Sähköjohtojen merkinnät seinissä?

poro+peukalo

Eikö ne pyöreät merkit ylhäällä seinässä tarkoita sitä, että siinä alla on joku sähköjohto? Jos näin on niin kuinka laajalla alueella siellä alla ne sähkösysteemit on? Haluaisin kiinnittää seinään ryijyn ja parissa viereisessä seinässä on nuo pyöreät merkit.

8

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki on pakoll
      • poro+peukalo

        Joo. Ne on melkolailla tuon näköiset kuin laittamassasi kuvassa.

        Niin. Sitä vaan ajattelin, että kuinka monen sentin etäisyydeltä tuollaisen merkin kohdalla täytyy varoa? Jos aion laittaa naulan seinään...


      • hirveä hirvi
        poro+peukalo kirjoitti:

        Joo. Ne on melkolailla tuon näköiset kuin laittamassasi kuvassa.

        Niin. Sitä vaan ajattelin, että kuinka monen sentin etäisyydeltä tuollaisen merkin kohdalla täytyy varoa? Jos aion laittaa naulan seinään...

        Nyt on poro karkuteillä ja peukalo keskellä kämmentä. Se ei ole pelkästään mikään "pyöreä merkki" vaan jakorasian kansi. Siinä niitä johtoja kytkeskelllään yhteen ja haaroitellaan. Eli niitä johtoja voi kyllä olla seinän sisällä muuallakin kuin vain siinä "pyöreän merkin" kohdalla.


      • poro+peukalo
        hirveä hirvi kirjoitti:

        Nyt on poro karkuteillä ja peukalo keskellä kämmentä. Se ei ole pelkästään mikään "pyöreä merkki" vaan jakorasian kansi. Siinä niitä johtoja kytkeskelllään yhteen ja haaroitellaan. Eli niitä johtoja voi kyllä olla seinän sisällä muuallakin kuin vain siinä "pyöreän merkin" kohdalla.

        No mistä sitä sitten tietää mihin kohtaan seinässä sen naulan voi hakata? Vaikka olen kyllä miettinyt iäisyysasiat jo kuntoon ja tiedän minne olen menossa sitten kun kuolon hetki koittaa. Kun on vain kaksi vaihtoehtoa niin on helppo valita.

        Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.


      • Nimimerkki on pakoll
        poro+peukalo kirjoitti:

        No mistä sitä sitten tietää mihin kohtaan seinässä sen naulan voi hakata? Vaikka olen kyllä miettinyt iäisyysasiat jo kuntoon ja tiedän minne olen menossa sitten kun kuolon hetki koittaa. Kun on vain kaksi vaihtoehtoa niin on helppo valita.

        Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Johtoja voi olla myös seinissä missä ei ole jakorasian kansia. Jos lyöt naulan seinään niin se ei todennäköisesti osu johtoon.


      • joku ilpo
        poro+peukalo kirjoitti:

        No mistä sitä sitten tietää mihin kohtaan seinässä sen naulan voi hakata? Vaikka olen kyllä miettinyt iäisyysasiat jo kuntoon ja tiedän minne olen menossa sitten kun kuolon hetki koittaa. Kun on vain kaksi vaihtoehtoa niin on helppo valita.

        Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Seinän sisällä mahdollisesti kulkevat kaapelit on sitkeäpintaisia ja asennettu niin että mikäli nyt naula sattuisi kaapelin kohtaan osumaan, niin kaapelin pitäisi pystyä väistämään naulaa. Sama silloin jos rakennuksessa on suojaputkelliset asennukset.


      • skanneria
        poro+peukalo kirjoitti:

        No mistä sitä sitten tietää mihin kohtaan seinässä sen naulan voi hakata? Vaikka olen kyllä miettinyt iäisyysasiat jo kuntoon ja tiedän minne olen menossa sitten kun kuolon hetki koittaa. Kun on vain kaksi vaihtoehtoa niin on helppo valita.

        Kun nyt siellä tunnutaan tietävän näistä jakorasian kansista enemmänkin, niin kysynpä nyt tyhmänä vielä, että onko nimenomaan niissä seinissä missä nämä jakorasian kannet on - näitä johtoja vyyhtenään vai onko niitä johtoja sellaisissakin seinissä missä ei näitä jakorasian kansia ole? Kiitos asiallisista vastauksista.

        Paras olisi mennä rautakauppaan ja ostaa sähköjohtojen ilmaisinlaite. Näin voit varmistua ettei naulan kohdalla ole mitään sähkövirtaa johtavaa. Samalla olisi ehkä hyvä hankkia monipuolisempi ilmaisin, joka havaitsee myös ne koolaukset. Näin ryijyn saa kiinnitettyä riittävän tukevasti eikä pelkkään kipsilevyyn.


      • Röijy-peikko
        skanneria kirjoitti:

        Paras olisi mennä rautakauppaan ja ostaa sähköjohtojen ilmaisinlaite. Näin voit varmistua ettei naulan kohdalla ole mitään sähkövirtaa johtavaa. Samalla olisi ehkä hyvä hankkia monipuolisempi ilmaisin, joka havaitsee myös ne koolaukset. Näin ryijyn saa kiinnitettyä riittävän tukevasti eikä pelkkään kipsilevyyn.

        Minulla on huonoja kokemuksia noisra skannereista. Seinän sisässä on johtoja tai koolauksia niin paljon, että ilmaisinlaite piippaa jatkuvasti. Taitavat ne koolauksetkin olla nykyään metallirankoja, joten piipitys on runsasta.

        Kyllä yksi röijy tai ryijy pysyy seinässä ilman ilmaisimen hankkimistakin, paremmanlaatuiset kun maksaa satasen tai enemmän eikä niitä äkkinäinen silti pysty käyttämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe