Yle-vero ja ulkosuomalaiset ?

Yle_vero

Yle-veron perinnän kriteerejä tai mainintaa siitä ulkosuomalaisia koskien en ole nähnyt, joten asia on toistaiseksi epäselvä.

Rajoitetusti verovelvollisella saatta silti olla vaikkapa pääomatuloja ja maiden välisistä verosopimuksista riipuen niistä voi olla verovelvollinen Suomeen. Yle-vero menee myös pääomatuloista.

Veromuutokset 2013:

- http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/veromuutokset2013

Yle-vero astuu voimaan tänään:

"Vero on henkilökohtainen ja se koskee kaikkia 18 vuotta täyttäneitä henkilöitä. Verovelvollisuuteen ei vaikuta se, omistaako henkilö television tai käyttääkö hän muutoin Ylen palveluja. Veroa maksavat myös yhteisöt, jotka harjoittavat Suomessa liiketoimintaa tai maataloutta."

"Vero on 0,68 prosenttia henkilön ansio- ja pääomatulojen määrästä, kuitenkin enintään 140 euroa vuodessa. Alle 7 352 euroa ansaitseville sitä ei määrätä lainkaan."

- http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010116503500_uu.shtml

3

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiole_

No eikohan tuo ole aika selvasti kuitenkin.

Eli jos on esim pelkastaan paaomatuloja Suomesta, ja niita on alle 7352 euron edesta, silloin ei mene tuota veroa.

Jos kuitenkin esim vanhempi tai vanhemmat kuolevat Suomessa, ja heilta jaa jaljelle osaketta tai asuntoa ym, silloin taitanee menna tuo vero vaikka ei itse Suomessa kavisikaan.

Minusta kuitenkin tuo vero pitaisi olla vain Suomessa asuvilta. Jos en asu Suomessa, enka aio edes kayda siella, eika minua kiinnosta seurata Suomen tv:ta tai radioita verkosta, tuosta on viela vahemman hyotya kuin kirkkoon kuulumisesta vain sen takia etta saisi aikanaan edullisemman hautapaikan.

• 1913

Kohta ne keksii verottaa ilmaa jota hengittaa vaikka se ei edes olisi suomalaista ilmaa. Onneksi en enaa ole Suomen kansalainen.

• uuuuttuuuu

Eikö siellä sinun uudessa kotimaassasi ole mitään idioottimaisia veroja tai maksuja? Että aivan kaikki on hyvin? Vaikea uskoa, sillä itse olen asunut viidessä maassa ja kaikissa niissä on jotain idioottimaisia veroja tai maksuja, joita on vaikea sulattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6313
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2490
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      97
      1894
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1497
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1049
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      929
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe