Minulla on ollut jo koko ikäni matkapahoinvointia, varsinkin bussissa ja henkilöautojen takapenkeillä. Olen menossa kesällä Helsinkiin katsomaan Rihannaa enkä todellakaan halua, että kolmen tunnin menomatkan takia koko keikka menee sivusuun kun pahoinvointi vain jatkuu ja jatkuu. Olen kokeillut jo jotain matkapahoinvointi pillereitä, mutta ei auttanut :( Toivottavasti joku pystyisi auttamaan minua!!!!!
Matkapahoinvointiin apuja
29
3186
Vastaukset
- toivottavasti apua
Etkö voi matkustaa junalla?
Minulla on ollut sama juttu koko iän, vaikka olen jo vanha. Ajattelin itsekin, että se ehkä olisi jo ohi, ja uskallauduin matkustamaan laivalla Portugalista Kanarialle.
Oksensin koko ajan, vaikka minulla oli matkapahoinvointiin apteekista saatavia lääkkeitä. Sitten mieheni, joka ei oksentanut ollenkaan, haki purserin toimistosta lääkettä, joka auttoi, niin että tulin rantaan terveemmän näköisenä.
Kysy lääkäriltä hyvää pahoinvointilääkettä. Meillä kaikilla ei ole yhtä hyvä tasapainoaisti.- ei_enää
matkapahoinvointi
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00301
http://yle.fi/uutiset/nujerra_matkapahoinvointi/6175590
http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/matkailu/nain-ehkaiset-matkapahoinvoinnin
Inkiväärin on todettu hillitsevän pahoinvointia ja oksentelua, ja lupaavia tuloksia on saatu esimerkiksi matkapahoinvoinnin hoidosta
Inkiväärijuomaa voit valmistaa monin eri tavoin. Kiehauta ohueksi leikattuja inkivääripaloja ja anna hautua vartti.
Lisää mausteeksi hunajaa ja sitruuna.
Voit surauttaa tehosekoittimessa inkivääristä ja vedestä liemen, jonka voit siivilöidä ja nauttia hunajalla makeutettuna.
Borjo,mi-vettä nestetasapainoon
http://www.pahoinvointi.fi/pages/matkapahoinvointi.php
- Eveve
Heiii, Itellä on sama ongelma!
Oon vast 12 mut ei voi mennä minnekkää autol jossei pääse etupenkille kattoo tietä :)!
Eli siis, mua ainaki auttaa vaa kattoo keskelle tietä ja ettei lue, tee mitää puhelimel ymsyms.
Toivottavasti ees vähän autto! - Eedward
Minun, nyt jo edesmenneellä isälläni, oli matkapahoinvointia ja hänellä oli siihen ihan oma lääke; pullollinen aitoa viinakaupan lonkeroa. Hän naukkaili siitä pitkin matkaa pikku hömpsyjä ja aina perille selvittiin ja pullo riitti pitkällekin matkalle (Turku- Kuopio). Isäni ei juurikaan alkoholia käyttänyt joten saattoihan olla että huikka lonkkua rentoutti häntä ja vatsaansa noustessa pikkasen päähän. Tällainen kokemus meillä, toivottavasti saat apua vaivaasi.
- jepjep
Etkö voisi matkustaa keikkaa edeltävänä päivänä ja olla yön keikkapaikan lähellä hotellissa? Tällöin voisit hotellilta hyvin levänneenä mennä keikalle.
- juuups2
no pien humala auttaa..:D no mut ei ehkä paras keino..mut jos itselläsi ajokortti, aja autoa...sillon mulla ainakaan ei tule paha olo..tai osta matkapahoinvointilääkettä, muista vaan noudattaa ohjeita, itse et tosin saa ajaa autoa jos sitä syöt. niin mulla kyl tulee junassakin huono olo. vaikka on niitä uusia junia mitkä ei keinu hirveestii..
- Et silleen
Jos käsikauppalääkkeet ei auto, käypä lääkärin puheilla, reseptillä on kait tarjolla järeämpiä lääkkeitä.
- niin tuttu tunne :/
Hei!
Katse horisontissa, syö tuoretta ikivääriä tai mutustele hapankorppua. Ja voithan kokeilla myös akupunktiorannekkeita...automatkoilla vaikuttaa, merellä en ole ihan sata varma, kun otan aina pahoinvointi napin lisäksi - Olly
Jos asiallisen vastauksen haluaa, ei välttämättä kannata mainostaa menevänsä katsomaan Rihannaa.
Mutta, tuossahan tuo kumminkin jo tuli: inkivääri. Veneilypalstalla suosittelivat kaikki, kokeilin itsekin, toimii. Paljon sen jälkeen näin matkapahoinvointiosan sarjasta Myytinmurtajat, toimi myös heillä erinomaisesti.
Inkivääri tosin on sellaisenaan aika äkäisen makuista tavaraa, enkä tiedä toimiiko se kypsennettynä. Olenkin raastanut sitä, ja tehnyt tahnaa vaikka tuorejuuston kanssa. Paahtoleivän päällä tahnassa voi olla aika paljonkin inkivääriä, polte tasaantuu pian. - Yökkistä yök
Scopoderm-matkapahoinvointi-laastarit ovat olleet meidän perheen apu ! Laastari korvan taakse 6 tuntia ennen matkan alkua ja samaa laastaria voi käyttää 3 päivää. Jos pidempi tarve esim. risteily voi vaihtaa uuden laastarin seuraavaksi kolmeksi päiväksi. Laastaria saa käyttää yli 12 vuotiaat. On toki hinnakkaampi kuin pillerit, mutta teho aivan toinen ! Laastareita saa vain reseptillä. Suosittelen !
- T:gin Kekkeruusi
Koskenkorva auttaa! 1Litra kossua riittää per matka
- Inkivääri
Oletko kokeillut inkivääriä?
Myytinmurtajissa tuo havaittiin hyväksi. Inkivääripuriste auttoi jokaista koekaniinia. - Jep jep
Mene hyvin varusteltuun kauppaan, esim. Prismaan tms., ja osta sushiin tarkoitettuja inkiväärilastuja. Ovat pienessä pusrkissa, ja ihan hyvän maukuisia.
Eikä paljoa mksa. - Mutkamatka
Oon jostain kuullu et sitruuna auttaa kans. Ite en oo kokeillu kun ei oo pahoinvointia.
- wewewewewewewew
- autotartar
Matkapahoinvointi johtuu siitä, että suolen peristaltiikka eli se liike millä suoli työntää ruokaa eteenpäin, pysähtyy autossa tai junassa jne. Ei kannata syödä pariin tuntiin ennen matkustamista. Se voi auttaa vähän. tyttäreni kärsii pahasta matkapahoinvoinnista ja syömättömyys etupenkillä katse tiessä auttaa. Silti vaikeaa mutta hiukka jos helpottaisi, hyvää reissua kuitenkin!
- Moi!
Moi!
Itse voin todella helposti pahoin, auto, juna, lento, laiva ym ym..
käytän apteekista saatavia pahointirannekkeita, samoja kun joku jo tuolla mainitsi akupuntiorannekkeina, lyhyitä lentomatkoja olen pärjännyt niillä; Helsinki-Rovaniemi, Helsinki-Pariisi, ja pitkille matkoille käytän Scopoderm-laastaria korvan takana, haittapuoli laastarissa on järkyttävä väsymys, mutta pitkillä lentomatkoilla pystyy ainakin nukkumaan! :-) - matkalaps
- kodikseen
Väilkorva ongelmia, käyppäs korvalääkärissä
- Ropeliini
Apteekkista sellanen matkapahoinvointilääke kuin Postafen. N.tuntia ennen matkustamista otetaan ja se auttaa n.12h. SUOSITTELEN! Pystyn nykyään matkustamaan busseilla ja laivaristeilyllä vailla pahoinvointia! :)
- 1tks
Sitruuna!
Toimii matkapahoinvointi/riplakarjuyrjötapauksissa. Syö 1-2 kpl. - sallap1
Pahoinvointirannekkeet auttavat minulla todella hyvin (ei kemikaaleja)! Rannekkeiden teho perustuu akupisteisiin. Ei sivuvaikutuksia. Postafen on myös tehokas lääke, mutta väsyttää melkoisesti ainakin minua. Itse olen käyttänyt rannekkeita jo muutaman vuoden niin auto- kuin laivamatkoilla, lentokoneessakin (vaikka siellä harvoin tulee pahoinvointia), ja olen saanut suuren avun ja helpotuksen. Muuten, itsellä huonoin olo tuli autossa aina jos oli tyhjä vatsa. Toivottavasti löydät avun pahoinvointiisi.
- 22+9
Mulle tulee ja tuli kun menin valssi kurssille pahaolo mutta olin varustautunut
veljeni vihjeellä siis uskomatonta mutta totta väkeviä pastilleja ryystin suuhuni ja
se oli minuutti.pari ja ihan ok. olo. - vbddb
Postafen auttaa aina.
- mikkemaila
http://www.youtube.com/watch?v=DHAxEf_ciXE
Hahah hauska sketsi - aina lentää
Postafen ei tehoa minulla alkuunkaan. Marzine toimii paremmin. Sitä ei ole apteekissa vapaasti saatavilla vaan pitää "pyytää tiskin alta".
- hatuttaa
- caminante
Ilman muuta apteekin Postafen! Olen kärsinyt matkapahoinvoinnista koko ikäni ja samoin nyt lapseni. Se auttanut koko perheelle.
- Hjelppiä
Jos kärsii matkapahoinvoinnista, voiko siihen tottua/päästä yli pahasta olosta auto matkalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097