YLE-vero

Phoca55

Suora budjettirahoitus laatuun olisi paljon halvempi ratkaisu.
Tällä mallilla taviksia kyykytetään ja rikkaita armahdetaan. Kokoomusruoska rulettaa ja tavikset vaan äänestää kokoomusta ;-)


Pienihän se tosin on, televisiomainoksista maksamme korotetuissa tuotteiden hinnoissa varovastikin arvioiden ainakin tuplasti.

19

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En maksa.

      Pystyy kikkailemaan. Ei tarvii maksaa.

      • töllötön

        Kerro meille muillekin, miten pystyt kikkailemaan?


      • http://yle-vero.fi/

        Kun tulot ovat 7 352,92 tai alle, ei YLE-veroa tarvitse maksaa.

        Vanhalla peruspäivärahalla ei olisi tarvinnut maksaa YLE-veroa, nykyisellä joutuu.
        Koska sosiaalituki nousi vain 25 euroa, ei se satasen korotus juurikaan ketään hyödynnättynä


    • Liivo Papponen

      Eipäs viedä kunniaa Kokoomukselle siitä YLE-verosta, jonka äiti on sossujen Krista Kiuru.

      • Sylttytehdas.kom

        TOSI ON.
        Demarithan on hääränneet Ylessä jo ties kuinka kuinka kuinka kauan? Kauan.


      • ole ollutkaan!
        Sylttytehdas.kom kirjoitti:

        TOSI ON.
        Demarithan on hääränneet Ylessä jo ties kuinka kuinka kuinka kauan? Kauan.

        Demareissa ja Kokoomuksessa ei ole mitään eroja!


    • zz-zz

      Pienituloiset ja yksinasuvat voittavat. Kaikki muut maksavat enemmän. Keskituloiset ja suurituloiset maksavat saman verran.
      Niiltä veroa jätetään ottamatta, kenellä olisi eniten maksukykyä.

      • Vainottu

        Kaikista eniten häviävät ne, joilla ei ole televisiota. Syyttömiähän tässä tyranniassa muutenkin aina vainotaan.


      • zz-zz
        Vainottu kirjoitti:

        Kaikista eniten häviävät ne, joilla ei ole televisiota. Syyttömiähän tässä tyranniassa muutenkin aina vainotaan.

        On yle paljon muuta kuin televisio. Joskus oli tv-lupa, radiolupa ja autoradiolupa.
        Kaksi jälkimmäistä sisällytettiin tv-lupaan. Mielestäni uudistus on hyvä, toteutustapa ei ihan oikeudenmukainen.


      • kohtuudella

        suurempituloiset maksavat kyllä paljon reilummin veroja kuin keski tai pienituloiset, liikaa ei kannata puristaa, muuten siirtyvät verottomiin "palkanlisiin"


      • Bilderberg ÿ
        zz-zz kirjoitti:

        On yle paljon muuta kuin televisio. Joskus oli tv-lupa, radiolupa ja autoradiolupa.
        Kaksi jälkimmäistä sisällytettiin tv-lupaan. Mielestäni uudistus on hyvä, toteutustapa ei ihan oikeudenmukainen.

        Mikä vika maksukortissa olisi ollut? Vaikka samaan tyyliin kuin kännykässä?

        Tulen ehdottamaan rikolliseliitillemme, että kaikkien pitää maksaa autoveroa oli auto sitten tai ei. Yhtä oikeudenmukaista sekin on kuin ylenantivero.


      • kohtuudella kirjoitti:

        suurempituloiset maksavat kyllä paljon reilummin veroja kuin keski tai pienituloiset, liikaa ei kannata puristaa, muuten siirtyvät verottomiin "palkanlisiin"

        Mikäli saisin 100 000 vuodessa, maksaisin ilolla 50 % veroa.


    • ------------

      Kaikkia pikkuasioita ei viitsi ajatellakaan.
      Yle-verokin on kuin itikan pieru universumissa.

    • ...

      Hah

      Tosiasiassa köyhimpien vero laskee, kaikista köyhimmät ei maksa välttämättä mitään. Loispummilestaatit joutuvat verolle, tähän asti kiertäneet sitä vedoten vanhentuneeseen nimikkseeseen. Kun YLE todellakin tekee pirusti muutakin, kuin vain lähettää telkkariohjelmia.

      Hyvä että jokin asia korjaantuu. Pitäisi pikkuhiljaa saada lapsilisät ja eläkkeet tarveharkintaisiksi, YLE-vero oli pieni asia niitten ongelmien rinnalla.

      =DW=

      • miten olikaan?

        jos perheessä kaksi eläkeläistä niin täytyykö kummankin maksaa tuo medivero vai peritäänkö 1 henkilö per talous?


      • ...
        miten olikaan? kirjoitti:

        jos perheessä kaksi eläkeläistä niin täytyykö kummankin maksaa tuo medivero vai peritäänkö 1 henkilö per talous?

        Eläke ei vaikuta verovelvollisuuteen, sen suuruus määrää veron määrän. Vero on siis henkilökohtainen, tulojen mukaan määräytyvä, tuloa se eläkekin on.. Laske laskurilla määrät:


        http://yle-vero.fi/


        =DW=


      • SAS*
        miten olikaan? kirjoitti:

        jos perheessä kaksi eläkeläistä niin täytyykö kummankin maksaa tuo medivero vai peritäänkö 1 henkilö per talous?

        Jos taloudessa on kaksi henkilöä, jotka saavat takuueläkettä (739€) kuukaudessa, niin he maksavat yle-veroa 60€ vuodessa. Näin minä sen tulkitsin.


    • phoca5

      Molemmat maksavat

    • Olen jotenkin ymmätänyt, että maailmalla näyttää paremmalta, kun veroprosentti on pieni. Sen vuoksi YLE-vero on elillään muusta verotuksesta.
      Ja saadaan siinä näin palkattua muutama henkilö lisää.
      Onhan siinä sekin, että tämä YLE-vero menee nyt YLE:lle, eikä kansanedustajat pääse joka budjetissa sitä muuttamaan.
      En näistä asioista varma ole, mutta näin olen käsittänyt.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe