Enemmän ajetut Yarikset, omistatko?

testissä

Onko Yariksellasi ajettu yli 200 tai jopa yli 300 tuhatta?

Kiinnostaisi, mitä kaikkea on ehtinyt hajota tuossa ajassa! Kehu ja hauku mielesi mukaan!

Omaan vaihdoin juuri ensimmäisen varaosan, eli akun. -02 auton alkup ei enää antanut kovin hyvää tulosta testerissä.

Ihme kyllä takaisinkutsun kampiakselin anturin lisäksi muuta osaa ei hajoamisen takia ole käsittääkseni vaihdettu.

Mittarissa on nyt reilut 200.

39

3127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sos1

      Nyt 266tkm ajettu1.3vvt-i verso. ollut meillä kuusi vuotta. Tuona aikana vaidettu ainoastaan akku ja koiranluut. Paras auto mitä meillä on koskaan ollut, siis toiminta varmuutensa puolesta.

    • ExJari

      Myin syksyllä -04 Yariksen pois, oli meillä uudesta asti, poislähtiessä mittarissa 250tkm.
      Vesipumppu 160tkm kohdalla. Kuskin oven lukon moottori vaihtui joskus 120tkm kohdalla.
      Viimeisen vuoden aikana alkoi keskuslukon ja peili/takalasilämppärin sulakkeet paukkua. En vikapaikkaa isommin tutkaillut, todennäköisesti kuskin oven läpiviennistä saattais johtorikko löytyä, tai takaluukusta.
      Huomionarvoinen seikka on se että etupää jarrupaloineen oli täysin alkuperäinen, ja on sitä edelleen kun auton ostaneelta kaverilta kysyin. Akku on myös sama mikä auton mukana tuli.

      • yaris verso 00 1,3

        Se on kyllä tasan varma että akku ei kestä 250thkm:triä.
        Sama pätee myös jarrupaloihin.

        Tietty jos ajoit aina helsingistä ivaloon etkä jarruttanut ollenkaan.


    • sekestääbaljo

      Meillä on 425789361 senttimetriä, eikä mitään ole korjattu.

    • Avo auto

      Kone kestää, pellit katoaa. Tyyppivika tojotoissa.

    • Yariksetko

      Nyt 210 tkm ajettuna 1.3VVt ja korjauskuluissa toisen puolen koiranluut (alkup 45€). Kaikki muu alkuperäistä jarrupaloja ja akkua myöten.

    • Puoleenmiljoonaan

      08 d4d ajettu vajaa 280tkm matka-ajoa. Penkinlämmitin vastus pimeni jossain 270 tkm. Sekin oma vika kun polvella painoin keskeltä penkkiä niin meni lanka poikki. Kolvasin se itse lopulta, toimii. Nyt kovilla pakkasilla taisi korkata takaiskari, ainakin on märkä ja heijaa omituisesti. Etujarrupalat on kolmannet, takana toiset.
      Sulat vaihtuu joka syksy, suodettimet samoin syksyisin.
      Huollut olen tehnyt aina itse, merkkivalon mukaan, eli noin 20tkm välein.
      Vaihdekepin nupin voisi vaihtaa uuteen, on aika epäsiisti kun numerot on kuluneet pois. Auto massattu uutena ja tehty sellainen melunpienennys käsittely massauksen yhteydessä. Silloin asennettu myös sisälokarit taakse. Ruostetta ei ole missään, mutta eipä tuo vanhakaan ole.

    • Yarittaja

      Omalla 1.3 vvt-i versolla (-02) kaasuteltu karvan yli 288tkm. Perushuollot tehty ajallaan, eteen on varmuudella edellinen omistaja vaihtanut jarrupalat ja levyt. Akku, startti sun muut pelit vielä alkuperäiset. Varmatoiminen peli, katotaan paljonko kestää.

    • taplat

      Yariksellani mittarissa 152th, korjattu takalasin pyyhkimen varsi, uusittu akku ja vaihdettu uusi ilmastoinnin lauhdutin. Vm, 2000, 1.3 bensiini, 5-ov, automaattivaihteet(ei multimode) ja ilmastointi. Kaikki määräaikaishuollot kerran vuodessa merkkiliikkeessä. Eipä valittamista. Myös melkoinen tilaihme. Pieni kulutus, edulliset vakuutukset ja verot. Paras auto tähän mennessä.

    • testissä

      Onpa noilla ajettu melkoisesti ja vähällä laitolla.
      Kiitos vastauksista!

    • Vaihdossa on

      Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin vikoja on ihan tarpeeksi,älkää viitsikö.Jarrupalat esim. meni 65000 km.Joku täällä valehtelee että jarrupalat kestänyt 210000 km.Koiranluu edestä 85000 km.Kolisee, ja on pieni kinneri,jo riittää.

      • nippon denso

        Mielesäni jarrupalojen vaihto ei ole vika vaan kuluvaatavaraa joita jokaiseen autoon pitää vaihtaa joskus kuten myös akku!


    • varis denso

      Aivan,mutta mitähän ainetta jarrupalat on ,jos ne kestää 210000 km,niinkuin täällä joku valehteli.

      • uusi poloilija

        Jarruttaa voi moottorillakin ja sillä tavalla laskee myös polttoaineen kulutus, kun osaa ennakoida ja hiljentää ajoissa. Taitaa laskea verenpainettakin sellainen leppoisampi ajotyyli :-)

        Vanhemmissa Yariksissa ei ole ajonvakautustakaan jarruja syömässä.


      • taidatomistaavolkkarin

        Jarrupaloja käytetään tuon ajokilometrimäärän aikana muutaman kilometrin matkan verran. Eli pitäisi kestää aivan hyvin ainakin 250 000km.


    • Voi kestää

      Kyllä minulla kesti jarrupalat 275tkm kun ajelin tampereelta hesaan kolme vuotta samalla autolla, toki toi on moottoritietä. Eikä auto ollut Toyota vaan skoda fabia, mutta kai ne jarrut on suunnilleen samanlaiset?

    • Kaasuttajavaan

      Kestäähän ne enemmänkin jos ei jarruta ollenkaan.

    • Piiiitkääääääää

      -08 yarikseen just vaihdoin jarrupalat. Ajettu 190tkm ja ollut minulla uudesta asti.
      Syy miksi ne palat kestää noin pitkään on niiden koossa, se kitkapinta on isompi kuin oikeissa isoissa autoissa. Kyseessä etupalat, takanahan on rummut, sinne en ole kurkannut kun ei vielä rahise.

      • Tällaista suunnittel

        -01 Yarikseen vaihdettu jarrut kahdesti eteen ja koiranluu. Erittäin hyvä investointi tämä auto! Ruostetta ei ole missään ja hyväkuntoinen yksilö. Ajettu vähän vajaa 200 000 km. Kytkin vipattaa kylmänä lievästi, mutta en ole nähnyt sitä ongelmaksi. Aion säästää yksilön lapsille ensiautoksi. Nuorin poika aikoo autoasentajaksi ja tässä jarpassa on hyvä kohde sen rassailuhalulle. Meinasin laittaa auton seisontaan ja talliin. Jotain satunnaisia ajoja ehkä kesäisin.


    • Ihastunut Varikseen

      Yaris Verso 4d4 ajettu 378 000
      Keikkatyöläisen pakettiautona - kamaa aina mukana noin 150kg kuski.
      Ostin 200 000 ajettuna vajaa 3v. sitten.

      Vikalistaa:
      - Ei mikään vika, mutta ensitöiks hommasin Vallilantakomolta jäykemmät takajouset ,300e alle laitettuna. Toyon jouset on (surullisen)kuuluisia kuorman kestosta:)
      -Apparin ajovalon korkeudensäätö ei toimi (ei ole toiminut kokoaikana - pitänee korjata kun katsastus siitä aina purnaa) Lienee ns. tyyppivika?
      - Takajarrusatulat uusittu - kun jumitti ja söi levyjä toispuoleisesti.
      - Starttimoottori (solenoidi) hyyty aina sohjokelien jälkeen kiristyneillä pakkasilla - vaihdettu takuukorjattuun harakiriosaan.
      - Kaks hehkua uusittu.
      - Kaikki sähköt hävis kesken ajon - vika - (teki noin 5x vuoden aikana) Sähköt palautu sekunnin - parin sisään. Vika oli trippimittarin painikkeiden alla olevan piirikortin moninapa liitin, kortin oikeassa reunassa. Ilmeisesti liittimeen tulee tieto virta-avaimen käynnistyksenesto sydeemiltä. Liittimeen kontaktirasvaa, ja vika on ollut parivuotta pois päiväjärjestyksestä. Vittumainen vika - varsinkin ohitustilanteessa.
      - Raskaalla lumikelillä pohja"panssari" irtos etureunasta jo kolasi konehuoneen täyteen tiiviistipakattua lunta - 3 tuntia kuumallavedellä lutraamista ja paljon nippusiteitä.
      - Oikealle kääntyvässä liittymässä oikeat vilkut jäi palamaan - vilkuttamatta. Vilkut paloi vaikka auton sammutti ja otti virta-avaimen pois ja potki kylkiin, helutti akkua ja paiskoi konepeltiä :( Vilkut herkes oikuttelemasta kun painoi keskuslukitimesta lukot päälle ja pois. Toistakertaa ei mokomaa temppua ole tehnyt.
      - Nyt ekoilla lumilla kolas taas konehuoneen täyteen lunta - nippusiteet hajos. Uus pohja"panssari" (sarviksen pulkka) maksaa tojolla 480e - unohda, sanoin.
      - Paikallisella toyolla vaihdatin äskettäin jakopään ketjut kiristimet ja vesipumpun 650e (varmuudenvuoksi, on tarkoitus ajaa tolla mopolla 600 000 km.) Homma suju ihan mallikkaasti, kun paikalliset "Pärnäset" ei ollut innokkaita hommaan ahtaan konehuoneen takia.
      - Vikatikki oli toyolle mainita jaopään huollon yhteydessä, että käkkäri ei oikeen pidä - viitsittekö säätää? Joo viitsihän ne, vaihto taakse uudet levyt jarrupalat, vaikka käkkäri on jarrurummulla siinä levyn keskellä (integroitu levy/rumpu) No okei levyt oli hieman syöpynyt (vaarassa haljeta) ja palat loppu, mutta olisivat voineet vain mainita asiasta - pärnänen olisi hoitanut puoleen hintaan.
      - Ai niin vuosi sitten kokeilumielessä laitoin AC:n päälle -25 pakkasella - josko irtoisi -50 sisälle:) Paskat, kylmäaineet vaan tuli pihalle. Onneksi ei ollut kovin kuuma kesä:)

      Tämä Yaris on duuniautona ehkä 100x parempi kuin Nissan- vessa-Vanette jolla ajelin 320 000km.

    • entinen yariskuski

      Koiranluu alle 100tkm
      jarruvoimanjakovenat kahteen otteeseen
      ohjaustehostin ja laturin hihnat
      Puhkiruosteessa 12v 155tkm

    • T ota ei tielle jätä

      2 yarppaa ollu taloudessa molemmilla ajettu 220-250tkm,japsin tekele vm 00 oli
      huomattavasti joka jutussa paljon herkempi kuin 02 vm:n ranskis,mutta normihuol-
      tojen lisäks toisessta(ranskiksessta) meni torvi ja jakopään asennon tunnistin joka
      aiheutti tielle jäännin.Mutta paras auto mitä minulla ollut.Nyt 11 v vanhana ranskiksen
      pakoputken vika pätkä uusittiin.

    • 7+3

      Itsellä yaris d4-d vm 08. Uudesta asti ollut minulla. Ja nyt tällä hetkellä mittarissa tarkalleen 378 213. Minulla pelannut loistavasti, huollot tehty aina tojolla. Uutena autoon tuli ruostesuojaus mikä on jälkikäsitelty. Auto ruosteeton. Tietenkin kuluvaa osaa on mennyt, jarrupaloja, pyyhkijöitä, jne. Isompana huoltona on ollut ilmastointi ja webasto. Nyt olen vaihtamassa uuteen 2014 ravaan. 2.0l diesel awd, toivottavasti toimii yhtä hienosti.

    • Ihmettelevä.

      Mulla on 1999 mallin yaris 1000 VVT I kuutioinen ja mittarissa on nyt 371000 km , en tiedä mitä aikaisempi omistaja on tehnyt mutta itse olen tämän viikon tehnyt siihen kytkimenvaihdon oli pinta levystä irti , oli ilmeisesti joutunut koville, kun ukko oli muijansa autoa avensis vedellyt usein saviselta kotipolultaan irti. Kytkinremontti on kyllä aika isotöinen mutta onnistui mutta paikat ovat ahtaat ja pultit hankalissa paikoissa. Se minua ihmetytti, kun ei mistään päästä ei ole stefat ole vuotaneet ja auto käy tosi siististi, että onko joskus tehty remontti tai kone vaihdettu mutta on toitsut tunnetusti tekniikaltaan tosi vahvoja.

    • yaristaja

      1.33 Yaris vm -12 ajettu 30000km. Toiminut hyvin ei vikoja.

      Aiemmin sama auto litran koneella. Tuo nykyinen ei ole yhtään pirteämpi. Laiskempi sanoisin.

    • Ihmettelevä

      Nyt täytyisi saada bensatankin täyttöaukon kansi auki, on ilmeisesti vaieri irti tai poikki en ole vielä sen paremmin tutkinut mutta jäässä ei ole , onko hyvä konsti miten saa auki rikkomatta?

    • EINARI1

      Itellä vuoden -01 litrainen yaris. uutena hankittu. mittarissa 388000 km! Normi huollot tehty, muuten ainoastaan koiranluut ja takajarrujen painonsäätöventtiili vaihdettu. todella luotettava kulkuväline! kinnerihän se on eikä "auton"kanssa juuri mitään yhteistä mutta ei kertaakaan oli jättänyt välille! jos joku harkitsee todella luotettavaa ja pienillä kustannuksilla kulkevaa vekotinta niin SUOSITTELEN!!

    • ranskan toyota

      Ja Ranskasta ei tule mitään hyvää....siinäs näette.

    • Yarittaja

      Päivitystä 5.3.13 tehtyyn postaukseen. Nyt kilsoja 326 tuhatta. Etuiskarit vaihdettu, Vvt-i laite korjattu, startti vaihdettu varmuuden vuoksi. Eteen ja taakse tehty jarruremppa. Öljyä kuluu vaihtovälillä pari desiä,katotaan tilannetta vuoden päästä.

    • jarppamegaracer96

      On, mutta sitten mennään paaleille ja metallisulattoon.

    • Yarittaja

      Kilsoja karttunut viime päivityksestä, nyt on 382 000. Katalysaattorin vika valo on palanut jo tuhansia kilsoja. Pääsisköhän katsastuksesta läpi nollaamalla sitä ennen vika valon..

    • jarppaaja

      210 000km ajettu -02 Versolla. Muuten pelittää mutta koiranluut ei kestä kovassa työkäytössä. Liekö mitään patenttiratkaisua olemassa?

    • sxcdfvgb

      Yaris 2015 mittarissa 4800km, eikä oikeastaan mitään isompaa vikaa, vain moottori ja vaihdelaatikko vaihdettu(meni takuuseen), myös kori on vaihdettu(kolari, vakuutus maksoi), ja lisäksi pyyhkijän sulka on mennyt ja LED päivävalot asennettu.

    • persujensyy

      Malli 2003 täys p.ska,160 000 km ajettu. 45 vuotta ajellut Corolla ja Carina malleja ja niissä ei mitään vikoja eli 2 miljoonaa kilsaa. Tässä Yariksessa helmakotelot lahonneet.Ajovalojen säätömoottorit vaihdettu,600e.Kuskin ikkuna ei aukea,pl-le olis edes veivi jolla ikkunan saisi auki,mutta kun ei.Senkin korjaushinta olis 400e.
      Toyota liikkeessä nuo helmakotelot,ei ole kpl-tavaraa ja pitäs vaihtaa kaikki peltit pystypalkkeineen.Hinta paljon yli auton arvon.
      Kiertäkää kaukaa ja mielummin juoskaa karkuun minkä kintuista lähtee.

    • hyväauto

      Niin, vertaillaan nyt sitten näitä eläkeautoja ja niiden vähävikaisuutta ja paljoja kilometrejä, kuten täällä Suomessa, Euroopan vanhimpien autojen säästömaassa ja muutenkin talouden peräkylässämme, kait kuuluukiin. Itselläni v. 2000 Kenikki ja n. 250 tkm, ja samoin, ei paljoa muuta uutta kuin bensa, ja vähän rengasta. 15 vuotta katsastuksessa vain että "kiitos käynnistä". Arvelisinkin, että vaikea nykyaikana löytää enää kovin paljoa eroa automerkkien välillä, useimmat osat jo samojen valmistajien. Vähän samaa kuin onko Olvi vai Karjala hyvä olut. Samaa peruslageria kaikki. Toki on Mersujakin, mutta nekin maassamme usein vanhoja ja loppuunajettuja, mutta toki joillekin "hyviä autoja" kun kestävät 30-40 vuotta ja 500 tkm, mutta toisille taas osoitus maamme köyhyydestä. Väittele nyt näistä.

      • Niinpöniin

        Tilastojen mukaan Tojoilla pääsee lyhyemmän matkan kuin muilla autoilla keskimäärin.
        Silti juuri terot jaksavat olla innoissaan siitä kuinka pitkälle autoilla nykyään pääsee. Jos on pakko.


      • sokeaTero

        Tekniikkaa voi korjata maailman tapiin, mutta kun kori happanee, niin siihen se taival yleensä katkeaa. Pitääkö tuollaisilla kinnereillä edes yrittää ajaa yli kymmentä vuotta tai 200tkm? Yhtä tuskaahan se on ja jatkuva "huoltaminen" on kallista.


    • Yarittaja

      Meno sen kuin maistuu bensa yarikselle. Mittariluku karvan päälle 402 000.

      • Kokonaistaloudellinen

        2008/1,4dsl/337oookm/huollettu 15oookm välein
        Nyt meni kuljettajan oven lukko (pyörii tyhjää, ei tottele keskuslukitusta). Aikaisemmin 3xjarrupalat 1krt levyt.
        Katossa tuulilasin reunassa alkavaa ruostetta, álustalle ei ole tehty mitään hitsaushommia (alusta pesty 2-3krt/v).

        Nyt lähtee myyntiin, ensi viikolla pihaan tulee 2104 hybridi yaris

        Toisena autona Prius 2010, ajettu 453000, kallemin remontti oli 300000km jarrulevyt


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe