Olen aikaisemmin kysynyt Sinulta ja olet nähnyt. Muistatko Ukin kelloa...
No nyt taas tuskailen huonon opiskelumotivaationi kanssa,väärällä alallako lienen. Olen yliopistossa. Taloudellisesti on tietysti tiukkaa, kun on perhettä ja toinen vanhemmista opiskelee. Tekisi mieleni töihin, vaikka tiedän että se varmaan entisestään viivästyttää opintojani. Mutta minulla on eri alalla paljonkin työkokemusta ja tiedän jostain töitä saavani. Toisaalta pohdin, että kannattaisiko minun vaihtaa luokanopettajan opintoihin, kun kiinnostusta sinne puolelle enemmänkin olisi ja varmemmin töitä(kuin erikoisalalla,jota nyt opiskelen) jopa täälläpäin olisi tiedossa. Sitä työtä haluaisin kokeilla ja olen hakenutkin sijaisuuksia lähikouluista. Näetkö saanko tälle keväälle sellaista työtä? Tai jotain muuta työtä? En voi ottaa kovin lyhyttä pätkää, koska kuopukselle on järjestettävä ensin päivähoitopaikka. Toisaalta myös vauvakuumekin on... Tälle pienelle kuopukselle pikkuinen sisarus olisi haaveissa. Tiedän miten suuria lahjoja lapset ovat. En tiedä oikein miten saisin ajatukseni järjestymään ja esim.opiskelumotivaationi löytymään. Sisimmässäni tiedän, että vielä valmistunkin ja pääsen alan töihin. Onhan tässä vielä aikaa olla töissäkin, olen 33-vuotias. Näetkö minulle tähän kevääseen, mitkä nousevat minulle ajankohtaisiksi?
Keskiyölle!
2
<50
Vastaukset
Hei
on sinulla sisua ja rakkautta, mutta aika on kortilla!
ja toki muistan ukin kellon, se oli tosi erikoinen juttu. missä pidät kelloa tätä nykyä? toimiiko se?
se motivaatio on sisäinen voima, mikä ei repeä joka suuntaan. vaikka kuinka vääntäisi!
sinun on vietävä opiskelu loppuun siihen malliin, että saat pätevyyden. ihan pakko. sinuna miettisin raa'asti, mistä saat tulevaisuudessa enemmän palkkaa. niin se minulle näkyy, että sinun kannattaa kallistua rahan suuntaan. perheen elättäminen on kallista, niinkuin kaikki muukin. mistä saat työtä ja rahaa, se on suuntasi. ja sinä saat vakituisen viran sen jälkeen, kun saatat opiskelusi loppuun.
sitten vauva-asia, eli näen vauvan, mutta sitä ennen opiskelua. jospa et kiirehtisi uuden vauvan kanssa, vaan hyökkäisit ensin opintojesi kimppuun kuin tiikeri. kahden pienen kanssa et millään jaksa painaa täysillä opintojen kanssa.
en osaa puhua ajoista, sitä lahjaa minulla ei ole! luokanopettajana et tienaa kovin paljon, mutta saadessasi viran sinulla on pitkät lomat. mutta tuo erikoisala, mitä en näe sen tarkemmin, on myös kiehtova. mistä ammatista sinä unelmoit 12-vuotiaana? hassu kysymys, mutta voisitko vastata?
työtä sinä tulet vielä tekemään pitkään ja harkitusti. nouset myös johtavaan asemaan. eli ensin opinnot ja työtä, sitten vauva. minä näen työn ja rahan samassa sykyssä, joten ota selvää molempien alojen työtarjonnasta ja lähde sitä kohden opiskelussasi. kielissä olet hyvä myöskin.
t. Keskiyö- tee.
Se ukin kello on kodinhoitohuoneen pöydällä odottamassa sitä, että minulla olisi ylimääräistä rahaa noin 100€, että voisin viedä sen puhdistettavaksi. Ilman asiantuntevaa kelloseppää se ei kävele. Haluaisin sen kovasti paraatipaikalle olohuoneeseen, jotta voisimme seurata aikaa ukin kellosta.
12-vuotiaana en tainnut paljon tietää muusta kuin luokanopettajan työstä, jota ihailin. Ehkä tämä erikoisala tuli vähän myöhemmin.
Minä tiedän, että kannattaa opiskella ennen lasten saamista. Ehdottomasti kannattaisi. Mutta en ole tainnut tässä elämässä koskaan tehdä niinkuin kannattaisi... Ns.biologinen kellonikin tikittää kovasti. Ja jotenkin uskon, että tälle pienellekin melko samanikäinen sisarus olisi hyvä asia. Eikä varmasti kaksi lasta mene siinä kuin yksikin vaan vaativat kaksin verroin työtä ja vanhempien huomiota. Mutta he joskus leikkisivät ja pelaisivat yhdessä. Ja on heillä ihana isäkin,joka paljon hoitaa. Jos tulee esim. kolmen, neljän, viiden vuoden ikäero,niin se on jo aika paljon ja minäkin sitten jo niin vanha etten jaksa valvoa öitä. ;) Mutta eihän sitä tiedä onko vielä meille tulossakaan vauvaa.
Minä aion saada vielä sen tutkinnon valmiiksi. Jomman kumman haaveilemani. Toivon kovasti että motivaatio löytyy ennemmin tai myöhemmin. Ilman motivaatiota on mahdotonta opiskella. Minä olen kovasti yrittänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383419Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2742940Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2271854- 651792
Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641778- 641521
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa891323Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781262Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3291191Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391072