Eikö ne pyöreät merkit ylhäällä seinässä tarkoita sitä, että siinä alla on joku sähköjohto? Jos näin on niin kuinka laajalla alueella siellä alla ne sähkösysteemit on? Haluaisin kiinnittää seinään ryijyn ja parissa viereisessä seinässä on nuo pyöreät merkit.
Sähköjohtojen merkinnät seinissä?
8
1721
Vastaukset
- nimimerkki on pakoll
Mitkä pyöreät merkit? Jakorasian kansi? http://www.biltema.fi/ProductImages/35/large/35-939_l.jpg
Mikäli osuin arvauksellani oikeaan niin kyllä tälläisen kannen alla on "sähkösysteemit".
"sähkösysteemien" laajuus riippuu rakenteista.- poro+peukalo
Joo. Ne on melkolailla tuon näköiset kuin laittamassasi kuvassa.
Niin. Sitä vaan ajattelin, että kuinka monen sentin etäisyydeltä tuollaisen merkin kohdalla täytyy varoa? Jos aion laittaa naulan seinään... - hirveä hirvi
poro+peukalo kirjoitti:
Joo. Ne on melkolailla tuon näköiset kuin laittamassasi kuvassa.
Niin. Sitä vaan ajattelin, että kuinka monen sentin etäisyydeltä tuollaisen merkin kohdalla täytyy varoa? Jos aion laittaa naulan seinään...Nyt on poro karkuteillä ja peukalo keskellä kämmentä. Se ei ole pelkästään mikään "pyöreä merkki" vaan jakorasian kansi. Siinä niitä johtoja kytkeskelllään yhteen ja haaroitellaan. Eli niitä johtoja voi kyllä olla seinän sisällä muuallakin kuin vain siinä "pyöreän merkin" kohdalla.
- poro+peukalo
hirveä hirvi kirjoitti:
Nyt on poro karkuteillä ja peukalo keskellä kämmentä. Se ei ole pelkästään mikään "pyöreä merkki" vaan jakorasian kansi. Siinä niitä johtoja kytkeskelllään yhteen ja haaroitellaan. Eli niitä johtoja voi kyllä olla seinän sisällä muuallakin kuin vain siinä "pyöreän merkin" kohdalla.
No mistä sitä sitten tietää mihin kohtaan seinässä sen naulan voi hakata? Vaikka olen kyllä miettinyt iäisyysasiat jo kuntoon ja tiedän minne olen menossa sitten kun kuolon hetki koittaa. Kun on vain kaksi vaihtoehtoa niin on helppo valita.
Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista. - Nimimerkki on pakoll
poro+peukalo kirjoitti:
No mistä sitä sitten tietää mihin kohtaan seinässä sen naulan voi hakata? Vaikka olen kyllä miettinyt iäisyysasiat jo kuntoon ja tiedän minne olen menossa sitten kun kuolon hetki koittaa. Kun on vain kaksi vaihtoehtoa niin on helppo valita.
Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.Johtoja voi olla myös seinissä missä ei ole jakorasian kansia. Jos lyöt naulan seinään niin se ei todennäköisesti osu johtoon.
- joku ilpo
poro+peukalo kirjoitti:
Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.Seinän sisällä mahdollisesti kulkevat kaapelit on sitkeäpintaisia ja asennettu niin että mikäli nyt naula sattuisi kaapelin kohtaan osumaan, niin kaapelin pitäisi pystyä väistämään naulaa. Sama silloin jos rakennuksessa on suojaputkelliset asennukset.
- skanneria
poro+peukalo kirjoitti:
Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.Paras olisi mennä rautakauppaan ja ostaa sähköjohtojen ilmaisinlaite. Näin voit varmistua ettei naulan kohdalla ole mitään sähkövirtaa johtavaa. Samalla olisi ehkä hyvä hankkia monipuolisempi ilmaisin, joka havaitsee myös ne koolaukset. Näin ryijyn saa kiinnitettyä riittävän tukevasti eikä pelkkään kipsilevyyn.
- Röijy-peikko
skanneria kirjoitti:
Paras olisi mennä rautakauppaan ja ostaa sähköjohtojen ilmaisinlaite. Näin voit varmistua ettei naulan kohdalla ole mitään sähkövirtaa johtavaa. Samalla olisi ehkä hyvä hankkia monipuolisempi ilmaisin, joka havaitsee myös ne koolaukset. Näin ryijyn saa kiinnitettyä riittävän tukevasti eikä pelkkään kipsilevyyn.
Minulla on huonoja kokemuksia noisra skannereista. Seinän sisässä on johtoja tai koolauksia niin paljon, että ilmaisinlaite piippaa jatkuvasti. Taitavat ne koolauksetkin olla nykyään metallirankoja, joten piipitys on runsasta.
Kyllä yksi röijy tai ryijy pysyy seinässä ilman ilmaisimen hankkimistakin, paremmanlaatuiset kun maksaa satasen tai enemmän eikä niitä äkkinäinen silti pysty käyttämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983