IPad vai windows?

jööö1

Pitäis ostaa jonkin lainen uusi tabletti itselleni. Ja mietin tässä että voisko joku kertoo kokemuksi,neuvoja,vinkkejä että mikä kannattaa ostaa. Olen miettinyt IPadia mutta toisaalta kiinnostaa nuo windowsinki.? vai onko nuo windowsin huonoja??

106

3469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wp8 wp8

      jostain lukenu et noi windows tabit on ihan toista maata kuin muut,siis parempia kuin muut..sitä en tiiä mistä tälläset jutut on saanu alkunsa mutta ihan luettuna vaan ihmettelin...kai niissä jotain perää on kun on asiantuntija foorumilta bongattu

      • 4+20

        Nyt kun Windows -tabletteja alkaa olla ei mitään syytä ostaa enää muita kuin niitä. Koko ajan tulee vain parempia ja parempia tabletteja ja kohta ei enää muuta kannata ostaakaan.


      • Omistan molemmat

        Minulla on Surface pro ja iPad. IPad hakkaa surfacen mennen tullen käytettävyydessä ja käyttökokemuksessa. Se on juuri sellainen minkälainen hyvän viihdetabletin kuuluukin olla: helppo ja konstailematon. Erittäin mukava käyttää.

        Surface pro perustuu windows 8:iin joka on ihan hirvittävä tablettikäytössä. Buginen ja epälooginen. Sitä ei ole mukavaa ja mutkatonta käyttää. Mielestäni windows ei ole vielä valmis tableteihin. Se on täynnä outouksia, epäloogisuutta ja bugeja. Surface pro on loistava työjuhta. Se pystyy ajamaan windowsin työpöytäsovelluksia ym. koska siinä on sisällä Windows 8 pro. Windows 8 RT versioissa ei ole tätä mahdollisuutta ja en näe mitään syytä, miksi kukaan hankkisi Windows 8 RT tabletin. Windows kasilla on vielä pitkä matka valmiiksi tuotteeksi.


    • Itse ostaisin Windows tabletin tai sitten harkitsisin Android 4.1 tai 4.2 tablettia.

      • varpusen kaakka

        No sitten kannattaa ehdottomasti ostaa iPadin uusin versio. Sun taitos tuntien ei voi tulla kuin sutta.


      • body

        Minulla on molemmat, siis IPAD 64 gigaa, siinä on muistia vaikka muille jakaa, joten vähempikin riittäisi, ehken 18 gig tai 32 gig.
        Sitten tämän Samsung Galaxi Note 10.1

        Molemmat mahtavia myllyjä ja kun molemissa on sim kortti ja Wi-fi niin maailmalla selviää
        Samsungissa on vielä SD kortti joten menoksi.
        Olen testannut näitä maailmalla ja hyvin pelaa.joten päätä itse..


    • Nopeus ratkaisee

      Itse ostaisin ipadin tai harkitsisin ipad miniä.

      • Vaarista neuvo

        Ostoon menee rahaa, harkinta on halvempaa.
        Ehdotan, että jatkat harkintalinjalla.


      • Kitos samoin
        Vaarista neuvo kirjoitti:

        Ostoon menee rahaa, harkinta on halvempaa.
        Ehdotan, että jatkat harkintalinjalla.

        Samoin, kannattaa vain harkita asioita.


    • note2

      täältähän sitä kannattaa kysyä...kehuvat vain omiaa.

    • Riippuu itsestäsi

      Kannattaa käydä kokeilemassa kaikkia vaihtoehtoja, jos kotonasi on Windows-koneet, niin melko varmasti parempi vaihtoehto on windows, tosin helppokäyttöisyyden ja mukavuuden takia iPad on hyvä vaihtoehto. Itsellani on ollut vain mac-koneita kotona vuodesta 1989, joten voin olla jäävi tässä asiassa (graafinen suunnittelija) ja sen takia suosittelen kokeilemaan ja vertailemaan käyttämällä niitä, ei lukemalla muiden ehdotuksia.

      • new age

        uusi Windows on kyllä helpompi käyttää kuin iOS.


    • Jeeee!!!

      Ehdottomasti kannattaa odottaa Nokian win konetta. Siinä yhdistyy ohjelmisto ja laitteistovalmistajan parhaimmat piirteet.

    • nexus

      Nexus 7

    • joulupukin tuoma

      Mielipiteitä/kokemuksia mallista SAMSUNG GALAXY Note 10.1, kiitos!

      • vieras...

        Samsungista huonoja kokemuksia. Ostin sen ensin, mutta joka paikassa jossa yritin niin ei löytänyt verkkoa. Ei edes meidän kodin langatonta verkkoa. Ainoa verkko minkä löysi oli Gigantin oma verkko, joten eipä sillä mitään tehnyt. Onneksi sain palauttaa koska myyjä oli tietoinen mitä verkkoa käytän eikä sanonut ettei ne sovi yhteen. Ei tosin varmaan sitä itsekään tiennyt.

        Joten Samsungia en suosittele jos tarkoitus käyttää sitä matkoilla niin ei välttämättä löydä verkkoja.


      • ....................

        Hankin tämän syksyllä ja otin sen ilman 3G:tä, koska kotona wlan ja muualla pääsee älykännykän kautta verkkoon.

        Laite on 32 Gt muistilla ja pelittää hyvin, mutta myös laajennettavissa lisämuisteilla (iPadilla ei onnistu).

        Nopea käynnistymään ja hyvä näyttö. Meidän 12 v neiti pelaa sillä mielellään erilaisia pelejä ja tykkää, kuin hullu puurosta !

        Akunkesto tosi hyvä !

        Itse käytän lähinnä netin selaamiseen ja e-kirjojen lukemiseen.

        Kaiken kaikkiaan maimio peli !


      • koojnnln
        vieras... kirjoitti:

        Samsungista huonoja kokemuksia. Ostin sen ensin, mutta joka paikassa jossa yritin niin ei löytänyt verkkoa. Ei edes meidän kodin langatonta verkkoa. Ainoa verkko minkä löysi oli Gigantin oma verkko, joten eipä sillä mitään tehnyt. Onneksi sain palauttaa koska myyjä oli tietoinen mitä verkkoa käytän eikä sanonut ettei ne sovi yhteen. Ei tosin varmaan sitä itsekään tiennyt.

        Joten Samsungia en suosittele jos tarkoitus käyttää sitä matkoilla niin ei välttämättä löydä verkkoja.

        Minä olen käyttänyt Samsungia kolmella mantereella ja lukemattomissa wifi-verkoissa ja on pelannut loistavasti. Suosittelen Samsungia vaikka tuskin muutkaan huonoja ovat.


      • body
        vieras... kirjoitti:

        Samsungista huonoja kokemuksia. Ostin sen ensin, mutta joka paikassa jossa yritin niin ei löytänyt verkkoa. Ei edes meidän kodin langatonta verkkoa. Ainoa verkko minkä löysi oli Gigantin oma verkko, joten eipä sillä mitään tehnyt. Onneksi sain palauttaa koska myyjä oli tietoinen mitä verkkoa käytän eikä sanonut ettei ne sovi yhteen. Ei tosin varmaan sitä itsekään tiennyt.

        Joten Samsungia en suosittele jos tarkoitus käyttää sitä matkoilla niin ei välttämättä löydä verkkoja.

        Itselläni on sekä Samsung galaxi note 10.1 että IPAD ja nyt Samsung ollut matkoillani n. 1 kk
        ja Wi-fi on toiminut mahtavasti ja koto Suomessa käytän mobile verkkoa, eikä ongelmia ollut, ei ainakaan tähän mennessä.


      • Mainio kynäohjaus surffaillessa, itsellä s.pen kit , jossa täyskokoinen kynä.
        Laturijohto surkeanlyhyt ja sijoitus väärä. Suojakansi sais olla vakiona. Maksoi 60e


      • vieras... kirjoitti:

        Samsungista huonoja kokemuksia. Ostin sen ensin, mutta joka paikassa jossa yritin niin ei löytänyt verkkoa. Ei edes meidän kodin langatonta verkkoa. Ainoa verkko minkä löysi oli Gigantin oma verkko, joten eipä sillä mitään tehnyt. Onneksi sain palauttaa koska myyjä oli tietoinen mitä verkkoa käytän eikä sanonut ettei ne sovi yhteen. Ei tosin varmaan sitä itsekään tiennyt.

        Joten Samsungia en suosittele jos tarkoitus käyttää sitä matkoilla niin ei välttämättä löydä verkkoja.

        Vaan hyvinpä on löytänyt SGS3 ja SG tab 10.1 kaikki tarvittavat wlan verkot.. Eli ei voi syyttää Samsungin huonoutta vaan kyseessä voi olla maanantaikappale.


    • ccghghc

      Viitsisikö joku teistä tablettien omistajista kertoa minulle että mitä käytännön hyötyä tabletista on, eli mistä syystä te hankitte sen?

      Tarkoitukseni ei ole syyllistää, halveksia tai muutenkaan vittuilla, mutta noiden tablettien funktio on minulta täysin hukassa, kun pöytäkone se ei ole, ei läppärikään, eikä älypyhelinkaan, joten mikä se on?

      • Pädpädoäd

        Mulla ipad2 3gee malli ja käyttö pääasiassa:
        sähköposti ja muut yhteydenpito kuten skype, google talk jne
        Musiikin harrastus (nuotit, vahvistin simu)
        Gps autotelineessään
        Sekä tietty surffailu.
        Kirjallisia töitä voi jonkin verran tehdä, vaikka ipadissa on minusta tablettien paras virtuaalinäppäimistö niin pitempiä sepustuksia tykkään tehdä tavallisella näppäimistöllä.

        Ios käyttis on niin suojattu ettei tätä saa windowsin tapaan sekaisin, ohjelmat asentuu siististi ja poistettaessa myös katoavat.

        Akunkesto on hyvä, en ole vielä jaksanut tätä niin paljon putkeen käyttää että täyteen ladattu akku olisi sipannut.


      • Joskus isäntä
        Pädpädoäd kirjoitti:

        Mulla ipad2 3gee malli ja käyttö pääasiassa:
        sähköposti ja muut yhteydenpito kuten skype, google talk jne
        Musiikin harrastus (nuotit, vahvistin simu)
        Gps autotelineessään
        Sekä tietty surffailu.
        Kirjallisia töitä voi jonkin verran tehdä, vaikka ipadissa on minusta tablettien paras virtuaalinäppäimistö niin pitempiä sepustuksia tykkään tehdä tavallisella näppäimistöllä.

        Ios käyttis on niin suojattu ettei tätä saa windowsin tapaan sekaisin, ohjelmat asentuu siististi ja poistettaessa myös katoavat.

        Akunkesto on hyvä, en ole vielä jaksanut tätä niin paljon putkeen käyttää että täyteen ladattu akku olisi sipannut.

        Androidissa on sellainen hyvä puoli, että laitteiden elinikää voi takuuajan jälkeen jatkaa päivittämällä käyttöjärjestelmää uudempaan ja ylikellottamalla. iPadilla tämä ei liene kovin helppoa? Lisäksi Applen tuotteissa tulee suurempi sosiaalinen paine vaihtaa uudempaan sen ilmestyttyä.


      • lolloti.
        Pädpädoäd kirjoitti:

        Mulla ipad2 3gee malli ja käyttö pääasiassa:
        sähköposti ja muut yhteydenpito kuten skype, google talk jne
        Musiikin harrastus (nuotit, vahvistin simu)
        Gps autotelineessään
        Sekä tietty surffailu.
        Kirjallisia töitä voi jonkin verran tehdä, vaikka ipadissa on minusta tablettien paras virtuaalinäppäimistö niin pitempiä sepustuksia tykkään tehdä tavallisella näppäimistöllä.

        Ios käyttis on niin suojattu ettei tätä saa windowsin tapaan sekaisin, ohjelmat asentuu siististi ja poistettaessa myös katoavat.

        Akunkesto on hyvä, en ole vielä jaksanut tätä niin paljon putkeen käyttää että täyteen ladattu akku olisi sipannut.

        haku "iOS crash"


      • telakointi asema

        se on hyvä korvike tietokoneelle jollekin,saa siihen sen näppiksen telakan siihen kiinni.Eli pieni tietokone eikä vie tilaa


      • body

        "ccghghc"
        Tabletti on siitä mahtava, se on kevyt, nopea ja käytännöllinen ja toimii Wi-fi 'llä missä vain on k.o. verkkoja ja niitähän on.
        Mitä muuta ...


      • Tabletit

        Se on tabletti, eiä se yritä ollakaan mitään noista luettelemistasi muista laitteista. Sitten kun olet käyttänyt, saatat ymmärtää mikä se on.

        Tabletti on käytännössä laite, jota voi käyttää viihteen kuluttamiseen. Joitakin samoja juttuja voi tehdä myös läppärillä tai pöytäkoneella, mutta tablettia on sata kertaa mukavampi käyttää. Perinteistä läppäriä ei mielestäni voi edes verrata tabletteihin. Pienemmät hybridi ultrabookit tulevat jo hieman lähemmäs.


    • asijantuntija

      Itse ostaisin niin tabletit kuin muutkin pillerit apteekista... joitan luonataistuotteita tietenkin voi joissain tapauksissa suosia....

    • Kuubio

      Kiinalainen Cube Android-käyttiksellä. Vähän aikaa ollut käytössä ja toimii hyvin.
      Saa katsottua vuoteessa kympin uutiset ja surffattua. Kevyempi kuin läppäri ja kulkee hyvin mukana.

      No tämä oli enemmän silmien avaamista siihen että halvat laitteet ovat tulossa, eivätkä paljoa noita huippumerkkejä huonompia. Cubea ei ehkä Suomessa myydäkään(?)

      Tyttärellä Galaxy 10.1 ja on tykännyt valtavasti. Kaikki surffaus hoituu hyvin ja tabletti mm 'keskustelee' Samsungin tv:n kanssa ja ohjelmia voi katsoa eri huoneessa ja ohjata telkkua.

      • Ohjattavuudesta

        tuli mieleen että jos tabulla pystyy ohjaamaan telkkua toisesta huoneesta, niin entäs jos teille tuleekin tyttären kanssa riitaa? Silloinhan tuo pystyy "terrorisoimaan" televisiota katsoessasi sieltä Formuloita. Toisaalta, samahan toimii päinvastoin ja voit tehdä samat tempit hänen katsoessa Salkkareita tai muuta tooosi tärkeetä... =)


    • pathfinder77

      Ehdottomasti 7" Android 4.0.2 512mt keskusmuistia, 4-36GB tallennusmuistia, prosessori 1,2Ghz joka tarvittaessa kellottaa 1,5Ghz ja wlan Hinta: 100€

      Androidiin on ilmaiseksi saatavissa erilaisia ohjelmistoja ja viihdepalveluja.

      • fghhgg

        tabletissa parasta on että se on yhtä helppo käyttää/ottaa käyttöön kuin kännykkä mutta jättikoon Kosketusnäytöllä,ts.hd videot,surffaus,pelit on todellakin pelkkää nautiskelua


      • onko turbo urbo

        ei yhdessäkään ibadis ole turbo boostia tai niin sanotus android laitteissa


      • tablettisamurai

        Itsekin hommasin Honkkarista alle satasen kiinalaisen 7-tuumaisen androiditabletin. Ihan hyvin riittää minun tarpeisiini, en ole ollut ostokseen pettynyt. Kamera on kyllä vain VGA-tasoa, mutta riittää skypettämiseen ihan hyvin. Matkoilla hyvä vimpain, hotelleissa on usein ilmainen wi-fi ja sitä tulee käytettyä. Toisaalta sitten luen matkaoppaita yms., jotka on tallennettuna laitteelle. Lukeminen onnistuu siis ihan lokaalimoodissa. Näppärä peli eikä harmita liikaa jos pöllitään tai hukkuu. Kannattaa miettiä omat tarpeet ja ostaa sen mukainen laite.


      • fghjhiöohjk

        Paljon maksoit paljon paljon.... mä sain 99e Bluebiit siro ja hyvin toimii. Dolphin browser.


    • 15plus9taijotain

      Mieti mitä sillä teet. Android käyttis ei tue Jawaa. Esim Danskebankin henkilötunnistus on toteutettu Jawalla. Sen vuoksi et ainakaan Android käyttiksellä varustetuilla tapleteilla pysty käyttämään Danskebankin etkä eräiden muidenkaan pankkien verkkopankkisovelluksia. Vaan tätähän eivät tablettien myyjät kerro. Eli kannattaisikohan silti Windowsilla varustettu hankkia tai ainakin odotella niin kauan, että halpenevat ja laitetoimittajia enemmän tyrkyllä.

      • aziakas

      • Bimbostein

        Google playsta löytyy kyllä eri pankkien omat sovelluksensa. Itse käyttänyt Mobiilipankki FI Danskebankin ohjelmaa ja toimii aivan loistavasti. Laitteena Asus Transformer Prime TF201 4.1 .


      • Jawaaja

        Ei tue Ipadikaan jawaa


      • kyllä toimii
        Bimbostein kirjoitti:

        Google playsta löytyy kyllä eri pankkien omat sovelluksensa. Itse käyttänyt Mobiilipankki FI Danskebankin ohjelmaa ja toimii aivan loistavasti. Laitteena Asus Transformer Prime TF201 4.1 .

        Monen pankin verkkopankki ei edes vaadi Androidille mitään erillistä softaa. Itse käytän osuuspankin palveluja androidilla ihan vain selaimella.

        Jos joku saakelin sampo ei toimi Androidilla siksi, että pankin verkkopankki on luokattoman huono ja tarkoitettu windows only ympäristöön niin vaihtakaa sitten pankkia.


      • 5230,. (500)
        kyllä toimii kirjoitti:

        Monen pankin verkkopankki ei edes vaadi Androidille mitään erillistä softaa. Itse käytän osuuspankin palveluja androidilla ihan vain selaimella.

        Jos joku saakelin sampo ei toimi Androidilla siksi, että pankin verkkopankki on luokattoman huono ja tarkoitettu windows only ympäristöön niin vaihtakaa sitten pankkia.

        näin on itekin käytän nordean ja osuuspankin verkkopankkia tab 2 7.0:ssa yleensä opera mobile selaimella,näkymä ja toiminnot tabletilla on samat kuin pc:llä käytettynä


      • Androidjava

        >Android käyttis ei tue Jawaa.

        Androidin softankehityksessä käytetään useimmiten javaa ja itse käyttöjärjestelmän lähdekoodista osa on javaa. Android ei siis ainoastaan tue javaa vaan se on keskeinen osa sitä.

        "Androidiin tarkoitettua koodia kirjoitetaan Java-kielellä ja se käyttää Googlen kehittämiä Java-kirjastoja."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Android


    • Itselläni on hyviä kokemuksia Samsungin Android tabletista ja kännykästä. Ne ovat toimineet hyvin ja en voisi vaihtaa enää toiseen käyttöjärjestelmään.

    • Turhakkeiden kunkku

      Todella turhanpäiväinen laite, en ole viellä keksinyt sille mitään muuta järkevää käyttöä kuin paperipainona. Ihan totta, turhake, aivan kuin salarakkaat ja BB-talon asukit julkkiksina.

      • Heikunkeikun javist

        Voin käsi sydämellä luvata että et ole tuota paperipainona käyttänyt..

        Mikä tulee yleiseen vertailuun, windowsista ei ole kokemusta, android on ihan kiva ja ipad toimii vaimolla mainiosti. Jos ei kerta androidissa ole javaa, voi se olla miinus jos sitä tarvitsee. Ipadissa ei ole flashia, taas miinus jos sitä johonkin tarvitsee. Nykyaikana kumpikaan ei ole enää niin tärkeä. Windowsilla saat käyttöösi microsoftin. Siihen en itse lähtisi enää mukaan.

        Ohjelmakauppojen tarjonta ratkaisee usein paljon...


      • Androidjava
        Heikunkeikun javist kirjoitti:

        Voin käsi sydämellä luvata että et ole tuota paperipainona käyttänyt..

        Mikä tulee yleiseen vertailuun, windowsista ei ole kokemusta, android on ihan kiva ja ipad toimii vaimolla mainiosti. Jos ei kerta androidissa ole javaa, voi se olla miinus jos sitä tarvitsee. Ipadissa ei ole flashia, taas miinus jos sitä johonkin tarvitsee. Nykyaikana kumpikaan ei ole enää niin tärkeä. Windowsilla saat käyttöösi microsoftin. Siihen en itse lähtisi enää mukaan.

        Ohjelmakauppojen tarjonta ratkaisee usein paljon...

        >Jos ei kerta androidissa ole javaa, voi se olla miinus jos sitä tarvitsee.

        Androidin softankehityksessä käytetään useimmiten javaa ja itse käyttöjärjestelmän lähdekoodista osa on javaa. Android ei siis ainoastaan tue javaa vaan se on keskeinen osa sitä.

        "Androidiin tarkoitettua koodia kirjoitetaan Java-kielellä ja se käyttää Googlen kehittämiä Java-kirjastoja."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Android


    • teletapit2

      tilatkaa kiinasta lelut,ei harmita niin !!

    • jkkkk

      Mun piti ostaa tabletti kun alkoi toi Acerin miniläppärin hitaus ( prosessori keskusmuisti)ottaa päähän.
      Naisystävällä oli tarvetta kannettavalle niin ostatin sillä Samsung galaxytab 2´sen

      Aika onneton peli, kankea käyttää.

      Taidan ostaa seuraavaksi GSM- moduulilla varustetun kymmentuumaisen oikean kannettavan niistä vaan joutuu pulittamaan pitkän pennin.

    • 17+4

      Tabletti on hyvä vempain sohvasurffaukseen elokuvien katseluun ja varsinkin jos käyttäjä ei ole tottunut käyttämään tietokonetta, tabletin käytön opetteleminen on helpompaa kuin tietokoneen. Muuten hyvänä puolena tietokoneeseen verrattuna mainittakoon laitteen keveys ja se että siinä ei ole tuulettimia tms pärinöitä, se ei kuumene, akku kestää paremmin kuin kannettavissa tietokoneissa ym.

      Lisäksi parempia tabletteja voi käyttää näppärästi vaikkapa navigaattorina lomareissulla tai kamerana. Usein hintakin on halvempi kuin vastaavan laatuisen kannettavan tietokoneen.

      Lisäksi jos tykkää käyttää laitetta elokuvien katseluun, esimerkiksi ipadin voi yhdistää langattomasti televisioon (kunhan TV tukee ao. toimintoa) ja katsella sitä kautta. Useamman padin voi liittää telkkariin kaapelin kautta, mutta kaikissa malleissa sekään ei ole itsestäänselvyys.

      Itselläni tuli tuossa vastaan tilanne että olin alustavasti sopinut kaupat Samsung Galaxy Tab2:sta, mutta kävikin ilmi että vaikka kaapelit ja liittimet sopivat täysin yhteen, itse laite ei lähetä HDMI-kelpoista tavaraa mihinkään suuntaan. Tämä oli yllätys myös laitteen myyjälle, joten kauppa purettiin.

      Kannattaa vähän miettiä millaiseen tarpeeseen oma mahdollinen hankinta tulisi ja miettiä sen pohjalta sitä hankintaa. Aina kallein ei ole se paras, mutta harvoin se on se halvinkaan.

    • Jiikkii

      Mulla on ipad 2:n käytössäni vajaan vuoden, käyttöfunktiona on ainoastaan surffailu. Mielestäni tabletti ei sovi muuhun käyttöön, mutta siihen taas todella hyvin.

    • player4

      Kevään aikana Suomeen rantautuu Hitachilta uuden sukupolven tabletti kaikilla herkuilla, toimintoja esim. telvisio, satelliitti yhteys, radio, fideokuvaa30min. muistitikut ym. ym..

    • iPad ainoa oikea

      IPad on ainoa toimiva tabletti.Winkkari tabletit ovat vielä ihan leluja, niihin ei kannata rahojaan tuhlata. Ehkä kehittyvät parin vuoden aikana.

    • Modealoitus

      Nämä palstan modejen tekemät ns. keskustelunavaukset eri aiheista toistavat itseään. Eikö edes aloitusten tyyliä voisi monipuolistaa??

      Tapa se tämäkin saada palstaa ns. suositummaksi. kun itse aloittelee keskusteluja. Enää puuttu että pari modea keskenään pitää keskustelua yllä.

      • tabletin omistaja4ever

        pitäisi olla kaikille selvää että tabletti ei korvaa pc:tä täysin mutta on tarpeellinen hyötylelu


    • 92lk32

      Itse odottelen myös vuoden pari, että nuo "lastentaudit" karsiutuvat tablettitietokoneista pois. Yhteensopivuusongelmia on kuulemma kaikkien tablettien kanssa, sillä ne eivät ole niin monipuolisia kuin tietokoneet. Siksi kotona yleensä pitää kuitenkin olla tietokone esim. printteriä, digikameraa, kuvankäsittelyohjelmaa jne varten.

      Ainakin bisneskäytössä tabletteja näkee paljon, koska tableteilta helpompi lukea sähköpostit kuin kännystä ja esim. messuilla helpompaa esitellä vaikkapa oman firman juttuja kuin kaivamalla joka kerta tietokoneen esille.

      Tuttavapiiristä saamallani kokemuksella (ei siis vielä omaa kokemusta) sanoisin, että laite on kiva lisä helppokäyttöisyytensä vuoksi, mutta ei poista tarvetta, että kotona olisi älypuhelin ja läppäri. Rikkoutumisvaara aika iso. Kannattaa miettiä, mihin laitetta käyttää. Tabletti on myös loistava vaihtoehto, jos harkitsee siirtymistä perinteisestä sanomalehdestä digilehteen. Myös digikirjojen luku onnistuu.

      • etttghh

        mitkä lastentaudit,ainakaan massa samsungissa en sellaisiin ole törmännyt,tällä korvaa hyvin sen kalliimman luokan älypuhelin tarpeen


      • Kuvankäsittelyt

        ipadille saa jo loistavasti toimivan photoshopin ja pinnacle studion videoeditointiin.


    • 50 käyttäjä

      täys turhake koko tabletti,sain semmoisen lahjaksi,kahdesti olen käyttänyt ja ennen käytän läååäriäni,koska sillä voin hoitaa asioita,joita tabletilla ei luonnistu,älä hukkaa suotta rahojasi,jos sinulla on jo tietokone,niin sitten tabletti on turha hankinta.

    • Leluja nuo tabletit

      vielä ovat. Ei kannata haaskata rahojaan. IPad ja samsung same old bulllshit!

    • jhkjhkjhkhj

      Eiks noin miniläppärit ole niinku tabletteja, mutta niissä on näppäimistö ja paljon enemmän levytilaa yms...

      Yhdellä tutulla on tabletti. Kokeilin 5 minuuttia enkä oikein tajunnut??
      Sehän on kuin kännykkä, jossa on iso ruutu, mutta sillä ei voi soittaa...

      Itse ostaisin kyllä miniläppärin ennemmin kuin kalliimman tabletin.

      • kuin puhelin

        samsungin 3g tabeilla voi soittaa ja lähettää txt viestejä,wifi malleilla soitot/txt viestit skypella


      • jhkjhkjhkh
        kuin puhelin kirjoitti:

        samsungin 3g tabeilla voi soittaa ja lähettää txt viestejä,wifi malleilla soitot/txt viestit skypella

        Huomasinkin just että pari vuotta sitten myytiin miniläppäreitä hintaan 250 euroa. 11 tuumaisella näytöllä. windows 7.

        Mutta nykyisin noita ei enää saa mistään, ainakaan noin halvalla. Taidettu hinta nostaa tarkoituksella, että saadaan tabletteja kaupatuksi.

        Miniläppäriä pystyi käyttämään opiskelussa tai työssä ja oli pienen kokonsa ansiosta kätevä. Pystyykö samaan tabletilla??


      • nexus 7
        jhkjhkjhkh kirjoitti:

        Huomasinkin just että pari vuotta sitten myytiin miniläppäreitä hintaan 250 euroa. 11 tuumaisella näytöllä. windows 7.

        Mutta nykyisin noita ei enää saa mistään, ainakaan noin halvalla. Taidettu hinta nostaa tarkoituksella, että saadaan tabletteja kaupatuksi.

        Miniläppäriä pystyi käyttämään opiskelussa tai työssä ja oli pienen kokonsa ansiosta kätevä. Pystyykö samaan tabletilla??

        miksei pystyis,miniläppärinkin huonot puolet on että sitä ei voi pitää yhdellä kädellä(esim.sohvalla) eikä ole kosketusnäyttöä


      • Androidjava
        nexus 7 kirjoitti:

        miksei pystyis,miniläppärinkin huonot puolet on että sitä ei voi pitää yhdellä kädellä(esim.sohvalla) eikä ole kosketusnäyttöä

        >miksei pystyis

        Jos tietokonetta tarvitsee opiskeluun tai työhön, voi kohtuullisen hyvä näppäimistö olla tärkeä. Miniläppäreissä sellainen on, tableteissa ei.


    • Mieti omalta kantilt

      Moi, mä käytän duunissa kannettavaa pc:tä, tien päällä ja kotona iPad 2:sta ja lisäksi kotona kannettavaa Maccia. - Eli vertailupohjaa on. Luonnollisesti vain omalta kantiltani. iPadissa on lisäksi Logitechin thin näppis, jota menee iPadiin kanneksi ja sitä käytän paljon mutta sitten kun ei tarvii kirjoittaa niin paljoa niin sen voi jättää himaan / toimistolle. Mulle ihan paras laite on iPad. Muista tableteista en osaa sanoa kun ei ole kokemusta. IPad vaan toimii loistavasti synkassa niin pc:n, macin kuin iPhonenkin kanssa. Kevyt, hyvä akkukesto ja käytän sitä tosi monipuolisesti. Duunin CRM:ään ja taloushallintoon se ei veny - eli en pääse muista koneista vielä eroon. Jos pitäisi jostain vähentää niin pc:stä luopuisin ekana. Se on vaan kömpelöin vaikkakin mun koneista tehokkain. Mä käytän iPadia eniten netin, sähköpostin, MindMapin, Keynoten, Spotifyin - lapset kattoo Yle Areenaa. Eli summa summarum, ennen kuin jokin tekee paremman - suosittelen iPadia. ;-)

    • Flake

      Applen iPad ja muutkin vastaavat tabletit eivät mielestäni korvaa tietokonetta.
      Niillä pystyy kyllä tekemään määrättyjä töitä, mutta itselläni se ei ainakaan onnistu.

      Pidän tablettia lähinnä ajanviete- ja jossain määrin myös hyötyvälineenä.

      Ostin iPadin Wi-Fi version. Saan valtuutettua puhelimen kautta tarvittaessa puhelinoperaattorin käytön, jos sitä Wi-Fiä ei ole saatavilla.
      Cellular-toiminnolla oleva (~150 € arvokkaampi) on omalla korttipaikkalla ja mahdollistaa laitteelle oman liittymän.

      Laitteen käyttötarkoitus näyttelee suurinta osuutta hankintapäätöstä tehtäessä.

      Mikään laite ei luultavasti ole huono, vaan kaikki ovat eri tarkoituksiin sopivia. Valitse siis hinta- laatusuhteiltaan sopivin käyttötarkoitustasi vastaava laite.
      (En lukenut muita vastauksia.)

      • Flake

        Piti kirjoittaa:
        Valitse siis hinta- OMINAISUUSsuhteiltaan sopivin käyttötarkoitustasi vastaava laite.


      • tablet jyrää
        Flake kirjoitti:

        Piti kirjoittaa:
        Valitse siis hinta- OMINAISUUSsuhteiltaan sopivin käyttötarkoitustasi vastaava laite.

        Tablet muuten jyrää pc:t myös työn tekemisessä nykyisin. Tiesitkö Flake, että mm. lentäjillä on tänä päivänä FAA:n hyväksymä Ipad lentokoneen ohjaamossa mukana korvaamassa vanhat paperinivaskat karttoja yms materiaalia?

        http://www.tietokone.fi/uutiset/ipad_loysi_yllattaen_toita_lentokoneiden_ohjaamoista

        Lisäksi mm. lääkärit käyttävät nykyisin usein Ipadia potilastietojen kirjaamiseen, koska laite on kätevämpi kuin pöydällä jököttävä vanha pc.

        Varastoissakin tablet alkaa yleistyä trukkikuskin työvälineenä helpottamassa elämää, ettei tarvitse hoitaa kirjallisia töitä juoksemalla varaston toiseen päähän pc:n ääreen. Homman voi hoitaa tabletilla istuen trukissa, eikä tarvitse nousta kyydistä lainkaan.

        Pc alkaa useimmissa ammateissa olla turha ja kallis kivikauden ajan väline. Tablet on nykyaikaa.


      • Flake
        tablet jyrää kirjoitti:

        Tablet muuten jyrää pc:t myös työn tekemisessä nykyisin. Tiesitkö Flake, että mm. lentäjillä on tänä päivänä FAA:n hyväksymä Ipad lentokoneen ohjaamossa mukana korvaamassa vanhat paperinivaskat karttoja yms materiaalia?

        http://www.tietokone.fi/uutiset/ipad_loysi_yllattaen_toita_lentokoneiden_ohjaamoista

        Lisäksi mm. lääkärit käyttävät nykyisin usein Ipadia potilastietojen kirjaamiseen, koska laite on kätevämpi kuin pöydällä jököttävä vanha pc.

        Varastoissakin tablet alkaa yleistyä trukkikuskin työvälineenä helpottamassa elämää, ettei tarvitse hoitaa kirjallisia töitä juoksemalla varaston toiseen päähän pc:n ääreen. Homman voi hoitaa tabletilla istuen trukissa, eikä tarvitse nousta kyydistä lainkaan.

        Pc alkaa useimmissa ammateissa olla turha ja kallis kivikauden ajan väline. Tablet on nykyaikaa.

        Arvoisa "tablet jyrää"!
        Tiedän kyllä tabletin käyttäjien kirjon.
        Kirjoitinkin, että itse en pysty sillä työskentelemään (tehdassuunittelua). Tällä alalla tabletti ei ainakaan ihan lähivuosina PC.tä korvaa...

        Myös kiinteistövälittäjät käyttävät tablettia ja monet monet muut, mutta ei se valitettavasti kaikkeen sovellu...
        Tabletti on itselleni ainoastaan mukavuustekijä mm. matkustattaessa ja muutenkin vapaa-ajan vietossa.


      • Androidjava
        tablet jyrää kirjoitti:

        Tablet muuten jyrää pc:t myös työn tekemisessä nykyisin. Tiesitkö Flake, että mm. lentäjillä on tänä päivänä FAA:n hyväksymä Ipad lentokoneen ohjaamossa mukana korvaamassa vanhat paperinivaskat karttoja yms materiaalia?

        http://www.tietokone.fi/uutiset/ipad_loysi_yllattaen_toita_lentokoneiden_ohjaamoista

        Lisäksi mm. lääkärit käyttävät nykyisin usein Ipadia potilastietojen kirjaamiseen, koska laite on kätevämpi kuin pöydällä jököttävä vanha pc.

        Varastoissakin tablet alkaa yleistyä trukkikuskin työvälineenä helpottamassa elämää, ettei tarvitse hoitaa kirjallisia töitä juoksemalla varaston toiseen päähän pc:n ääreen. Homman voi hoitaa tabletilla istuen trukissa, eikä tarvitse nousta kyydistä lainkaan.

        Pc alkaa useimmissa ammateissa olla turha ja kallis kivikauden ajan väline. Tablet on nykyaikaa.

        > Pc alkaa useimmissa ammateissa olla turha ja kallis kivikauden ajan väline. Tablet on nykyaikaa.

        Arkkitehdit, ohjelmoijat, radiologian ammattilaiset ja monet muut ammattilaiset, jotka käyttävät paljon tietokonetta ammatissaan, nauraisvat tuolle väitteellesi. Koita antaa sellaiselle henkilölle, joka käyttää esimerkiksi AutoCadia työssään tabletti ainoaksi työvälineeksi, niin luultavasti tuo henkilö irtisanoo itsensä.


    • android-tablet

      Itse aion hankkia joko Google nexus 7:n tai sitten tulevan Ubuntu-tabletin. Nexus 7 on halpa ja siinä on laajalle levinnyt ja suuren määrän sovelluksia saanut Android sisällä.

      Windows-romut kannattaa unohtaa, ovat kalliita ja sisältävät markkinoiden paskimman käyttöjärjestelmän irvikuvan. En ikinä ostaisi jotain Microsoftin paskasoftaa ja romurautaa yhdistettynä.

      Ipad on tietenkin harkinnan arvoinen jos vaan rahaa on sen verran käyttää.

      Tabletia monipuolisempi valinta on miniläppäri (joiden löytäminen alkaa olla tänä päivänä vaikeaa, paitsi huuto.net nyt tietysti on aina olemassa). Itselläni on Asus EEEpc ja käyttiksenä Ubuntu 12.04 LTS.

      • Nexus 7 on tosiaan harkinnan arvoinen. Siinä on ns puhdas Android eli siinä ei ole laitteen valmistan omia virityksiä. Lisäksi siihen tulee kaikki Android päivitykset nopeasti.


    • PAT

      Kannattaa lukea vertailuja alan lehdistä niin saa tutkittua tietoa vs mutu.

      • muokattavuus

        android tabletit on kaikista parhaita,käyttiksen takia


    • PAT

      Lainaus "Vertaa.fi"-sivulta:
      Vinkkejä Tablet PC:n ostoon
      Wifi, 3G, Bluetooth: Varmista että tabletissa on tarvitsemasi tietoliikenneyhteydet
      Näytön koko: Pienemmissä tableteissa näyttö voi olla 7”, kun taas isommissa yli 10”. Mieti haluatko mielummin liikkuvuutta tai suuremman näytön.
      Käyttöjärjestelmä: Android tablet, iPad vai jokin muu? Kokeile missä on mieluisin käyttöjärjestelm sinulle.
      Kiintolevyn tila: 16, 32, 64 gigaa vai enemmän?
      Lue muiden käyttäjien arvosteluja tableteista löytääksesi parhaan sinulle

    • Tabin paras puoli

      on se ettei siinä ole tuulettimia ei siis ala vinkua niin kuin läppäri tekee kun lämpötila alkaa nousta. Tabin jälkeen alkaa pitää koneiat joissa tuuletin on vanhanaikaisina ja meluavina. Tabin huono puoli on sen käyttäminen hyötökäytössä varsinkaan ilman kynää toinen huono puoli ettei saa lisälaitteita ilman erillisen usb sovittimen hankimista jossa ei tietenkään käyttöjärjestelmästä riippuen toimi kaikki ominaisuudet.

      7/10 om oma arvosanani tabeista sekä ipadista että samsungista.

    • idd1

      Ipadilla enimmäkseen surffailen. Sitte käytän navigaattorina, kuuntelen musaa ja kattelen filmejä jne pientä. Muksut pelailee ja kattelee lasten areenaa.
      Väitämpä ettei kovin moni keksi tälle mitään ns hyödyllistä käyttöä, mutta itse keksin. ostin tähän officen ja nyt esim kaikki suunnitelmat kulkee kivasti mukana. Team viewerilla yhteys työkoneeseen jolla näppärä tsekata milloin mitäkin.Tällä hoidan mm työkoneen ylläpitotehtäviä kuten päivitykset,asnnukset, eheytykset jne.
      Tällä kirjoittelen mm taloyhtiön hallituksen pöytäkirjat suoraan kokouksessa jaan nettiä muille laitteille yms hyödyllistä.
      Se joka väittää ettei tällä tee mitään ja täys romu koko vehe niin hänellä on mielikuvituksen puute taikka sitten joku muu asnnevamma. Täyspäiväiseen työskentelyyn tästä ei tietenkään ole, mutta pikkujutut hoituu paljon nätimmin kuin jollain mini läppärillä jonka käynnistämiseenki kuluu iäisyys

      • android 7

        tabeja haukkuu sellaset jotka ei o ikinä käyttäny niitä,tosi hiljasia vehkeitä nää tabit(mykkiä)..ja kun aukasee on 5s käyttövalmis eikä hidastu ikinä


      • ei Microsoftille
        android 7 kirjoitti:

        tabeja haukkuu sellaset jotka ei o ikinä käyttäny niitä,tosi hiljasia vehkeitä nää tabit(mykkiä)..ja kun aukasee on 5s käyttövalmis eikä hidastu ikinä

        Jea, se Windowsin raivostuttava piirre hidastua käyttökelvottomaksi ajan myötä tekee windows-pc:stä turhan ostoksen. Toiseksi Windowsit ovat viruksia ja haitakkeita itsensä täyteen imeviä haittaohjelmasieniä, joten sellaista ei tee mieli käyttää. Samsta syystä en ikinä ostaisi tabletia jossa on Windows 8 metroseksuaali sisällä. Kyseessä on rumin laatikkoviritelmä ikinä.

        Itse lopetin Microsoftin kelvottoman paskasoftan kanssa tappelun Vistaan. Windows Visva oli niin hirveä viritys ja sellainen viruspesäke, että paloi hermot sen kanssa, eikä muuten edes jaksanut toimia kunnolla kohtuullisen kovatasoisessa läppärissä. Vaihdoin koneeseen Ubuntun ja sen jälkeen kone toimi täysin moitteettomasti, eikä enää hidastunut, eikä tullut viruksia koneelle.

        Enkä osta jatkossakaan mitään konetta missä on joku Mikkiksen roskakäyttis sisällä. Tähän talouteen tulee ainoastaan Linux-laitteita ja Applen tekniikkaa, muttei tosiaan Microsoftin roskaa, ei softana eikä rautana. MIcrosoft voi tunkea ulosteensa aukkoon jonne aurinko ei koskaan paista.


      • harkinnassa myös

        Miten ohjelmien asennus noihin tapahtuu, cd-asemaa ei ilmeisesti ole? Eli voinko asentaa siihen vanhan Officeni vai pitääkö hankkia kokonaan uusi lisenssi? Entä tiedostojen siirtäminen siihen pöytäkoneelta?


      • harkinnassa myös kirjoitti:

        Miten ohjelmien asennus noihin tapahtuu, cd-asemaa ei ilmeisesti ole? Eli voinko asentaa siihen vanhan Officeni vai pitääkö hankkia kokonaan uusi lisenssi? Entä tiedostojen siirtäminen siihen pöytäkoneelta?

        Tarkoitatko tablettia? Jos tarkoitit niin ohjelmien asennus tapahtuu niihin niiden sovelluskaupoista. Windows Officen lisenssi ei siis käy tablettien officeen.

        Tiedostojen siirto tietokoneelle onnistuu usb kaapelilla.


      • ilmaiseksi saa kanss
        vapunen kirjoitti:

        Tarkoitatko tablettia? Jos tarkoitit niin ohjelmien asennus tapahtuu niihin niiden sovelluskaupoista. Windows Officen lisenssi ei siis käy tablettien officeen.

        Tiedostojen siirto tietokoneelle onnistuu usb kaapelilla.

        Googlen tableteissahan tulee Googlen oma docs mukana käsittääkseni ja Ubuntun mukana tulee valmiina ihan ilmainen LibreOffice. Ei siis mitään tarvetta käyttää mitään Microsoftin maksullisia paskoja enää nykyisin. Itse teen kaikki kirjalliset työt LibreOfficella.

        Älkää nyt hyvät ihmiset enää vuonna 2013 hairahtuko ostamaan mitään maksullista bugikasasoftaa, kuten MS Office. Nykyisin lähes kaikki ohjelmistot löytyvät open source puolelta ihan ilmaiseksi, myös yrityskäyttöön.
        Varsinkaan Microsoftin kaltaiselta ylikansalliselta jättiläiseltä ei pidä ostaa yhtään mitään. Eikä Microsoftilla edes ole mitään oikeaan käyttöön kelpaavia tuotteita, lähinnä bugisia virusimureita ne Mikkiksen paskasoftat ovat kaikki.


      • harkinnassa myös
        vapunen kirjoitti:

        Tarkoitatko tablettia? Jos tarkoitit niin ohjelmien asennus tapahtuu niihin niiden sovelluskaupoista. Windows Officen lisenssi ei siis käy tablettien officeen.

        Tiedostojen siirto tietokoneelle onnistuu usb kaapelilla.

        Joo, tablettia tarkoitin. Verkkokauppaostokset voi maksaa varmaankin vain luottokortilla? Sitä ei ole, joten olisi pakkokin kai kallistuakin ilmaisohjelmien puolelle. Photoshoppia tulisi kyllä ikävä.

        Minkätasoisia hyötyohjelmia Androidiin on saatavilla? Tekstinkäsittely, taulukkolaskenta ja kuvankäsittely olisivat tärkeimmät tarpeet.


    • Mies23vkl

      Tablettien hinnat ovat mielestäni aivan liian suolaiset suhteutettuna niistä saatuihin hyötyihin. Jos ei matkustele paljon niin en näe mitään järkeä kyseisen laitteen hankkimisessa ellei nyt ole rahaa tuhlattavaksi asti. Tuolla rahalla kun pääsee jo aika pitkälle laadukkaan pöytäkoneen kasaamisessa.

      Toisaalta taas jos on käytettävissä pöytäkone niin tabletti voi mahdollisesti tehdä läppärin tarpeettomaksi, mutta kun en ole tablettia juurikaan käyttänyt niin en osaa vielä sanoa tilanteita, joissa kaipaisi läppäriä.

    • Hyvät vaihtoehdot!

      Ipad tai Nexus 7.

    • Kokeile

      Mikäli käytössi on Helsingin Kaupungin kirjastokortti, niin voit lainat viikon ajaksi Andoid -käyttöjärjestelmällä toimivaa tablettia. Itse kokeilin viikon ajan lokakuun alussa ja latasin joitakin kirjoja siihen luettavaksi Helmet -kirjastosta sekä muutaman pdf kirja-aineiston. Pdf -aineisto oli luettavissa Acrobat readerillä. Mielestäni laiteen toiminta oli hieman jäykkä ja kuvaruutu on pieni 7 tuumainen kirjojen lukuun, joten päädyin hankkimaan itelleni 9,7 tuumalla varustetun Ipadin.
      Ipadissa ladatut pdf -tiedostot voi lukea Ibooksilla, jonka toiminta on sujuvampaa kuin perinteisellä A-readerillä.

      • Ja kannattaa muistaa että kirjaston Android laite ei välttämättä anna oikeata kuvaa Androidista. Se voi olla hidas ja siinä voi olla vanhempi Android versio. Siihen voi olla myös asennettu turhia ohjelmia jotka hidastavat sen käyttöä.


    • dsfgasdfasdfd

      android-tabletit on siinä mielessä parhaita, että niissä pystyy valitsemaan minkälaisen ohjelmiston sinne koneelleen haluaa. windowsissa ja applen tuotteissa tyydyt siihen, mitä ylhäältä annetaan.

      itsellä on miniläppäri ja älypuhelin isolla näytöllä, niin itsellä tabletille ei oikein käyttöä ole. ja tietenkin puhelin on android ja itselle sopivalla versiolla vaihdettuna.

      • vaihdan ubuntuun

        Mulla on kanssa Samsung Galaxy S androidilla. Menee vaihtoon viimeistään ensi vuonna kun ubuntu-puhelin tulee markkinoille. Haluan turvallisemman puhelimen kuin Android-laite, siksi toiseksi en nyt erityisemmin pidä Samsungin turhan tiukasta google-kytköksestä.

        Tähtään muutenkin kotonani täyteen Ubuntu-ekosysteemiin, eli pc, tablet, puhelin ja telkkari tulevat kaikki olemaan Ubuntulla kotonani.


      • fsgsdafadfdafd
        vaihdan ubuntuun kirjoitti:

        Mulla on kanssa Samsung Galaxy S androidilla. Menee vaihtoon viimeistään ensi vuonna kun ubuntu-puhelin tulee markkinoille. Haluan turvallisemman puhelimen kuin Android-laite, siksi toiseksi en nyt erityisemmin pidä Samsungin turhan tiukasta google-kytköksestä.

        Tähtään muutenkin kotonani täyteen Ubuntu-ekosysteemiin, eli pc, tablet, puhelin ja telkkari tulevat kaikki olemaan Ubuntulla kotonani.

        minä taas odotan jollan sailfishiä. saas nähdä tuleeko siitä mitään.
        androidissa linuxin tietoturvaperiaatteet on kyllä aika rumasti rikottu. muuten mennään ubuntulla ja debianilla.


    • kysymyss?

      Onko niin, että tabletteihin ei saa lisättyä muistia? Entäs miten hyvin soveltuvat pelaamiseen, musan kuunteluun jne? Millaiset liitännät: onko USB-väylää ja liitäntää kuulokkeille, digikuvien katseluun, liittämiseksi tietokoneeseen tai vaikka taulutelkkariin?

    • Termiitti10

      Terve! Kyllä täytyy sanoa, että olipa taas järkeviä vastauksia. Minulla on Samsung Galaxy 2 7.0 tabi. Voin kertoa pros&cons. Mahtuu sopivasti farkkujen taskuun toisin kuin 10'. Hyvä akku. Valittamista tosin löytyy aina enemmän. Aluksi toimi netti vaan silloin tällöin, vaikka asun keskustassa. Windows 7 video latasi niin kauan, että 8 ehdittiin julkaista huomaamattani. Menin valittamaan asiasta ja ehdottivat takuu huoltoa. Nokian c2 takuu huollosta huonoja kokemuksia, joten en suostunut. Netti toimii nykyään jostain syystä 100%.
      Joskus harvoin jäänyt jumiin, mutta totta kai juuri silloin, kun olen esitellyt laitetta toiselle ihmiselle. Sitten joskus teki tosi usein, että sulki netin yhtäkkiä. Mutta jostain syystä tämäkin ongelma vähentynyt lupaavasti. Iltalehden välisivujen avaamisessa helppo painaa sivunpysäytysnappia, mikä on heti välilehtipalkin alapuolella.
      Jos hankit työ koneeksi, niin tarvitset näppäimistön ja telakan. Muuten korvaa hyvin puhelimen ja tietokoneen. Ultrabook kiinnostaa eli läppäri missä irroitettava näyttö, joka toimii tablettina. Tätä toivottavasti nokialtakin tulossa. Ja Marko: toivottavasti sait tästä jotain irti. Olen ehdottomasti Nokianne ostokuntaa.

      • 5230,. (500)

        tässä galaxy tab 2 7.0 on valmiiksi asennettu polaris office joten voi heti lukea digilehtiä ja ladata pdf tiedostoja ym.


    • anter0..

      Android-tabletti löytyy.

    • Asus EEE TF101

      En tiedä eri tableteista paljoa, koska itselläni on Asus TF101. Päälle vuoden vanha ja hyvin on toiminut kokoajan. Telakan ansiosta tablettini on kuin miniläppäri kosketusnäytöllä. Telakassa on myös 2 usb-porttia jolla saan kiinnitettyä ulkoisen kovalevyni ja ipodini. Muistin vähyys on huono homma, mutta minulla on toi ulkoinen kovalevy (500 GB) niin se riittää. Androidiin olen ollut todella tyytyväinen. Kätevä kuljettaa mukana ja mahtuu pieneen tilaan. Selaimen käyttö on helppoa. Akun kesto on telakan kanssa n. 16 h, joten iha hyvä.

      Olen ollut todella tyytyväinen tähän tablettiin ja suosittelen, vaikka tästä on tullut monta uutta mallia. En tiedä myydäänkö tätä mallia vielä.

    • lllllllllllllllll000

      Meillä on samsungin, paljon halvempi kuin ipad

    • käytännön neuvo

      Windows-vehkeet ovat surkeita: rauta murenee käsiin ja käyttis on kökkö ja ruma ja vaikea käyttää. Nyt jos harkitset tämän hetken tablet-tarjonnasta valintaa niin se on sitten valinta Ipadin ja Android-tabletin väliltä. Google Nexus 7 on loistav valinta edullisuutensa takia, saat käytännössä melkein sen saman mitä suuremmalla rahalla saa ja puhtaan Google Androidin samalla.

      Eli teet valinnan käytännössä Applen, Asuksen ja Samsungin laitteiden väliltä. Ja androidilla tai se Ipad. Unohda windows-rojut.

      • Stankovic

        Totta. Surface on ihan täysi p-aska. Googlen Nexus 7 olisi hyvä. Mutta nyt odotan sillä markkinoille on tulossa tänä vuonna uusi versio Nexus 7:sta. Sitä voi käyttää myös puhelimena entistä helpommin. Olisi tablet ja älypuhelin samassa paketissa. Laitteen ulkomitat muistaakseni 21x12 cm.


    • tabletillinen
    • Hei !

      Minä ostin halvan tabletin operaattorin tarjouksesta joka oli kertakaikkinen 11,99 euroa kk/24 kk kaikkineen päivineen nopeimmalla kaistalla.

      Tuo oli ZET- merkkinen, toimiva ja ihan ok, mutta totta kai IPad yms ovat tietysti enemmänkin.

      Kaikki aina joka hankinnassa riippuu yksin tarpeesta. Mikä tuo tarve on?

      Minä halusin "näköpuhelimen" siksi koska Aku-Ankalla oli jo 1960 virtuaalielämässä sellainen olemassa.
      Toinen syy oli että opiskelin ja halusin luennoille jonkun sellaisen laitteen jossa äkkiä pääsee esim. sanakirjoihin.
      Kolmas syy oli että matkapyöräilen ja halusin II- laitteen pyörämatkoilleni.

      Käytäntö on osoittanut nyt että tabletti oli kiva, mutta jäänyt tarpeettomaksi ja ainakin liian vähälle käytölle. Tuskin sen toimintaa jatkan, mutta voin samalla ja yhdellä SIM- kortilla sitä hetken joskus käyttää ja ottaa toisesta puhelimesta kortin pois. Jos se ei onnistu, heitän sillä vesilintua ns.
      Itse asiassa vähävaraisena kaduin sen hankintaan hiukan, mutta olen kuitenkin tyytyväinen että olen keski-ikäisenä päässyt kaikkeen teknologiaan mukaan, oppinut ne kotitarpeiksi puhelimen (Nyt Nokia C5) tietokoneen ja tablettiakin käytetty on.

      Puhelintakaan ei jatkuvasti tarvitse vaihtaa, mutta suurempi näyttö on tietenkin seuraava askel, muuta kaikkea on jo vanhassakin.
      Minusta nyt kun puhelimien näytöt ovat suurentuneet kannattaa miettiä tabletin tarvetta?
      Toinen ajatus on että minusta tuollainen "näköpuhelin" voisi hyvin olla ainoa puhelinkin povitaskussa, kyllä ne kivoja hipelöitäviä ovat kun marketeissakin niitä aina ohimennessä räplää.

      Ei kai noista käyttöjärjestelmistä kumpikaan huono ole. Perinteisestä vie aina aikaa luopua, ja jää nähtäväksi hakkaako Windows Androidin.
      Vanhaan ollaan aina pitkään tyytyväisiä.

      Riippuu aina käytetettävissä olevista varoista hankkinnat kaikki.
      KYllä uudet tabletit ainakin kerran elämässään kiva omistaa on vaikka ne sitten jäisivätkin tarpeettomiksi. Minusta kunnon tabletti on varsin hieno ja kätevä ja nopea jos sillä on käyttöä.


      Yst. t. jari

    • Stankovic

      Jos ostan lähiaikoina tabletin niin se on joku Android, koska se hinta-laatusuhteiltaan paras. Erityisesti tuo 7-tuumainen tulossa oleva Nexus 7, jota voi käyttää myös puhelimena kiinnostaa. iPad puhumattakaan Windowsista ei kiinnosta yhtään.

      • lexus 2,7

        nexus 7 3g ei toimi puhelimena ja txt viesteihin saa ja tarvii erillisen softan,samgungin 3g tabletit toimivat puhelimina


      • Rapu Lakeitto

        Ipad on sitten sellanen että ei tarvitse uuden päivityksen myötä heti ostaa uutta vaan sen voi päivittää.
        ipad on myös nopein audiolatenssa ja turvallinen käytössä, ohjelmia uskaltaa asentaa huoletta.


    • ipad & Mac

      Kun on päässyt eroon windowsista ottamalla kotikoneeksi Macin, niin tautiin tabletiksi oli luonnollista ottaa 32GB ipad wifi cellular. Nyt huomasin kuitenkin Macin vaativan käyttiksen vaihtoa, jotta voisin nauttia pilvestä molemmissa ja saada ne toimimaan kunnolla kimpassa. Varmuuskopiotakin pitäis ennen päivitystä ottaa. Ohjelmistopäivitykset tuottaa työtä, kun Macilla niitä tulee niin harvoin ja kopiointikin tuppaa siinä samalla unohtumaan.. Tarttee varmaan hommata kovalevyä/timecapsule ja uusia käyttis. Siis tabletista tuli uusi päänsärky. Tiedä olisko päässyt vähemmällä, jos olis hankkinu älykkään samsung-puhelimen nykyisen krapulan tilalle? iPad on ollut sinällään hyvä hankinta, wifi ja Saunalahden verkko ovat pelanneet odotuksia paremmin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe