Matkapahoinvointiin apuja

yhyy1

Minulla on ollut jo koko ikäni matkapahoinvointia, varsinkin bussissa ja henkilöautojen takapenkeillä. Olen menossa kesällä Helsinkiin katsomaan Rihannaa enkä todellakaan halua, että kolmen tunnin menomatkan takia koko keikka menee sivusuun kun pahoinvointi vain jatkuu ja jatkuu. Olen kokeillut jo jotain matkapahoinvointi pillereitä, mutta ei auttanut :( Toivottavasti joku pystyisi auttamaan minua!!!!!

29

2933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti apua

      Etkö voi matkustaa junalla?

      Minulla on ollut sama juttu koko iän, vaikka olen jo vanha. Ajattelin itsekin, että se ehkä olisi jo ohi, ja uskallauduin matkustamaan laivalla Portugalista Kanarialle.
      Oksensin koko ajan, vaikka minulla oli matkapahoinvointiin apteekista saatavia lääkkeitä. Sitten mieheni, joka ei oksentanut ollenkaan, haki purserin toimistosta lääkettä, joka auttoi, niin että tulin rantaan terveemmän näköisenä.

      Kysy lääkäriltä hyvää pahoinvointilääkettä. Meillä kaikilla ei ole yhtä hyvä tasapainoaisti.

    • Eveve

      Heiii, Itellä on sama ongelma!
      Oon vast 12 mut ei voi mennä minnekkää autol jossei pääse etupenkille kattoo tietä :)!
      Eli siis, mua ainaki auttaa vaa kattoo keskelle tietä ja ettei lue, tee mitää puhelimel ymsyms.
      Toivottavasti ees vähän autto!

    • Eedward

      Minun, nyt jo edesmenneellä isälläni, oli matkapahoinvointia ja hänellä oli siihen ihan oma lääke; pullollinen aitoa viinakaupan lonkeroa. Hän naukkaili siitä pitkin matkaa pikku hömpsyjä ja aina perille selvittiin ja pullo riitti pitkällekin matkalle (Turku- Kuopio). Isäni ei juurikaan alkoholia käyttänyt joten saattoihan olla että huikka lonkkua rentoutti häntä ja vatsaansa noustessa pikkasen päähän. Tällainen kokemus meillä, toivottavasti saat apua vaivaasi.

    • jepjep

      Etkö voisi matkustaa keikkaa edeltävänä päivänä ja olla yön keikkapaikan lähellä hotellissa? Tällöin voisit hotellilta hyvin levänneenä mennä keikalle.

    • juuups2

      no pien humala auttaa..:D no mut ei ehkä paras keino..mut jos itselläsi ajokortti, aja autoa...sillon mulla ainakaan ei tule paha olo..tai osta matkapahoinvointilääkettä, muista vaan noudattaa ohjeita, itse et tosin saa ajaa autoa jos sitä syöt. niin mulla kyl tulee junassakin huono olo. vaikka on niitä uusia junia mitkä ei keinu hirveestii..

    • Et silleen

      Jos käsikauppalääkkeet ei auto, käypä lääkärin puheilla, reseptillä on kait tarjolla järeämpiä lääkkeitä.

    • niin tuttu tunne :/

      Hei!

      Katse horisontissa, syö tuoretta ikivääriä tai mutustele hapankorppua. Ja voithan kokeilla myös akupunktiorannekkeita...automatkoilla vaikuttaa, merellä en ole ihan sata varma, kun otan aina pahoinvointi napin lisäksi

    • Olly

      Jos asiallisen vastauksen haluaa, ei välttämättä kannata mainostaa menevänsä katsomaan Rihannaa.
      Mutta, tuossahan tuo kumminkin jo tuli: inkivääri. Veneilypalstalla suosittelivat kaikki, kokeilin itsekin, toimii. Paljon sen jälkeen näin matkapahoinvointiosan sarjasta Myytinmurtajat, toimi myös heillä erinomaisesti.
      Inkivääri tosin on sellaisenaan aika äkäisen makuista tavaraa, enkä tiedä toimiiko se kypsennettynä. Olenkin raastanut sitä, ja tehnyt tahnaa vaikka tuorejuuston kanssa. Paahtoleivän päällä tahnassa voi olla aika paljonkin inkivääriä, polte tasaantuu pian.

