaineita kyseiseen tarkotukseen tai ihan tavan ruokakaupoistakin mistä itse ostan maksaa 1,45€. Mahtaa olla akalla aika katku koipien välissä kuukautisten aikaan ja jälkeen jos pelkällä vedellä huuhtoo. Nyt tuli yrjö. Ettekö oikeasti käytä saippuaa seksinkään jälkeen?

      • no ei

        todellakaan käytetä..


      • Voi elämän kevät

        gfgfdgd:lle

        Kyllä lapsen peppu puhdistuu kakasta ja pissasta ihan pelkällä lämpimällä vedellä. Ei sinne tarvitse pesuaineita tunkea. Jokainen aikuinen tehköön omalle peffalleen, mitä tahtoo, mutta sen voin sanoa, että vesi ei aikuisenkaan takapuolta pahenna. Itse en ikinä käy vessassa ilman vesipesua (matkoilla on joskus pakko tinkiä tästä tavasta).


    • haisuli....

      gfgfdgd... Miks kaikkien pitää laittaa SAIPPUAA ALAPÄÄHÄN!!???
      Sinulla on varmaan kauheat puskat alapäässä jos menkkaveri tarttuu niihin? :D Osaatko käyttää seiveriä yhtään? Varmaan sinulla on jäänyt kaikki pas..kat ja veret isoihin karvoihisi kiinni kun noin laitat. :D
      Itse olen hygieeninen, mutta ei saa olla liikaa.. :)

      • gfgdfgdfgfd

        Veikkaampa että seksielämäsi on aika nollassa..? Miehesi ei takuulla suostu suuseksiin kanssasi?


    • ... :D ....

      gfgfdgd.. Työnnä saippua sun isoon reikään nii ei pääse bakteerit sisään ja kun saippua on sielä koko ajan nii olet aina niin ihanan puhdas :D

    • hfgfdgfdgfdgdf

      hmm..Minkähän takia sitten kädet pitää pyyhkimisen jälkeen pestä saippualla huuhdotko nekin hygieenisesti pelkällä vedellä paskaisen perseesi pyyhkimisen jälkeen? Levittelet sitten ulostebakteerisi ympäri kotiasi, työpaikkaa ja varmaan käyt hipistelemässä kaupan kaikki pakkaamattomat hedelmätuotteet. Kaltaistesi ihmisten takia noro-virusta on niin paljon liikkeellä. Mahtaa alusvaatteissasi olla melkoinen bakteerikasvustojen alusta jos ei ulostebakteereja koskaan pestä saippualla. Pese nyt hyvä ihminen edes 90 asteessa ja erillään lapsien vaatteista. Mikset voi käyttää alapään pesuun tarkoitettua pesuainetta? Ulosteetko kiihottaa?

      • Voi elämän kevät

        Jos et tiedä mikä ero on käsillä ja perseellä, niin tätä on ehkä turha jatkaa.

        Katsos, kun aika harvan takapuoli kestää yhtä kovaa saippuapesua kuin kädet. Vai pesetkö sinä käsiäsi saippualla yhtä "usein" ts. harvoin kuin takapuoltasi?

        Minä pesen käsiä saippualla joka vessa-asioinnin yhteydessä ja perseen pesen lämpimällä vedellä myös joka vessareissulla, mutta perseelläni en koskettele esimerkiksi kaupan hedelmätuotteita, niinkuin sinä ilmeisesti teet. :D

        Kyllä aikuisen ihmisen perseen pesu intiimipesuaineella esim illoin ja/tai aamuin riittää mainiosti. Lapsilla riittää pelkkä lämmin VESI.


      • hfgfdgfdgfdgdf
        Voi elämän kevät kirjoitti:

        Jos et tiedä mikä ero on käsillä ja perseellä, niin tätä on ehkä turha jatkaa.

        Katsos, kun aika harvan takapuoli kestää yhtä kovaa saippuapesua kuin kädet. Vai pesetkö sinä käsiäsi saippualla yhtä "usein" ts. harvoin kuin takapuoltasi?

        Minä pesen käsiä saippualla joka vessa-asioinnin yhteydessä ja perseen pesen lämpimällä vedellä myös joka vessareissulla, mutta perseelläni en koskettele esimerkiksi kaupan hedelmätuotteita, niinkuin sinä ilmeisesti teet. :D

        Kyllä aikuisen ihmisen perseen pesu intiimipesuaineella esim illoin ja/tai aamuin riittää mainiosti. Lapsilla riittää pelkkä lämmin VESI.

        Olet varmaankin tupakoitsija kun et huomaa miten lapsesi haisevat.


      • Voi elämän kevät
        hfgfdgfdgfdgdf kirjoitti:

        Olet varmaankin tupakoitsija kun et huomaa miten lapsesi haisevat.

        En ole tupakoitsija, mutta ehkä te perheenä haisette, kun joudutte pesemään takapuoltanne saippualla? Peffan paha haju voi tulla siitä, että ihon bakteeritasapaino on tuhottu jo lapsena.
        Minulta lääkäri yritti kieltää talviaikaan päivittäisen suhkussakäymisen ja luonnollisesti saippuapesun, mutta en ole voinut totella häntä - palveluammatissa kun olen.


    • haisuli...

      gfgfdgd.. Itse asiassa mieheni pitää suuseksistä ja antaa joka kesta kun harrastetaan seksiä. Sinulla taitaa olla saippualle haisena karvanen vit tu..?

      • gfgfdgdggdgdg

        Alapäähän tarkoitettu pesuaine on hajutonta joten jos pelkäät sitä saippuan tuoksua niin voit olla ihan huoletta! ukkos turpavärkki lemuaa varmasti sillille seuraavan viikon kun suhun koskee :D


      • gfgfdgfdgds

        Voitteko kuvitella että tälläisiä kirjottava ihminen on oikeasti jonkun lapsen äiti?


      • Pata kattilaa soimaa
        gfgfdgfdgds kirjoitti:

        Voitteko kuvitella että tälläisiä kirjottava ihminen on oikeasti jonkun lapsen äiti?

        Kukapa se aloittikaan jutut suuseksistä?


      • ....................
        gfgfdgfdgds kirjoitti:

        Voitteko kuvitella että tälläisiä kirjottava ihminen on oikeasti jonkun lapsen äiti?

        gfgfdgfdgds on uusperheet osaston kuuluisa, provosoiva, mutta hieman yksinkertainen lissu.


    • en itsekään tykkäisi

      miksi tällästä tekstiä pitää olla jonkuin kysyjän viestiketjussa. En usko, että aloittaja hausuli tykkää!

    • hausuli...

      gfgfdgfdgds, nyt pitää sanoa totuus. Kaikki pill lut haisee jollekkin, olet varmaan kuollut ihminen jos sun alapää ei haise miltään? Etkö tiennyt että "kiihotuslima" haisee jollekkin? Sinulla se varmaan haisee paskalle.. :)

      • vissi ero!

        haisemisella ja tuoksumisella vissi ero!


    • saippualla pesen

      Jaa hienosti lähti oikea asia käsistä.. Hoh hoijakkaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe