Kysymyksiä EF'ästä (:

selinaaaa

Okei, tässä on nyt iso liuta kysymyksiä EF kielimatkoista, kiitos jokaiselle joka vastaa!!!:) Menen New Yorkiin kesällä 2014, jolloin olen 15.

1. Millaisia kokemuksia sinulla on matkasta New Yorkiin tai johonkin muuhun maahan? Oliko matka menemisen arvoinen?

2. Kuinka paljon käteisrahaa otit mukaan? Olen menossa 3 viikon matkalle.

3. Sitä lukee paljon, että matkalla joutui maksamaan jopa niistä retkistä joiden piti "sisältyä hintaan" ja muutenkin kaikkea ylimääräistä. Onko se totta?

4. Minkälainen yöpymispaikka asuntola oli?

5. Oliko siellä niitä iPad tunteja mistä kaikki puhuu?

6. Mitä / - asioita matkasta löytyi?

7. Oliko paljon biletystä? Lähetettiinkö ketään kotiin?

8. Millaista opetus oli? Oppisitko englantia hyvin matkan aikana?

9. Millaisia retket olivat?

10. Oliko matka turvallinen ja hyvin organisoitu? Pitikö liiderit hyvin ryhmän kasassa? olivatko liiderit ammattitaitoisia ja kokeneita?

4

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serduho T'Lacamolor
    • juuukooot

Itse olin 4-viikon matkalla Los Angelesissa EF:än kautta. Suosittelisin sitä sinullekin. Olen käynyt myös New Yorkissa, eikä se ole yhtään niin kiva paikka, kuin losi.

1. Kielikurssista jäi hienot muistot ja todellakin kannatti lähteä, vaikka mutkiakin matkassa oli.

2. Rahaa oli 400 euroa.

3. Omalla kurssilla kaikki mikä luvattiin ilmaiseksi, oli ilmaista. Lisäksi oli tarjolla myös maksullisia retkiä.

4. Olin isäntäperheessä, joka on mielestäni paljon parempi vaihtoehto, kuin asuntola.

5. Ei yhtään.

6. plus juttuja oli kaikkki kivat retket ja huippu isäntäperhe. Miinus oli EF:än henkilökunta ja jotkut kurssilaiset.

7. Ei biletetty ollenkaan, eikä ketään lähetetty kotiin.

8. Opetus oli huonoa ja tylsää. Englantia opin, mutta isäntäperheen kanssa, enkä tunneilla.

9. Retket oli kivoja.

10. Matka oli turvallinen ja hyvin organisoitu omasta mielestäni. Omaa liideriä näin varmaan kahdesti koko matkan aikana:D Liidereillä ei mielestäni ollut kokemusta juuri yhtään ja liideriksi käsittääkseni pääsee lähes kuka vain.

• Ef crew

1. Minulla jäi hienot kokemukset ef kielimatkasta englannissa.

2. Olin kaksiviikkoa ja mulla oli 200ne riittivät juuri ja juuri.

3. Meidän reissulla olivat ilmaisia ne mitkä pitivätkin ja lisäretkistä piti maksaa ,mutta se oli vapaaehtoista.

4. Olin myös isäntäperheessä ja luulen että se on parempi.

5. Ei ollut mut tänä vuonna pitäs olla ku ne ei ollu vielä tullu.

6. asioita olivat retket ja ystävien kanssa olo - oli tiukka aikataulu

7. Ketään ei lähetty kotiin

8. Opin yllättävästi englantia, mutta isäntäperheemme oli hiljainen.

9. Retket olivat mahtavia!!!!!!!

10. Mielestäni kyllä

• IloveMalta

1. Olin viime kesänä 3 vko Maltalla ja oli ihan superkivaa!

2. Olisikohan ollut joku 500€ ja hyvin riitti :)

3. No siis siellähän on niitä maksullisiakin aktiviteetteja ja hintaan sisältyviinkään ei sisälly sisäänpääsymaksut ym. mutta sehän lukee niissä esitteissäkin. Eihän niihin maksullisiin ole pakko mennä, mutta kannattaa ottaa paljon rahaa mukaan, jotta saa matkasta kaiken ilon irti! ;)

4. Olin isäntäperheessä

5. Oli :)

6. Ei nyt kyllä tule mitään miinuksia mieleen.

7. Niin paljon diskoiltiin etten enää kestä kulla Euforiaaja 2 lähetettiin kotiin, kun olivat juoneet alkoholia...

8. Opetus oli aika keskitasoista ja kyllähän sitä kieltä siellä oppi :)

9. Tosi kivoja ja hyvin järjestettyjä. Sopivassa tasapainossa järjestettyä tekemistä ja vapaa-aikaa.

10. Meidän liiderimme oli vasta ekaa vuotta liiderinä, mutta kaikki sujui silti hyvin eikä ongelmia ollut. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3901
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1523
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1442
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1184
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      79
      977
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      968
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      943
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      106
      937
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      764
    Aihe