    • Yökkistä yök

      Scopoderm-matkapahoinvointi-laastarit ovat olleet meidän perheen apu ! Laastari korvan taakse 6 tuntia ennen matkan alkua ja samaa laastaria voi käyttää 3 päivää. Jos pidempi tarve esim. risteily voi vaihtaa uuden laastarin seuraavaksi kolmeksi päiväksi. Laastaria saa käyttää yli 12 vuotiaat. On toki hinnakkaampi kuin pillerit, mutta teho aivan toinen ! Laastareita saa vain reseptillä. Suosittelen !

    • T:gin Kekkeruusi

      Koskenkorva auttaa! 1Litra kossua riittää per matka

    • Inkivääri

      Oletko kokeillut inkivääriä?

      Myytinmurtajissa tuo havaittiin hyväksi. Inkivääripuriste auttoi jokaista koekaniinia.

    • Jep jep

      Mene hyvin varusteltuun kauppaan, esim. Prismaan tms., ja osta sushiin tarkoitettuja inkiväärilastuja. Ovat pienessä pusrkissa, ja ihan hyvän maukuisia.

      Eikä paljoa mksa.

    • Mutkamatka

      Oon jostain kuullu et sitruuna auttaa kans. Ite en oo kokeillu kun ei oo pahoinvointia.

    • wewewewewewewew
    • autotartar

      Matkapahoinvointi johtuu siitä, että suolen peristaltiikka eli se liike millä suoli työntää ruokaa eteenpäin, pysähtyy autossa tai junassa jne. Ei kannata syödä pariin tuntiin ennen matkustamista. Se voi auttaa vähän. tyttäreni kärsii pahasta matkapahoinvoinnista ja syömättömyys etupenkillä katse tiessä auttaa. Silti vaikeaa mutta hiukka jos helpottaisi, hyvää reissua kuitenkin!

    • Moi!

      Moi!
      Itse voin todella helposti pahoin, auto, juna, lento, laiva ym ym..
      käytän apteekista saatavia pahointirannekkeita, samoja kun joku jo tuolla mainitsi akupuntiorannekkeina, lyhyitä lentomatkoja olen pärjännyt niillä; Helsinki-Rovaniemi, Helsinki-Pariisi, ja pitkille matkoille käytän Scopoderm-laastaria korvan takana, haittapuoli laastarissa on järkyttävä väsymys, mutta pitkillä lentomatkoilla pystyy ainakin nukkumaan! :-)

    • matkalaps
    • kodikseen

      Väilkorva ongelmia, käyppäs korvalääkärissä

    • Ropeliini

      Apteekkista sellanen matkapahoinvointilääke kuin Postafen. N.tuntia ennen matkustamista otetaan ja se auttaa n.12h. SUOSITTELEN! Pystyn nykyään matkustamaan busseilla ja laivaristeilyllä vailla pahoinvointia! :)

    • 1tks

      Sitruuna!
      Toimii matkapahoinvointi/riplakarjuyrjötapauksissa. Syö 1-2 kpl.

    • sallap1

      Pahoinvointirannekkeet auttavat minulla todella hyvin (ei kemikaaleja)! Rannekkeiden teho perustuu akupisteisiin. Ei sivuvaikutuksia. Postafen on myös tehokas lääke, mutta väsyttää melkoisesti ainakin minua. Itse olen käyttänyt rannekkeita jo muutaman vuoden niin auto- kuin laivamatkoilla, lentokoneessakin (vaikka siellä harvoin tulee pahoinvointia), ja olen saanut suuren avun ja helpotuksen. Muuten, itsellä huonoin olo tuli autossa aina jos oli tyhjä vatsa. Toivottavasti löydät avun pahoinvointiisi.

    • 22+9

      Mulle tulee ja tuli kun menin valssi kurssille pahaolo mutta olin varustautunut
      veljeni vihjeellä siis uskomatonta mutta totta väkeviä pastilleja ryystin suuhuni ja
      se oli minuutti.pari ja ihan ok. olo.

    • vbddb

      Postafen auttaa aina.

    • mikkemaila
    • aina lentää

      Postafen ei tehoa minulla alkuunkaan. Marzine toimii paremmin. Sitä ei ole apteekissa vapaasti saatavilla vaan pitää "pyytää tiskin alta".

    • hatuttaa
    • caminante

      Ilman muuta apteekin Postafen! Olen kärsinyt matkapahoinvoinnista koko ikäni ja samoin nyt lapseni. Se auttanut koko perheelle.

    • Hjelppiä

      Jos kärsii matkapahoinvoinnista, voiko siihen tottua/päästä yli pahasta olosta auto matkalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe