Itse alle 18v ja kiinnostaisi näyttelyt...

Uusi piireissä..

Voiko alle 18-vuotias osallsitua ihan näyttelyihin, tarkoitan niinkun johonkin AVO- tai Val-luokkaan, en halua mihinkään junor handler-kehään leikkimään ? Ja onko näyttelyissä pakko alkaa oikomaan niitä koiran jalkoja jos ne on melkein senttitarkasti suorassa ? Tai alkaa vetämään takaraajoja taakse päin, että on n. 70-80 asteen kulmassa ?

Ps. muita vinkkejä alottelialle kuin että harjottele vieressä nätisti kävelemistä sekä "hienosti" seisomista... ?
Kiitos hurjasti kaikille mahdollisille vastanneille.

6

205

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalleturre

En usko että se on kiellettyä, mutta ei siitä kyllä tosiaan ole missään muistaakseni mainintaa..

• että joo

HUOH :(
      Tarkoitatko siis esittäjän vai koiran ikäää ?
      Mikäli esittäjän ikää, niin sillä ei ole mitään merkitystä, minkä ikäinen esittäjä on. Koiran iän perusteella valitaan luokka, minne kuuluu mennä.

Kun et kerro rotua, on vaikea sanoa rotusi esittämisestä yhtään mitään.

Kannattais mennä mätsäreihin harjoittelemaan ennen oikeita näyttelyitä.

• siitäpä vaan

Tottakai voi: luokka riippuu koiran iästä ja saavutuksista ei siis esittäjän ;)

Minkälainen koira sinulla on vai haaveiletko handleriksi jonkun muun koiralle?

• että joo :((

Voi mummo:( Et siis TAASKAAN ymmärtänyt kyssää :::::(((((((((

" en halua mihinkään junor handler-kehään leikkimään "

• vinkkivitosia

Olettaen että siis haluat viedä koirasi näyttelyyn, koska itse et voi näyttelyyn osallistua, ihmisille on omat missikisansa, katsot esim kennelliiton sivuilta sopivan näyttelyn jossa rotusi arvostellaan. Sitten ilmoitat koirasi ko näyttelyyn. Koiran arvosteluluokka määräytyy koirasi iän mukaan, oletan ettei sillä ole titteleitä/koetuloksia koska oletan myös että olet sinne näyttelyyn ensimmäistä kertaa menossa.
      Laitat ilmoittautumisen ja maksat osallistumisen, odottelet postia näyttelyn järjestäjiltä, menet näyttelypaikalle kirjeessä annettujen ohjeiden mukaan. Esität koiran määrätyssä luokassa kehäsihteerin neuvoja noudattaen, ja kehäsihteeri on siellä sitä varten että neuvoo miten toimia jos koirasi pääsee jatkokilpailuun, esim rodun paras uros/narttu -kisaan, jossa mm. sertifikaatti jaetaan.
      Rodun eri esitystapoja ja tyylejä löytyy netistä googlettamalla, sitten vaan opetat koiraa juoksemaan ravissa ja seisomaan paikallaan. Esittämällä (=handlaamalla, tällä termillä ei mitään tekemistä junior handlerin kanssa) markkinoit koirasi tuomarille, joten kannattaa tehdä se hyvin. Edukseen esiintymällä koirasi saattaa saada korkeamman laatuarvostelun/kilpailusijoituksen kuin jos se vaan tuodaan kehään ja sanotaan tuomarille että siinä se on, arvostele. Eli googleta, katso videoita tubesta, käy mahdollisesti katsomassa koiranäyttelyitä, kysele, ja suhtaudu avoimin mielin kaikkeen.

• marriiioo

Itse olen 13-vuotias ja oon 10-v asti esittänyt oman koirani:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1660
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1162
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      541
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe