Puhutaan kiivaasti vanhuksille ja kuolemansairaille tarjottavasta eutanasiasta. Keskusteluista on unohtunut lopullisen toivon menettäneet mielisairaat jotka viettävät kaltereiden sisällä lopun elämää ym vaikeasti vammaiset jotka haluaisivat jo pois nukkua.
Pitäisikö suomeen perustaa koko maata kattava itsemurhakeskus johon kaikki itsemurhaa hautovat saisivat hoitopaikan ja heille puhuttaisiin 1 kk aikana järkeä päähän ja hoidettaisiin se todellinen ongelma, kuten tarjotaan työtä, asunto ym eli kongreettinen toimenpide elämässä eteenpäin. Näin estetään viattomien sivustaseuraajien kuolemat esim liikenneonnettomuudet ym. Itsemurha keskuksessa annetaan halukkaille syaniiditabletti 1 kk kuluttua jos vielä haluavat kuolla. Myös omaisille helpompaa kun tiedetään mikä on pelin henki ja sitä kautta häpeää ei tarvitse miettiä ja syitä pohdiskella itsemurhaajan yllättävään päätökseen. Suomessa vuosittain laskutavasta riippuen n. 1000 itsemurhaa. Jos sivistysvaltioissa sodan varjolla on lupa tappaa jopa viattomia ihmisiä, on tekopyhää olla antamati kuolinapua niille jotka sen kokevat omakseen.
Onko itsemurha oman käden oikeus?
4
304
Vastaukset
- Justus525
Hyvä!
- Tahdon pois
Kertokaa varma keino millä henki lähtee. Rakastamani ihminen tappoi itsensä ja minä en kestä tätä tuskaa, haluan myös pois. Minulla ei ole ketään jolle puhua sillä olen yksinäinen ihminen ja kukaan ei tiedä mitä minulle on tapahtunut. Minä en jaksa enää jatkaa. Lähteekö henki unilääkkeillä? En pysty joka tapauksessakaan edes nukkumaan enää, joten kai pitäisi hakea lääkkeet siihen. Saanko minä niillä hengen pois, sillä tahdon onnistua teossani sitten kun sen teen. Minulla ei ole mitään jäljellä, ja en kestä ajatusta tällaisesta elämästä täysin yksin ties kuinka pitkään. Minä vain haluan pois.
- Varma keino
Köysi kaulaan ja hyppäät, se on siinä, hyvästi paha maailma.
- Oikeuselääjakuolla
Hyväksyn oman kuoleman. Jos minulla ei ole muuta tietä enää kulkea, miksi jatkaisin sellaisilla poluilla, joilla en koe enää onnea. Ihmisten iva, pilkka, ja toive.
Jos muut tuhoavat elämäni, on minulla oikeus poistua tästä.
Maailmassa on paljon pahaa, ja paljon myös kaunista.
Jos minun ei anneta nauttia kauniista asioista, voin silloin sanoa hyvästi.
Olen saatellut tämän vuoden puolella arkkuun sukulaisia, enkä pelkää kuolemaa.
Jos kuoleman kokee vapautuksena maanpäällisestä H...stä, niin silloin on parempi lähteä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522075
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3301274Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.911156- 1301005
- 35928
- 67909
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31859Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta22793Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59787Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46739