Haluaisin tietää onko minulla windowsin palomuuri päällä. Käytän f-securen palomuuria, eikä windowssin palomuuri ole tullut vielä kertaakaan vastaan. Nytten kun on ilmestymässä xp sp2, mietinkin voiko se laittaa sen palomuurin päälle (jos ei jo ole päällä) ja saattaisiko tulla ongelmia netin kanssa.
windowsin palumuurista
8
809
Vastaukset
- Lullikki
Ohjauspaneelista valitaan verkkoyhteydet.
Verkkoyhteyksissä klikkaa käytössä olevaa yhteyttä hiiren oikealla korvalla -> Valitse ominaisuudet
Ominaisuudet-ikkunasta ota välilehti lisäasetukset. Siinä on rastiruutuun-asetus, jossa lukee "Suojaa tätä tietokonetta ja verkkoa rajoittamalla...plaa, plaa...jne.". Kun tuossa kohdassa ei ole rastia, niin Windowsin oma palomuuri ei ole päällä.
Jos uusin päivitys sattuisi lykkäämään palomuurin päälle itsekseen, niin voit edellä mainitusta kohdasta käydä tarkistamassa asian ja kytkeä sen taas pois, jos käytössä on joku toinen palomuuri. - tietoa
XP:n palomuuri ei ole oletusarvoisesti päällä vaan se täytyy itse laittaa päälle eikä sen päällä olo häiritse F-secuen palomuurin toimintaa.
Vasta SP2 päivityksen jälkeen XP:n oma palomuuri on oletusarvoisesti päällä.- f-secure
Nämä tiedot helpottaa sp2:n lataamisesta aiheutivien ongelmien pelkoa.
- f-secure
f-secure kirjoitti:
Nämä tiedot helpottaa sp2:n lataamisesta aiheutivien ongelmien pelkoa.
Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?
- Tero
f-secure kirjoitti:
Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?
Mulle on kerrottu (mikrotuki) että ei kannata pitää kahta palomuuria (eikä kahta virustorjuntaohjelmaa) päällä samaanaikaan koska siitä aiheutuu ristiriitoja ohjelmien välille.
- lisätietoa
f-secure kirjoitti:
Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?
>Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?<
-Eipä sen XP:n palomuurin päällä olosta ole enempää hyötyä kuin haittaakaan, no, ehkä sentään enemmän pienoista haittaa kuin hyötyä, periaatteessa koneessa ei saisi olla käytössä kuin yksi palomuuri ja yksi virustentorjunta ohjelma jottei ne häiritsisi toinen toisensa toimintaa, F-securen toiminta ei häiriinny vaikka XP palomuuri olisikin päällä.
On monia, etenkin ilmaisia palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmia joissa saattaa tulla ongelmia jos pitää samanaikaisesti myös XP:n palomuuria päällä.
Myös minulla on F-securen palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmat ja en pidä XP:n palomuuria päällä. - Öötti
lisätietoa kirjoitti:
>Unohtui kysyä, että kannattaako xp:n palomuuri olla kuitenkiin samaan aikaan päällä f-securen palomuurin kanssa? Luoko lisä turvaa, vaiko vain lisä ongelmia?<
-Eipä sen XP:n palomuurin päällä olosta ole enempää hyötyä kuin haittaakaan, no, ehkä sentään enemmän pienoista haittaa kuin hyötyä, periaatteessa koneessa ei saisi olla käytössä kuin yksi palomuuri ja yksi virustentorjunta ohjelma jottei ne häiritsisi toinen toisensa toimintaa, F-securen toiminta ei häiriinny vaikka XP palomuuri olisikin päällä.
On monia, etenkin ilmaisia palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmia joissa saattaa tulla ongelmia jos pitää samanaikaisesti myös XP:n palomuuria päällä.
Myös minulla on F-securen palomuuri-ja virustentorjunta ohjelmat ja en pidä XP:n palomuuria päällä.XP:n oma palomuuri kannattaa olla päällä jos asut kerrostalossa, missä on taloliittymä. Ei naapurit nääs, pääse vahingossa tutkii sun tiedostojasi. Eri asia mikäli asut omakotitalossa, siinähän muita jakajia samalle runkosyöttöjohdolle ei ole ja silloin voit pitää sen pois päältä. Mulle tuo on sama onko päällä vai ei, mutta alkusäätöjen aikaan tuli laitettua päälle joten olkoon.
- f-secure
Öötti kirjoitti:
XP:n oma palomuuri kannattaa olla päällä jos asut kerrostalossa, missä on taloliittymä. Ei naapurit nääs, pääse vahingossa tutkii sun tiedostojasi. Eri asia mikäli asut omakotitalossa, siinähän muita jakajia samalle runkosyöttöjohdolle ei ole ja silloin voit pitää sen pois päältä. Mulle tuo on sama onko päällä vai ei, mutta alkusäätöjen aikaan tuli laitettua päälle joten olkoon.
Pitänee jättää se xp:n palomuuri pois päältä, jottei f-secure ainakaan ala kiukuttelemaan. Paljon kiitoksia avusta kaikille vastanneille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392020
- 49846
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7711Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 64553
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78457