windowsin palumuurista

f-secure

Haluaisin tietää onko minulla windowsin palomuuri päällä. Käytän f-securen palomuuria, eikä windowssin palomuuri ole tullut vielä kertaakaan vastaan. Nytten kun on ilmestymässä xp sp2, mietinkin voiko se laittaa sen palomuurin päälle (jos ei jo ole päällä) ja saattaisiko tulla ongelmia netin kanssa.

8

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lullikki

      Ohjauspaneelista valitaan verkkoyhteydet.

      Verkkoyhteyksissä klikkaa käytössä olevaa yhteyttä hiiren oikealla korvalla -> Valitse ominaisuudet

      Ominaisuudet-ikkunasta ota välilehti lisäasetukset. Siinä on rastiruutuun-asetus, jossa lukee "Suojaa tätä tietokonetta ja verkkoa rajoittamalla...plaa, plaa...jne.". Kun tuossa kohdassa ei ole rastia, niin Windowsin oma palomuuri ei ole päällä.

      Jos uusin päivitys sattuisi lykkäämään palomuurin päälle itsekseen, niin voit edellä mainitusta kohdasta käydä tarkistamassa asian ja kytkeä sen taas pois, jos käytössä on joku toinen palomuuri.

    • tietoa

      XP:n palomuuri ei ole oletusarvoisesti päällä vaan se täytyy itse laittaa päälle eikä sen päällä olo häiritse F-secuen palomuurin toimintaa.

      Vasta SP2 päivityksen jälkeen XP:n oma palomuuri on oletusarvoisesti päällä.

      • f-secure

        Nämä tiedot helpottaa sp2:n lataamisesta aiheutivien ongelmien pelkoa.


      • f-secure
        f-secure kirjoitti:

        Nämä tiedot helpottaa sp2:n lataamisesta aiheutivien ongelmien pelkoa.

        Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?


      • Tero
        f-secure kirjoitti:

        Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?

        Mulle on kerrottu (mikrotuki) että ei kannata pitää kahta palomuuria (eikä kahta virustorjuntaohjelmaa) päällä samaanaikaan koska siitä aiheutuu ristiriitoja ohjelmien välille.


      • lisätietoa
        f-secure kirjoitti:

        Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?

        >Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?<

        -Eipä sen XP:n palomuurin päällä olosta ole enempää hyötyä kuin haittaakaan, no, ehkä sentään enemmän pienoista haittaa kuin hyötyä, periaatteessa koneessa ei saisi olla käytössä kuin yksi palomuuri ja yksi virustentorjunta ohjelma jottei ne häiritsisi toinen toisensa toimintaa, F-securen toiminta ei häiriinny vaikka XP palomuuri olisikin päällä.

        On monia, etenkin ilmaisia palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmia joissa saattaa tulla ongelmia jos pitää samanaikaisesti myös XP:n palomuuria päällä.

        Myös minulla on F-securen palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmat ja en pidä XP:n palomuuria päällä.


      • Öötti
        lisätietoa kirjoitti:

        >Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?<

        -Eipä sen XP:n palomuurin päällä olosta ole enempää hyötyä kuin haittaakaan, no, ehkä sentään enemmän pienoista haittaa kuin hyötyä, periaatteessa koneessa ei saisi olla käytössä kuin yksi palomuuri ja yksi virustentorjunta ohjelma jottei ne häiritsisi toinen toisensa toimintaa, F-securen toiminta ei häiriinny vaikka XP palomuuri olisikin päällä.

        On monia, etenkin ilmaisia palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmia joissa saattaa tulla ongelmia jos pitää samanaikaisesti myös XP:n palomuuria päällä.

        Myös minulla on F-securen palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmat ja en pidä XP:n palomuuria päällä.

        XP:n oma palomuuri kannattaa olla päällä jos asut kerrostalossa, missä on taloliittymä. Ei naapurit nääs, pääse vahingossa tutkii sun tiedostojasi. Eri asia mikäli asut omakotitalossa, siinähän muita jakajia samalle runkosyöttöjohdolle ei ole ja silloin voit pitää sen pois päältä. Mulle tuo on sama onko päällä vai ei, mutta alkusäätöjen aikaan tuli laitettua päälle joten olkoon.


      • f-secure
        Öötti kirjoitti:

        XP:n oma palomuuri kannattaa olla päällä jos asut kerrostalossa, missä on taloliittymä. Ei naapurit nääs, pääse vahingossa tutkii sun tiedostojasi. Eri asia mikäli asut omakotitalossa, siinähän muita jakajia samalle runkosyöttöjohdolle ei ole ja silloin voit pitää sen pois päältä. Mulle tuo on sama onko päällä vai ei, mutta alkusäätöjen aikaan tuli laitettua päälle joten olkoon.

        Pitänee jättää se xp:n palomuuri pois päältä, jottei f-secure ainakaan ala kiukuttelemaan. Paljon kiitoksia avusta kaikille vastanneille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2020
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      711
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      64
      553
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      457
    Aihe