Kuulokoje ja työelämä

Miten pärjää?

Voiko kuulokojeen kanssa toimia normaalisti työelämässä? Toisin sanoen, häiritseekö kuulokojeen käyttö puhelimessa puhumista / vaikeuttaako kokouksen seuraamista (monta eri puhujaa, meluisa ympäristö)? Entä miten hyvin laite toimii kahdenkeskisessä keskustelussa? Kyseessä on siis Kuulokeskukselta saatava laite. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja kokemuksia asiasta. Minulla on lievä kuulonalenema.

5

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjlfy

Hyvin pärjää ja kannattaa. Itse sain molempiin korviin laitteet puoli vuotta sitten, auttamaan kuulonalenemaan, tinnitukseen ja ääniyliherkkyyteen. Olen vasta kolmekymppinen ja käytän laitteita lähes päivittäin toimistotyössä. En ole kertonut töissä laitteista, vaan pidän hiuksia auki tai kiinni niin että laitteet peittyvät. Helpottaa elämää kun kuulee keskustelut selkeämmin ja pidemmän matkan päästä. Kuulokeskuksessa on hyvä palvelu ja omat laitteet esim. kaiuttivat ääntä, mutta niitä säädettiin ja nyt ovat ok. Mielestäni myös ilman laitteita kuuleminen on helpottunut sen johdosta kun on laitteita säännöllisesti käyttänyt.

• pärjäät toki

Ja varsinkin jos on lievä kuulonalenema. Minulle itselleni tarjottiin 30 vuotta sitten kuulokojeita, mutta en silloin vielä omasta mielestä tarvinnut niitä. Olen ollut kuitenkin työelämässä koko ajan ja aluksi juuri aisakaspalvelussa.Myöhemmin kuuloni huonotumisen takia sain kuulokojeen ja nyt on kolmas malli menossa.Vaikka minulla on jo keskivaikea kuulovika olen työelämässä, en toki enää asiakaspalvelussa.Sinun tapauksessasi varmasti pärjäät toimistotyössä ja varsinkin puhelimien äänentoisto on parantunut huomattavasti verrattuna 80 lukuun.

• hrm

mielummin jäin eläkkeelle! vaikka kuulo kojeen kan pärjäisinkin? töissä!?en ole asiakas palvelus alalla! vaik sosiaali alaa voi samax verrata!! kuulon aleneminen aihuttaa muutakin!! ja riittä kun se vähänenkin sosiaali elämä pelaa nyt..!! :) mut jokaisella eri kokemukset!!?? elämän tilanteet........??

• valmis oisin vapaall

Pääsitkö eläkkeelle huonon kuulon takia? Luulisin, että täytyy olla jotakin muuta sairautta päästäkseen nykyisin eläkkeelle.

• hrm

juu.. kuulon alenimisen/ tinnituksen! aihettama masennus! ja siihen liittyvät oireet...?? :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      37
      11685
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4629
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      250
      2810
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      138
      2549
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      106
      1598
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      8
      1015
    7. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      810
    8. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      797
    9. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      708
    10. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      59
      703
    Aihe