onko 130cm pitkä vauva vai nuori?

äiti

Eli tässä teimme pitkän ja tuskastuttavan ostoskierroksen kouluvaatteita etsien eräässä Tampereen ostos "paratiisissa" :).

Poijalle sopivia vaatteita olisivat 130cm koot.
Paljon oli ihastuttavia vaatteita, oli puuha peteä ja spidermania (lähinnä jotain gollegepaitoja etsittiin) ja oli mutanttininjakilpikonnia tai muita traktorinkuvia. Kaikissa näissä löytyi kokoa 80cm-120cm. Vaatteet oli suunnattu ihan selvästi alle kouluikäisille.

Sitten piti siirtyä ns. nuorisovaatteisiin. Siellä oli kaikenmaailman skeittiaiheisia huppareita, graffiti-aiheisia paitoja yms mitkä oli ihan selkeästi suunnattu sitten vitosluokkalaisille tai vanhemmille. Koot alkoivat 140cm ylöspäin.

Kävimme "sittarissa" (no täältä olisi löytynyt yksi huppari, muttei innostanut maksaa yhdestä hassusta hupparista 30euroa, kun kysymys on lapsesta joka kasvaa ja kuluttaa vaatteita hirmu vauhtia), sitten kävimme "löytömarketissa" ja siellä ei ollut ensimmäistäkään 130cm paitaa, seuraavaksi siirryimme "v-valintaan" no siellä sama juttu, vielä viimeiseksi kokeilimme "s-eppälää ja siellä olisikin ollut tasan yksi vaihtoehto, mutta sekin oli ohut liuru ja oli varmaankin tarkoitettu enemmänkin yöpaidaksi.

Joten lopputulos oli, että 130cm pojalle ei ole 130cm paitoja missään... :(

Sama koskee kenkiä. Kun yritettiin toiselle muksulle taannoin etsiä sisäpelikenkiä niin se oli myös yhtä tuskaa. Kengän koko on 36. Eli ei kuulu lasten kenkiin mutta harvoissa aikuistenkaan kengissä on kyseistä kokoa ainakaan tavarataloissa.

Kaikkihan on tietysti kiinni rahasta. Jos rahaa olisi kuin roskaa eikä millään olisi väliä mitä mikäkin maksaa voisi vaatteet ja kengät hakea erikoisliikkeestä tai vaikkaa teettää, mutta mielestäni nuo ovat normaaleja välikokoja ja ei niiden saatavuus ihan yleisissä kaupoissa pitäisi olla niin vaikeaa..

10

1177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanna

      130cm ei ole vauva eikä nuori. Hän on lapsi.

      Mutta tota joo... Mulla oli sama ongelma kun olin pieni.

      Vaatteita kyllä löyty Lindexistä ja Pikku kipparista. Eikös niissä ole myös poikien vaatteita...? Mutta tosin meillä päin on pikku kippari jossa on vähän isompien puoli josta varmaan löytyisi 130 cm:lle, jos nyt oikein muistan miten koot meni. Voin kyllä erehtyäkin.

      Kenkiä ei sitten löytynyt mistään. Jälkeen päin ajatellen niitä olisi löytynyt hyvistä urheilu kaupoista. Siellä on varmasti kokoja koska onhan joillain aikusillakin pienet jalat, mutta tietenkin siellä maksaa myös enemmän kuin jossain cittarissa. Jä eikö neljän koon city marketeissa muka ole 36? Ainakin tyttöjen kengissä on. Jos ei ole niin nyt kaikki tekemään kaupoille valituksia!!

    • leit

      kirjotat.

      Etsin pojalle viime jouluna mustia juhlakenkiä, koko 38 - ja löysinkin, lopulta, kenkäkaupasta. Hinta vain satasen! Markettien myyjät sanoivat, ettei sisäänostajat osta semmoisia....Meidän oli pakko ostaa, koskapa telkkariin oli menossa "ja sinne ei sukkasillaan hiivitä", kuten Blomqvistin Åke sanoi. Sisäpelikengät ollaan muuten parikin kertaa ostettu naisten osastolta, jos siellä vain on ollut riittävän neutraaleja malleja.

      Vaatteissa sama juttu, paitsi että naisten vaatteita ei olla edes koetettu. Seiskalle tuo meni tänään, mutta vaatteet on hankalia, koskapa on luokan lyhyin (143 cm). Ala-asteelle sopivissa kamoissa ei yläasteelle oikeen kande mennä.

      Pikku-Kipparissa olisi, kuten tuossa joku jo sanoikin, mutta mihin hintaan. Koen sen paikan turhan kalliiksi. Veljensä kanssa kokenemme saman rumban, koskapa hänkin kasvaa kuten minä, eli vasta myöhemmin.

      • äiti

        minä etsin tuntikaupalla....130cm.vaatteita pojalle.ja kyllä oli poika suruissaan kun ei löydy esim:turtles tai mitään muutakaan kivaa.nyt ajattelin katsoa elloksen sivuilta.


      • äiti vm.76
        äiti kirjoitti:

        minä etsin tuntikaupalla....130cm.vaatteita pojalle.ja kyllä oli poika suruissaan kun ei löydy esim:turtles tai mitään muutakaan kivaa.nyt ajattelin katsoa elloksen sivuilta.

        Oletko katsonut www.hm.com, siellä on ihan kivoja vaatteita.
        Meillä poika meni juuri ekalle luokalle(ikä 7v) ja pituutta hänellä on 141 cm, joten arvatkaa vaan onko hänelle vaikea löytää vaatteita.......toisaalta liekkivaatteet näyttävät olevan IN.
        Kengän kokokin on 38, joten ns. lasten kenkiä ei yleensä ole löytynyt, noin isoina ja miestenkin kengät ovat taas liian isoja ja vahnan näköisiä..........lenkkaritkin ovat pitäneet ostaa naisten osastolta.


      • Daaaaaa?

        Et kai oo tosissas jos ostat SEISKA LUOKKALAISELLE waatteit PIKKUKIPPARIST hei daaa.... Ei se oo enää vauwa Se kaipaa Micmaccii ja Hamppu Wrist Bandei.


      • leit
        Daaaaaa? kirjoitti:

        Et kai oo tosissas jos ostat SEISKA LUOKKALAISELLE waatteit PIKKUKIPPARIST hei daaa.... Ei se oo enää vauwa Se kaipaa Micmaccii ja Hamppu Wrist Bandei.

        osaa ees lukee....tai ainaskan ymmärrä lukemaasi


    • Elisa

      Niimpäniin, olen kokenut ongelman nyt kolmannelle menevän tyttöni kanssa, jolle haluaisin, ja hän itse mielellään pitää, "pikkutyttömäisempiä" vaatteita, mutta kun koko on jo 164cm, niin vaatteet menee monessa paikassa tosi "teineiksi", jotka ei ole sen paremmin minusta, kuin tytöstäkään kivoja. Esim. tämän syksyn Ellos oli pohjanoteeraus, ei mitään mikä olisi ollut mieleen. Pienten lasten vaatteet taas olivat kuvastossa oikein ihania.

    • diana

      ...Lindexiä. Sieltä olen lähes poikkeuksetta löytänyt
      pojilleni 130 cm kokoisia vaatteita. en tiedä minkätyylisiä haet, mutta mielestäni siellä on hyvät valkoimat ns. nuorisotyylisiä vaatteita, mutta myös asiallisempia ja neutraaleja malleja.
      joku aika sitten oli muotia harmaat ja mustat vaatteet, silloin tuntui että onko pakko ostaa näin tylsän väristä. mutta viime aikoina kirkkaammat värit tulleet taas onneksi valikoimiin.

    • Niina39v

      Mikä vittu on gollegepaita

      • NiinEttäMiten

        Kun olen jo noin vanha käpy, niin luulisi tietävän. Itsekin olet sellaista kakarana käyttänyt, joten kysy äidiltäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe