Oudot määritelmät

Budhismi

Minulle on kaikkein vaikeinta näissä uskonasioissa käsittää oudot määritelmät. Kuten esimerkiksi "oletko valaistunut?" Öööö... uskoisin, koska ajattelen nykyään asioista eri tavalla kuin ennen. Mutta miten mitataan valaistunut henkilö?

Entäs sitten "Ole läsnä", no tässähän minä olen. Kesti 29 vuotta, ennenkuin ensimmäinen henkilö osasi kertoa minulle mitä tarkoittaa "olla läsnä". Se tarkoittaa iha yksinkertaisesti sitä, että tarkkaillaan omia automaattisia toimintoja. Esim, jos ei tehdä mitään, tunnustellaan vaikka hengitystä. jos juodaan kahvita niin tunnustellaan kupun muotoa, painoa, lämpöä, seinän sileyttä jne.. Juoman lämpöä, makua, hajua jne. Ei tehdä autoamattisesti asioita, keskitytään niihin ja nautitaan niistä.

No entäs sitten "virittäytyy uudelle taajuudelle". Joo-o, minä olen sähköinsinööri, jotan taajuus ja virittäytyminen on tuttua, mutta miten se tehdään. Sitä ei vielä kukaan ole kolmessa vuosikymmenessä osannut kertoa.

Tämä nyt vaikuttaa DNA:n mainokselta, mutta olen matkani varrella huomannut että suurin osa puhujista ei tiedä mistä puhuu. Ja tässä kohtaa olenkin Brad Warnerin kanssa samaa mieltä:"Jos kaveri pyytää rahaa tai ei ymmärrä mistä puhuu, dissaa se". Menköön nyt vaikka Zeniläisyyden puolelle. Mutta että moni matkasaarnaajista puhuu taajuuksista, frekvensseistä tai muista, muttei itse osaa kertoa mistä on kyse. Vähän sama kuin sanoisin:"Kitapurien ulosvetäjä". Mikä se on, no se on kitapurien ulosvetäjä, sillä tehdään töitä.

Saisikos näihin asioihin oikaisua/selvennystä hengen ihmisiltä. hengen messut on taas tulossa ja sielä on seuraavan kerran poikkeuksellisen suuri jouko ihmisiä etsimässä totuutta. Ja se joukko menetetään, jos selitykset ovat entisen laista abstraktia käsitettä. Suomalainen sanoisi liirum-laarumia.

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkärimyyjä