Onko itsemurha oman käden oikeus?

100vuotta.....

Puhutaan kiivaasti vanhuksille ja kuolemansairaille tarjottavasta eutanasiasta. Keskusteluista on unohtunut lopullisen toivon menettäneet mielisairaat jotka viettävät kaltereiden sisällä lopun elämää ym vaikeasti vammaiset jotka haluaisivat jo pois nukkua.

Pitäisikö suomeen perustaa koko maata kattava itsemurhakeskus johon kaikki itsemurhaa hautovat saisivat hoitopaikan ja heille puhuttaisiin 1 kk aikana järkeä päähän ja hoidettaisiin se todellinen ongelma, kuten tarjotaan työtä, asunto ym eli kongreettinen toimenpide elämässä eteenpäin. Näin estetään viattomien sivustaseuraajien kuolemat esim liikenneonnettomuudet ym. Itsemurha keskuksessa annetaan halukkaille syaniiditabletti 1 kk kuluttua jos vielä haluavat kuolla. Myös omaisille helpompaa kun tiedetään mikä on pelin henki ja sitä kautta häpeää ei tarvitse miettiä ja syitä pohdiskella itsemurhaajan yllättävään päätökseen. Suomessa vuosittain laskutavasta riippuen n. 1000 itsemurhaa. Jos sivistysvaltioissa sodan varjolla on lupa tappaa jopa viattomia ihmisiä, on tekopyhää olla antamati kuolinapua niille jotka sen kokevat omakseen.

4

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justus525

Hyvä!

• Tahdon pois

Kertokaa varma keino millä henki lähtee. Rakastamani ihminen tappoi itsensä ja minä en kestä tätä tuskaa, haluan myös pois. Minulla ei ole ketään jolle puhua sillä olen yksinäinen ihminen ja kukaan ei tiedä mitä minulle on tapahtunut. Minä en jaksa enää jatkaa. Lähteekö henki unilääkkeillä? En pysty joka tapauksessakaan edes nukkumaan enää, joten kai pitäisi hakea lääkkeet siihen. Saanko minä niillä hengen pois, sillä tahdon onnistua teossani sitten kun sen teen. Minulla ei ole mitään jäljellä, ja en kestä ajatusta tällaisesta elämästä täysin yksin ties kuinka pitkään. Minä vain haluan pois.

• Varma keino

Köysi kaulaan ja hyppäät, se on siinä, hyvästi paha maailma.

• Oikeuselääjakuolla

Hyväksyn oman kuoleman. Jos minulla ei ole muuta tietä enää kulkea, miksi jatkaisin sellaisilla poluilla, joilla en koe enää onnea. Ihmisten iva, pilkka, ja toive.
      Jos muut tuhoavat elämäni, on minulla oikeus poistua tästä.
      Maailmassa on paljon pahaa, ja paljon myös kaunista.
      Jos minun ei anneta nauttia kauniista asioista, voin silloin sanoa hyvästi.
      Olen saatellut tämän vuoden puolella arkkuun sukulaisia, enkä pelkää kuolemaa.

Jos kuoleman kokee vapautuksena maanpäällisestä H...stä, niin silloin on parempi lähteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      233
      6749
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      123
      5073
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      169
      4849
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      64
      3306
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      105
      2913
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2359
    7. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      72
      1953
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      139
      1930
    9. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1764
    10. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      227
      1652
    Aihe